Tinufiel's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    12de keer hetzelfde boek? Of al 12 keer geprobeerd om hem te lezen?

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinufiel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    12de keer hetzelfde boek? Of al 12 keer geprobeerd om hem te lezen?
    Al twaalf jaar is het een vaste traditie geworden om het boek jaarlijks in de herfst helemaal van begin tot eind uit te lezen. Dit was liefde op het eerste gezicht.

De autobiografieën van Konstantin Paustovski lijken me heel interessant, de vergelijkingen met Proust trekken me over de streep. Heeft iemand die al achter de kiezen gehad?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb net Ragdoll van Daniel Cole uitgelezen. Het werd een beetje als DE thriller van 2017 gezien en ook het verhaal op de achterkant klonk heel interessant. Goed boek, maar ik had meer verwacht. De karakters mochten vooral beter uitgediept worden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe zit het eigenlijk met mensen die hun boeken hebben uitgelezen. Plaatsen jullie deze in een rek om ze daarna nooit meer te lezen? Lezen jullie deze boeken vaker? Verkopen jullie deze?
    Ik heb ondertussen aardig wat boeken thuis en twijfel om deze te verkopen. Langs de ene kant staan ze hier toch maar en kan je er misschien beter nog iets aan verdienen. Langs de andere kant is het misschien leuk om deze boeken achter een paar jaar terug te lezen.

GemaneDude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nrt Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met mensen die hun boeken hebben uitgelezen. Plaatsen jullie deze in een rek om ze daarna nooit meer te lezen? Lezen jullie deze boeken vaker? Verkopen jullie deze?
    Ik heb ondertussen aardig wat boeken thuis en twijfel om deze te verkopen. Langs de ene kant staan ze hier toch maar en kan je er misschien beter nog iets aan verdienen. Langs de andere kant is het misschien leuk om deze boeken achter een paar jaar terug te lezen.
    Ik laat ze in mijn boekenrek. Vind dat leuk aanschouwen zo.

Herlezen doe ik nooit.

Boeken die ik echt niet meer wil of slecht vind drop ik in de deelbib op het werk.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij redelijk simpel:

non-fictie: bijna alles bewaar ik (toch 90%-95%).
    fictie: niets bewaar ik (allemaal via ereader, downloads, bibliotheek, 2de hands).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik hou mijn boeken bij en beschouw het als mijn privébibliotheek en literair patrimonium. Herlezen doe ik vaak, omdat ik vind dat een boek anders leest als je ouder wordt. Het is ook een fraai interieurelement. Als ik een huis binnenwandel ben ik meer aangetrokken door een met literaire smaak gevulde boekenkast dan door een grote TV. Een boek is ook een fysieke ervaring, je vervangt dat niet zomaar door een ereader.

Ik begrijp mensen niet die herlezen niet begrijpen. Je favoriete nummer beluister je toch ook meermaals? Je favoriete film bekijk je toch ook niet éen keer?

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Ik hou mijn boeken bij en beschouw het als mijn privébibliotheek en literair patrimonium. Herlezen doe ik vaak, omdat ik vind dat een boek anders leest als je ouder wordt. Het is ook een fraai interieurelement. Als ik een huis binnenwandel ben ik meer aangetrokken door een met literaire smaak gevulde boekenkast dan door een grote TV. Een boek is ook een fysieke ervaring, je vervangt dat niet zomaar door een ereader.

Ik begrijp mensen niet die herlezen niet begrijpen. Je favoriete nummer beluister je toch ook meermaals? Je favoriete film bekijk je toch ook niet éen keer?
    Zelfde mening. Al steken onze boeken nog altijd grotendeels op zolder na de verhuis.
    Over het vetgedrukte: ook mee eens maar bij mij is het een kwestie van tijd. Zoveel nieuwe en leuke te ontdekken en interessante dingen op de to read lijst.
    Heb nu twee kleine kinderen en dan is het gewoon niet evident om alles te herlezen. Dan liever iets nieuws dan iets gekend. Zal over een week eens posten wat ik dit jaar heb kunnen lezen.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lezen of herlezen is ook afhankelijk van het moment bij mij, ik ga af op mijn buikgevoel. Soms wil ik opnieuw vermeien in die unieke sfeer van dat ene boek en ontdek ik details die ik bij mijn eerste (of tweede of derde of ...) lezing niet heb opgemerkt. Vandaar dat ik geloof dat je in je boeken "groeit": elke leeservaring is uniek en anders. Boeken die me in mijn jeugd in vuur en vlam deden ontsteken bekijk ik vandaag vanuit een heel ander perspectief en het is goed mogelijk dat andere boeken me pas écht gaan raken als ik 60 of 70 jaar ben.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Qua films -> Zelden dat ik een film herbekijk eigenlijk. Dat is dan ook enkel in aanwezigheid van iemand die de film nog nooit gezien heeft. Alleen herbekijk ik dus nooit een film (Veel te veel ongezien materiaal dat ik nog moet/wil bekijken)
    Qua boeken -> Dit is nog veel tijdsintensiever dan een film kijken. En ook hier zijn er nog ontelbare schatten van literaire content die ik in mijn leven nooit allemaal zal kunnen lezen. Maar door boeken niet te herlezen, kan ik in elk geval wel zo veel mogelijk van die geweldige boeken lezen.
    Qua muziek -> Dit is totaal niet te vergelijken. Een popsong duurt gemiddeld 3-4 minuten + tijdens het luisteren van een lied kan je ook perfect iets anders doen tegelijkertijd.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Qua films -> Zelden dat ik een film herbekijk eigenlijk. Dat is dan ook enkel in aanwezigheid van iemand die de film nog nooit gezien heeft. Alleen herbekijk ik dus nooit een film (Veel te veel ongezien materiaal dat ik nog moet/wil bekijken)
    Qua boeken -> Dit is nog veel tijdsintensiever dan een film kijken. En ook hier zijn er nog ontelbare schatten van literaire content die ik in mijn leven nooit allemaal zal kunnen lezen. Maar door boeken niet te herlezen, kan ik in elk geval wel zo veel mogelijk van die geweldige boeken lezen.
    Qua muziek -> Dit is totaal niet te vergelijken. Een popsong duurt gemiddeld 3-4 minuten + tijdens het luisteren van een lied kan je ook perfect iets anders doen tegelijkertijd.
    Kwaliteit > kwantiteit.

Ik wil ook zoveel mogelijk lezen, maar ik wil ook zoveel mogelijk kwaliteit. Daarom vind ik herlezen waardevol, omdat ik berusting heb in het feit dat ik niet alles kan lezen en ook weet dat ik iets heb aan een herleesbeurt. Je krijgt de kans dit tegen een ander licht te houden

Wat muziek betreft toch een kanttekening: je hebt popsongs die je op de achtergrond opzet, maar je hebt ook complexe muziek die je onder specifieke omstandigheden wil beluisteren en niet zomaar tussen de soep en de patatten. Je creëert een soundscape die je in een betekenisvolle atmosfeer plaatst, net zoals een boek dat doet wanneer je het vastneemt en je in een andere wereld werpt. Als je een goede plek hebt gevonden in die literaire wereld kan het toch geen kwaad om af en toe eens terug te keren naar daar?

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ja maar zelfs vonnegut lezen duurt langer dan naar om luisteren knowhatimsayin

Dit gezegd zijnde, laatste boeken die ik heb uitgelezen waren Winter's Bone, Tomato Red en Woe to Live On van Daniel Woodrell. Winter's Bone was geweldig, ik kijk ook enorm uit naar de verfilming door de zeer getalenteerde Debra Granik. De anderen waren wat mindern, maar zeker niets lecht. Tussendoor las ik ook Butcher's Crossing van John Williams. Wat jammer dat hij zo weinig boeken geschreven heeft, zowel deze als Stoner vond ik geweldig. Augustus was pretty good, maar niet van hetzelfde niveau imo.

Nu bezig in Underworld van Don DeLillo, een van mijn favoriete schrijvers. Pretty good so far.

|steven|'s schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik hoop op Black Friday slagje te slaan met Kobo te kopen. Dit, vooral om plaatsgebrek tegen te gaan, ook al zal dat niet hetzelfde aanvoelen.
    10 tot 15 fysieke boeken aankopen per jaar zorgt op de duur toch een beetje voor een infrastructuurprobleem.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor een twaalfde keer bezig met De Broers Karamazov. Zo gaat 'ie lekker.
    Lees je dit in het Nederlands, Engels? Of mss in de originele taal, namelijk Russisch?

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |steven| Bekijk bericht
    Ik hoop op Black Friday slagje te slaan met Kobo te kopen. Dit, vooral om plaatsgebrek tegen te gaan, ook al zal dat niet hetzelfde aanvoelen.
    10 tot 15 fysieke boeken aankopen per jaar zorgt op de duur toch een beetje voor een infrastructuurprobleem.
    Mijn ereader bespaart me jaarlijks 700€-750€ aan aankoopkosten voor boeken.
    En een hoop vrije ruimte terug in mijn rekken.

Pagina 169 van 170 Eerste ... 69119159165166167168169170 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten