Pagina 77 van 78 Eerste ... 2767737475767778 Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    .
    Als je toch voor FI gaat als doel, heb je niks aan al die rechten en pensioen dat je opbouwt etc, terwijl je wel elk jaar een fortuin aan belastingen betaalt hier ipv dat je dat bedrag extra kan sparen.
    Ga als expat werken in een land waar je geen of quasi geen belastingen moet betalen en je bent veel sneller FI.
    het is net een gigantisch voordeel om als FI in België te wonen. Het benodigd bedrag als fi'er om in België te leven is veel lager dankzij de sociale zekerheid (tak geneeskundige verzorging dan) dan in landen zonder fi. Gewoon als zelfstandige registreren en genieten van de lage inkomstenbelasting op roerende inkomsten...
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Om nog maar te zwijgen van de zo goed als onbestaande belastingen op kapitaal, al gaat dat allicht niet blijven duren.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    het is net een gigantisch voordeel om als FI in België te wonen. Het benodigd bedrag als fi'er om in België te leven is veel lager dankzij de sociale zekerheid (tak geneeskundige verzorging dan) dan in landen zonder fi. Gewoon als zelfstandige registreren en genieten van de lage inkomstenbelasting op roerende inkomsten...
    Je hebt het dan over als je FI bereikt hebt?

Ik heb het over de weg naar FI, die is in zo'n zwaar belast land als België véél moeilijker. Moest FI mijn doel zijn, ik zou gewoon 10 jaar in Dubai ofzo gaan werken en terugkomen naar België met het fortuin dat je daar kan sparen, en hier profiteren van alle rechten waar je dan niets aan hebt bijgedragen.

Eerlijk gezegd, moest ik niet zoveel geluk hebben gehad met mijn job/promoties zou ik dat waarschijnlijk wel gedaan hebben. Ik heb nu een job waarvoor ik al veel moet reizen wereldwijd en zo'n expat leven is echt wel fijn en de lonen zijn gewoon letterlijk minstens het dubbel. Zelfs binnen mijn bedrijf, ingenieurs/managers die hier bijvoorbeeld 6000€ brutoloon hebben krijgen in UAE zo'n 7000 netto en betaalde accomodatie, in SGP idem, ... Ik zou iedereen aanraden om toch minstens enkele jaren een expat leventje te proberen .
    Laatst gewijzigd door Rekt; 9 december 2019 om 20:03

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Inderdaad. Of bv Zwitserland waar je makkelijk €7.000 kan verdienen per maand. En dan terugkomen na 15 jaar werken...

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Inderdaad. Of bv Zwitserland waar je makkelijk €7.000 kan verdienen per maand. En dan terugkomen na 15 jaar werken...
    Het leven is daar ook wel gewoon duurder hoor.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    En dan terugkomen zonder vrouw/vriendin/... Uw vrienden die wel allemaal een gezin hebben. Ik ken vooral expats die terugkomen om dan in een depressie terecht te komen, dat leven is véél zwaarder dan de meeste mensen realiseren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Het leven is daar ook wel gewoon duurder hoor.
    Klopt, wordt vaak onderschat door mensen. Zie je bvb ook enorm bij Luxemburg.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    En dan terugkomen zonder vrouw/vriendin/... Uw vrienden die wel allemaal een gezin hebben. Ik ken vooral expats die terugkomen om dan in een depressie terecht te komen, dat leven is véél zwaarder dan de meeste mensen realiseren.
    Expat zijn is een beetje als leven zoals een student die geld heeft.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    In de academische wereld zie je dit vaak, en dat is dan inderdaad geen gezin of een partner die meeverhuist en dus geen job heeft of een job die je makkelijk als buitenlander zonder specifiek diploma kan invullen. Ook niet geweldig naar FI en dergelijke. Er zijn natuurlijk wel de gevallen waar beiden hooggekwalificeerd zijn en beiden zo'n job vinden, dat is het ideaal.

Klopt, wordt vaak onderschat door mensen. Zie je bvb ook enorm bij Luxemburg.
    Wat wel een goede move zou zijn is net over de grens wonen, bv. provincie Luxemburg om in Luxemburg te werken of Duitsland om in Zwitserland te werken. Maar dat is weer specifieker.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    In de academische wereld zie je dit vaak, en dat is dan inderdaad geen gezin of een partner die meeverhuist en dus geen job heeft of een job die je makkelijk als buitenlander zonder specifiek diploma kan invullen. Ook niet geweldig naar FI en dergelijke. Er zijn natuurlijk wel de gevallen waar beiden hooggekwalificeerd zijn en beiden zo'n job vinden, dat is het ideaal.

Wat wel een goede move zou zijn is net over de grens wonen, bv. provincie Luxemburg om in Luxemburg te werken of Duitsland om in Zwitserland te werken. Maar dat is weer specifieker.
    Ja, in Luxemburg heb ik het ook overwogen op die manier (Amazon), maar in Luxemburg heb je dan als bijkomend probleem dat daar echt niks interessants te zien is 's avonds/in het weekend...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is dan ook maar een heel eenzijdige kijk op het expatleven tbh.

Ik reis zowat 50% van mijn tijd voor men werk, vriendin komt vaak gewoon mee als ze kan. En door het expatleven leer je gewoon veel meer mensen kennen. Na het werk op locatie ga je iets eten/drinken met collega's/andere expats/locals en leer je de plaatselijke cultuur kennen ook.

Overal waar ik kom ken ik nu andere expats en locals, is gewoon enorm leuk om te reizen en overal locals te kennen voor activiteiten etc.

Wanneer je dan thuiskomt is het net extra fijn want als je dan afspreekt komt iedereen tenminste af net omdat je er niet vaak bent. Voor die tijd spraken wij af en waren er altijd wel die niet konden etc, nu maken ze net tijd.

Het is een ander leven maar die depressieve kant ervan dat ligt imo voor een groot deel aan jezelf. Als je nergens mensen leert kennen en je thuisbasis ook verwaarloost, ja dan word je depressief wanneer je terugkomt.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Dat is dan ook maar een heel eenzijdige kijk op het expatleven tbh.

Ik reis zowat 50% van mijn tijd voor men werk, vriendin komt vaak gewoon mee als ze kan. En door het expatleven leer je gewoon veel meer mensen kennen. Na het werk op locatie ga je iets eten/drinken met collega's/andere expats/locals en leer je de plaatselijke cultuur kennen ook.

Overal waar ik kom ken ik nu andere expats en locals, is gewoon enorm leuk om te reizen en overal locals te kennen voor activiteiten etc.

Wanneer je dan thuiskomt is het net extra fijn want als je dan afspreekt komt iedereen tenminste af net omdat je er niet vaak bent. Voor die tijd spraken wij af en waren er altijd wel die niet konden etc, nu maken ze net tijd.

Het is een ander leven maar die depressieve kant ervan dat ligt imo voor een groot deel aan jezelf. Als je nergens mensen leert kennen en je thuisbasis ook verwaarloost, ja dan word je depressief wanneer je terugkomt.
    Maar reizen is toch niet vergelijkbaar, jouw "thuis" is nog altijd hier. Sander reageerde op Fransz zijn "15 jaar in het buitenland poen scheppen". Ik denk dat je dan gewoon daar blijft of inderdaad bij het terugkomen een schok van jewelste gaat voelen.

Uiteindelijk gaat het leven verder zonder jou, en als je echt voldoende ver woont blijf je alle banden met vrienden niet zo makkelijk behouden. Ik was maar een jaar weg en dat terugkomen voelde al heel vreemd. Een vriendin van mij is al ongeveer 10 jaar weg van huis, wat aan de andere kant van de oceaan ligt, en die heeft het toch ook zwaar omdat ze voelt dat haar leven wat is blijven stilstaan terwijl iedereen thuis gewoon verder is gegaan. Ik ken er nog die er wat tussenzitten qua duur, maar de gelukkigen hebben gewoon hier een leven opgebouwd met partner, terwijl de anderen effectief niet erg gelukkig zijn. Afstand is natuurlijk ook een grote factor, Spanje of Griekenland is snel eens bezocht en er is (bijna) geen tijdsverschil, maar als je effectief met een tijdsverschil van 7u ofzo zit wordt dat regelmatig communiceren met het thuisfront moeilijker.

Het ligt inderdaad ook aan jezelf, maar dan volgens mij ook aan in hoeverre je je eigen toestand als "tijdelijk" opvat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RadicalAtheist Bekijk bericht
    FI heeft mij vooral de stap doen zetten naar fulltime zelfstandige.
    Elk gewerkt uur wordt betaald ipv onbetaalde overuren doen als werknemer.

Nu ik al jaren zelfstandig ben, doe ik vooral professioneel mijn goesting en werk ik wanneer ik wil.
    Daarom is early retirement voor mij niet meer aan de orde.

Ik kan vandaag een 5 jaar durende sabbatical nemen als ik wil, maar in praktijk kies ik ervoor om nog steeds 250 dagen te factureren.
    Tegelijkertijd let ik sterk op mijn echte noodzakelijke en recurrente kosten.

Maar de frugal lifestyle is nu ook niets meer voor mij.

Deze maand heb ik een tandenborstel gekocht van 300€ (Silk'n ToothWave) , en een ventilator van 600€ (Dyson Pure Hot+Cool).
    Gisteren heb ik voor 200€ onderleggers gekocht voor mijn muziekboxen (https://www.soundxtra.com).
    Vandaag gekeken voor een nieuwe koptelefoon van 350€ (Bose Noise Cancelling Headphones 700), terwijl mijn Bose QuietComfort 35 II nog geen jaar oud is.
    Anderszijds heb ik beslist om met mijn 12 jaar oude bedrijfswagen nog een jaar langer te rijden (250.000km).

Het echte FIRE is voor mij te weinig uw goesting doen, zowel vóór en na de early retirement.
    Ik probeer mijn echte kosten te coveren met passieve inkomsten, en voor de leuke extra's denk ik in termen van "x aantal uren/dagen werken".
    +1, ik denk dat dit voor veel mensen ook is wat ze echt willen als ze het hebben over FI(RE). Gewoon de vrijheid en weten dat je niet meer "moet" werken, maar dat het je eigen keuze is. De vrijheid om naar een job te gaan die minder betaald maar je liever zou doen,...

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Financiële onafhankelijkheid

Beetje dubbel hé. In Cuba geweest ooit en toen zei er ook iemand (waar we goed mee overeen kwamen) ik ben dokter. Voor €35 per maand.

En idd. Hier stelen ze voor, als het lukt, €35 per actie, zegt hij. Per dag. Die gast van Cuba. Dus het werkt niet zo voor de mensheid. Tenzij iedereen €2500 per maand heeft, en dan (!) mag je doen wat je graag doet.

Maar wie gaat de vuilnis dan nog oprapen? Wie gaat de kt jobs dan nog doen? Alhoewel, dat zou nog leuk zijn. Vraag & aanbod: vuilnisman = €950 extra

IT = €325 extra

:-))

My point is: rijke mensen gaan ook nog altijd werken, die zijn niet gemaakt om op hun gat te zitten. En die hebben ook FI hoor.

(iemand die wij kennen heeft deze week een van zijn vele bedrijven verkocht voor 1,9 milj euro - ongelooflijk - maar die gaat ook nog werken hoor overmorgen als het maandag is)

Ps: lees dit boek en uw visie verandert direct:
    https://basecamp.com/books/calm

Iedereen ‘kent’ mij hier als rare persoon. Maar ik werk al jaren max 25u per week. Mss zoals een leerkracht. Maar ik doe het als zelfstandige. Ik kan er seminaries over geven over hoe het moet. Maar dat durf ik niet. Maar je kan rijk worden met €10 per maand per klant.

En zoals Craco zei, verhoog eens alles met €5 en kijk wat er gebeurt. Niemand reageert? Ok, €1500 meer per jaar. EbitDA.

Sommige seminaries zijn toch de moeite waard. Af en toe eens luisteren naar meneer Torfs enzo.

Waar ze wel iets mogen aan doen, als ik Tom Boonen ben, en ik ben FI, dan zou het niet mogen dat die persoon naar Monaco gaat wonen om daar 0 belastingen te betalen.

Geboren in Zweden? Later CEO? Ok, uw bedrijf betaalt belastingen in Zweden. Mas utopisch, maar bv het grootste aantal werknemers...

Ik betaal aanslagvoet 28%, awel, iederen Belg godver. En dan hé, dan komt het goed met ons land. Hehe.

Ik ben blij met mijn onnozele eenmanszaak. 4x per jaar op reis. Mooi huis. Mooie wagen. Mooi materiaal. Ik ben niet jaloers op KMO’s met 7 personen hoor. In dit land is personeel de hel. En eerlijk gezegd onbetaalbaar. Ik ken er genoeg. Vandaar het mega (!) succes van de flexi jobs.

Hier in het Texaco station werken er 7. En 2 vaste werknemers. Maar opnieuw hetzelfde. De baas werkt van maandag tot zondag. Niets van vrijheid.

Hij mag het hebben.
    Laatst gewijzigd door Fransz; 14 december 2019 om 06:56

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Beetje dubbel hé. In Cuba geweest ooit en toen zei er ook iemand (waar we goed mee overeen kwamen) ik ben dokter. Voor €35 per maand.

En idd. Hier stelen ze voor, als het lukt, €35 per actie, zegt hij. Per dag. Die gast van Cuba. Dus het werkt niet zo voor de mensheid. Tenzij iedereen €2500 per maand heeft, en dan (!) mag je doen wat je graag doet.

Maar wie gaat de vuilnis dan nog oprapen? Wie gaat de kt jobs dan nog doen? Alhoewel, dat zou nog leuk zijn. Vraag & aanbod: vuilnisman = €950 extra

IT = €325 extra

:-))

My point is: rijke mensen gaan ook nog altijd werken, die zijn niet gemaakt om op hun gat te zitten. En die hebben ook FI hoor.

(iemand die wij kennen heeft deze week een van zijn vele bedrijven verkocht voor 1,9 milj euro - ongelooflijk - maar die gaat ook nog werken hoor overmorgen als het maandag is)

Ps: lees dit boek en uw visie verandert direct:
    https://basecamp.com/books/calm

Iedereen ‘kent’ mij hier als rare persoon. Maar ik werk al jaren max 25u per week. Mss zoals een leerkracht. Maar ik doe het als zelfstandige. Ik kan er seminaries over geven over hoe het moet. Maar dat durf ik niet. Maar je kan rijk worden met €10 per maand per klant.

En zoals Craco zei, verhoog eens alles met €5 en kijk wat er gebeurt. Niemand reageert? Ok, €1500 meer per jaar. EbitDA.

Sommige seminaries zijn toch de moeite waard. Af en toe eens luisteren naar meneer Torfs enzo.

Waar ze wel iets mogen aan doen, als ik Tom Boonen ben, en ik ben FI, dan zou het niet mogen dat die persoon naar Monaco gaat wonen om daar 0 belastingen te betalen.

Geboren in Zweden? Later CEO? Ok, uw bedrijf betaalt belastingen in Zweden. Mas utopisch, maar bv het grootste aantal werknemers...

Ik betaal aanslagvoet 28%, awel, iederen Belg godver. En dan hé, dan komt het goed met ons land. Hehe.

Ik ben blij met mijn onnozele eenmanszaak. 4x per jaar op reis. Mooi huis. Mooie wagen. Mooi materiaal. Ik ben niet jaloers op KMO’s met 7 personen hoor. In dit land is personeel de hel. En eerlijk gezegd onbetaalbaar. Ik ken er genoeg. Vandaar het mega (!) succes van de flexi jobs.

Hier in het Texaco station werken er 7. En 2 vaste werknemers. Maar opnieuw hetzelfde. De baas werkt van maandag tot zondag. Niets van vrijheid.

Hij mag het hebben.
    Wat is uw punt niet feitelijk?
    Want ik geraak er echt niet wijs uit.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Wat is uw punt niet feitelijk?
    Want ik geraak er echt niet wijs uit.
    "Iedereen ‘kent’ mij hier als rare persoon."

Vooral dit onthouden denk ik.

Pagina 77 van 78 Eerste ... 2767737475767778 Laatste

Regels voor berichten