Bekijk resultaten enquête: Maandelijkse aflossing

Aantal stemmers
573. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • <€500

43 7,50%
  • €500-€600

54 9,42%
  • €600-€700

43 7,50%
  • €700-€800

56 9,77%
  • €800-€900

50 8,73%
  • €900-€1000

63 10,99%
  • €1000-€1100

56 9,77%
  • €1100-€1200

52 9,08%
  • €1200-€1300

58 10,12%
  • €1300-€1400

34 5,93%
  • €1400-€1500

22 3,84%
  • €1500-€1600

14 2,44%
  • >€1600

28 4,89%

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnd Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Neen.
    Betaald en opnemen hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnd Bekijk bericht
    Neen.
    Tuurlijk wel. Alleen gebruik je je recht niet
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Tuurlijk wel. Alleen gebruik je je recht niet
    Welk recht?

In onze arbeidsreglementen (op bedrijfsniveau) wordt gesteld dat vanaf een bepaald niveau (level en loon als indicator) overuren inherent aan de functie zijn. En dus geen overuren meer te recupereren.

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Welk recht?

In onze arbeidsreglementen (op bedrijfsniveau) wordt gesteld dat vanaf een bepaald niveau (level en loon als indicator) overuren inherent aan de functie zijn. En dus geen overuren meer te recupereren.
    Jij tekent dus jij bent ermee akkoord gegaan en heb je 'rechten' ermee overboord gegooid.

Wij hebben kaders rondlopen die voor elk over uur extra vergoed worden.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Jij tekent dus jij bent ermee akkoord gegaan en heb je 'rechten' ermee overboord gegooid.

En hoe hebben zij dat klaargespeeld?
    Hier is het ook zo dat je enkel maar betaald wordt voor uw 38u. De extra uren komen terug in uw bonus. Natuurlijk heb je dan mensen die 40u werken en mensen die 45u werken met dezelfde bonus.

Maar hier niet mee akkoord zijn is gewoon via het gat van de timmerman de onderhandelingstafel verlaten.

De bedienden bij ons krijgen dan weer elke minuut 150 of 200% betaald. Zo is het dat bedienen meer verdienen dan lage kaders.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Hier is het ook zo dat je enkel maar betaald wordt voor uw 38u. De extra uren komen terug in uw bonus. Natuurlijk heb je dan mensen die 40u werken en mensen die 45u werken met dezelfde bonus.

Maar hier niet mee akkoord zijn is gewoon via het gat van de timmerman de onderhandelingstafel verlaten.

De bedienden bij ons krijgen dan weer elke minuut 150 of 200% betaald. Zo is het dat bedienen meer verdienen dan lage kaders.
    Dat hangt af van de hoogte van de bonus dan toch? Daar zou ik dan ook de afweging maken. Om een bonus te kunnen krijgen van 2000€ ga ik geen 45 uur per week werken een heel jaar. Dan liever geen bonus en een matige beoordeling.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Dan worden ze in se ook uitbetaald, ze zitten vervat in een riante wedde.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Na 10 weken (schandalig lang eigenlijk, volgens de wet mag dit zolang niet duren, maar ja wat doe je eraan?) hebben ze eindelijk mijn bijpremie beslist maar ik heb de brief nog niet binnen. (En ze mogen dit niet aan de telefoon doorgeven)

Ik heb uitgerekend dat als de bijpremie +33% of minder is, dat ik dan nog steeds minder moet betalen voor de nieuwe SSV dan diegene die ik nu heb. (Kortom mijn huidige SSV is gewoon TE duur). Dus ik hoop dat de bijpremie meevalt (Max +40%) anders is het een NO-DEAL en ga ik heronderhandelen over de rentevoet. Ik moet ergens de grens trekken hé!

Nu staat in het voorstel: 1.6% - variabel 15/5/5 - 20 jaar (Quotiteit = 71%). Als ik het hier allemaal zo lees, is het geen slecht voorstel maar ook zeker geen super mega goed voorstel. Ik heb ook gehoord dat de tarieven nog gedaald zijn bij de nieuwe bank. (Merci voor de PM's Musk ) Maar ja voor hetzelfde geld houdt de kantoorhouder vast aan die 1.6% en steken ze die extra daling in hun eigen zak hé! (meer commissie)

ik wacht dus nog even de bijpremie af en dan vraag ik voor een nieuw voorstel voor de te betalen rentevoet op te stellen. En afhankelijk daarvan beslis ik dan.
    Laatst gewijzigd door makila; 21 juli 2019 om 10:42

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

Gewoon onderhandelt, voorstel was bonus van dacht +/- 3300 op ons loon om de uren te compenseren maar hiermee niet akkoord gegaan. Dus nu elk overuur terugbetaald of in recup, zaterdaguren 150% en zondag 300%.

Iedereen content.

Laatst gewijzigd door Castil; 22 juli 2019 om 07:26

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Dan worden ze in se ook uitbetaald, ze zitten vervat in een riante wedde.
    Bwah riant. Kan altijd beter hoor.

Euh neen dus. Als iets wettelijk vastligt, dan verandert een persoonlijke handtekening daar niets aan. Een chauffeur moet zich ook aan de rij-en rusttijden houden, ook al zou hij met zijn werkgever iets anders vast willen leggen.
    Vandaar mijn vraag. Maar ik heb het even opgezocht, en er bestaan redelijk wat uitzonderingen op die regels rond overwerk.

iTrader
    7 (100%)
    Bwah riant. Kan altijd beter hoor.

Euh neen dus. Als iets wettelijk vastligt, dan verandert een persoonlijke handtekening daar niets aan. Een chauffeur moet zich ook aan de rij-en rusttijden houden, ook al zou hij met zijn werkgever iets anders vast willen leggen.
    Vandaar mijn vraag. Maar ik heb het even opgezocht, en er bestaan redelijk wat uitzonderingen op die regels rond overwerk.
    Nu spreek je over wettelijk en ervoor was het bedrijfsreglement op bedrijfsniveau.
    2 verschillende zaken nee?

Rusttijden is idd wettelijk en hangen boetes aan vast.
    Bij gratis overuren laten werken met instemming van de werkgever, ala kaderfunctie, niet. Zoals ik al zei, kaderfunctie bestaat wettelijk op meerdere manieren, alle uren in het gewoon loon inbegrepen of uitbetaling van de overuren.
    Als een bedrijf maar 1 manier opneemt in het bedrijfsreglement en jij tekent dit dan is het nog steeds uw keuze.

iTrader
    1 (100%)
    Nu spreek je over wettelijk en ervoor was het bedrijfsreglement op bedrijfsniveau.
    2 verschillende zaken nee?

Rusttijden is idd wettelijk en hangen boetes aan vast.
    Bij gratis overuren laten werken met instemming van de werkgever, ala kaderfunctie, niet. Zoals ik al zei, kaderfunctie bestaat wettelijk op meerdere manieren, alle uren in het gewoon loon inbegrepen of uitbetaling van de overuren.
    Als een bedrijf maar 1 manier opneemt in het bedrijfsreglement en jij tekent dit dan is het nog steeds uw keuze.
    Redelijk off-topic hier aan gaan, dus ik zal het kort proberen houden.
    Ik reageerde op:
    Alleen gebruik je je recht niet
    Aangezien ik ervan uit ga dat de bedrijfsreglementen compliant zijn met de arbeidswetgeving, informeer ik naar welk recht of welke wetgeving.
    Blijkt dat na kort opzoekwerk er inderdaad heel wat uitzonderingen bestaan zoals je zelf aangeeft, voor kaders. Als je dan terug gaat naar de originele quote van JPV, dan ontbreekt deze nuance daarin en gaat hij te kort door de bocht in zijn reactie op stijnd. En hij is dus niet de enige die onder de "uitzonderingen" gerekend mag worden, dat lijken ambtenaren misschien eens te vergeten.

Binnen mijn bedrijf verliest iedere consultant de overuren wanneer het basis brutoloon boven de 3.3k zit. Dus geen kader, geen compensatie via bonussen, geen erg riant brutoloon, etc. Maar je hoort mij niet klagen. Ik heb niet te maken met een te grote werkdruk en beschik over heel veel flexibiliteit en zelfs al zou ik gebruik kunnen maken van overuren, dan zou ik er nauwelijks gebruik van maken.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Welk recht?

Arbeidsreglement staat onder de wet. Enkel voor topfuncties, waar dan nog eens het loon (zonder onkostenvergoedingen) duidelijk hoger is dan andere vergelijkbare functies, kan dit. Meestal kan dit dus niet. En zeker niet voor elk loon vanaf 3.3k, daar is rechtspraak duidelijk over.

Al dan niet tekenen van arbeidsreglement verandert daar dan niks aan.
    Als je dan terug gaat naar de originele quote van JPV, dan ontbreekt deze nuance daarin en gaat hij te kort door de bocht in zijn reactie op stijnd. En hij is dus niet de enige die onder de "uitzonderingen" gerekend mag worden, dat lijken ambtenaren misschien eens te vergeten.
    als dit laatste op mij slaat: ik werk in de prive.
    Laatst gewijzigd door JPV; 23 juli 2019 om 07:02
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    1 (100%)
    Arbeidsreglement staat onder de wet. Enkel voor topfuncties, waar dan nog eens het loon (zonder onkostenvergoedingen) duidelijk hoger is dan andere vergelijkbare functies, kan dit. Meestal kan dit dus niet. En zeker niet voor elk loon vanaf 3.3k, daar is rechtspraak duidelijk over.
    Al dan niet tekenen van arbeidsreglement verandert daar dan niks aan.
    Ik ben ervan overtuigd dat je gelijk hebt, en mijn werkgever zichzelf wat teveel 'rechten' toekent in haar arbeidsreglement. De rechtspraak daarover ken ik niet. Misschien kan ik die eens proberen op te zoeken.
    De grote vraag is natuurlijk als ik het vind, wat ik er dan mee zou doen. Mijn goede relatie met mijn werkgever op het spel zetten voor iets waar ik uiteindelijk nauwelijks tot geen last van heb. :/
    Nu, ik weet van sommige collega's dat zij minder makkelijk hun planning en deadlines kunnen aanhouden met overwerk tot gevolg. Voor hen zou het relevant zijn.
    als dit laatste op mij slaat: ik werk in de prive.
    Was bedoeld op Waelvis die oorspronkelijk over recup begon. Er zijn uitzonderingen toegelaten, maar inderdaad niet zo uitgebreid als sommige bedrijven het uiteindelijk toepassen.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Bwa ja en nee.
    Ik leef heel 'prijsbewust' maar de reden dat ik dat doe is omdat mijn uitgaveprobleem gewoon onorthodox is. Het is niet zo dat ik minder geld laat rollen dan een ander en alles oppot. Ik steek dat geld gewoon liever in investeringen dan in consumables.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Pagina 106 van 108 Eerste ... 65696102103104105106107108 Laatste

Regels voor berichten