GemaneDude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Per toeval nen EU4-speler?
    Interessant boek, zeker weten. Kan ook Why the West rules - For now... van Ian Morris aanraden. Vergelijkt eveneens de civilisaties en hun opgang, ontwikkelingen en eventuele teneergang doorheen de geschiedenis. Titel is wel vrij clickbait, maar laat dat niet afschrikken.
    Toevallig wel ja Thanks voor de tip!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Het is door EU4 dat ik boeken over geschiedenis ben beginnen lezen

Beetje oppassen met Guns Germs and Steel. Diamond krijgt heel wat kritiek van serieuze historici/ (bv https://louisproyect.org/2009/04/24/...jared-diamond/ _). Enorm veel cherry picking en overgeneralisaties.
    Why The West Rules is veel beter, maar beiden geloven in een soort geografisch determinisme dat eigenlijk al heel lang grotendeels is afgeschreven.
    Why The West Rules vond ik heel erg goed als een brede algemene geschiedenis van Eurazie, maar van zijn theorie van het meten van beschavingen ben ik minder fan, dat was toch echt tot op het absurde af. Dikwijls vond ik het ronduit komisch als hij over zijn punten bezig was.
    Zal het artikel eens doornemen, merci!

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Het is door EU4 dat ik boeken over geschiedenis ben beginnen lezen

Beetje oppassen met Guns Germs and Steel. Diamond krijgt heel wat kritiek van serieuze historici/ (bv https://louisproyect.org/2009/04/24/...jared-diamond/ _). Enorm veel cherry picking en overgeneralisaties.
    Why The West Rules is veel beter, maar beiden geloven in een soort geografisch determinisme dat eigenlijk al heel lang grotendeels is afgeschreven.
    Why The West Rules vond ik heel erg goed als een brede algemene geschiedenis van Eurazie, maar van zijn theorie van het meten van beschavingen ben ik minder fan, dat was toch echt tot op het absurde af. Dikwijls vond ik het ronduit komisch als hij over zijn punten bezig was.
    Zijn punten waren voor mij bijzaak, voornaamste was inderdaad zijn brede, algemene geschiedenis.

Mijn opmerking over EU4 had eerder betrekking op zijn taalgebruik met "instituties"
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Leauleau's schermafbeelding
    iTrader
    0
    American Psycho - Bret Easton Ellis

Absoluut niet mijn ding. Geleuter over kledij, over andere juppies, over extreem gewelddadig gedrag... Waste of my time.

GemaneDude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leauleau Bekijk bericht
    American Psycho - Bret Easton Ellis

Absoluut niet mijn ding. Geleuter over kledij, over andere juppies, over extreem gewelddadig gedrag... Waste of my time.
    Was er ook geen fan van

SwaffelBaffel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    The strange case of dr. Jeckyll and mr. Hyde.

Het is een oud boek, en dat is ook te merken. Ik vond het soms wat moeilijk te lezen, en het was wat onduidelijk wat nou waarom met wie gebeurde.

Ik had eerlijk gezegd een wat spannender boek verwacht, maar misschien was dat wat te veel gevraagd voor een boek uit die tijdsperiode.

iTrader
    10 (92%)
    Het boek van en over André Agassi. Ik denk wel enkel interessant indien je zelf jong was in zijn tijd en hem volgde op televisie.

Naar het schijnt is het boek over Ibrahimovic ook dik in orde.

Boek van Michel Obama is ook een aanrader. Vooral omdat je teweten komt wat een held Barack Obama wel was voor zijn presidentschap.

Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    110 (99%)
    Kiev op de bodem van een glas - Tobias Wals

Willekeurig geleend uit de bibliotheek, vooral op basis van de cover.

Heel sterk geschreven, mooie zinsbouw en de vele personages worden op een leuke manier geïntroduceerd (dat heb je met een hostel natuurlijk). En tegelijkertijd leer je nog wat bij over de Oekraïense cultuur.
    Heerlijk ook hoe hij speelt met de woordkeuze van bijvoorbeeld een Vlaming ten opzichte van een Nederlander.

Ijzersterk debuut zonder twijfel.
    If I can bicycle, I bicycle.
    12x Sunpower X21-350 + Solaredge 3000 (226°, 50° helling) PVoutput

Pagina 167 van 167 Eerste ... 67117157163164165166167

Tags for this Thread

Regels voor berichten