Pagina 51 van 51 Eerste ... 414748495051
    paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Omdat het doel dan ook anders is.
    Bij spaarzaamheid is het zo min mogelijk onnodig geld uitgeven (zoals bvb bij scarlet gaan ipv Telenet als je een doorsnee gebruiker bent die hiervan ook weinig kwalitatieve nadelen ondervindt) waar het bij gierigheid vooral draait om zo min mogelijk geld uitgeven, met enkel dat als doel, ook als daar gevolgen aan hangen.
    Een spaarzaam iemand zal bvb zoeken naar een geconventioneerd tandarts en jaarlijks op controle gaan, een gierig iemand gaat enkel als die het niet meer uithoudt van de pijn en feliciteert zichzelf dan nog omdat die 10j geen onnodig geld heeft moeten uitgeven aan preventieve controles...
    "Onnodig" is een willekeurig onderscheid dat jij hebt gemaakt om jezelf niet als gierig te moeten bestempelen, maar dat is net het interessante eraan. Niemand zal zichzelf gierig noemen. Het zijn anderen die jou die stempel geven. Wat dan weer bepaald wordt door de manier waarop men jouw geldkeuzes beoordeelt, als die keuzes nadelig zijn voor of als negatief gezien worden door anderen dan noemt men dat gierig ipv spaarzaam.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Onnodig meer betalen = wanneer je een gelijkaardig/gelijkwaardig alternatief voor minder geld kan verkrijgen. Zo willekeurig lijkt mij dat niet, maar soit, ga het niet blijven herhalen en voorbeelden geven wanneer ik dat in vorige posts al meermaals heb gedaan. Als jij daar geen verschil in ziet is dat vooral jouw zaak en niet de mijne.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Onnodig meer betalen = wanneer je een gelijkaardig/gelijkwaardig alternatief voor minder geld kan verkrijgen. Zo willekeurig lijkt mij dat niet, maar soit, ga het niet blijven herhalen en voorbeelden geven wanneer ik dat in vorige posts al meermaals heb gedaan. Als jij daar geen verschil in ziet is dat vooral jouw zaak en niet de mijne.
    Mja alleen kan je niet bepalen wat gelijkwaardig is. Gelijkaardig misschien, gelijkwaardig is al veel moeilijk want dat is vaak pure emotie. ( en dat gaat op voor al uw voorbeelden)
    *** Also sprach Zarathustra ***

Pagina 51 van 51 Eerste ... 414748495051

Regels voor berichten