Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor de ervaring voor mijne Pa, wil ik op de strip zitten. Liefst nog "with a view", als de prijs niet de pan uit swingt.

Heeft er iemand ervaring met Famous Dave's BBQ? Is dat de moeite om speciaal naar daar te gaan?
    Je kunt altijd Pricelinen. Vegas is daarvoor geknipt, omdat er een redelijk beperkte lijst is met hotels. Zo kun je soms erg goedkoop liggen, zeker als je wat speelt met de data.
    En inderdaad, door de week is het altijd veel goedkoper.

NYNY en MGM zijn mijn favoriete hotels, maar bij MGM zien dat je in de toren slaapt. Niet in de West Wing, dat was de ellendigste ervaring in Vegas tot nu toe.
    Beide hotels zijn een beetje de middenklasse, betaalbaar en op de Strip. Het SLS is een nieuw, en zeer goed uitgerust. Vond ik ook knap, design, maar het mist voor mij de charme van de typische oude theme hotels van Vegas. En het ligt net op het "einde" van de actieve Strip. Paris, Mirage en Treasure Island zitten ook zowat in dat segment. TI misschien iétsjes lager, samen met Luxor, en Excalibur en Circus Circus echt wel onderaan.
    Als het wat meer mag kosten, zou ik Venetian zeker kunnen aanraden. Daar hebben we via MyVegas ooit gratis geslapen, maar tegenwoordig valt daar heel wat minder te rapen, zag ik. Maar Venetian, Bellagio, Aria Caesars en Palazzo zijn zo wat meer de hogere klasse. Encore en Wynn staan daar nog ietsjes boven, maar dat merk je in de prijs.
    PS4

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Goh priceline, lang geleden dat ik me daar in verdiept hebt, werkt nog steeds hetzelfde neem ik aan? We hebben wel met hotwire hotels in Springdale geboekt, dat is daar niet meer te betalen tegenwoordig, zotte toestanden.

Ik heb ook altijd de gewoonte start - en eind stad door de week te doen omwille van de prijs.
    Dit jaar vertrek van LV op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag uitchecken.
    Terug via SF op dinsdag, woensdag en donderdag.

Ik dacht misschien voor fountain view te gaan in Planet hollywood of Paris, maar wat is de kans dat het dan echt zo een kamer is waar het zicht ook goed is. Kweet tis een beetje zot voor het zicht, maar tis op aanvraag van onze pa Cosmopolitan heeft ook zeer goed zicht, maar het budget moet dan stevig omhoog.

De aanbieding op Smarter Vegas stellen amper nog iets voor helaas.
    Homer J Simpson: Stupid risks are what make life worth living.

xboxLive: StannekeS

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Die Fountain Views zijn wel de moeite, hoor. Cosmo heeft daar misschien de beste kamer voor, maar idd... De prijs Ik kan me niet voorstellen dat je in het Paris betaalt voor een Fountain View en dan niks van de Strip zou zien, hoor. Je kunt altijd ginds nog vragen of er een mooie kamer is voor je vader, vaak zijn ze daar heel inschikkelijk in, zeker op een maandag.
    Smarter Vegas is inderdaad ook nog amper wat. Maar Priceline werkt nog altijd op dezelfde manier. Mits een beetje geduld... Alleen maken dat je géén run of house-room krijgt. Dan krijg je letterlijk het overschot. Bij Priceline nog niet gehad, bij MyVegas wel.

(Misschien wat laat, en misschien heb ik het al gezegd, maar in Springdale is het Zion Park Motel wel de moeite, en daar is een achterafkamertje dat eigenlijk echt goedkoop is tegenover de rest. Het gaat vooral om de ligging, natuurlijk)
    PS4

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Te laat is het nooit. Kan alles annuleren. Ik ga 1 keer per maand nog eens over de lijst en kijk als ik iets beters/goedkopers kan vinden. Ik heb ook rekening gehouden met ontbijt. Een kamer van 150 $ met ontbijt is imo beterkoop dan een kamer van 120$ zonder ontbijt, want ontbijt kost al snel 30$ voor 3 personen.

Dit heb ik tot nu toe. Prijs in dollars en voor 3 personen.

Homer J Simpson: Stupid risks are what make life worth living.

xboxLive: StannekeS

iTrader
    0
    Voor de ervaring voor mijne Pa, wil ik op de strip zitten. Liefst nog "with a view", als de prijs niet de pan uit swingt.

Heeft er iemand ervaring met Famous Dave's BBQ? Is dat de moeite om speciaal naar daar te gaan?
    Ik ben in Denver nog naar Famous Dave's geweest, was goed. Veel eten voor een schappelijke prijs. Ze hebben een aantal Combos en Feasts waar je met meerdere personen van kan eten, dat is wel dik in orde.

iTrader
    3 (100%)
    Nou, als ik naar mijn lijst tot nu kijk gaat dat eerder aan de hogere kant zitten van wat ik geboekt heb, tenzij we voor excalibur of TI en dergelijke gaan. Ik tel trouwens resort fee mee in de prijs, komt er altijd bij, dus hoort voor mij gewoon bij de kamer hoor.

NYNY heb ik al eens gedaan, Luxor ook.

thnks voor de tip Bassie
    Vorig jaar in Harrah's gelegen.
    Niet speciaal maar spotgoedkoop en fantastisch ligging wel...
    Nintendo Network Id: Sond2300
    3DS Friendcode: 1220-6953-7656

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Heb de planning nog wat herwerkt (zie hieronder).

Ik zit nog met volgende vragen:

Spoiler:
    - Zoals al gezegd: voor RMNP heb je hier eigenlijk niet zoveel tijd. De route vanuit Aspen is best een eind (en heel mooi), en diezelfde dag zou je eigenlijk nog via de Trail Ridge Road door het park moeten rijden :/ Als scenic drive met een paar kortere stops, maybe, en de dag nadien evt enkel focus op Bear Lake Road, maar het Trail Ridge Road gedeelte lijkt mij nogal gehaast en dus zonde.
    (Btw, let er op dat google maps rekening houdt met afgesloten wegen en dus atm niet de beste route tussen Aspen & Estes Park berekent als je hem op "nu vertrekken" laat staan.)

- Voor Moab raad ik altijd minimum 2 dagen aan. Volgens mij is dat voldoende om een zeer goede indruk van zowel Canyonlands NP (met Dead Horse Point SP) als Arches NP te krijgen. Nee, je zal niet alles kunnen doen, alleen al owv het feit dat je in Arches vaak met wachtrijen & overvolle parkings te maken zal hebben. Het klopt dat als je graag veel & ver wandelt en je wil ook zaken rond die parken bezoeken, dan kan je, zonder overdrijven, zelfs een hele week in Moab verblijven zonder je te vervelen... The choice is yours. Ook niets mis mee om later nog eens terug te gaan voor 2 dagen en dan eens te focussen op de minder bekende plekken.

Tip voor Arches en de drukte, ga ofwel supervroeg, ofwel naar de avond toe. Hell, als de maan uit zit, ga eens 's nachts
    https://qbic.smugmug.com/Other/Landscapes/i-wWzQ6Jp/A
    https://my.pcloud.com/publink/show?c...4ppGC7FJDGWxiV

- Vanuit Moab "even omrijden via Bryce & Grand Canyon" kost je minimum 5 dagen. "One does not simply drive to the Grand Canyon" Je vergeet Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, Capitol Reef NP, UT12, Burr Trail, Factory Butte, Moonscape Overlook, Page area, UT95, Cottonwood Canyon Road, Willis Creek Slot Canyon, Valley of the Gods, Goosenecks State Park, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges NM, Smokey Mountain Road, etc... Ligt daar allemaal tussen. En 5 dagen is racen daardoor, dus reken eerder maar op 7, en dan nog wordt het kiezen.
    Zonder verdere aanpassingen past dat hier dus niet. Ik zou dan wss ook niet naar Moab terugrijden, maar na de GC & Monument Valley via Durango de Million Dollar Highway doen richting Montrose e.v. So.. maybe, maar dan vervalt wss sowieso al RMNP. (Je stuk Red Lodge/Cody tot Gardiner zou ik ook sowieso inkorten. Kweet niet goed waarom je over het stuk Red Lodge tot Gardiner 3 dagen zou doen...)

- Custer wordt vaak als uitvalsbasis genomen omdat die midden in de Black Hills ligt, bij Custer State Park & Wind Cave National Park, en op het netwerk van de scenic drives daar . Rapid City is gwn een grootstad een eind verderop aan de voet van de Black Hills. Je zou evt een nacht Custer kunnen verplaatsen naar Rapid City als je van Badlands NP terugkeert... Spaart je een uur tijd uit die dag, maar je verliest er wel door te moeten uit- & inchecken... Voor de dag nadien richting Cody maakt het quasi niets uit, Custer vs RC... Ikzelf vond het daarom niet waard om te verschepen voor 1 nacht...

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Ok, bedankt voor de input@ Loser en Slynx. Grand Canyon zullen we dan laten vallen.

Heb de route nog wat herwerkt, maar ik slaag er nog steeds niet in om de meest optimale "Yellowstone-route" uit te werken. Ik zit dus met nog een paar vragen:

Spoiler:
    - Red Lodge ken ik niet, enkel Cody. Kan moeilijk oordelen welke het best is. In Cody heb je wel het impressionante Buffalo Bill Historical Center, waar je best een paar uur voor uittrekt. Je hebt er ook de rodeo, maar ik weet niet of die in september nog loopt. Vanuit Cody naar Canyon Village, via de Beartooth Highway, is in ieder geval zeker mogelijk.

- De meest "optimale Yellowstone route" bestaat niet, zeker niet als je er meer dan 3 nachten zit. Je zal altijd stukken dubbel moeten rijden. Bij meer dan 3 nachten is het een kwestie van een balans vinden tussen onnodig in- & uitchecken, onnodig over en weer rijden, en onnodig veel geld spenderen
    Neem de kaart er eens bij: https://www.nps.gov/yell/planyourvis...ff_Map2016.pdf
    Zoals het er nu staat, is een manier om het te doen.... Dan doe je op dag 7 de noordelijke loop, met focus op Mammoth Hot Springs, en Norris Geyser Basin op low priority. Op dag 8 focus je dan op Norris & omstreken, & GC of Yellowstone. Op dag 9 rij je via Yellowstone Lake & West Thumb. Op dag 10 dan Old Faithful tot Madison. Dat laat dag 11 op rijden na exclusief voor Grand Teton.
    Moest het te duur blijken, zou je op dag 8 knn verschepen naar West Yellowstone door via Yellowstone Lake om te rijden. Hier en daar doe je dan al wat, behalve Old Faithful. Evt kan je op dag 9 ook nog in West Yellowstone verblijven en van daaruit Norris tot Old Faithful wat verkennen. Om dan op dag 10 naar Old Faithful of West Thumb te gaan.
    Je ziet, redelijk wat stukken dubbel dus, maar dat geeft wel wat flexibiliteit in het geval van slecht weer, bison-jams of overvolle parkings.

- Grand Teton lijkt mij voldoende, zeker als je niets meer in Yellowstone doet 's morgens.

- Vernal naar Tropic? En dan naar Mexican Hat? Lijkt me wel een heel eind omrijden waarbij je eigenlijk enkel tijd zal hebben voor Bryce Canyon & Monument Valley (maybe) maar al de rest (zie vorige reply) aan u voorbij zal moeten laten gaan. I wouldn't. Ik zou dan RMNP laten vallen alsook die overnachting in Grand Junction tss Moab & Aspen.

Alternatief 1:
    13: Vernal-Moab (Dinosaur NM, Colorado NM, SR128)
    14: Moab
    15: Moab
    16: Moab-Torrey (Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley, Capitol Reef NP)
    17: Torrey-Bryce (UT12 en/of Notom Bullfrog en Burr Trail, afh. van of je nu een SUV hebt of niet; Bryce Canyon)
    18: Bryce-Page (Bryce Canyon, Cottonwood Canyon Road, afh. van of je nu een SUV hebt of niet; sowieso altijd road conditions nagaan bij een BLM kantoor)
    19: Page
    20: Page-Bluff/Mexican Hat (Monument Valley, Muley Point, ...)
    21: Bluff/...-Durango (Mesa Verde NP)
    22: Durango-Montrose (US550 Million Dollar Highway)
    23: Montrose-Denver

Als je geen zin hebt in Denver kan dag 23 nog opgesplitst worden zodat het niet louter een rijdag is. Dan kan je evt nog via Black Canyon of the Gunnison NP, Aspen & Independence Pass rijden. Als je een SUV hebt, kan je via Crested Butte & Kebler Pass (CO12) naar Aspen rijden.

Alternatief 2 (zonder Mesa Verde & US550 maar met Aspen & Independence Pass en evt BCotG):
    13: Vernal-Moab
    16: Moab-Torrey
    17: Torrey-Bryce
    18: Bryce-Page
    20: Page-Bluff/Mexican Hat
    21: Bluff/...-Montrose/Ouray (maar dan niet via Mesa Verder & US550)
    22: Montrose/Ouray-Aspen
    23: Aspen-Denver

Als je er toch sowieso RMNP bij wil, zou ik het houden op Moab + hooguit Monument Valley en vandaar via Durango weer omhoog.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Trip naar Las Vegas begint vorm te krijgen:
    ...
    Mesquite naar Las Vegas, incl bezoek Zion, inclusief omrijden via de Zion-Mt. Carmel Highway en Coral Pink Sand Dunes, lijkt me heel optimistisch.
    Coral Pink Sand Dunes is nu ook geen highlight. Evt zou ik gewoon die Hwy 9 ff op en af rijden door het mooiste stuk.
    Red Rock Canyon NRA ken ik niet, maar zou het niet lukken Hoover Dam op deze dag er nog bij te doen?

Dan zou ik het zo doen:
    6: LV - Springdale (2u30 rijden, dus nog voor de middag sta je in Zion en je hebt de rest van de dag, itt een paar uur nu)
    7: Springdale-LV (via Zion-Mt. Carmel Highway naar buiten, via Valley of Fire, 400km/5u, doable)
    8: LV-LV (Red Rock & Hoover Dam)

Los daarvan zou ik het omdraaien. Ga eerst de streek verkennen en strandt dan in LV. Past beter in uw bioritme denk ik. Nu zeg je op dag 2 bv "slapen zolang we willen". Veel succes En in de 2e helft van de reis ga je juist wel meestal vroeg opstaan. Lijkt mij leuker om nadien pas door te zakken en niet op dagen dat je mss om 20u al uw klop krijgt. 19u owv de free cocktails...

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    - Red Lodge ken ik niet, enkel Cody. Kan moeilijk oordelen welke het best is. In Cody heb je wel het impressionante Buffalo Bill Historical Center, waar je best een paar uur voor uittrekt. Je hebt er ook de rodeo, maar ik weet niet of die in september nog loopt. Vanuit Cody naar Canyon Village, via de Beartooth Highway, is in ieder geval zeker mogelijk.

- De meest "optimale Yellowstone route" bestaat niet, zeker niet als je er meer dan 3 nachten zit. Je zal altijd stukken dubbel moeten rijden. Bij meer dan 3 nachten is het een kwestie van een balans vinden tussen onnodig in- & uitchecken, onnodig over en weer rijden, en onnodig veel geld spenderen
    Neem de kaart er eens bij: https://www.nps.gov/yell/planyourvis...ff_Map2016.pdf
    Zoals het er nu staat, is een manier om het te doen.... Dan doe je op dag 7 de noordelijke loop, met focus op Mammoth Hot Springs, en Norris Geyser Basin op low priority. Op dag 8 focus je dan op Norris & omstreken, & GC of Yellowstone. Op dag 9 rij je via Yellowstone Lake & West Thumb. Op dag 10 dan Old Faithful tot Madison. Dat laat dag 11 op rijden na exclusief voor Grand Teton.
    Moest het te duur blijken, zou je op dag 8 knn verschepen naar West Yellowstone door via Yellowstone Lake om te rijden. Hier en daar doe je dan al wat, behalve Old Faithful. Evt kan je op dag 9 ook nog in West Yellowstone verblijven en van daaruit Norris tot Old Faithful wat verkennen. Om dan op dag 10 naar Old Faithful of West Thumb te gaan.
    Je ziet, redelijk wat stukken dubbel dus, maar dat geeft wel wat flexibiliteit in het geval van slecht weer, bison-jams of overvolle parkings.

- Grand Teton lijkt mij voldoende, zeker als je niets meer in Yellowstone doet 's morgens.

- Vernal naar Tropic? En dan naar Mexican Hat? Lijkt me wel een heel eind omrijden waarbij je eigenlijk enkel tijd zal hebben voor Bryce Canyon & Monument Valley (maybe) maar al de rest (zie vorige reply) aan u voorbij zal moeten laten gaan. I wouldn't. Ik zou dan RMNP laten vallen alsook die overnachting in Grand Junction tss Moab & Aspen.

Alternatief 1:
    13: Vernal-Moab (Dinosaur NM, Colorado NM, SR128)
    16: Moab-Torrey (Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley, Capitol Reef NP)
    17: Torrey-Bryce (UT12 en/of Notom Bullfrog en Burr Trail, afh. van of je nu een SUV hebt of niet; Bryce Canyon)
    18: Bryce-Page (Bryce Canyon, Cottonwood Canyon Road, afh. van of je nu een SUV hebt of niet; sowieso altijd road conditions nagaan bij een BLM kantoor)
    20: Page-Bluff/Mexican Hat (Monument Valley, Muley Point, ...)
    21: Bluff/...-Durango (Mesa Verde NP)
    22: Durango-Montrose (US550 Million Dollar Highway)
    23: Montrose-Denver

Als je geen zin hebt in Denver kan dag 23 nog opgesplitst worden zodat het niet louter een rijdag is. Dan kan je evt nog via Black Canyon of the Gunnison NP, Aspen & Independence Pass rijden. Als je een SUV hebt, kan je via Crested Butte & Kebler Pass (CO12) naar Aspen rijden.

Alternatief 2 (zonder Mesa Verde & US550 maar met Aspen & Independence Pass en evt BCotG):
    16: Moab-Torrey
    17: Torrey-Bryce
    18: Bryce-Page
    20: Page-Bluff/Mexican Hat
    21: Bluff/...-Montrose/Ouray (maar dan niet via Mesa Verder & US550)
    22: Montrose/Ouray-Aspen
    23: Aspen-Denver

Als je er toch sowieso RMNP bij wil, zou ik het houden op Moab + hooguit Monument Valley en vandaar via Durango weer omhoog.
    Weeral dikke merci voor je fantastisch antwoord!

Hoe zou je de route precies aanpassen indien we RMNP er toch zouden bijwillen?

Op basis van foto's lijkt RMNP een beetje dezelfde " stijl" te zijn als de nationale parken in W Canada (Jasper, Banff...) ? Klopt dat? Of is dat wat te kort door de bocht?
    Dat zou het natuurlijk makkelijker maken van het te droppen deze reis, vermits dat ook nog op de planning staat...

Greetz

iTrader
    6 (100%)
    Hmm, mja, een beetje dezelfde "stijl" ja, al zijn de Rockies in Canada mij meer bijgebleven omdat het hele gebied zoveel uitgestrekter is, van Jasper via de Icefields Parkway & Yoho, tot Banff, en bij extensie ook nog de Mt Robson, Spray Valley & Peter Lougheed Provincial Parks, en Waterton Lakes & Glacier National Parks. 1000km of pure bliss...

Maar het finaal droppen van RMNP "omdat je later nog dezelfde Rockies in Canada zal doen", is nu niet hoe ik zou redeneren Denver is wel een uitstekende uitvalsbasis voor het zuidwesten imho, en dat zou wel een reden kunnen zijn om RMNP nu te bewaren voor een latere reis die je opnieuw van daar laat vertrekken.

Anyway, met RMNP erbij, zou ik het evt zo doen:
    16: Moab-Monument Valley/Mexican Hat/Bluff (plenty to see & do)
    17: MV/...-Durango (Mesa Verde NP)
    18: Durango-Montrose (US550 Million Dollar Highway, scenic drive, plenty to see and do, al heb je voor sommige POI's een SUV nodig. Black Canyon of the Gunnison NP evt nog)
    19: Montrose-Aspen (BCotG evt nog; evt via Kebler Pass. In Marble kan je ook nog de jeep tour doen naar de Crystal Mill.)
    20: Aspen-Grand Lake (Maroon Bells sunrise, Independence Pass, evt de Ashcroft of Independence ghost tows. Grand Lake is +-, ben niet bekend met het accomodatie-aanbod aan de westkant van RMNP. Qua route na Independence Pass heb je een paar opties. Ik zou mss via de Loveland Pass rijden (CO6), via Georgetown en daar CO40. Of via Vail, daar kan je een gondel nemen, denk ik.)
    21: Grand Lake-Estes Park
    22: Estes Park
    23: Estes-Park-Denver (via Peak to Peak Highway)
    24: Denver
    25-26: DEN-BRU

- Ikzelf heb al van Durango naar Gunnison gereden, 100km voorbij Montrose, inclusief bezoek aan Black Canyon of the Gunnison erbij. Het is doenbaar, maar 2 maand geleden heb ik dus nog eens +- dat traject gedaan, nu zelfs met overnachting in Ouray ertussen, en ik heb enkel maar nieuwe plekken bezocht. Daarom dat ik de afstand Durango-Gunnison tegenwoordig minder zou aanraden, zeker als je een SUV zou huren en bv graag ook Animas Forks wil opzoeken, en in de plaats daarvan om het gewoon bij Montrose te houden... BCotG kan je dan evt nog doorschuiven naar de dag nadien.
    - dag 22 kan er evt van tussen, je hebt op dag 23 immers ook nog tijd voor de oostkant van het park; dan kom je maar wat later in Denver aan... Laat de Peak to Peak evt vallen om wat tijd te sparen, zo superspeciaal is die toch niet; zeker niet naar het einde van zo'n reis toe....)
    De vrijgekomen dag zou je dan bv op Torrey knn plaatsen. Dan doe je Moab-Torrey (Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley & Capitol Reef NP (vrij kort wel, but ok)) en dan de dag nadien Torrey->MV/Mexican Hat/Bluff via de prachtige Bicentennial Highway.

Pagina 300 van 300 Eerste ... 200250290296297298299300

Regels voor berichten