Bekijk resultaten enquête: Maandelijkse aflossing

Aantal stemmers
607. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • <€500

45 7,41%
  • €500-€600

60 9,88%
  • €600-€700

43 7,08%
  • €700-€800

61 10,05%
  • €800-€900

51 8,40%
  • €900-€1000

69 11,37%
  • €1000-€1100

60 9,88%
  • €1100-€1200

52 8,57%
  • €1200-€1300

62 10,21%
  • €1300-€1400

36 5,93%
  • €1400-€1500

22 3,62%
  • €1500-€1600

16 2,64%
  • >€1600

30 4,94%

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Neen maar binnen 20j zijt ge toch verhuisd, hebt ge een nieuw krediet voor te verbouwen, ...
    Waarom zou je binnen 20 jaar moeten verhuizen?
    Is er een limiet mss van hoe lang je ergens mag wonen?

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Waarom zou je binnen 20 jaar moeten verhuizen?
    Is er een limiet mss van hoe lang je ergens mag wonen?
    Neen maar er zijn maar heel weinig die ergens effectief 20j wonen.
    Notaris zei me toen we gingen tekenen dat de effectieve gemiddelde duurtijd van een hypothecair krediet maar enkele jaren was. (ik weet het exacte jaar niet meer)

Velen hier maakt zich zorgen over de woonbonus maar op 20j verandert er zoveel in een mensenleven. Dus de kans dat ge ooit u 20j uit doet is zo miniem. Daarom moet ge ook goed kijken als ge herziening doet en uit tellen wanneer ge effectief winst begint te maken (kan gemakkelijk met een excel tabel).

Dan stelt ge u de vraag of het wel nog zo interessant is.

Wij hebben ook blindelingq herbekeken, maar als ik het nu uitreken weet ik niet of ik het nog zou gedaan hebben.

iTrader
    3 (100%)
    Notaris zei me toen we gingen tekenen dat de effectieve gemiddelde duurtijd van een hypothecair krediet maar enkele jaren was. (ik weet het exacte jaar niet meer)

Velen hier maakt zich zorgen over de woonbonus maar op 20j verandert er zoveel in een mensenleven. Dus de kans dat ge ooit u 20j uit doet is zo miniem. Daarom moet ge ook goed kijken als ge herziening doet en uit tellen wanneer ge effectief winst begint te maken (kan gemakkelijk met een excel tabel).

Dan stelt ge u de vraag of het wel nog zo interessant is.

Wij hebben ook blindelingq herbekeken, maar als ik het nu uitreken weet ik niet of ik het nog zou gedaan hebben.
    https://www.demorgen.be/nieuws/belg-...izen~b17f6371/

"We wonen gemiddeld 30 jaar onder hetzelfde dak: dat kun je niet avontuurlijk noemen."

Volgens mij is het niet gebruikelijk in België om geregeld te verhuizen. Als je gemiddeld om de 30 jaar neemt en wetende dat je rond de 20 jaar al 1 verhuis hebt gedaan naar eigen plek dan zie je dat mensen wel nog redelijk lang wonen op 1 plek.

iTrader
    0
    Velen hier maakt zich zorgen over de woonbonus maar op 20j verandert er zoveel in een mensenleven. Dus de kans dat ge ooit u 20j uit doet is zo miniem..
    Ook als je uw huis verkoopt, een ander huis koopt, en daar een hypothecaire lening op neemt, dan heb je nog woonbonus.
    Er is geen enkele voorwaarde dat dit de 'eerste' enige eigen woning moet zijn.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Ook als je uw huis verkoopt, een ander huis koopt, en daar een hypothecaire lening op neemt, dan heb je nog woonbonus.
    Er is geen enkele voorwaarde dat dit de 'eerste' enige eigen woning moet zijn.
    Nieuw huis, nieuw krediet en dus nieuwe bonus...
    Heeft dus niks te maken met herziening.

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Laat maar weten of dat lukt, dan ga ik dat ook eens naar onze bank sturen. (en ga ook eens naar andere 'normale' bank al gaan om eens te zien)
    Vandaag antwoord gekregen van KBC dat ze niks beters kunnen aanbieden. Misschien dan toch herfinanciering Keytrade overwegen.. Als ik de simulator van spaargids mag geloven doe ik nog meer dan €6000 winst na alle kosten ( notaris,..)
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Het voorstel van KeyTrade doorgegeven, ben nu ook is benieuwd of ze er nog iets af gaan willen doen. Als we de looptijd inkorten naar 20 jaar gaan onze maandlasten met 30€ omhoog en winnen we (aan het einde van de rit) zo'n 8.000€. Als we looptijd op 21 jaar laten staan winnen we bij KeyTrade zo'n 5.000€.

Vanaf wanneer is het natuurlijk de moeite... Het is nu ook niet dat ik zoveel vertrouwen heb in KeyTrade.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eens naar mijn huisbank geweest maar in filiaal hier in het dorp. Verschoot toen die mens voorstel zei, zelfs keytrade kan daar niet aan.

Zelfde duur (met bijlenen alle onkosten) zou 75 euro/maand minder zijn.
    Mandaat gedeelte verkorten naar 20j (2j en half eraf) zou 5 euro/maand meer zijn (maar 7k minder op einde)

(resp 1.126% op 20j en 1.308 op 22.5j)

Eens doormailen naar BNP

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Eens naar mijn huisbank geweest maar in filiaal hier in het dorp. Verschoot toen die mens voorstel zei, zelfs keytrade kan daar niet aan.

Zelfde duur (met bijlenen alle onkosten) zou 75 euro/maand minder zijn.
    Mandaat gedeelte verkorten naar 20j (2j en half eraf) zou 5 euro/maand meer zijn (maar 7k minder op einde)

(resp 1.126% op 20j en 1.308 op 22.5j)

Eens doormailen naar BNP
    welke Bank?
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Wij zijn een koppel. Vriendin net afgestudeerd met master psychologie, maar vindt zeer moeilijk werk binnen haar richting. Telkens wordt ze afgewezen door gebrek aan ervaring of omdat ze geen bijkomend diploma heeft (die ze nota bene enkel kan volgen als ze in de sector werkt... ).
    Ikzelf werk al 4-5 jaar. We zijn altijd al opzoek gegaan naar het ideale stukje bouwgrond...zeer moeilijk te vinden regio Leuven.
    Nu hebben wij gezien dat er binnenkort bouwgrond tekoop zal staan in onze regio(ergens tussen nu en het einde van het jaar). Naar onze mening zeer goed gelegen, maar we schatten de prijs van de bouwgrond in rond de 200k.

Samen hebben we +- 130k gespaard (ongeveer 50-50 verdeeld). Het probleem is dat mijn vriendin voorlopig geen werk heeft..en dus een lening moeilijker zal gaan.
    Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken? Ikzelf huur momenteel ook nog aan +-800€/maand, maar kan met gemak 1000€/maand sparen.
    Bedoeling is enkel de grond te kopen en pas binnen een aantal jaren iets op te bouwen.
    Zou er in jullie ogen een manier zijn om dit financieel haalbaar te maken?

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Wij zijn een koppel. Vriendin net afgestudeerd met master psychologie, maar vindt zeer moeilijk werk binnen haar richting. Telkens wordt ze afgewezen door gebrek aan ervaring of omdat ze geen bijkomend diploma heeft (die ze nota bene enkel kan volgen als ze in de sector werkt... ).
    Ikzelf werk al 4-5 jaar. We zijn altijd al opzoek gegaan naar het ideale stukje bouwgrond...zeer moeilijk te vinden regio Leuven.
    Nu hebben wij gezien dat er binnenkort bouwgrond tekoop zal staan in onze regio(ergens tussen nu en het einde van het jaar). Naar onze mening zeer goed gelegen, maar we schatten de prijs van de bouwgrond in rond de 200k.

Samen hebben we +- 130k gespaard (ongeveer 50-50 verdeeld). Het probleem is dat mijn vriendin voorlopig geen werk heeft..en dus een lening moeilijker zal gaan.
    Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken? Ikzelf huur momenteel ook nog aan +-800€/maand, maar kan met gemak 1000€/maand sparen.
    Bedoeling is enkel de grond te kopen en pas binnen een aantal jaren iets op te bouwen.
    Gezien ruime spaarpot vermoed ik dat dit geen probleem zal zijn, desnoods laat je de ouders van je vriendin borg tekenen voor haar, dan is er helemaal geen probleem.
    \0/

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht

Kameraad van me heeft het als volgt gedaan.

Bank wilde niet dat zij mee de lening draagde, omdat ze geen nog geen job had. Dus hij heeft de bouwgrond alleen aangekocht een paar maanden later had ze wel job (was nog aan het afstuderen). Om haar mede eigenaar te maken kosten teveel geld, dus zijn ze gewoon snel gaan trouwen en is ze nu ook mede eigenaar en was het veel goedkoper.

Soit het fijne ken ik er ook niet van, maar was er een tijdje terug over bezig. Legde uit, waarom ze zo snel waren getrouwd (waren dat al wel van plan, maar pas later)

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Of je koopt de grond, bouwt er samen op en als het uit is zeg je: 'jama dat is mijn huis want staat op mijne grond' (dacht dat dat wettelijk dan zo effectief is).

65k spaargeld zonder ooit gewerkt te hebben: straf!
    En hoeveel verdien jij want 800 euro / maand huur (+100 euro aan gas/elec/internet enzo) en nog 1000 euro sparen dan moet je toch echt (relatief) hoog loon hebben of leven als een pater

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Gezien ruime spaarpot vermoed ik dat dit geen probleem zal zijn, desnoods laat je de ouders van je vriendin borg tekenen voor haar, dan is er helemaal geen probleem.
    borg staan voor iets waar je geen eigendomspercentage (of ander voordeel) uit haalt is sinds enige tijd nietig.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    borg staan voor iets waar je geen eigendomspercentage (of ander voordeel) uit haalt is sinds enige tijd nietig.
    Wist ik niet, kan 2% eigendom dan niet verworven worden om dit zo te omzeilen?
    \0/

Pagina 113 van 128 Eerste ... 1363103109110111112113114115116117123 ... Laatste

Regels voor berichten