Pagina 3 van 168 Eerste 12345671353103 ... Laatste
    f33db4ck's schermafbeelding
    iTrader
    0
    The Black Company Uitgelezen

Nu beginnen aan Shadows Linger.
    Heb het al gezegd en zal het nog eens zeggen, wat een fucking DIJK van een boek. Ook hoe hij omgaat met belangrijke gebeurtenissen.
    Shit happens -> Zelfs als ist een belangrijk persoon die doodgaat, de volgende pagina wordt er amper over gesproken. Heerlijk down to earth maar toch met magie erin verwikkeld.

Very nice Can't wait for Shadows Linger

Gatsby's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Simon Vestdijk - Ivoren Wachters
    Hugo Claus - Omtrent Deedee

Verplichte literatuur. Ivoren Wachters kwam nogal traag op gang en de Latijnse zinnen die er vaak werden tussengeworpen, waren irritant. Uiteindelijk was het boek nog wel cava, al vond ik De Ziener beter.
    Omtrent Deedee las vlot maar ik kon me totaal niet inleven in de personages. Het hele gebeuren tijdens en rond de familiebijeenkomst was zo raar.
    'Objectivity' is often the battle cry of people who don't know their own bias.

bonesofherface's schermafbeelding
    iTrader
    0
    the curious incident of the dog in the night-time vanMark Haddon.

leuke en orignele vertelstijl vanuit het standpunt van een autistisch jongetje..

iTrader
    3 (100%)
    Vorige week "To kill a mockingbird" gelezen (zie De Leescirkel boek 1)

Nu net "The sense of an ending" van Julian Barnes uitgelezen. Vooral een interessant perspectief waarin het verteld wordt.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Congo van David Van Reybroeck uitgelezen en dat was een dolle rit van jewelste. Heel vlot geschreven en beklijvend, net omdat hij een interessant perspectief hanteert: de blik vanuit de mensen die de geschiedenis hebben meegemaakt én gemaakt.

Nu bezig in A portrait of the artist as a young man van James Joyce.

SarahL's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Congo van David Van Reybroeck uitgelezen en dat was een dolle rit van jewelste. Heel vlot geschreven en beklijvend, net omdat hij een interessant perspectief hanteert: de blik vanuit de mensen die de geschiedenis hebben meegemaakt én gemaakt.
    Die heb ik ook klaarliggen! Nu ben ik toch wel benieuwd

iTrader
    1 (100%)
    Aantal dagen geleden 'Post voor mevrouw Bromley' van Stefaan Brijs uitgelezen. Prachtig boek! Ik ga zeker nog meer van hem lezen.

Nu begonnen aan 'Zo god het wil' van Niccolo Ammaniti. Ondertussen zowat alles van hem gelezen en het blijft toch wel één van mijn favoriete schrijvers!

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Stephen Hawking - The grand design.

Geen leesboek maar bevat heel hoog entertain gehalte.

Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    The Architecture of Happiness - Alain De Botton
    Bevat enkele zeer interessante inzichten in hoe we onze meningen vormen over architectuur, maar ook over kunst in het algemeen.
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

The_Cat's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Vandaag ook 2de boek uit van Rad des tijds En met zin ga ik toch wel naar het 3de boek er zaten wel enkele mindere stukken in het 2de, maar dat is zo wel met alle series

Ook voor de mensen die goodreads hebben, wat is het totaal gelezen van boeken van 2012 bij jullie? bij mij staan er 18 boeken die ik gelezen heb, maar dit telde bij mij slechts van begin november zelf ben ik ook begonnen met de reading challenge van 2013. Hiervoor heb ik voor mezelf gezet 50 boeken uit te lezen ^^ Waarvan ik er nu dus al 1 gedaan heb ^^
      /l、
    ゙(゚、 。 7
     l、゙ ~ヽ
     じしf_, )ノ MEOW!

Fliblit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heeft er iemand een idee waar ik online een (goeie) Nederlandse vertaling van de verzamelde Satiren van Juvenalis kan kopen? Via bol.com gaat het blijkbaar niet.
    Men are born soft and supple; dead, they are stiff and hard. Plants are born tender and pliant; dead, they are brittle and dry. Thus whoever is stiff and inflexible is a disciple of death. Whoever is soft and yielding is a disciple of life. The hard and stiff will be broken. The soft and supple will prevail.

-Lao Tzu, Dao De Jing

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nog even en Daniel Deronda van George Eliot is eindelijk uit.
    Ik kan er kort over zijn: ik vond het niet goed. Het was een Jane Austen-achtig verhaal, maar dan meer dan 3 keer zo lang met veel te lange filosofische gesprekken over het jodendom. De personages waren vlak, voorspelbaar en het verhaal was gewoon saai. Als het geen verplichte literatuur was, had ik het nooit uitgelezen.
    Wat ik tot nu toe aan werken van vrouwelijke auteurs van die periode heb gelezen, valt me eigenlijk tegen. Ik ga blij zijn als ik terug de romans van Virginia Woolf kan lezen, maar ik ga waarschijnlijk eerst eindelijk eens beginnen aan The Brothers Karamazov
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

Fliblit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Nog even en Daniel Deronda van George Eliot is eindelijk uit.
    Ik kan er kort over zijn: ik vond het niet goed. Het was een Jane Austen-achtig verhaal, maar dan meer dan 3 keer zo lang met veel te lange filosofische gesprekken over het jodendom. De personages waren vlak, voorspelbaar en het verhaal was gewoon saai. Als het geen verplichte literatuur was, had ik het nooit uitgelezen.
    Wat ik tot nu toe aan werken van vrouwelijke auteurs van die periode heb gelezen, valt me eigenlijk tegen. Ik ga blij zijn als ik terug de romans van Virginia Woolf kan lezen, maar ik ga waarschijnlijk eerst eindelijk eens beginnen aan The Brothers Karamazov
    Heb je al Mrs Dalloway gelezen? Wat een ongelooflijk kutboek vond ik dat.
    Men are born soft and supple; dead, they are stiff and hard. Plants are born tender and pliant; dead, they are brittle and dry. Thus whoever is stiff and inflexible is a disciple of death. Whoever is soft and yielding is a disciple of life. The hard and stiff will be broken. The soft and supple will prevail.

-Lao Tzu, Dao De Jing

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fliblit Bekijk bericht
    Heb je al Mrs Dalloway gelezen? Wat een ongelooflijk kutboek vond ik dat.
    Haha, nee, nog niet
    Ik had in het 6de middelbaar To the lighthouse helemaal uitgelezen, zonder daar ook maar iets van te snappen in de vakantie had ik dan mijn Woolf-fobie eens aangepakt, en Orlando gelezen, die kan ik je zeker aanraden. Ik denk dat werken zoals To the lighthouse, The Waves en Mrs Dalloway moeilijk zijn om mee te beginnen, omdat je daar nog meer die stream of consciousness hebt. In Orlando kom je ook wel zinnen van een bladzijde tegen, maar het stoorde me eigenlijk niet Dankzij dat boek heb ik terug goede moed gekregen om weer wat meer van haar te lezen, het staat in mijn top 5 van beste boeken.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    1 (100%)
    Gisteren 'Oogklepdenken' van Ruben Mersch uitgelezen. Echt een aanrader!

Pagina 3 van 168 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten