LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Vraagje: hoe zouden jullie onze dag in Arched plannen?

Op basis vzn wat ik hier en online lees zij er 3 hoogtepunten: Devils trail, Fiery Furnace en Delicate Arch...

De eerste 2 zouden we dan heeel vroeg willen doen ( pak rond 7u ofzo) om de massa voor te zijn en parkingte hebben, de laatste bij zonsopgang...

Zelfde vraag voor Canyonlands trouwens!

Nog bedenkingen/tips?

Thx!

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Op basis vzn wat ik hier en online lees zij er 3 hoogtepunten: Devils trail, Fiery Furnace en Delicate Arch...

De eerste 2 zouden we dan heeel vroeg willen doen ( pak rond 7u ofzo) om de massa voor te zijn en parkingte hebben, de laatste bij zonsopgang...

Nog bedenkingen/tips?

Thx!
    Wat is je bedoeling? Hikes of gewoon sight seeing?

Voor Arches kan ik absoluut de Tower arch hike aanraden via marching man TH: Top wandeling. Lekker rustig, prachtige uitzichten. De wandelingen die jij opnoemt waren te druk naar mijn normen. Zeker Delicate arch, dat was 1 lange file.

Welk deel van Canyonlands wil je doen? Dit park is opgedeeld in 3 stukken, die je echt niet allemaal in 1 dag kan doen. Maar ik vermoed dat je Needles gaat bedoelen?

Ik heb daar 2 day hikes gedaan. Dit is wat mij betreft ook 1 van de mooiste parken om te wandelen. Confluence overlook en Chesterpark/joint trail: Beide goed te doen, maar je ben wel weg voor een tijdje, zeker als het echt warm is. De uitzichten van Confluence krijgen mijn voorkeur op de andere.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Nog bedenkingen/tips?

Thx!
    Fiery Furnace is begeleid. Als je niet begeleid gaat, heb je een permit nodig, en een goeie kaart op je gps. Zelfs dan zou ik het niet meteen doen, maar het is wel mogelijk.
    Ik vermoed dat je zonsondergang bedoelt voor Delicate? Zeker de moeite, maar bereid je dan wel voor op een heleboel volk. Wij hebben die in 2016 laat-september gedaan, parkeren was om 16u al lastig. Dus zeker vroeg genoeg gaan daar. Het is ook fijn om even te zitten en te genieten op het gemak voor de zonsondergang. En het is echt wel gewoon prachtig.

Arches heeft nog wel meer hoogtepunten voor mij, hoor. Een paar korte wandelingen, zoals naar de Windows en Park Avenue, een paar iets langere zoals door Devil's Garden en Double O-arch, Sand Dune Arch, Broken Arch. (of zelfs de Primitive Trail, maar die heb ik nog niet gedaan)

Canyonlands heb ik alleen nog maar Island in the Sky gedaan, geloof ik. Grand View en Upheaval Dome Overlook. Allebei heel kort, maar erg de moeite. En Dead Horse Point.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    41 (92%)
    Bedankt voor de replies! En Devils Arch trail? Aanrader?

Moet je die begeleide trip Fiery Furnace reserveren op voorhand of kan je daar gewoon aankomen en met de volgende tour meegaan?

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)

@Squealer: op de dag dat we van Green River naar Aspen rijden, kunnen we dan Maroon Lake ( zeeer vroeg) en Gunnison niet combineren?Moet je via de Kebler Pass rijden? Ik vermoed dat je daar veel tijd verliest omdat dat een onverharde weg is?

De 2 dagen nadien gaan volgens ons huidig schema volledig naar Estes NP en Rocky Mountains NP
    ( Aspen- Estes Town en Estes Town- Longmont)
    Hoe zou je dat willen doen? Maroon Lake/Bells staat eigenlijk vooral om de zonsopgang bekend. Green River->Maroon Lake is 4u rijden en de parking is afgesloten tussen 8 & 17u, dan je moet shuttle bussen nemen: https://www.stayaspensnowmass.com/ac...t-maroon-bells
    Dus da's iets dat je normaal maar zal doen de ochtend dat je richting Rocky Mountain NP vertrekt.

Kebler Pass is de scenic, onverharde route vanuit Gunnison/Crested Butte idd. Komende van Green River, passeer je daar niet. Vanuit Ouray/Montrose kan je wel langs daar (om)rijden.

Of bedoel je Green River naar Montrose & Black Canyon of the Gunnison en dan pas naar Aspen? Pff, da's weer 525km, want je moet de South Rim hebben. (Visitor Center is int zuiden. North Rim is enkel onverhard bereikbaar, en daardoor toch niet sneller te bezoeken... )
    Ik zou dat nu niet er de laatste minuut (je bent toch al bezig van september vorig jaar? ) nog gaan bijpompen; BCotG is voor de meeste toch niet zo'n een highlight, toch niet om na wat je al allemaal gezien zal hebben nog eens 160km voor om te rijden. Maar als je voelt dat je nog energie hebt...

Again, ik zou dan eerder bv Hanging Lake ofzo doen, en Independence Pass op en af, want 2 volledige dagen in RMNP heb je niet. Je zal, zelfs zonder stops, na je Maroon Bells sunrise, wss pas na de lunch goed en wel aan de Trail Ridge Road vanuit Grand Lake knn beginnen. En nadien heb je idd nog een quasi volledige dag voor de oostkant van het park. Zelf ben ik er in totaal ook +/- anderhalve dag geweest, en dat is zeker niet teveel.

Of misschien nog een beter idee: pak uw dag Vernal->Moab iets rustiger aan en sla Colorado NM over, zodat je wat meer tijd hebt voor SR128. Rij dan bv ff door Castle Valley naar La Sal Lookout Point; plezant baantje ook. (En dan keer je terug vanwaar je kwam zodat je het laatste deel van SR128 niet mist). En/of wandel naar Fisher Towers (ook langs SR128). Of wandel naar de Corona Arch (Potash Road; andere kant van Moab).
    Colorado NM hou je dan voor Green River -> Aspen.

Ivm uw Canyonlands vraag: nog een jeep proberen huren bij een van de vele verhuurders in Moab? Moab Adventure Center bv. En Shafer Trail/Long Canyon/Canyonlands of Hurrah Pass/Chicken Corners doen. Dag direct gevuld ('s Avonds kan je dan evt nog eens Arches binnenrijden voor de sunset; die jeeps moeten namelijk meestal al tegen 18u gewassen en getankt teruggebracht worden)

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Bedankt voor de replies! En Devils Arch trail? Aanrader?

Moet je die begeleide trip Fiery Furnace reserveren op voorhand of kan je daar gewoon aankomen en met de volgende tour meegaan?
    https://www.nps.gov/arch/planyourvis...rnace-hike.htm

How do I get a ticket?
    - You can reserve tickets for morning hikes up to six months in advance at Recreation.gov or by calling 877-444-6777 (in North America) or +1 518-885-3639 (international).
    - You can get tickets for afternoon hikes in person at Arches Visitor Center, up to seven days in advance of the hike. You may not reserve tickets by calling the visitor center.

Wij hebben het onze nog kunnen vangen voor een hike 2 dagen later. Geen idee hoe dat nu zit met availability.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht

Wij hebben het onze nog kunnen vangen voor een hike 2 dagen later. Geen idee hoe dat nu zit met availability.
    Ik was dit jaar midden juni 3 dagen in Moab. 3 maanden voor vertrek keek ik voor tickets en was zowat alles uitverkocht. De dagen er rond waren hier en daar nog een paar vrije plekken, that's it.

Dus denk dat er nu wat geluk gaat bij moeten komen :

iTrader
    41 (92%)
    Vandaag een prachtige dag gehad in Arches! Stralende zon en geen wolkje te bekennen... In de voormiddag de volledige Devils Garden trail gedaan ( dikke 11 km)en in de namiddag wat viewpoints en kortere trails: Fiery Furnace viewpoont ( helaas geen plekje meer kunnen bemachtigen voor een ranger guided hike), Sand Dune Arch, Broker Arch,Skyline Arch, Windows sectie beide trails gedaan (N en S Window, Turret Arch, Double Ar h) ...

Gisterennamiddag ( na onze aankomst inMoab) hebben we de trail naar Delicate Arch gedaan... Helaas redelijk veel donkere wolken, al hebben we hem toch even in het zonlicht gezien... Om die reden hebben we beslist noet tot zonsonfergang te blijven... HEt was er bovendien zelfs op een minfere dzg al zeer druk, waardoor we vandaag beslist hebben om niet terug te gaan voor een zonsondergang... de kakelende Chinezen zouden de rust toch verstoren en mooie fotos van de Arch kan je toch vergeten want er loopt altijd wel iemand in beeld...

We hebben overigens al zo veel mooie foto's dat het moeilijk zal zijn om een selectie te maken

Morgen: Canyonlands NP en Dead Horse Point SP!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Vandaag een prachtige dag gehad in Arches! Stralende zon en geen wolkje te bekennen... In de voormiddag de volledige Devils Garden trail gedaan ( dikke 11 km)en in de namiddag wat viewpoints en kortere trails: Fiery Furnace viewpoont ( helaas geen plekje meer kunnen bemachtigen voor een ranger guided hike), Sand Dune Arch, Broker Arch,Skyline Arch, Windows sectie beide trails gedaan (N en S Window, Turret Arch, Double Ar h) ...

Gisterennamiddag ( na onze aankomst inMoab) hebben we de trail naar Delicate Arch gedaan... Helaas redelijk veel donkere wolken, al hebben we hem toch even in het zonlicht gezien... Om die reden hebben we beslist noet tot zonsonfergang te blijven... HEt was er bovendien zelfs op een minfere dzg al zeer druk, waardoor we vandaag beslist hebben om niet terug te gaan voor een zonsondergang... de kakelende Chinezen zouden de rust toch verstoren en mooie fotos van de Arch kan je toch vergeten want er loopt altijd wel iemand in beeld...

We hebben overigens al zo veel mooie foto's dat het moeilijk zal zijn om een selectie te maken

Morgen: Canyonlands NP en Dead Horse Point SP!
    Bij ons was het ook wel heel druk onder Delicate Arch, maar iedereen wachtte wel netjes zijn beurt af voor een foto. Stond een hele rij. Tijdens de "wissel" was er vaak wel een lege foto te nemen.
    Maar een tip (als je hem nog niet kende): Neem 3 foto's en zorg gewoon dat de mensen telkens op een andere plek staan. Als je die 3 dan samenvoegt, kun je de mensen uitgommen.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    41 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Bij ons was het ook wel heel druk onder Delicate Arch, maar iedereen wachtte wel netjes zijn beurt af voor een foto. Stond een hele rij. Tijdens de "wissel" was er vaak wel een lege foto te nemen.
    Maar een tip (als je hem nog niet kende): Neem 3 foto's en zorg gewoon dat de mensen telkens op een andere plek staan. Als je die 3 dan samenvoegt, kun je de mensen uitgommen.
    En hielden de Chinezen zich ook aan die regel? Lijkt mij dat die niet veel gehoor zouden geven aan dergelijke regels van orde

Either way, ik zou van zo'n moment toch vooral in rust willen genieten en dat is gewon niet mogelijk met al dat volk...

Ik herinner me een paar jaar gelede de zonsopgang in Angkor Wat en dat was wel mooi maar door al dat volk kan je er gewoon niet ten volle van genieten...

iTrader
    41 (92%)
    Vandaag Canyonlands gedaan : begonnen om 9u en om 14 u waren we ongeveer rond... Quasi geen trials gedaan ( enkel Dome, Grand View en Mess Arch) vermits het veel te warm was... Dead Horde point hebben we gelaten voor wat het was... Aangezien we toch niet de fut hadden voor een trailer te doen daar, vonden we het geen20dollar waard, vermits dan enkel de viewpoints overblijjven...

Morgen Goblin Vallen en CapitolReef... Tips?

iTrader
    1 (100%)
    Vandaag Canyonlands gedaan : begonnen om 9u en om 14 u waren we ongeveer rond... Quasi geen trials gedaan ( enkel Dome, Grand View en Mess Arch) vermits het veel te warm was... Dead Horde point hebben we gelaten voor wat het was... Aangezien we toch niet de fut hadden voor een trailer te doen daar, vonden we het geen20dollar waard, vermits dan enkel de viewpoints overblijjven...

Morgen Goblin Vallen en CapitolReef... Tips?
    Hoeveel tijd hebt ge in capitol reef? Cathedral valley loop is de absolute topper daar. Maar dan hebt ge een high clearance nodig en een ganse dag.

Goblin is gewoon u of 2 rond wandelen en genieten van het uitzicht.

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Kzou dan eerder eerst Little Wild Horse Canyon doen alst droog is, en Goblin Valley houden voor als er nog tijd over is, desnoods op de dag dat je naar Green River terugkeert.

Cathedral Valley Loop is een daguitstap idd, met een river ford int begin, dus denk niet dat dat vandaag opt programma staat. De rit vanuit Moab, LWHC of Goblin Valley, extra stops, lunch. Ik reken al op minstens een uur of 7. Kzou dan sowieso als het droog is eerst de Capitol Gorge Road inrijden (die road is dirt, maar je hebt er normaal geen 4WD of high clearance voor nodig. Eindigt aan een trailhead.) En daarna zie je nog waar je tijd en zin voor hebt. Heb verder niet echt concrete tips hiervoor, heb buiten die scenic drive zelf enkel maar tijd gehad voor Panorama Point & Goosenecks Overlook...

iTrader
    41 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Kzou dan eerder eerst Little Wild Horse Canyon doen alst droog is, en Goblin Valley houden voor als er nog tijd over is, desnoods op de dag dat je naar Green River terugkeert.

Cathedral Valley Loop is een daguitstap idd, met een river ford int begin, dus denk niet dat dat vandaag opt programma staat. De rit vanuit Moab, LWHC of Goblin Valley, extra stops, lunch. Ik reken al op minstens een uur of 7. Kzou dan sowieso als het droog is eerst de Capitol Gorge Road inrijden (die road is dirt, maar je hebt er normaal geen 4WD of high clearance voor nodig. Eindigt aan een trailhead.) En daarna zie je nog waar je tijd en zin voor hebt. Heb verder niet echt concrete tips hiervoor, heb buiten die scenic drive zelf enkel maar tijd gehad voor Panorama Point & Goosenecks Overlook...
    Net aangekomen in Escalante ( rond 19u40).. Is een lange dag geweest: om 8u vertrokken naar Goblin Valley, daar een dik uur rondgelopen... begon al vrij snel te vervelen... Vervolgens doorgereden naar LWHC en dat was echt leuk... ongeveer een kleine 2 km door de canyon gewandeld bij een stralende zon.. was echt toffe ervaring... Voor een langere hike hadden we helaas geen tijd... ODan nadien om 15u aangekomen in Capitol Reef en daar fruit gaan plukken, de CapitolGorge Road ingereden en nog Panorama en Goosenecks gedaan... Rond 17u45 daar vertrokken en dan nog dik anderhalf uur rijden naar Escalante , waar we nu net iets besteld hebben om te eten...

En morgen weer vroeg opstaan om op tijd in Bryce te zijn... Heerlijk relax toch vakantie

Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    K wenste dat k ook nog is naart westen kon gaan vriendin kan jammer genoeg max 2 weken verlof nemen dus da suckt wel om langere roadtrips te doen
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15
    USA Roadtrips blog :: click here

Pagina 335 van 338 Eerste ... 235285325331332333334335336337338 Laatste

Regels voor berichten