LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Na onze fantastische trip in september, denken we eraan om volgend jaar terug naar de USA te gaan...

Enkele ideetjes:

- New England --> best in september (Indian Summer)

- Via de Great Smoky Mountains over Louisiana naar Florida --> haalbaar op 3 weken? Veel highlights (buiten New Orleans, de highlights in Florida)?

Iemand al ervaring met deze streken?

Bedankt!

iTrader
    53 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Na onze fantastische trip in september, denken we eraan om volgend jaar terug naar de USA te gaan...

Enkele ideetjes:

- New England --> best in september (Indian Summer)

- Via de Great Smoky Mountains over Louisiana naar Florida --> haalbaar op 3 weken? Veel highlights (buiten New Orleans, de highlights in Florida)?

Iemand al ervaring met deze streken?

Bedankt!
    Het zuidoosten is heel veel te bezoeken. Is minder bekend, maar als je wat begint op te zoeken is er genoeg te doen. Buiten New Orleans en GSM is er nog Nashville (heel fijne stad) en Memphis (beetje afgeleefd, maar wel veel geschiedenis en Graceland). Van daar kan je de Mississippi delta volgen tot aan Louisiana.

Savannah en Charleston zijn ook leuke steden voor een nacht of 2.

De panhandle van Florida heeft ook heel veel mooie parken en stranden.

Verder ook heel veel zaken ivm slavernij en de civil rights movement in die regio.

Hangt natuurlijk wat af van je interesses, maar je kan zeker enkele weken in die staten rondtrekken.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Oh, dat is nog één van mijn droombestemmingen, zie. Alleen het klimaat daar steekt me nog tegen, zeker gezien we altijd in het najaar op vakantie gaan. Dat lijkt me niet ideaal.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    53 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Oh, dat is nog één van mijn droombestemmingen, zie. Alleen het klimaat daar steekt me nog tegen, zeker gezien we altijd in het najaar op vakantie gaan. Dat lijkt me niet ideaal.
    In het najaar is het in de zuidelijke staten in die regio inderdaad orkaan seizoen , en in Tennessee en smoky mountains kan het dan al serieus fris zijn. Voorjaar is de beste periode voor die regio denk ik. Zomer is het er al snel extreem vochtig en warm.

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eind deze week en volgende week voor werk naar Chicago. Ik zal waarschijnlijk 1 dag vrij hebben, mogelijks 2: Zondag en Donderdag (donderdagavond ook vlucht).
    Hotel is 50 km buiten Chicago ("trip naar Chicago" noemen ze dat dan...), in de Riverwoods area. Ongeveer een uur met trein van hartje Chicago.

Wat zijn de aanraders om in die twee dagen zeker te doen, rekeninghoudende met het feit dat ik geen rijbewijs heb en dus geen auto kan huren. Liefst dus dingen makkelijk bereikbaar met de trein. Ik zou graag naar de Lincoln Park Zoo gaan, maar ik vrees dat ik dan nog maar heel weinig tijd ga over hebben voor iets anders. Tips?
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

sandpatt's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De zoo vond ik erg mooi en niet zo heel groot. Heel handig in Chicago zijn de blauwe city-bikes die je kan gebruiken. Moet je maar eens opzoeken.
    Suggestie: 's morgens naar de zoo. Lunchen in de wijk rond de zoo. Daarna zo'n fiets nemen en langs Lake Michigan fietsen (prachtig aangelegde fietspaden en fantastisch zicht op de stad) richting Hancock Tower (eventueel eens naar boven gaan).
    Afhankelijk van tijd die je nog hebt en of je wil winkelen, kan je ofwel fietsen ofwel wandelen door Michigan Avenue richting Millenium Park.
    Naar de avondkant toe kan je eventueel nog even rondhangen in The Loop. The Loop is ook erg makkelijk te bewandelen, dus kan je in je 2e dag goed doen.
    Suggestie voor dag 2. Aan Trump Tower kan je een watertaxi nemen (heel goedkoop en leuk) tot aan Willis/Sears Tower. Van daaruit kan je richting Chicago Theatre area wandelen. (onderweg zijn wel nog enkele leuke dingetjes te zien)
    Steam ID: sandpatt
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Amai, da's best wel stevig. Langs de andere kant is het wel alleen hun langere/tragere met kleinere groep die afgeschaft wordt. De rest gaat wel nog gewoon door. Ik denk dat de mensen het sneu vonden om meer te betalen, en het toch nog altijd erg druk te hebben. Ze zouden daar beter werken met een systeem als The Wave, een loterij of een vast (kleiner) aantal plaatsen.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Amai, da's best wel stevig. Langs de andere kant is het wel alleen hun langere/tragere met kleinere groep die afgeschaft wordt. De rest gaat wel nog gewoon door. Ik denk dat de mensen het sneu vonden om meer te betalen, en het toch nog altijd erg druk te hebben. Ze zouden daar beter werken met een systeem als The Wave, een loterij of een vast (kleiner) aantal plaatsen.
    Het is voor die mensen hun inkomsten eh, dus tenzij ze 1 dag vrij kunnen maken en de tijd ervoor kunnen nemen waarbij die mensen financieel meerdere groepen coveren zit het er gewoon niet in.

De twee door elkaar laten lopen was nooit een goed idee.

Hans Moleman's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Eind deze week en volgende week voor werk naar Chicago. Ik zal waarschijnlijk 1 dag vrij hebben, mogelijks 2: Zondag en Donderdag (donderdagavond ook vlucht).
    Hotel is 50 km buiten Chicago ("trip naar Chicago" noemen ze dat dan...), in de Riverwoods area. Ongeveer een uur met trein van hartje Chicago.

Wat zijn de aanraders om in die twee dagen zeker te doen, rekeninghoudende met het feit dat ik geen rijbewijs heb en dus geen auto kan huren. Liefst dus dingen makkelijk bereikbaar met de trein. Ik zou graag naar de Lincoln Park Zoo gaan, maar ik vrees dat ik dan nog maar heel weinig tijd ga over hebben voor iets anders. Tips?
    Een Nba matchke meepikken?

Squadra's schermafbeelding
    iTrader
    111 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even met de deur in huis vallen.
    We zijn aan het denken om met ons 3 (2 volwassenen en een dochter van 4 jaar dan) volgende zomer naar de USA te gaan op road trip. Onze voorkeur/mogelijkheid is vooral begin juli.

Echter ben ik er nog niet uit welke richting. Enerzijds denk ik aan een loop SF-LA-SF (of LA-SF-LA), beetje afhankelijk van de vluchten, en dan sowieso Yosemite aandoen, ofwel een loop van Denver naar Yellowstone, Rocky Mountain NP, Mt Rushmore NP (eventueel)...

Na wat googlen blijkt dat accomodatie in de grote parken (wat betreft Yellowstone ) nu bijna uitverkocht is, ofwel heel duur,... Wist ik dus niet. Klopt dit? Zijn we nu al te laat voor dergelijke parken?
    JUVENTUSFC

Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squadra Bekijk bericht
    Zijn we nu al te laat voor dergelijke parken?
    Jup... jammer genoeg.

Al zou k uw keuze van trip niet laten afhangen van accomedatie in t park die reeds uitverkocht is.

In Yellowstone kan je imo perfect buiten t park logeren, al moet je dan dagelijks wel rekenen op 2-3u extra verplaatsingstijd. Wij zaten toen in West Yellowstone. Opzich ok maar koste ons dus veel tijd aan auto rijden van en naar uw hotel

Voor Yosemite kan je in de buurt van de vallei ook veel hotels vinden ze.
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15
    USA Roadtrips blog :: click here

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even met de deur in huis vallen.
    We zijn aan het denken om met ons 3 (2 volwassenen en een dochter van 4 jaar dan) volgende zomer naar de USA te gaan op road trip. Onze voorkeur/mogelijkheid is vooral begin juli.

Echter ben ik er nog niet uit welke richting. Enerzijds denk ik aan een loop SF-LA-SF (of LA-SF-LA), beetje afhankelijk van de vluchten, en dan sowieso Yosemite aandoen, ofwel een loop van Denver naar Yellowstone, Rocky Mountain NP, Mt Rushmore NP (eventueel)...

Na wat googlen blijkt dat accomodatie in de grote parken (wat betreft Yellowstone ) nu bijna uitverkocht is, ofwel heel duur,... Wist ik dus niet. Klopt dit? Zijn we nu al te laat voor dergelijke parken?

Wij hebben in september een loop vanuit Denver gedaan van in totaal 24 dagen... we hebben 3 overnachtigen in Yellowstone zelf gedaan... En die hebben we in november-december geboekt en toen was er inderdaad al veel uitverkocht.... Omdat jij in juli zou willen gaan, vrees ik dus idd dat je te laat bent.. Mogelijk vind je nog wel wat motels in Red Lodge, Cody en West Yellowstond

Was voor het overige wel en prachtige reis!

Squadra's schermafbeelding
    iTrader
    111 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Owkee, bedankt voor de info. Is Yosemite minder druk dan Yellowstone?

En wat betreffende de ‘campings’? Zijn deze vlug weg? Ik zoek dan campings waar er al kampeergerief is of een soort cabin achtig iets...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    JUVENTUSFC

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Owkee, bedankt voor de info. Is Yosemite minder druk dan Yellowstone?

En wat betreffende de ‘campings’? Zijn deze vlug weg? Ik zoek dan campings waar er al kampeergerief is of een soort cabin achtig iets...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wij hebben die reis in September gedaan. De accomodatie in de parken is snel weg (zeker in de zomer) maar er zijn wel nog heel veel campings vlak buiten het park. Meestal iets duurder, maar ook wat meer comfort.
    In Yosemite heb je op het einde van het park ook een hele hoop campings zonder reservering, maar daar is dan ook niks comfort. Wij hebben alles met de camper gedaan.

Korte samenvatting:
    SF -> Yosemite -> Death Valley -> Las Vegas -> Valley of Fire -> Zion -> Bryce-> Arches -> Mesa Verde -> Canyon de Chelly -> Monument Valley -> Grand Canyon -> San Diego -> LA -> SF
    Heb je toch zeker 4 weken voor nodig, en dan is een camper wel aangenamer dan elke keer met valiezen sleuren.

Pagina 339 van 346 Eerste ... 239289329335336337338339340341342343 ... Laatste

Regels voor berichten