cassie821's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    My 2 cents. Je bent wss maar 1x daar. Huur uzelf een echte Amerikaanse wagen (kost amper iets extra om bvb een Mustang of Camaro te huren).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    We beginnen in LA en zijn van plan om een mustang te huren. Maar voor die parken toch beter een gewone auto.
    "Faire ce que tu aimes, c'est la liberté. Aimer ce que tu fais, c'est le bonheur"
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cassie821 Bekijk bericht
    We beginnen in LA en zijn van plan om een mustang te huren. Maar voor die parken toch beter een gewone auto.
    Bwa, dat valt wel mee hoor. Yosemite en death valley hebben allebei goeie wegen. Beter dan de meeste wegen in België .

no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Bwa, dat valt wel mee hoor. Yosemite en death valley hebben allebei goeie wegen. Beter dan de meeste wegen in België .

Ja, maar als het weer daar niet top is is een achterwiel aangedreven wagen niet het leukste als je dat niet gewoon bent.

Maar ik zou zeker geen andere wagen nemen uit schrik voor de parken.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ja, maar als het weer daar niet top is is een achterwiel aangedreven wagen niet het leukste als je dat niet gewoon bent.

Maar ik zou zeker geen andere wagen nemen uit schrik voor de parken.
    Ja klopt natuurlijk. In sneeuw-periode is dat een pak minder (al is de Tiago dan ook wel afgesloten). Als ik het nu opnieuw zou doen, huurde ik gewoon voor heel de reis een muscle car (of een paar keer afwisselen van model) in elk geval.
    no votes  

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geen idee wnr cassie821 gaat, maar RWD is enkel een probleem in de sneeuw of op ijs, al valt dat met winterbanden ook nog reuze mee. Als je gewoon met wat regenweer met uw mustang met TC en ESP by default enabled achterstevoren de Tioga Pass afsliert, ligt dat aan uw rijkunsten en niet aan de aandrijving Hoe dan ook ben je in Yosemite toch wettelijk verplicht sneeuwkettingen te monteren bij sneeuw/ijs. Tss maart & november is de kans klein dat die verplichting opgelegd wordt.

Ik ken ook vrienden die dat gedaan hebben. Seattle naar LA oid in een SUV en dan nog paar dagen richting LV in een Mustang. Persoonlijk zijn cabrio's niet zo m'n ding en lijken ze me ook niet zo praktisch.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Geen idee wnr cassie821 gaat, maar RWD is enkel een probleem in de sneeuw of op ijs, al valt dat met winterbanden ook nog reuze mee. Als je gewoon met wat regenweer met uw mustang met TC en ESP by default enabled achterstevoren de Tioga Pass afsliert, ligt dat aan uw rijkunsten en niet aan de aandrijving Hoe dan ook ben je in Yosemite toch wettelijk verplicht sneeuwkettingen te monteren bij sneeuw/ijs. Tss maart & november is de kans klein dat die verplichting opgelegd wordt.

Ik ken ook vrienden die dat gedaan hebben. Seattle naar LA oid in een SUV en dan nog paar dagen richting LV in een Mustang. Persoonlijk zijn cabrio's niet zo m'n ding en lijken ze me ook niet zo praktisch.
    Uh, ik denk dat hij de eerste niet zou zijn die daar net bij een beetje ijzel op 1000 meter hoogte in een bocht eens gas geeft en de auto zijdelings zet. Route naar de General Sherman al eens gedaan? Ik twee keer en heb daar al vanalles gezien.
    no votes  

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goh eens 3 weken met challenger srt rond reis gedaan in April. Redelijk veel regen gehad en was niet dat die wagen veel slipte hoor. En heeft toch ook een kleine 500 PK

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk
    no votes  

cassie821's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ga in de zomer ( bouwverlof ) anyway ik ga waarschijnlijk iets verkeerds gedaan hebben. Maar toch bedankt voor de hulp!
    "Faire ce que tu aimes, c'est la liberté. Aimer ce que tu fais, c'est le bonheur"
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Uh, ik denk dat hij de eerste niet zou zijn die daar net bij een beetje ijzel op 1000 meter hoogte in een bocht eens gas geeft en de auto zijdelings zet. Route naar de General Sherman al eens gedaan? Ik twee keer en heb daar al vanalles gezien.
    Sure, maar niet in de winter. In september wel eens sneeuw gehad op de Kananaskis Trail & Highwood Pass in Canada en in oktober o.a. sneeuw op de Million Dollar Highway thv Red Mountain Pass waar er een SUV in de gracht lag.

Een FWD of AWD (wat de meeste IFAR/SFAR rental SUV's daar hebben, maar wat geen fulltime 4WD is) is ook niet per definitie veiliger als uw weggedrag gewoon niet aangepast is. Met een RWD slier je dan achterwaarts van de baan, met een FWD voorwaarts... Geen grip is geen grip. Met een FWD kan je zoiets _mogelijks_ wel makkelijker corrigeren, maar again, als je niet kan rijden en uw snelheid niet kan aanpassen, hoe denk je dan dat die mensen dat uberhaupt gaan corrigeren?

Thuis loopt m'n oprit trouwens wat omhoog en de straat zelf ook. Bij de laatste sneeuwbui die we hier gehad hebben klom m'n RWD met winterbanden nog altijd gewoon omhoog. Beetje zoeken naar grip, ofc, maar die was er iig. De FWDs daarentegen, ongetwijfeld met gewone zomerbanden, zag ik gewoon ter plaatse staan trappelen, achteruit glijden en na een poging of 5 uiteindelijk rechtsomkeer maken.... Met ESP/TC krijg ik de mijnen ook gewoonweg niet zijwaarts, zelfs al ligt het glad en ben ik iets te enthousiast.

Mijn punt was/is gewoon: wanneer lig je wel in het decor zelfs al pas je uw snelheid aan? Als het zodanig glad ligt dat niets meer helpt; uw elektronicasystemen niet, uw winterbanden niet en uw soort aandrijving niet...

TLDR: niemand hoeft zich imo te laten afschrikken door een Mustang tenzij ze in putje winter gaan, wat sowieso niemand hier doet.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    TLDR: niemand hoeft zich imo te laten afschrikken door een Mustang tenzij ze in putje winter gaan, wat sowieso niemand hier doet.
    Absoluut, dat bedoelde ik ook niet. Maar enige extra alertheid bij een RWD in de bergen is altijd aan de orde lijkt me, meer dan bij een FWD.
    no votes  

Energised's schermafbeelding
    iTrader
    9 (86%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    question:

Wij moeten voor medische redenen (dochter heeft 'n aandoening waar ze in België geen verstand van hebben) naar de Usa.

Wij zouden in Columbus Ohio moeten zijn, dus ik dacht een tussenstop te maken in New York om daar 'n dag of 5 te verblijven en dan 'n vlucht te nemen naar Ohio.

Nu wat is 't beste? aparte vluchten (retour dus) van Amsterdam (goedkoper dan Brussel) naar New york en daar dan ter plaatse een vlucht te nemen naar Ohio?
    Més que un club
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon hier al een "open jaw multicity" ticket boeken? AMS-NYC, NYC-CMH, CMH-AMS
    no votes  

Energised's schermafbeelding
    iTrader
    9 (86%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon hier al een "open jaw multicity" ticket boeken? AMS-NYC, NYC-CMH, CMH-AMS
    en via waar kan ik dit 't best doen? is da vele duurder dan of mss zelfs ietske goedkoper?
    Més que un club
    no votes  

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Energised Bekijk bericht
    en via waar kan ik dit 't best doen? is da vele duurder dan of mss zelfs ietske goedkoper?
    Das ieder zen ding natuurlijk. Ik boek altijd via de vroegboekacties bij joker.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Net een melding van Jack's Flight Club. Amsterdan - NY (tussen Feb-Apr) voor 272€ heen en terug.
    no votes  

Regels voor berichten