Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik ga binnenkort een kleine twee weken naar Chicago, vooral voor de marathon. Ik heb er een tijdje gewoond dus in Chicago kan ik me makkelijk een week bezig houden. We gaan echter ook een auto huren (toen ik er woonde was een auto huren duur gezien mijn leeftijd toen) en een road trip doen van vier dagen. Heeft er iemand tips voor dingen die de moeite waard zijn rond Chicago? Het mag even rijden zijn, maar ik ga ook wel geen 8u op één keer rijden ofzo. Ik dacht misschien aan Ann Arbor / Detroit, maar Ann Arbor heb ik wel al eens bezocht. Minneapolis is ook een optie, maar ik weet niet of dat echt de moeite is. Aan Milwaukee dachten we ook, en dan naar het noorder verder rijden van daar (evt. Door County, dat is iets wat vaak vermeld wordt precies).

Het zou tof zijn om eens een andere kant van Amerika te zien. Ik ben tot nu toe enkel in de grootsteden geweest, dus eens kunnen proeven van het landelijke lijkt me wel leuk. Alleen weet ik niet goed waar je dat het beste kan doen. Als er mooie natuur is om door te rijden (echt lang wandelen gaat na de marathon niet eenvoudig zijn) dan is dat zeker een pluspunt.

Alle tips zijn welkom!

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Voila, vandaag drukke dag gehad in Page: smorgens via de Cottonwood Canyon road gereden vanuit Bryce richting Page... Lekker hobbelig en leuke scenery, al had ik er lisschien wat meer van verwacht... ofwel begin ik stilaan verzadgd te geraken na al dat moois

Toen we aankwamen van het uurverschil geprofiteerd om eers Horseshoe Bend te doen: was reess heel druk rond 9u30, maar we hebben toch nog wat leuke fotos kunnen nemen... top de middag Lower Antelope Canyon gedaan... Was niet echt een leuke ervaring: zeeeer druk e je wordt letterlijk door de canyon gejaagd... gelukkig geen Chinezen in onze groep

Dan in de namiddag nog een begeleid boottochte gemaakt doorheen de canyon...

Morgen staat Monument Valley op het programma, gevolgd door Moki Dugway en Muley point, waarna we dan de dag zullen afsuiten in Valley of the Gods rond zonsondergang... om vervolgens nog eventjes richting ons hotel te rijden

Met dank aan Squealer voor de invulling van onze dag

Nog iemand tips voor Monument Valley?

Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voila, vandaag drukke dag gehad in Page: smorgens via de Cottonwood Canyon road gereden vanuit Bryce richting Page... Lekker hobbelig en leuke scenery, al had ik er lisschien wat meer van verwacht... ofwel begin ik stilaan verzadgd te geraken na al dat moois

Toen we aankwamen van het uurverschil geprofiteerd om eers Horseshoe Bend te doen: was reess heel druk rond 9u30, maar we hebben toch nog wat leuke fotos kunnen nemen... top de middag Lower Antelope Canyon gedaan... Was niet echt een leuke ervaring: zeeeer druk e je wordt letterlijk door de canyon gejaagd... gelukkig geen Chinezen in onze groep

Dan in de namiddag nog een begeleid boottochte gemaakt doorheen de canyon...

Morgen staat Monument Valley op het programma, gevolgd door Moki Dugway en Muley point, waarna we dan de dag zullen afsuiten in Valley of the Gods rond zonsondergang... om vervolgens nog eventjes richting ons hotel te rijden

Met dank aan Squealer voor de invulling van onze dag

Wij hebben daar de (enige?) trail gedaan: Wildcats. Leuke trail, met een pak minder volk als rond het visitor center. Pak wel genoeg water mee en best een pet of dergelijke, want je loopt zo goed als de hele tijd in de zon. Daarnaast moet ge sowieso rijden naar het ‘John Ford Point’. Mooiste view van al persoonlijk. Afhankelijk van welke auto kan je er zelf naar rijden en anders kan je daar een tour boeken die je er naartoe rijdt. Have fun!

Oja, als je daar in het restaurant wilt eten, dan moet je voor 19u ‘s avonds gaan, want erna is het enkel voor hotel guests. Wij hadden geluk dat er zodanig veel plaats was dat we wel nog na 19u mochten eten na wat zagen haha. Maar we zaten daardoor met 2 aan het raam en een prachtig uitzicht! Was echt de moeite, en nog meer dankzij de zonsondergang die je dan terwijl ziet.
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Niet direct een tip voor MV, maar wel om te eten.

Als je de kans hebt stop voor te eten in de Cameron trading post. Dat is op weg naar MV vanuit Page.

Ik ben er in juni gaan lunchen en dat was immens goed. Alles wat ik daar heb zien buitenkomen van eten zag er echt top uit.

Ik kan je absoluut de Navajo taco aanraden. Wat een topper was dat. De foto lijkt niet groot, maar was toch doorsnede van 30 cm ofzo.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Ik ga binnenkort een kleine twee weken naar Chicago, vooral voor de marathon. Ik heb er een tijdje gewoond dus in Chicago kan ik me makkelijk een week bezig houden. We gaan echter ook een auto huren (toen ik er woonde was een auto huren duur gezien mijn leeftijd toen) en een road trip doen van vier dagen. Heeft er iemand tips voor dingen die de moeite waard zijn rond Chicago? Het mag even rijden zijn, maar ik ga ook wel geen 8u op één keer rijden ofzo. Ik dacht misschien aan Ann Arbor / Detroit, maar Ann Arbor heb ik wel al eens bezocht. Minneapolis is ook een optie, maar ik weet niet of dat echt de moeite is. Aan Milwaukee dachten we ook, en dan naar het noorder verder rijden van daar (evt. Door County, dat is iets wat vaak vermeld wordt precies).

Het zou tof zijn om eens een andere kant van Amerika te zien. Ik ben tot nu toe enkel in de grootsteden geweest, dus eens kunnen proeven van het landelijke lijkt me wel leuk. Alleen weet ik niet goed waar je dat het beste kan doen. Als er mooie natuur is om door te rijden (echt lang wandelen gaat na de marathon niet eenvoudig zijn) dan is dat zeker een pluspunt.

Alle tips zijn welkom!
    Door County is absoluut een aanrader, zeker in deze periode. Het is een heel bosrijk gebied, dus in September-Oktober staat alles prachtig in kleur. je kan hier de huidige situatie en voorspellingen zien: https://www.travelwisconsin.com/fall-color-report.
    Er zijn een paar kleine gezellige dorpjes zoals Egg Harbor en Fish Creek waar je gezellig kan ronndstappen. Ephraim is wellicht het grootste dorp daar; inclusief een Belgian Beer Bar (Bierzot), mocht je naar een frisse pint snakken. De hoofdbaan is Highway 42 waarlangs veel wijngaarden en fruitkwekers liggen waar je vanalles kan proeven. Verder zijn de Friday Fish Fry of Fish Boil 2 typische streekgerechten die je zeker eens moet proberen.
    Qua natuur heb je Fish Creek het Peninsula State Park met een paar heel mooie uitzichtjes op Green Bay. In het Oosten zijn Cave Point County Park en Cana Island Lighthouse. Het eerste is een leuke baai met rotskliffen en prachtig helder water. Als het weer wat meezit kan je hier aangenaam zwemmen. Cana Island Lighthouse staat op een klein eilandje in Lake Michigan. Je kan je laten voeren door een local in z'n tractor; maar als het water laag genoeg staat kan je er ook naartoe waden. Leuke ervaring.

Milwaukee heeft een paar leuke buurten maar het is geen Chicago é. Third Ward en Lakefront zijn wel plezant om rond te lopen. Heel veel brouwerijen ook in de buurt. De Miller Brewery is volledig gratis te bezoeken inclusief drie glazen 'bier' achteraf. Wat de kleinere (micro)brouwerijen betreft vond ik Lakefront Brewery en Milwaukee Brewing Company de leukste. Bij die laatste kan (of kon) je ongelimiteerd drinken
    Het Harley Davidson museum is ook knap, maar wat prjizig vergeleken met de rest.

Ga je wat meer naar het Westen dan is Madison wel een leuke stad. Ik ben er enkel geweest voor events maar downtown schijnt heel gezellig te zijn. Het zal moeten passen maar mochten The Badgers op dat moment thuis spelen is het zeker de moeite ze aan het werk te zien.

Een beetje onder Milwaukee ligt New Glarus met een fraaie brouwerij. Wat meer naar het noorwesten vind je Devils Lake State Park. Een heel mooi park maar wel steil, misschien niet de beste keus na een marathon.

Als je je echt eens wil onderdompelen in "The Weird" dan moet je zeker House on The Rock bezoeken, echt een surreële ervaring.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Navajo Taco's zijn super, inderdaad.
    Een andere aanrader om te eten ginds, is https://www.tripadvisor.be/Restauran...a_Arizona.html

Alleen al voor het eten wil ik teruggaan naar de VS...
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Allé man, en tis pas uw 4e dag ofzo in Utah/Arizona
    Teveel gehaast over de CCR? Ik had daar toen wel erg van genoten.

Gewoon doorrijden en vant uitzicht genieten. Iig verder dan John Ford's Point. Met een beetje geluk vind je daar plaatsen waar het oorverdovend stil is.
    Uiteraard best bij zonsondergang/opgang, maar je kan natuurlijk niet overal tegelijk staan...
    Verderop fotoke maken bij Mexican Hat Rock. (Kweet niet hoe dichtbij je kan geraken; heb zelf pas achteraf gemerkt dat er een baantje naartoe loopt. Then again, als je toch al verzadigd geraakt, kan je evengoed doorrijden )
    En vergeet het iconische uitzicht achter je in de omgeving van milemarker 13 langs US163 niet.
    Goosenecks State Park zou je ook nog kunnen doen. Is maar 1 viewpoint.

Ohja, is daar Navajo gebied, dus zij zitten op dezelfde tijd van Utah; en ze serveren er geen alcohol...

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Allé man, en tis pas uw 4e dag ofzo in Utah/Arizona
    Teveel gehaast over de CCR? Ik had daar toen wel erg van genoten.

Gewoon doorrijden en vant uitzicht genieten. Iig verder dan John Ford's Point. Met een beetje geluk vind je daar plaatsen waar het oorverdovend stil is.
    Uiteraard best bij zonsondergang/opgang, maar je kan natuurlijk niet overal tegelijk staan...
    Verderop fotoke maken bij Mexican Hat Rock. (Kweet niet hoe dichtbij je kan geraken; heb zelf pas achteraf gemerkt dat er een baantje naartoe loopt. Then again, als je toch al verzadigd geraakt, kan je evengoed doorrijden )
    En vergeet het iconische uitzicht achter je in de omgeving van milemarker 13 langs US163 niet.
    Goosenecks State Park zou je ook nog kunnen doen. Is maar 1 viewpoint.

Ohja, is daar Navajo gebied, dus zij zitten op dezelfde tijd van Utah; en ze serveren er geen alcohol...
    Op zich niet te veel gehaast nee... maar na alles wat we gezien hadden, was het gewoon niet zo overweldigend... Het was ook nog vrij vroeg op de dag, misschien is dat wel een verklaring..Nu sowieso wel een pak beter als de usual highway scenery..

Vandaag Monument Valley en Valley of the Gods bij sunset gedaan...

In MV ons beperkt tot de loop, geen trails... We zijn pas vrij laat aangekomen daar zodat we niet te veel springuren hadden tussen MV en Valley of the Gods...
    MV viel me persoonljjk wat tegen, het was helaas vrij bewolkt waardoor alles wat minder uit de verf komt natuurlijk... wel nog mooie fotos kunnen pakken...
    Valley of the Gods bij sunset: ook dit viel een ietsiepietsie tegen ( waarschijnlijk stonden we op de verkeerde plaats), al washet uiteraard wel mooi om die silhouetten in een paarsroze gloed te zien...

Moki Dugway en Muley Point uiteindelijk niet meer gedaan, is blijkbaar de gevaarlijkse wrg van Utah dus dathebben we maar zo gelaten ( wij hebben ook niet zo'n fetisj voor dirt roads als jou denk ik)...

Hebhet programma voor morgen ( Luff- Green River)eens bekeken en dat is eigenlijk vrij beperkt: Bicentennial Highway, Moonscape Overlook en Factory Butte...

Kdenk dat we daar niet echt een volledige dag mee kunnen vullen ( wij vertrekken meestal voor 8u).

Kunnen we nog dingen doen ? Mag olk iets verder dan Green River zijn

Greetz

Pagina 336 van 336 Eerste ... 236286326332333334335336

Regels voor berichten