Pagina 2 van 75 Eerste 1234561252 ... Laatste
    [deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

Weetikveel's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier een blog van een Amerikaan die na enkele jaren werken financieel onafhankelijk is geworden door zijn uitgaven op een radicale manier te beperken: Early Retirement Extreme: — a combination of simple living, anticonsumerism, DIY ethics, self-reliance, and applied capitalism.

Vond dat wel interessant. Het is wel erg radicaal. Zo woont hij bijvoorbeeld in een camper. Zoiets zie ik mezelf niet doen, maar ik vind het niettemin wel inspirerend om te zien dat het mogelijk is om financieel onafhankelijk te worden zonder dat je daarvoor extreem veel geld moet verdienen of de lotto moet winnen. Hoe meer geld je levensstijl je kost, des te langer het duurt eer je financieel onafhankelijk wordt natuurlijk.

Het gaat er maar om wat je verkiest: meer werken en meer uitgeven, of minder uitgeven en minder werken. Ieder maakt zijn eigen afweging. Die blogger toont wel aan dat je op veel zaken kan besparen en toch hetzelfde niveau van luxe en comfort kan bereiken met minder geld. Op andere vlakken levert hij bewust in op luxe en comfort.

In België zeker mogelijk als je geen al te laag loon hebt (met 1200 euro netto wordt het moeilijk). Denk dat er velen dat niet beseffen en er daarom van uitgaan dat ze, als ze toch voltijds moeten werken tot hun pensioen, dan toch hun geld maar aan allerlei onzin uitgeven "want op je bankrekening heb je er toch niks aan".

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je kan er niet verder naastzitten.

Als je €900.000 hebt en een afbetaald huis op 30-jarige leeftijd, dan hoef je nooit meer te werken maar dan ben je zeker niet rijk.
    In welke wereld leef jij?

Als ik ervan uitga dat het huis 200k euro kost, en je hebt een kapitaal van 900 000 euro, hoor je daarmee tot de rijkste 0,5% ter wereld.
    Als je zou vergelijken met alle andere 30-jarigen, wordt het percentage wellicht nog veel kleiner ...

Global Rich List

Darkseid's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skidz Bekijk bericht
    Tot dat je pech (op vlak van gezondheid) hebt en in de USA een torenhoge ziekenhuiskost hebt.
    Zoals de gast zegt op de reddit post, in Belgïe heb je veel minder kosten aan educatie en gezondheid.

Maar als je nooit kinderen wilt hebben en je wordt nooit (ernstig) ziek.
    Dan heb je niet veel aan alle financiële voordelen die Belgïe biedt, terwijl je er wel de hoge belastingen voor moet betalen.
    In de USA hebt ge in veel bedrijven ook een goede ziekteverzekering etc, mijn Amerikaanse collega's hebben dat bijvoorbeeld allemaal.

Als ge in ons land gewoon uw geld niet lomp weggooit kunt ge toch altijd nog genoeg sparen om een degelijk bedrag te investeren en daar op uw 50ste financieel onafhankelijk van te zijn. En uiteindelijk met ons belachelijk opvangnet is iedereen toch financieel onafhankelijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pluimpje Bekijk bericht
    Kan u specifieren wat dat 'met geld omgaan' inhoud?
    Spaarzaam zijn en degelijk investeren.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Weetikveel Bekijk bericht
    In welke wereld leef jij?

Als ik ervan uitga dat het huis 200k euro kost, en je hebt een kapitaal van 900 000 euro, hoor je daarmee tot de rijkste 0,5% ter wereld.
    De Aarde. Gewoon omdat anderen arm zijn, betekent dit niet dat jijzelf daarom rijk bent (wel rijker, maar niet rijk). Dit kennen zelfs kinderen van de basisschool.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    De Aarde. Gewoon omdat anderen arm zijn, betekent dit niet dat jijzelf daarom rijk bent (wel rijker, maar niet rijk). Dit kennen zelfs kinderen van de basisschool.
    Dit slaat echt nergens op. Rijk zijn of niet is altijd relatief. Als je bij de rijkste 0,5% hoort, ben je rijk, punt.

Nevermind. Wist niet dat ge aan 't trollen waart.
    Laatst gewijzigd door Weetikveel; 17 december 2015 om 21:50

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Weetikveel Bekijk bericht
    Dit slaat echt nergens op. Rijk zijn of niet is altijd relatief. Als je bij de rijkste 0,5% hoort, ben je rijk, punt.
    fudgethis was me te snel om erop te duiden dat je denkwijze gewoon fout is. Hoeveel procent van de mensen armer is, heeft geen belang. Bij rijkdom wordt gemeten hoeveel vermogen 1 individu heeft, zonder dat anderen hier invloed op hebben.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chalyken Bekijk bericht
    Dus stel dat je maandelijks 2000 euro nodig hebt om van te leven => Dan heb je in principe 600.000 euro nodig om financieel onafhankelijk te kunnen zijn. Dat lijkt enorm veel geld maar met de juiste strategie en planning kunnen de meeste mensen dit in principe wel ergens tussen de 45 en 55 realiseren.
    Hoe ga je dit juist realiseren tegen 55? Als je niet erft/lotto wint of een gigantisch hoog loon hebt, lijkt me dat op zijn zachtst gezegd moeilijk haalbaar.
    600.000€ betekent dan cash boven op uw gezinswoning vermoed ik? Want uw gezinswoning kan geen inkomen genereren.

Hopen dat de rendementen op aandelen hetzelfde gaan blijven als in het verleden is gelijk aan kristallenbolkijken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Hoe ga je dit juist realiseren tegen 55? Als je niet erft/lotto wint of een gigantisch hoog loon hebt, lijkt me dat op zijn zachtst gezegd moeilijk haalbaar.
    600.000€ betekent dan cash boven op uw gezinswoning vermoed ik? Want uw gezinswoning kan geen inkomen genereren.

Hopen dat de rendementen op aandelen hetzelfde gaan blijven als in het verleden is gelijk aan kristallenbolkijken.
    Als ge weet wat ge doet is dat helemaal niet kristallenbolkijken. Hedge fund manager die ik ken heeft nog nooit verlies gemaakt in de 28 jaar dat hij bezig is .

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Vraag is enkel wat het nut is van volledig financieel onafhankelijk te zijn. Ik zou me nogal snel vervelen in een wereld waar ik 0,0 moet werken. Als ik 2 of 3 dagen per week zou werken, zou ik nog altijd meer dan genoeg verdienen om in mijn onderhoud te voorzien, maar zelfs daar heb ik geen zin in. Ik vind het gewoon leuk om te werken...
    Zelfde bij mij. Ik zou me rotvervelen als ik niet meer moest gaan werken of maar 2-3 dagen per week zou gaan werken. Dat is echt het laatste wat ik wil.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Zelfde bij mij. Ik zou me rotvervelen als ik niet meer moest gaan werken of maar 2-3 dagen per week zou gaan werken. Dat is echt het laatste wat ik wil.
    Idem. Maar zelf iets opstarten waardoor ge meer kunt doen wat ge wilt qua werk en eventueel meer van thuis uit kunt werken zou ik op termijn wel zien zitten.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkseid Bekijk bericht
    Als ge weet wat ge doet is dat helemaal niet kristallenbolkijken. Hedge fund manager die ik ken heeft nog nooit verlies gemaakt in de 28 jaar dat hij bezig is .
    Niet iedereen kent een hedge fund manager met perfect foutloos parcours.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Niet meer 'moeten' werken is rot voor u?
    Dan 'mag' je werken, maar 'moet' je niet meer werken. Dat klinkt/is toch veel leuker?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skidz Bekijk bericht
    Tot dat je pech (op vlak van gezondheid) hebt en in de USA een torenhoge ziekenhuiskost hebt.
    Dit is ook maar onzin hoor. Ik betaal hier in België enorme bedragen per jaar voor gezondheidszorg (zeker in vgl met een Amerikaan met mijn loon) en krijg daar slechts het standaard basispakket voor dat elke werkloze ook krijgt. Dito voor schoolrekeningen, reken die kost gewoon door aan de personen die de kost maken. In de USA beginnen dokters en advocaten met een lening die ze de eerste jaren gewoon mogen aflossen, ipv. de hele maatschappij te laten opdraaien voor die kosten.

Maar als je nooit kinderen wilt hebben en je wordt nooit (ernstig) ziek.
    Dan heb je niet veel aan alle financiële voordelen die Belgïe biedt, terwijl je er wel de hoge belastingen voor moet betalen.
    In Amerika zou ik voor minder geld een veel betere ziekteverzekering kunnen nemen hoor.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chalyken Bekijk bericht
    Dus stel dat je maandelijks 2000 euro nodig hebt om van te leven => Dan heb je in principe 600.000 euro nodig om financieel onafhankelijk te kunnen zijn. Dat lijkt enorm veel geld maar met de juiste strategie en planning kunnen de meeste mensen dit in principe wel ergens tussen de 45 en 55 realiseren.
    2000 euro? Zoveel verdienen vele mensen niet eens netto. Het kan dus met een stuk minder.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Is niets mis mee, hoor. Dat werkt al dennium na decennium op lange termijn. Goldbugs kunnen enkel dromen van die returns

Pagina 2 van 75 Eerste 1234561252 ... Laatste

Regels voor berichten