Pagina 1 van 15 1234511 ... Laatste

Discussie: Ryanair ervaringen

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

MilsoN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iemand die weet wat ik met een volle trekrugzak (65+15l) moet doen? Best inchecken zeker als extra bagage? Google levert me niet echt het antwoord op die ik zoek ...
    Heb een vlucht naar Bogota in februari maar ik moet eerst naar Rome vliegen met Ryanair ...

Rosencrantz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MilsoN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand die weet wat ik met een volle trekrugzak (65+15l) moet doen? Best inchecken zeker als extra bagage? Google levert me niet echt het antwoord op die ik zoek ...
    Heb een vlucht naar Bogota in februari maar ik moet eerst naar Rome vliegen met Ryanair ...
    Ik vlieg altijd met een trekrugzak als handbagage en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Mijn zak is wel nooit volledig gevuld en past dus met wat proppen perfect in die bakken. Een goedgevulde trekrugzak voldoet denk ik niet aan de voorschriften.

Best zelf eens meten op voorhand. Afmetingen voor Ryanair zijn: 55 cm x 40 cm x 20 cm (en 10kg max).

TRC's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Domme vraag waarschijnlijk, maar ik vlieg binnen 2 weken van Charleroi naar Manchester met Ryanair , met enkel handbagage. Mag ik dan (nadat ik uiteraard eerst online ingecheckt heb) meteen naar de paspoortcontrole/douane of moet ik toch nog eerst via de bagage drop-off (lijkt me vreemd, maar met Ryanair weet je nooit)?

Aynix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRC Bekijk bericht
    Domme vraag waarschijnlijk, maar ik vlieg binnen 2 weken van Charleroi naar Manchester met Ryanair , met enkel handbagage. Mag ik dan (nadat ik uiteraard eerst online ingecheckt heb) meteen naar de paspoortcontrole/douane of moet ik toch nog eerst via de bagage drop-off (lijkt me vreemd, maar met Ryanair weet je nooit)?
    je mag direct naar de paspoortcontrole

iTrader
    1 (100%)
    ik ga binnenkort weg met ryanair. vlucht + bagage (15 kg) is geboekt en betaalD.

nu moet ik nog alleen online inchecken. is er nog een mogelijkheid om mijn bagage te verhogen naar 20kg? (voor de terugreis)
    dus heenreis 1 handbagage en 1 bagage van 15kg en voor de terugreis 1 hangbagage en 1 bagage van 20kg.

Kan ik dit nog wijzigen? indien ja..hoe?

Aynix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb net een weekje Barcelona achter de rug (18 - 25 juni). Heenvlucht alles goed verlopen.
    Terugvlucht naar Zaventem iets minder goed...
    We komen in de luchthaven om de bagage in te checken en men meldt, "sorry, your flight has been cancelled". (door die staking van Franse luchtverkeersleiders) Er wordt ons gezegd dat we aan de infobalie van Ryanair moeten informeren voor de volgende vluchten. Daar staat uiteraard een gigantische file want ze vinden het blijkbaar niet nodig meer dan 3 loketten te openen. Ik sta al zo'n 2 uur aan te schuiven terwijl mijn vriendin overal rond kijkt naar andere luchtvaartmaatschappijen.
    Ik vraag bij Ryanair wanneer we dan wel naar België kunnen en het antwoord luidt "waarschijnlijk pas binnen enkele dagen". Ryanair is blijkbaar niet van plan om extra vluchten in te lassen de komende dagen, dus we moeten maar geluk hebben dat we plaats krijgen op niet volzette vluchten...
    Ondertussen heeft mijn vriendin 2 gelijkgezinden tegengekomen die een auto zullen huren en naar België rijden. Voor 290 euro kregen we bij Eurocar een comfortabele wagen (volkswagen touran) met volle tank, die we in Rijsel mogen afzetten met lege tank.
    Dan maar een full refund gevraagd bij Ryanair en gisterenmorgen terug thuis gekomen na 1300 km rijden.... Kosten, incl péage en diesel: € 103/persoon
    Refund van Ryanair: € 45/persoon

Poekie95's schermafbeelding
    iTrader
    0
    The usual sh*t from Ryanair. Ok totdat er iets misloopt...
    1. Stop nu met roken - begin er nooit mee / 2. Vermijd te veel zonnestraling / 3. Eet en drink gezond, beweeg regelmatig

Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Maar dat weet je toch ook wel, je krijgt waar je voor betaalt. Je kan geen 'verzekering' verwachten voor als er overmacht is als je al peanuts betaalt. Wil je zeker zijn dat je goed opgevangen wordt als er eens iets extern misgaat dan moet je gewoon meer betalen bij een andere maatschappij of zelf ergens een extra verzekering afsluiten. Je hebt op zich niks tekort gehad, je hebt wel jammer genoeg pech gehad om net dan te vliegen.

En laat het duidelijk zijn, de service bij andere maatschappijen in deze situatie is vaak ook bedroevend, zelf als je 5 keer de prijs hebt betaald van een ryanair ticket. Dus maak je geen illusies.
    “In terms of how we evaluate schooling, everything is about working by yourself. If you work with someone else, it’s called cheating. Once you get out in the real world, everything you do involves working with other people.”
    PSN: Cycloon - Final Fantasy XIV: A realm reborn character

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Maar dat weet je toch ook wel, je krijgt waar je voor betaalt. Je kan geen 'verzekering' verwachten voor als er overmacht is als je al peanuts betaalt. Wil je zeker zijn dat je goed opgevangen wordt als er eens iets extern misgaat dan moet je gewoon meer betalen bij een andere maatschappij of zelf ergens een extra verzekering afsluiten. Je hebt op zich niks tekort gehad, je hebt wel jammer genoeg pech gehad om net dan te vliegen.
    Ga ik toch niet mee akkoord. Je sluit uiteindelijk een contract af waarbij jij betaalt en Ryanair er zich toe verbindt om jou naar een bepaalde plaats te vervoeren. Ryanair doet geen moeite om die verbintenis na te komen (ze betalen u gelukkig wel nog terug). En de Europese verordening op passagiersrechten, die wordt daarbij even totaal genegeerd (hoewel ze u er wel een toeslag voor aanrekenden).
    1. Stop nu met roken - begin er nooit mee / 2. Vermijd te veel zonnestraling / 3. Eet en drink gezond, beweeg regelmatig

Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Poekie95 Bekijk bericht
    Ga ik toch niet mee akkoord. Je sluit uiteindelijk een contract af waarbij jij betaalt en Ryanair er zich toe verbindt om jou naar een bepaalde plaats te vervoeren. Ryanair doet geen moeite om die verbintenis na te komen (ze betalen u gelukkig wel nog terug). En de Europese verordening op passagiersrechten, die wordt daarbij even totaal genegeerd (hoewel ze u er wel een toeslag voor aanrekenden).
    Uw vlucht wordt geannuleerd.
    Wordt uw vlucht geannuleerd? Dan moet de luchtvaartmaatschappij het volgende doen:

U een andere vlucht aanbieden. En verzorging aanbieden. Óf
    U het geld van het ticket terugbetalen. Kiest u voor geld terug, dan moet u verder zelf uw vervoer regelen. Bijvoorbeeld, u regelt een taxi voor uzelf. U hebt geen recht op vergoeding van extra kosten van het vervoer. Als de taxi duurder is dan de oorspronkelijke vlucht, moet u deze zelf betalen.
    Dit zijn de regels bij annulatie door overmacht. Dus ryanair kiest voor optie 2 en betaalt het ticket terug.
    “In terms of how we evaluate schooling, everything is about working by yourself. If you work with someone else, it’s called cheating. Once you get out in the real world, everything you do involves working with other people.”
    PSN: Cycloon - Final Fantasy XIV: A realm reborn character

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Dit zijn de regels bij annulatie door overmacht. Dus ryanair kiest voor optie 2 en betaalt het ticket terug.
    Het is de passagier die mag kiezen, niet Ryanair.

Bovendien is er de keuze tussen terugbetaling of een retourvlucht naar het eerste vertrekpunt bij de eerste gelegenheid, wat ook weer niet gerespecteerd leek te worden hierboven.

Daarnaast verplicht de verordening in dit geval ook nog eens een compensatie twv 250 EUR + recht op verzorging (in dit geval een maaltijd en een gratis telefoongesprek). Dat zal ook wel weer allemaal netjes genegeerd zijn door de Ieren.

Het is al zo vaak mijn kritiek geweest, men is de eerste om te bashen op grote/dure maatschappijen maar als Ryanair bindende wetgeving naast zich neerlegt dan is dat allemaal geen probleem, want ja, als je een goedkoop product aanbiedt dan mag je je wel boven de wet stellen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LexElkerlijck Bekijk bericht
    Ik heb het contract nu niet gezien, maar het zou kunnen dat het hier betreft om een inspanningsverbintenis in de zin van: "Ryanair moet de nodige inspanningen leveren om de reizigers die een vlucht geboekt hebben een effectieve plaats in het vliegtuig te garanderen."

Wat Ryanair dan met Aynix heeft gedaan is in die zin dus perfect geldig. En nee, Ryanair heeft zich niet geëxonereerd van haar hoofdverbintenis.
    Uiteraard is het een middelenverbintenis (bij ALLE luchtvaartmaatschappijen zijn het steeds middelenverbintenissen), wat nog niet wil zeggen dat Ryanair vrijuit gaat als ze haar verplichting niet nakomt, ref de Europese verordening 261/2004 dat een aanvullend wettelijk kader heeft gecreëerd.

iTrader
    0
    Het maakt niet uit, want ongeacht de verbintenis en wat erin staat heb je bij luchtvaartmaatschappijen die Europese Verordening die sowieso in voege is. Voor die Verordening maakt het niet uit of de maatschappij een goede huisvader was of niet.

De verordening zegt heel duidelijk wat de verplichtingen zijn bij het annuleren van een vlucht, verplichtingen die steeds gelden, goede huisvader of niet. Overigens is er wel een uitzondering voorzien voor "buitengewone omstandigheden" (act of God/force majeur), wat nog iets helemaal anders is dan het aspect goede huisvader, maar de verordening zegt letterlijk dat de luchtvaartmaatschappij het bewijs hiervoor moet aanbrengen.

Dat is het verschil met heel wat andere situaties waarbij er geen dergelijke verordening (of wet) bestaat en waarbij je dan idd puur op verbintenissenrecht moet werken.

Ik wijs erop dat Ryanair haar passagiers wel een "tax" aanrekent voor die verordening (en dus het bestaan en de toepasselijkheid ervan niet miskent), maar dat ze in de praktijk weigert te handelen naar die verordening.

iTrader
    0
    Iemand al is gevlogen met Onur Air en of Tailwind Airlines?
    PSN: Flipkaan
    Now Playing: Thief , Battlefield 4 , NBA 2K14
    Pre-Orders: Watch_Dogs Dedsec Edition, The Elder Scrolls Online Imperial Edition, Destiny , The Division - Tom Clancy's

Pagina 1 van 15 1234511 ... Laatste

Regels voor berichten