Pagina 1 van 338 123451151101 ... Laatste
    Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)

Het Grote USA-topic - deel 3

Deel 1: http://www.9lives.be/forum/cultuur-r...usa-topic.html
    Deel 2: http://www.9lives.be/forum/cultuur-r...-deel-2-a.html

Aangezien we ruimschoots over de 5000 reacties zitten in de andere thread: tijd voor deel 3!

Top 10 posters deel 2:

Indien gewenst kan ik in deze post ook een 'blogroll' toevoegen met elke user zijn blog/reisverhalen, maakt het wat overzichtelijker. Moet maar een berichtje sturen of mij quoten ofzo . Zal er dan ook de bestemmingen bijplaatsen.
    Blogroll:
    Frado2005 ( San Franciso, Los Angeles, Oost USA, Florida, Hawaii, Australië )
    Squealer ( (South)West USA, Hawaii )
    Tah_b00nz0r (South West USA)
    Sarah B ( South West USA )

Info:
    Onafgewerkte USA guide
    Laatst gewijzigd door Frado2005; 11 juni 2014 om 11:53
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

iTrader
    0
    Oei, ik had mijn bericht nog in het vorige topic geplaatst. Even verplaatsen dus:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stormsurfer21 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waar ga je naartoe?
    Het zuidwesten.
    Onze route:

Spoiler:

Net al een jeeptour geboekt in Monument Valley, ik heb er ongelooflijk veel zin in.

iTrader
    281 (100%)
    avondtour alcatraz is zeer leuk als je op tijd bent om die te boeken . Wij waren wel maar tegen 22u terug van die tour, dus zorg wel dat je een manier hebt om terug naar je hotel te geraken. Wij hebben op zo'n tram gesprongen die net passeerde, in de hoop dat het ongeveer juiste was. Afgestapt aan union square, was dicht genoeg .

Ziet er een goed gevuld schema uit! Hoe vroeg kom je toe in SF? Imo zou ik nog 'iets' proberen te doen de dag dag je toekomt aangezien je op 15/9 al in Yosemite moet zijn.
    De rest kan ik niks op zeggen, ik hoop een dergelijke tour ook ooit te kunnen doen
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii

iTrader
    0
    Ons hotel ligt ook dichtbij Union Square, ik ga proberen om tegen dan het openbaar vervoer van SF nog wat te bestuderen, hoe we daar 's avonds terug geraken.

Het is inderdaad al een goedgevuld schema, we kunnen immers maar 18 dagen gaan, daarom ook de keuze om LA maar te laten vallen. Ik weet dat onze tijd voor SF en LV al beperkt is (en de eerste dag in SF komen we pas 's avonds aan, dus ik vrees dat we dan niet veel meer kunnen doen), ik had daar liever een dagje extra gezien, maar dan moeten we iets anders laten vallen. En dat wil ik ook weer niet. Keuzes maken, het is moeilijk.

Desnoods kunnen we op dag 3 nog wel in de voormiddag SF bezichtigen en pas 's middags naar Yosemite vertrekken. Dag 4 hebben we toch een hele dag voor Yosemite, plus dag 5 in de voormiddag (en in de namiddag dan de Tioga Pass).

iTrader
    281 (100%)
    Als ik jou was zou ik een fiets huren in SF. Wij hebben zo'n CityPass genomen indertijd, en via onze hostel konden we ook goedkoop een fiets huren. Was iets van 15$ voor een dag.
    We namen dan eerst cable car vanaf union square richting Wharf. Daar dan fiets huren en op't gemak fietsen naar de GG Bridge. Dan doorgefietst naar Sausalito. Dan kan je de ferry nemen of terugkeren met fiets. In uw geval zou ik ferry pakken, zal iets sneller gaan . Wij hebben de meeste dingen van die citypass bezocht . Wij zaten er wel een dag of 4 dus we konden wat verspreiden.

Huur je de auto meteen of neem je nog de BART vanaf de luchthaven?

Je doet er alleszins goed aan om LA te laten vallen ipv SF
    USA 2013:

iTrader
    0
    Een fiets huren leek ons inderdaad wel een leuk idee, dus 't kan best zijn dat we dat gaan doen. Bedankt voor de tips!

We gaan de auto pas op dag 3 ophalen, dus op de luchthaven nemen we ofwel de BART ofwel gaan we zo'n shuttlebusje reserveren. Ietsje duurder, maar ook wel makkelijker natuurlijk, zeker met de bagage.

iTrader
    281 (100%)
    BART is zeker niet te ontzien hoor. op SFO kan je zometeen op de BART. Als ik mij goed herinner zijn we afgestapt aan Powell Street. En van daar was het 5 minuten wandelen(wel stukje bergop) . En het ging vrij snel ook allemaal(niet overstappen enz).
    Maar goed, zo'n shuttle is natuurlijk wel makkelijker en zorgeloos . Wij kwamen om 13u toe, dus we hadden wel nog de fut om zo te reizen
    USA 2013:

stormsurfer21's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarah B Bekijk bericht
    Oei, ik had mijn bericht nog in het vorige topic geplaatst. Even verplaatsen dus:

Het zuidwesten.
    Onze route:

Spoiler:

Net al een jeeptour geboekt in Monument Valley, ik heb er ongelooflijk veel zin in.
    Da's wel de moeite! Geniet ervan!
    Nog een vraagje: ik ben bezig met het plannen van m'n reis naar Florida en vroeg me af of het veel voordeliger is om te vertrekken vanuit Amsterdam. Ik had op de site van Arke wel interessante deals gezien, maar ik vroeg me af of het het best is om een Fly & Drive te boeken (bij Connections of Arke) of om een rondreis te boeken met logies, huurwagen en vlucht erin via Arke.
    Laatst gewijzigd door stormsurfer21; 8 juni 2014 om 20:25
    The geniuses don’t bother with long explanations. They just do it.

Boston Celtics Manchester United Chicago Bulls
    PSN: stormsurfer21

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    Deel 1: http://www.9lives.be/forum/cultuur-r...usa-topic.html
    Deel 2: http://www.9lives.be/forum/cultuur-r...-deel-2-a.html

Aangezien we ruimschoots over de 5000 reacties zitten in de andere thread: tijd voor deel 3!

Top 10 posters deel 2:

Indien gewenst kan ik in deze post ook een 'blogroll' toevoegen met elke user zijn blog/reisverhalen, maakt het wat overzichtelijker. Moet maar een berichtje sturen of mij quoten ofzo . Zal er dan ook de bestemmingen bijplaatsen.
    Blogroll:

Info:
    Onafgewerkte USA guide
    Ge hebt wel veel werk gestoken in die USA guide! Ziet er wel goed uit moet ik zeggen! Ben je nog van plan om de guide af te werken?

iTrader
    281 (100%)
    Was een guide gemaakt door meerdere members hier. Geen idee, ik persoonlijk heb mij meer gebaseerd op reisblogs enz.. Van hotels/restaurants kijk ik vaak naar promo's en reviews op booking.com / foursquare.

Ivm uw vraag: ik persoonlijk boek altijd alles apart. Zeker voor die autohuur: dat ik weet welke kosten er allemaal inzitten enz, dat je geen verrassingen hebt als je toekomt. Maar als het goedkoper uitkomt om auto + vlucht samen te boeken, why not . Is nog nooit in mijn geval effectief zo geweest, maar goed .

Hotels zou ik baseren op reviews op booking.com enz
    USA 2013:

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stormsurfer21 Bekijk bericht
    Da's wel de moeite! Geniet ervan!
    Nog een vraagje: ik ben bezig met het plannen van m'n reis naar Florida en vroeg me af of het veel voordeliger is om te vertrekken vanuit Amsterdam. Ik had op de site van Arke wel interessante deals gezien, maar ik vroeg me af of het het best is om een Fly & Drive te boeken (bij Connections of Arke) of om een rondreis te boeken met logies, huurwagen en vlucht erin via Arke.
    Toen ik de tickets kocht, was vertrekken van Amsterdam toch zo'n 200€ goedkoper (per ticket) dan vertrekken in Brussel. Ik weet nu niet of dat altijd zo is... En ik heb 't geluk dat familie ons wilt wegdoen en ophalen.

Goh met boeken bij Connections of Arke heb ik geen ervaring, ik heb alles apart geboekt: vliegtickets op cheaptickets.nl, een auto bij Hertz, hotels op booking.com of op de site van het hotel zelf.

Volgens sommigen is het goedkoper als je vliegtickets + een auto samen boekt, maar daar heb ik dus geen ervaring mee. Ik zou zelf wel nooit een georganiseerde rondreis boeken bij bv. Connections. Dat kost toch genoeg geld en dikwijls zit je in hotels op een minder goede locatie enz. (althans dat is toch mijn ervaring, op basis van de reisschema's die ik al heb gezien). Plus als je zelf de hotels boekt, zijn die bijna altijd gratis te annuleren. Best handig, ik heb toch zo al een paar hotels geannuleerd omdat ik betere aanbiedingen gevonden heb.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    Was een guide gemaakt door meerdere members hier. Geen idee, ik persoonlijk heb mij meer gebaseerd op reisblogs enz.. Van hotels/restaurants kijk ik vaak naar promo's en reviews op booking.com / foursquare.

Ivm uw vraag: ik persoonlijk boek altijd alles apart. Zeker voor die autohuur: dat ik weet welke kosten er allemaal inzitten enz, dat je geen verrassingen hebt als je toekomt. Maar als het goedkoper uitkomt om auto + vlucht samen te boeken, why not . Is nog nooit in mijn geval effectief zo geweest, maar goed .

Hotels zou ik baseren op reviews op booking.com enz
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarah B Bekijk bericht
    Toen ik de tickets kocht, was vertrekken van Amsterdam toch zo'n 200€ goedkoper (per ticket) dan vertrekken in Brussel. Ik weet nu niet of dat altijd zo is... En ik heb 't geluk dat familie ons wilt wegdoen en ophalen.

Goh met boeken bij Connections of Arke heb ik geen ervaring, ik heb alles apart geboekt: vliegtickets op cheaptickets.nl, een auto bij Hertz, hotels op booking.com of op de site van het hotel zelf.

Volgens sommigen is het goedkoper als je vliegtickets + een auto samen boekt, maar daar heb ik dus geen ervaring mee. Ik zou zelf wel nooit een georganiseerde rondreis boeken bij bv. Connections. Dat kost toch genoeg geld en dikwijls zit je in hotels op een minder goede locatie enz. (althans dat is toch mijn ervaring, op basis van de reisschema's die ik al heb gezien). Plus als je zelf de hotels boekt, zijn die bijna altijd gratis te annuleren. Best handig, ik heb toch zo al een paar hotels geannuleerd omdat ik betere aanbiedingen gevonden heb.
    Bedankt! Dan zal ik het eens goed bekijken wat het goedkoopste uitkomt.
    Nog reisplannen op het moment, Frado?

iTrader
    281 (100%)
    De congé is op voor dit jaar. Eind augustus een weekend Budapest. Nog geen idee voor volgend jaar. Misschien terug Australië in het voorjaar of proberen voor west kust usa in juni/juli . Zal wat afhangen van wie er meekan enzo
    USA 2013:

Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Kben opt moment onderweg naar denver se :-) nog 1u45 te gaan. Voor zij die graag een blogske volgen en het nog niet wisten, onderaan in mn sig staat de url..
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15
    USA Roadtrips blog :: click here

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tah_b00nz0r Bekijk bericht
    Kben opt moment onderweg naar denver se :-) nog 1u45 te gaan. Voor zij die graag een blogske volgen en het nog niet wisten, onderaan in mn sig staat de url..
    Have fun! Ik zal je blog 'ns bekijken

Pagina 1 van 338 123451151101 ... Laatste

Regels voor berichten