Pagina 6 van 75 Eerste ... 23456789101656 ... Laatste
    TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    We hadden in die tijd gigantische QE's die de beurzen omhoog stuwden + de banken werden gered door overheidsgeld.
    En dan nog maar een pover resultaat.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheJOJOman Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen geen invulling van hun tijd kunnen verzinnen zonder hun werk. Zijn we dan zo interesse- of inspiratieloos?
    Nope, veel mensen doen hun job graag en krijgen daar veel voldoening van terug.

Ik kan niet wachten om meer tijd voor mijzelf te hebben. Ik denk dat ik nooit tijd over zal hebben.
    Je kan zoveel tijd nemen voor jezelf als je wilt hoor. Niemand verplicht je om te gaan werken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheJOJOman Bekijk bericht
    Dit is een recipe for disaster. Ik denk dat je zwaar je verwachtingen overschat, en probeert goed te praten door cherry picking. Best verder onderzoek doen.
    Hij doet net niet aan "Cherry picking" hij neemt 1 index.

Ook, stoploss op -1% ruikt naar market timing.
    Misschien eerst eens leren wat die termen betekenen vooraleer je ze overal begint te ruiken. Een stoploss staat los van market timing, dat is gewoon een risk management tool.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Weetikveel Bekijk bericht
    Mja, in retrospect is dat makkelijk praten.

Als je tien jaar geleden de index Euronext 100 had gekocht, zat je nu op 10 % winst. Niet jaarlijks he, op 10 jaar tijd. Zelfs een spaarboekje deed beter, vermoed ik.
    Voor de bel20 kom je uit op 3,34 % winst op tien jaar tijd, dus ook niet jaarlijks.

Dus makkelijk praten dat indexen een gegarandeerd sterk rendement geven, het klopt niet.
    Niemand sprak hier iemand over "gegarandeerd". Dat is een zo'n illusionaire term waar vaak mensen met een enorme risico-aversie zich op blindstaren. Als je trouwens al uitspraken wilt doen over het rendement op 10-jaar tijd van indexen doen dan het volgende:

Bekijk de 10-year trailing return van de Bel20 voor de voorbije 30 jaar (uiteraard met een aanpassing voor de dividenden) en leg die 30 returns over 10 jaar langs elkaar
    Doe hetzelfde voor de Euronext, de AEX, de CAC40, de IBEX, de S&P500, Nasdaq, Dow Jones, ...
    Bereken dan average returns en dan kan je kijken welke return je kan verwachten over een periode van 10 jaar. En vergeet dat woord "gegarandeerd" nu eens voor goed.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    We hadden in die tijd gigantische QE's die de beurzen omhoog stuwden + de banken werden gered door overheidsgeld.
    En dan nog maar een pover resultaat.
    Mja, we hadden ons ook kunnen laten meeslepen indertijd door de praatjes van de golbugs na de financiële crisis van 2008. Dan waren we pas echt gekloot geweest. Het is maar hoe je het bekijkt

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik weet dat het geen garantie voor de toekomst is, maar ik heb toch eens een berekening gemaakt met het historisch rendement van 10 procent.

Stel:
    - het rendement is 10 procent, inflatie is 2 procent. Dus hou je 8 procent over. Ik heb 7 procent genomen voor de zekerheid.
    - Je kan 1000 euro per maand sparen voor de droom om financieel onafhankelijk te worden wat je dan belegt in aandelen. Dus dit bedrag moet je ook telkens aanpassen met de inflatie. Aangezien ik zonder reken en dus in geld waarde van nu is dit in mijn berekening niet nodig.
    - Je hebt een lening voor een huis die loopt over 25 jaar en daarom neem ik de tijd om financieel onafhankelijk te worden ook 25 jaar.

Dan zou je na 25 jaar een afbetaald huis hebben en 758988.4526 euro. ( waarde van het geld wat het nu heeft )
    Als je dan dezelfde levensstandaard wilt behouden mag je hier maar 4 procent van uitgeven per jaar, wat dus 30359.5 euro per jaar is. Ofwel 2529.9 per maand.

iTrader
    -3 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cuinhel Bekijk bericht
    Ik weet dat het geen garantie voor de toekomst is, maar ik heb toch eens een berekening gemaakt met het historisch rendement van 10 procent.

Stel:
    - het rendement is 10 procent, inflatie is 2 procent. Dus hou je 8 procent over. Ik heb 7 procent genomen voor de zekerheid.
    - Je kan 1000 euro per maand sparen voor de droom om financieel onafhankelijk te worden wat je dan belegt in aandelen. Dus dit bedrag moet je ook telkens aanpassen met de inflatie. Aangezien ik zonder reken en dus in geld waarde van nu is dit in mijn berekening niet nodig.
    - Je hebt een lening voor een huis die loopt over 25 jaar en daarom neem ik de tijd om financieel onafhankelijk te worden ook 25 jaar.

Dan zou je na 25 jaar een afbetaald huis hebben en 758988.4526 euro. ( waarde van het geld wat het nu heeft )
    Als je dan dezelfde levensstandaard wilt behouden mag je hier maar 4 procent van uitgeven per jaar, wat dus 30359.5 euro per jaar is. Ofwel 2529.9 per maand.
    The fuck?
    Dus je spaart 1000euro EN betaalt een huis af ? als single? Sterk. Dat wil ik wel eens zien (:
    Nobody notices what I'm doing ... Until I stop doing it.
    Webhosting ? Klik hier

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Mja, we hadden ons ook kunnen laten meeslepen indertijd door de praatjes van de golbugs na de financiële crisis van 2008. Dan waren we pas echt gekloot geweest. Het is maar hoe je het bekijkt
    Klopt, ik ben +- breakeven met fysiek goud. Winst heeft het op 2 à 3 jaar nog niet gegeven.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het moet toch niet als single?
    Als je als koppel samen 4000 euro netto verdient, 1000 euro naar uw huis, 1000 voor te sparen, dan heb je nog 2000 euro over om van te leven.

Ik ben het er mee eens dat het zeker niet bij ieder kan, maar als ik die lonen van hier in het `Wat is uw brutoloon?` topic zie, zal het voor velen ook niet onhaalbaar zijn als dit echt is wat ze willen.

iTrader
    -3 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cuinhel Bekijk bericht
    Het moet toch niet als single?
    Als je als koppel samen 4000 euro netto verdient, 1000 euro naar uw huis, 1000 voor te sparen, dan heb je nog 2000 euro over om van te leven.

Ik ben het er mee eens dat het zeker niet bij ieder kan, maar als ik die lonen van hier in het `Wat is uw brutoloon?` topic zie, zal het voor velen ook niet onhaalbaar zijn als dit echt is wat ze willen.
    Ah excuseer dan zou het inderdaad kunnen (:
    Maar inderdaad dan zitten we wel met een koppel van 2 9livers lonen zonder kinderen of andere grote uitgaven.
    Nu het kan zeker, maar of er veel zijn die het effectief doen dat is iets anders.
    Nobody notices what I'm doing ... Until I stop doing it.
    Webhosting ? Klik hier

Weetikveel's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Niemand sprak hier iemand over "gegarandeerd". Dat is een zo'n illusionaire term waar vaak mensen met een enorme risico-aversie zich op blindstaren. Als je trouwens al uitspraken wilt doen over het rendement op 10-jaar tijd van indexen doen dan het volgende:

Bekijk de 10-year trailing return van de Bel20 voor de voorbije 30 jaar (uiteraard met een aanpassing voor de dividenden) en leg die 30 returns over 10 jaar langs elkaar
    Doe hetzelfde voor de Euronext, de AEX, de CAC40, de IBEX, de S&P500, Nasdaq, Dow Jones, ...
    Bereken dan average returns en dan kan je kijken welke return je kan verwachten over een periode van 10 jaar. En vergeet dat woord "gegarandeerd" nu eens voor goed.

Nee, het woord 'gegarandaard' is inderdaad niet gevallen. Maar 't scheelde toch niet veel, herlees de bijdrage van 'zack02' maar eens, of die van jezelf er vlak na.

Maar interessante oefening wel. Heb alleen geen zin om het zelf allemaal uit te rekenen. Wie hier heeft er te veel tijd?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als single is het ook zeer haalbaar hoor. Je kan misschien niet iedere maand 1000 euro opzij zetten, maar als je 12000 euro per jaar wil sparen, moet je ook rekening houden met je dertiende maand, dubbel vakantiegeld, teruggave belastingen, ... Als je die drie optelt, zit je met een gemiddeld loon al bijna in de helft van je 12000 euro, en moet je nog 'slechts' gemiddeld 500 euro per maand sparen.

Anyway, je bent al drie stappen voor op de rest richting financiële onafhankelijkheid als je geen auto aankoopt...

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Weetikveel Bekijk bericht
    Anyway, je bent al drie stappen voor op de rest richting financiële onafhankelijkheid als je geen auto aankoopt...
    Wij zouden drie stappen achteruit zetten richting financiële onafhankelijkheid mochten we een auto weg doen. We hebben beide 1 nodig voor het werk.
    Als je wat vergelijkt en niet gesteld bent op immense luxe/dure merken dan kom je ook al een heel eind...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Wij zouden drie stappen achteruit zetten richting financiële onafhankelijkheid mochten we een auto weg doen. We hebben beide 1 nodig voor het werk.
    Als je wat vergelijkt en niet gesteld bent op immense luxe/dure merken dan kom je ook al een heel eind...
    Mja, jij woont in Ronse. Je moét daar niet wonen he, noch hoef je per se een job te hebben waarvoor je een auto nodig hebt.

Pagina 6 van 75 Eerste ... 23456789101656 ... Laatste

Regels voor berichten