Pagina 3 van 75 Eerste 12345671353 ... Laatste
    Weetikveel's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zelfde bij mij. Ik zou me rotvervelen als ik niet meer moest gaan werken of maar 2-3 dagen per week zou gaan werken. Dat is echt het laatste wat ik wil.
    Het punt is net dat het dan niet meer hoéft. Je doet het alleen als je het zelf wil, wat je wil, en hoeveel je wil.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is niets mis mee, hoor. Dat werkt al dennium na decennium op lange termijn. Goldbugs kunnen enkel dromen van die returns
    Vastgoed deed dat ook, maar dat wordt door velen beschouwd als een bubbel.

Had de USSR de Koude Oorlog gewonnen, dan waren uw aandelen nu 0 roebel waard geweest.

Darkseid's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Niet iedereen kent een hedge fund manager met perfect foutloos parcours.
    Het punt was gewoon dat het wél perfect mogelijk is om uw geld goed te beleggen, of te laten beleggen. Ge moet het niet persé zelf doen hé, die keuze hebt ge en er zijn heel wat mensen die er wel degelijk iets van kennen.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkseid Bekijk bericht
    Het punt was gewoon dat het wél perfect mogelijk is om uw geld goed te beleggen, of te laten beleggen. Ge moet het niet persé zelf doen hé, die keuze hebt ge en er zijn heel wat mensen die er wel degelijk iets van kennen.
    Ok, toon dan eens de rendementen van de hedge fund manager die je kent, die al 28 jaar lang elk jaar winst maakte en in wiens fonds je als particulier kon instappen.
    Liefst met instap-, beheers- en uitstapkosten, dat is makkelijk rekenen.

Dan kunnen we zien waarover we spreken.

Weetikveel's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit is ook maar onzin hoor. Ik betaal hier in België enorme bedragen per jaar voor gezondheidszorg (zeker in vgl met een Amerikaan met mijn loon) en krijg daar slechts het standaard basispakket voor dat elke werkloze ook krijgt. Dito voor schoolrekeningen, reken die kost gewoon door aan de personen die de kost maken. In de USA beginnen dokters en advocaten met een lening die ze de eerste jaren gewoon mogen aflossen, ipv. de hele maatschappij te laten opdraaien voor die kosten.

In Amerika zou ik voor minder geld een veel betere ziekteverzekering kunnen nemen hoor.
    Dat weet ik zo niet. Zowel overheid als particulieren betalen in de USA per capita een heel stuk meer dan Belgen, simpelweg omdat de gezondheidszorg er veel duurder is.

chalyken's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Hoe ga je dit juist realiseren tegen 55? Als je niet erft/lotto wint of een gigantisch hoog loon hebt, lijkt me dat op zijn zachtst gezegd moeilijk haalbaar.
    600.000€ betekent dan cash boven op uw gezinswoning vermoed ik? Want uw gezinswoning kan geen inkomen genereren.

Hopen dat de rendementen op aandelen hetzelfde gaan blijven als in het verleden is gelijk aan kristallenbolkijken.
    Bedragen die ik noemde waren arbitrair en hangen uiteraard van je gewenste levensstijl af. Een eigen woning is een deel van je portefeuille en zou ook je cost of living omlaag halen (geen huur).

NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    In België is het supereasy om financieel onafhankelijk te zijn, toch als je het bij de strikte definitie houdt: leven van je kapitaalopbrengsten wordt hier nauwelijks belast.
    Maar het kapitaal vergaren maken ze niet bepaald gemakkelijk met een hoge belasting op arbeid.

Zelfde bij mij. Ik zou me rotvervelen als ik niet meer moest gaan werken of maar 2-3 dagen per week zou gaan werken. Dat is echt het laatste wat ik wil.
    Ik niet hoor, als ik kon zou ik vandaag op pensioen gaan.

Mijn dagen zouden gevuld worden met sporten (2 uurtjes), gamen (3-4 uurtjes), series/filmpjes (2 uurtjes), mijn beleggingen (1-2 uurtjes) en kinderen (eens ik eraan begin, 2 uurtjes ) Dan zit ik al aan 10-12 uur, doe daar nog wat huishoudelijke taken bij en af en toe weg met vriendin/vrienden en je bent er.
    Laatst gewijzigd door NotoriousP; 18 december 2015 om 15:50
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Maar het kapitaal vergaren maken ze niet bepaald gemakkelijk met een hoge belasting op arbeid.

Ik niet hoor, als ik kon zou ik vandaag op pensioen gaan.

Mijn dagen zouden gevuld worden met sporten (2 uurtjes), gamen (3-4 uurtjes), series/filmpjes (2 uurtjes), mijn beleggingen (1-2 uurtjes) en kinderen (eens ik eraan begin, 2 uurtjes ) Dan zit ik al aan 10-12 uur, doe daar nog wat huishoudelijke taken bij en af en toe weg met vriendin/vrienden en je bent er.
    En jij denkt dat 4h gamen en 2h filmpjes per dag niet snel gaat vervelen?

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Dat hangt er vanaf wat voor persoon je bent. Voor mij verveelt dat totaal niet. Ik ben in de zomer zes weken thuis geweest en ik heb echt niet veel bijzonders gedaan; beetje internetten, series zien, film kijken, spelletje spelen, af en toe een boodschap,... Ik heb mij geen moment verveeld en ik kwam zelfs tijd tekort om te doen wat ik wou doen (nog een aflevering van die serie kijken, die blog lezen, dat spelletje spelen),... Ik verveel mij praktisch nooit en moest dat toch zo zijn, dan ga je toch vrijwilligerswerk doen of een wandeling in 't park maken of weet ik veel.

'k Heb het daar ook ooit eens over gehad: "Mensen die zeggen dat ze zich zonder job nutteloos, eenzaam of verveeld zouden voelen, heb ik nooit begrepen. Er is zóveel leuks te doen. Ga je een periode elke dag met asielhondjes wandelen. Of helpen in een bejaardentehuis. Een lokale quiz in elkaar steken. Leren programmeren. Een avondcursus bloemschikken. Alle gerechten uit een kookboek maken. Een buurtfeest ineen steken. Een boswandeling maken. Naar de markt gaan en een koffie drinken op een terras. Op één dag de volledige lijnen van alle trams doen. Leren piercen. Zwemles geven aan kindertjes. Of gewoon vijf dagen The Simpsons bingewatchen." En dan kan ik dus nog duizend dingen bedenken.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou wel graag financieel onafhankelijk willen zijn als ik kinderen heb.
    Dan word ik huisman. Op de kinderen letten op woensdagen, boodschappen doen, wat kuisen/oprommelen, eten maken, cursus koken volgen, deeltijds een opleiding ofzo volgen (geschiedenis is wel interessant), films zien, fitnessen op de rustige dagen,...

Ja ik zou het wel weten

En ga ik het ooit bereiken? Zeer zeker niet...tenzij de beurs ineens met 1000% stijgt, of ik een erfenis krijg van 1 of andere Nigeriaanse prins.
    ...Ω...

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Ik zou wel graag financieel onafhankelijk willen zijn als ik kinderen heb.
    Dan word ik huisman. Op de kinderen letten op woensdagen, boodschappen doen, wat kuisen/oprommelen, eten maken, cursus koken volgen, deeltijds een opleiding ofzo volgen (geschiedenis is wel interessant), films zien, fitnessen op de rustige dagen,...

Ja ik zou het wel weten

En ga ik het ooit bereiken? Zeer zeker niet...tenzij de beurs ineens met 1000% stijgt, of ik een erfenis krijg van 1 of andere Nigeriaanse prins.
    Pas op, kan snel gaan hoor. Ik ga al een paar miljoen krijgen van een ver familielid, alé dat zei zijn advocaat, in een mail dat in gebrekkig Engels was geschreven.

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    In België is het supereasy om financieel onafhankelijk te zijn, toch als je het bij de strikte definitie houdt: leven van je kapitaalopbrengsten wordt hier nauwelijks belast.
    nu nog kapitaal kunnen opbouwen

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien, maar ik denk dat voor velen hun job niet hetgene is dat ze zouden doen moesten ze ongelimiteerde fondsen hebben. Dus misschien zal je wel werken maar dan enkel wanneer het u aanstaat of datgene dat je *echt* graag zou doen maar nu niet kunt/durft doen omdat je in onderhoud moet voorzien.

Er zijn massa's dingen waar ik me in zou willen verdiepen/goed in worden maar die ok nooit echt zal doen aangezien het met de beperkte tijd die ik heb er nooit iets van kan komen.
    *** Also sprach Zarathustra ***

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om nog te zwijgen over de "leegte" die je na een tijd gaat ervaren in uw leven... Nu ja, dat zou bij mij toch het geval zijn

Pagina 3 van 75 Eerste 12345671353 ... Laatste

Regels voor berichten