iTrader
    18 (100%)
    Gewoon vliegen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plitch Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ga van 9 november to 16 november voor 1 week naar New York. In die tijd ben ik van plan om (bv.) van 11 november tot 13 november een paar dagen naar washington te gaan. Wat zijn de beste manieren (qua prijs) om heen en terug naar washington te gaan? Ik dacht dat de trein ging meevallen van prijs maar ik zie dat dit al snel 100€ is als je heel vroege uren neemt. Op dit moment lijkt mij de beste optie om een wagen te huren.
    Goedkoopste manier is wellicht de bus. Dat kost gemiddeld $20 - 25, maar je bent wel 5-6 uur kwijt per rit.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Enkele trails in Zion NP zijn gesloten owv een rock slide & storm damage.
    https://www.youtube.com/watch?v=JFhkWUHZzVM

Updates @ https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/conditions.htm
    Yup, en wij vertrekken volgende week naar daar... Gelukkig staan enkel Angel's Landing en The Shallows op de planning, en die zijn nog open.

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Moest er nog iemand een America The Beautiful Pass nodig hebben voor de nationale parken: stuur gerust pm. Nog kaart over tot juli 2020 waar er anders geen gebruik meer van zal gemaakt worden
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Wij zijn gisteren aangekomen in Denver, zitten nu aan het ontbijt.... Zo dadelijk vertreklen we voor een lange rijdag richting Interior.

Squealer heeft het ongetwijfeld al een paar keer gezegd hier, maar wat is de aangewezen route tussen Interior en Hill City en nadien van Hill City naar Red Lodge?

Vor de eerste heb ik iets opgeschreven van Wildlife Loop Road en netwerkvan scenic drives... Voor die tweede de Beartoh Highway?

Op onze dag in Hill City staat nu zowel Mt Rushmore, Custer SP als Wind Cave gepland... om dat wat haalbaarder te maken, dachten we misschien Mount Rushmore naar de volgende dag te plaatsen, smorgens vroeg, alvorens we aan onze rit naar Red Lodge beginnen...Haalbaar?

Bedankt en aan alles groetjes uit Trumpcountry!

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Op je dag van Interior door Badlands NP naar Hill City kan je nog een Minuteman Missile National Historic Site bezoeken. Er liggen er daar 2 in de buurt. Bij de ene kan je een tour doen, de ander is gewoon zicht op de silo in de grond. Er is ook een Visitor Center op een 3e locatie.
    Vandaar rij je richting Rapid City en kan je in Wall eens rondrijden/lopen. De Wall Drug Store is om een of andere reden bekend, maar vraag mij niet waarom; zelf niet geweest...
    Vlak voor Rapid City heb je het South Dakota Air and Space Museum. Daar ben ik wel geweest. Als dat je interesseert is dit wel eens interessant.
    In Rapid City heb je een Texas Roadhouse...

However, ik zou vooral proberen er vandaag nog Mt Rushmore bij te doen. Het kan ook de dag nadien als je het netwerk van de Peter Norbeck Scenic Byway aflegt; doe dan 's morgens Mt Rushmore int noorden, zodat je tegen zonsondergang aan de Wildlife Loop Road kan beginnen int zuiden; maar idd, er dan ook Wind Cave NP bijnemen, zal mss teveel zijn. Dus daarom mss best toch Mt Rushmore er op de dag vanaf Interior nog bijnemen. Parking & memorial is open tot 23u. Er is ook ne cafetaria open tot 20u, en da's ook wnr er de Evening Light Ceremony start.

Van Hill City naar Red Lodge, da's kiezen tussen een lange route en nog langere routes. Ik vond Devils Tower National Monument wel uniek om te bezoeken, maar dan zit je op 765km... Up to you... Met het wandelingske erbij kom je wss op 2u extra tov de snelste route.
    Verderop zou ik dan via Bighorn National Forest rijden, kwestie van weer wat reliëf in je route te steken. (Relatief) mooie views langs US14a als je dat NF verlaat en afzakt naar de vlakte, en verderop kan je dan afslaan naar Bighorn Canyon National Recreation Area en dan rij je tot aan de Devil's Canyon Overlook & terug.
    Ik zou dus eerder zoiets doen ipv deze ochtend nog Mt Rushmore te doen...

Beartooth Highway komt pas nà Red Lodge.

iTrader
    41 (92%)
    Op je dag van Interior door Badlands NP naar Hill City kan je nog een Minuteman Missile National Historic Site bezoeken. Er liggen er daar 2 in de buurt. Bij de ene kan je een tour doen, de ander is gewoon zicht op de silo in de grond. Er is ook een Visitor Center op een 3e locatie.
    Vandaar rij je richting Rapid City en kan je in Wall eens rondrijden/lopen. De Wall Drug Store is om een of andere reden bekend, maar vraag mij niet waarom; zelf niet geweest...
    Vlak voor Rapid City heb je het South Dakota Air and Space Museum. Daar ben ik wel geweest. Als dat je interesseert is dit wel eens interessant.

However, ik zou vooral proberen er vandaag nog Mt Rushmore bij te doen. Het kan ook de dag nadien als je het netwerk van de Peter Norbeck Scenic Byway aflegt; doe dan 's morgens Mt Rushmore int noorden, zodat je tegen zonsondergang aan de Wildlife Loop Road kan beginnen int zuiden; maar idd, er dan ook Wind Cave NP bijnemen, zal mss teveel zijn. Dus daarom mss best toch Mt Rushmore er op de dag vanaf Interior nog bijnemen. Parking & memorial is open tot 23u. Er is ook ne cafetaria open tot 20u, en da's ook wnr er de Evening Light Ceremony start.

Van Hill City naar Red Lodge, da's kiezen tussen een lange route en nog langere routes. Ik vond Devils Tower National Monument wel uniek om te bezoeken, maar dan zit je op 765km... Up to you... Met het wandelingske erbij kom je wss op 2u extra tov de snelste route.
    Verderop zou ik dan via Bighorn National Forest rijden, kwestie van weer wat reliëf in je route te steken. (Relatief) mooie views langs US14a als je dat NF verlaat en afzakt naar de vlakte, en verderop kan je dan afslaan naar Bighorn Canyon National Recreation Area en dan rij je tot aan de Devil's Canyon Overlook & terug.

Bedankt voor de tips en de PM

Vandaag hebben we Badlands gedaan in de voormiddag ( waren al om 7u in het park) en in de namiddag Lount Rushlore...

Badlands was heel looi, alleen jammer dat het behoorlijk mistig was waardoor je niet overal zo veel zag...

Morgen dus Custer State en Wind Cave ( maar de Cave is gesloten egens maintenance blijkbaar)

Greetz

iTrader
    281 (100%)

Dakotah Steakhouse was ook super
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii

iTrader
    41 (92%)
    We zitten momenteel in West Yellowstone. Hebben op 4 dagen Yellowstone ( nooreelijke en zuidelijke loop, plus wat trails, bepaalde stukken dubbel op 3 dagen) en Grand Teton ( paar stops in buurt va n Colter's bay in voormidag en Jenny lake en Hidden falls trail in namiddag). Gisterennamiddag na Grand Teton ook nog Prismatic Springs gedaan...

Hebben zeker Yellowstone echt uitgebreid kunnen doen: combinatie van vroeg opstaan, neegens lang moeten wachyen en vrij weinig bison jams, daarnaast ook 3 van de 4 dagen schitterend weer... enkel eergisteren was koud en regenachtig...

Zeker gisteren hadden we dus best wel een lange dag, maar dat was doelbewust omfat ze voor vandaag en morgen zeer slecht xeer geven...

We hadden veiligheidshalve in totaal 6 dagen gepland voor Yellowstone en Grand Teton., waardoor we nu met 2 dagen op overschot zitten... Vandaag plannen xe sowies een rustdag ( is toch slecht weer) , onze drukke programma in Utah in het achterhoofd...

Morgenis het uitchecken om 10u e Morgenavond slapen wein Pinedale...
    We zouden via Idaho naar Pinedale rijden
    Mijn vraag: ligt er op de weg nog iets dat het bezoeken waard is ( eventueel binnenactiviteit verlits wss slecht weer), is Pinedale zelf de moeite?

itgebreid reisverslag volgt later nog btw! Tot nu toe fantastische reis!

iTrader
    6 (100%)
    Niet dat ikzelf weet. Grand Teton heb je al gedaan... Boven Jackson, nabij Moose, heb je nog Mormon Row met de bekende schuur, en de Chapel of the Transfiguration. Da's mss nog eens een stop waard, aangezien er anders toch niet veel meer te doen is imo. Jackson zelf evt eens, al zal het deze tijd van het jaar wel wat minder idylisch zijn dan op een besneeuwde winteravond.. Of als je dan toch via Idaho zou rijden, is omrijden via Palisades Reservoir mss nog een optie voor wat meer scenery.

iTrader
    41 (92%)
    Thanks squealer!

Vraagje: in 1 van je bijdragen hier bij onze route maakte je de opmerking waarom we stoppen in Green River nadat we van Bluff komen en naar Aspen rijden( als alternatief stelde je Ouray voor als tussenstop tussen Bluff en Aspen). De reden hiervoor is dat we dan de Bicentennial Highway kunnen doen... Die doen we immers niet vanaf Moab... Of zie jij in ôerstaand programma een mogelijkheid om de BH er toch ergens in te verwerken? Want dan kunnen we Ouray ipv Green River mss toch doen...

Moab ( 3 nachten)- Torrey- Bryce- Page- Bluff-Green River- Aspen

Greetz

iTrader
    6 (100%)
    Neenee, als je de BH doet, zou ik idd niet veel verder meer dan Green River rijden. Mooie route en genoeg te zien en doen (Valley of the Gods, Goosenecks SP, Moki Dugway, Muley Point, Hite Overlook, Little Egypt, Leprechaun Canyon, Factory Butte, Moonscape Overlook, Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon).

Ik denk dat ik over Green River 2 dingen zei, en dat was dat Green River -> Aspen relatief snel is afgelegd, dus je zou van die gelegenheid gebruik knn maken om al de Independence Pass op en af te rijden voorbij Aspen (evt Ashcroft Ghost Town, maar geen ervaring mee), zodat je de dag nadien sneller in Rocky Mountain NP kan staan.
    M'n ander voorstel, voor zo ver ik het terug vind, was Green River (& BH) laten vallen om dan rechtstreeks Bluff -> Ouray te doen via Monticello & Ridgeway, omdat je dan erna Black Canyon of the Gunnison en evt de Kebler Pass kan doen.

Dat gaan combineren op je zo al vrij intensieve 2e helft van je reis, is imo onmogelijk, dus ik zou alles laten zoals het is.

(Mss nog een tip: zelf geen ervaring mee, maar nabij Glenwood Springs (iets voorbij waar je de I70 zou verlaten richting Aspen) heb je nog Hanging Lake. Naart schijnt mooie trail van 4km h/t, maar wel heel stijl.)

iTrader
    281 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    We zitten momenteel in West Yellowstone. Hebben op 4 dagen Yellowstone ( nooreelijke en zuidelijke loop, plus wat trails, bepaalde stukken dubbel op 3 dagen) en Grand Teton ( paar stops in buurt va n Colter's bay in voormidag en Jenny lake en Hidden falls trail in namiddag). Gisterennamiddag na Grand Teton ook nog Prismatic Springs gedaan...

Hebben zeker Yellowstone echt uitgebreid kunnen doen: combinatie van vroeg opstaan, neegens lang moeten wachyen en vrij weinig bison jams, daarnaast ook 3 van de 4 dagen schitterend weer... enkel eergisteren was koud en regenachtig...

Zeker gisteren hadden we dus best wel een lange dag, maar dat was doelbewust omfat ze voor vandaag en morgen zeer slecht xeer geven...

We hadden veiligheidshalve in totaal 6 dagen gepland voor Yellowstone en Grand Teton., waardoor we nu met 2 dagen op overschot zitten... Vandaag plannen xe sowies een rustdag ( is toch slecht weer) , onze drukke programma in Utah in het achterhoofd...

Morgenis het uitchecken om 10u e Morgenavond slapen wein Pinedale...
    We zouden via Idaho naar Pinedale rijden
    Mijn vraag: ligt er op de weg nog iets dat het bezoeken waard is ( eventueel binnenactiviteit verlits wss slecht weer), is Pinedale zelf de moeite?

itgebreid reisverslag volgt later nog btw! Tot nu toe fantastische reis!
    Dus je bent van Yellowstone naar Grand Teton geweest, en dan terug naar Yellowstone voor Grand Prismatic Spring?
    USA 2013:

iTrader
    41 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    Dus je bent van Yellowstone naar Grand Teton geweest, en dan terug naar Yellowstone voor Grand Prismatic Spring?
    Zo is dat , Qua rijtijden viel dat al bij al bog mee omdat we vertrokken vanuit de Old Faitful Lodgeen dan nadien van Grand Teton naar West Yelowdtone waar we 2 nachten zaten

Op die manier nog mooie zonnige dag gehad eergisteren... Van 10 tot 16u in Grand Teton gezeten...
    Gisteren was rotdag: koud en regende pijpenstelen... we zijnbijna niet buitengeweet dus goed dat we het zo gedaan hebben

Vandaag uitchecken ut W Yellowstone en vertrekken richting Pinedale!

@Squealer: op de dag dat we van Green River naar Aspen rijden, kunnen we dan Maroon Lake ( zeeer vroeg) en Gunnison niet combineren?Moet je via de Kebler Pass rijden? Ik vermoed dat je daar veel tijd verliest omdat dat een onverharde weg is?

De 2 dagen nadien gaan volgens ons huidig schema volledig naar Estes NP en Rocky Mountains NP
    ( Aspen- Estes Town en Estes Town- Longmont)
    Laatst gewijzigd door LaCucaracha; 9 september 2019 om 16:03

Pagina 334 van 338 Eerste ... 234284324330331332333334335336337338 Laatste

Regels voor berichten