Pagina 71 van 71 Eerste ... 21616768697071

Discussie: Thailand - Deel 1

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ah lol ja idd hoe kom ik daar zelfs bij?
    Maar dus Nai Harn inderdaad

Koh Chang ben ik zelf al geweest de andere niet. 15 jaar geleden was dat niet zo populair, de laatse keer dat ik daar was begon dat al wel. Benieuwd hoe het daar is nu en de andere eilanden.
    Niet doorreizen naar Angkor Wat? Vond ik ook wel echt de moeite, mooier dan Ayuthaya ed zelfs.
    angkor wat heb ik reeds 2 jaar geleden gedaan, top idd.

ayuthaya is "ok", maar dan vind ik sukothai toch pakken beter bewaard en indrukwekkender.

straks mijn 10e keer thailand in 5 jaar

ga alweer tijd te kort hebben...

heb zelfs al een planning voor volgend jaar : ko phayam - khao lak - khao sok - phang nga, en van daar terug via phuket naar belgië.

ik kan er werkelijk geen genoeg van krijgen
    make america great again

Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    kay gel? bedoel je niet Nai harm, op phuket? hat nai ken ik niet hoor. tenzij je hat yai bedoelt, maar das tegen maleisie...

ik vertrek binnen 2 maand, naar ko kood ko mak en ko chang, de eiland archipel dus doen tegen cambodia, en dan nog wat bangkok zelf.

khao sok moet ik blijkbaar ook eens doen, hoor nu al veel mensen
    Hehe, ik heb u toevallig geen inspiratie gegeven? (Check paar posts terug) Voor hoelang ga je? Ben echt wel benieuwd! Perfect op tijd om dan wat tips mee te delen Wij komen aan begin januari.
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja ik kan hier weer niet verder lezen met die ghostpages.

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    angkor wat heb ik reeds 2 jaar geleden gedaan, top idd.

ayuthaya is "ok", maar dan vind ik sukothai toch pakken beter bewaard en indrukwekkender.

straks mijn 10e keer thailand in 5 jaar

ga alweer tijd te kort hebben...

heb zelfs al een planning voor volgend jaar : ko phayam - khao lak - khao sok - phang nga, en van daar terug via phuket naar belgië.

ik kan er werkelijk geen genoeg van krijgen

Ja het blijft een fantastisch land hé
    Sukothai is inderdaad ook de moeite! Als je toch zo vaak gaat moet je ook eens kijken of je nooit het candle festival in Ubon Rachathani kan meepikken. Heb dat eens gedaan en vond dat wel de moeite toen. Eventueel koppelen aan ne trip naar Laos ofzo.

Ko Phayam ben ik zelf nog nooit geweest, kijk uit om te weten hoe dat is dan als ge terug zijt

iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja het blijft een fantastisch land hé
    Sukothai is inderdaad ook de moeite! Als je toch zo vaak gaat moet je ook eens kijken of je nooit het candle festival in Ubon Rachathani kan meepikken. Heb dat eens gedaan en vond dat wel de moeite toen. Eventueel koppelen aan ne trip naar Laos ofzo.

Ko Phayam ben ik zelf nog nooit geweest, kijk uit om te weten hoe dat is dan als ge terug zijt
    jep, mn vriendin is vandaar dus dat scheelt wel wat.
    keerzijde is wel dat elke vakantie naar daar word gespendeerd. mexico en the states zou ik ook graag es doen, maar komt er niet van.

Ubon heb ik mijn huwelijk achter de rug, candle festival wel niet gezien jammer genoeg.

laos is voor volgend jaar. in m"n 3 weken verlof zullen we 10 dagen thailand / 10 dagen laos (vientiane - vang vieng - luang prabang) doen.

Ko samed heb ik gek genoeg ook nog niet bezocht, dit zal ook voor volgende zomer zijn.
    (deze winter dus ko kood - ko mak - ko chang. kijk ik echt hard naar uit. redelijk deserted, dus vrij spel met de bromfiets. In pattaya en phuket rij ik al lang niet meer met brommer, je wordt er zo uitgepikt door de agenten, en mijn internationaal B rijbewijs telt helaas niet omdat de brommers te zwaar zijn, dus moet ik een internationaal MOTO rijbewijs hebben.
    volgens ik nu heb opgevangen kan je hier en daar toch lichtere brommertjes vinden, dan zou een B wel moeten volstaan... misschien daar toch es voor kijken )

het is zeker een land waar je makkelijk 10 keer kan gaan, en telkens nieuwe streken doen. al ben ik wel meer een strand eiland ganger, de isaan en het noorden is niet zo mijn ding, maar ik kan begrijpen dat ook sommigen daar gek op zijn.
    make america great again

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan iemand mij wat bezienswaardigheden must do's in Thailland meegeven?
    Wij vertrekken op 24/11/2019 naar Thailland.
    Het betreft onze eerste keer in een Aziatische land.
    We zijn hiervoor vaak naar de USA gegaan.
    We zijn fan van natuur en lokale bezienswaardigheden.
    Geen massa tourisme.

We hebben alreeds onze hotels & vliegtuigentickets geboekt.
    Miscchien gaan er vele zeggen dat we teveel rondrezien in Thailland zelf.
    Maar we wouden zoveel mogelijk van Thailland zien.
    En denk dat we dat doen met onze stops.
    Hieronder kleine overzicht van onze stops:
    24/11 - 28/11 Bangkok
    28/11 - 1/12 Chiang Mai (via vlieger van Bangkok naar Chaing Mai)
    1/12 - 3/12 Khao Sok (via vleger van Chaing Mai naar Surat Thani dan taxi)
    3/12 - 5/12 Krabi Ao Nang Beach
    5/12 - 8/12 Ko Lanta
    8/12 - 10/12 Koh Mook
    10/12 - 14/12 Phuket

Ik hoor graag wat jullie aanraden en alvast bedankt!

Newboy's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SCIFO's Bekijk bericht
    Kan iemand mij wat bezienswaardigheden must do's in Thailland meegeven?
    Wij vertrekken op 24/11/2019 naar Thailland.
    Het betreft onze eerste keer in een Aziatische land.
    We zijn hiervoor vaak naar de USA gegaan.
    We zijn fan van natuur en lokale bezienswaardigheden.
    Geen massa tourisme.

We hebben alreeds onze hotels & vliegtuigentickets geboekt.
    Miscchien gaan er vele zeggen dat we teveel rondrezien in Thailland zelf.
    Maar we wouden zoveel mogelijk van Thailland zien.
    En denk dat we dat doen met onze stops.
    Hieronder kleine overzicht van onze stops:
    24/11 - 28/11 Bangkok
    28/11 - 1/12 Chiang Mai (via vlieger van Bangkok naar Chaing Mai)
    1/12 - 3/12 Khao Sok (via vleger van Chaing Mai naar Surat Thani dan taxi)
    3/12 - 5/12 Krabi Ao Nang Beach
    5/12 - 8/12 Ko Lanta
    8/12 - 10/12 Koh Mook
    10/12 - 14/12 Phuket

Ik hoor graag wat jullie aanraden en alvast bedankt!
    Beste is van Tripadvisor is checken en Youtube videos te bekijken. Kijk ook zeker eens op Klook.com voor leuke deals.

Van 21 november tot 4 december voor de tweede keer Thailand. Vorig jaar met de familie geweest en nu als solo. Het zal vooral Bangkok worden en 3 dagen Phuket.
    "What we do in life, echoes in eternity!!"

Now Playing: Metal Gear Solid V - PS4pro
    Last played: Horizon Zero Dawn complete edition - PS4pro

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Net terug van drie weken.
    We gebruiken Bangkok (enfin Nontbahuri) een beetje als HUB om vandaaruit te vertrekken, kan daar bij mijn gastgezin blijven en de grote koffers daar laten.
    Trips gedaan naar Chiang Mai, Rachtaburi (met het gezin), Erawan watervallen, Khao sok en Phuket.
    Merkte deze keer wel de impact van de sterke Baht, door een lichte stijging in prijzen en de sterke baht betaalde ik toch al bijna 2 keer zoveel voor een massage als enkele jaren geleden bijvoorbeeld

Erawan watervallen blijven voor mij toch een van de mooiste dingen om te doen daar, ook dit keer weer niet teleurgesteld geweest. Khao Sok was de eerste keer en ook echt prachtig.
    Op de bootrit na een uitstap wel een uur op de (open) boot gezeten met gietende regen en het was maar 22 graden dus best koud. Bij terugkomst niet warm kunnen douchen omdat de stroom in de omgeving niet echt optimaal is en ze elektrisch het water opwarmen.
    Vandaaruit door met de taxi naar Sri Panwa op Phuket, daar zowat 80% van ons budget uitgegeven op 5 dagen maar soit. Het was er prachtig en na al dat reizen hebben we daar gewoon 5 dagen volledig gerelaxed.

iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net terug van drie weken.
    We gebruiken Bangkok (enfin Nontbahuri) een beetje als HUB om vandaaruit te vertrekken, kan daar bij mijn gastgezin blijven en de grote koffers daar laten.
    Trips gedaan naar Chiang Mai, Rachtaburi (met het gezin), Erawan watervallen, Khao sok en Phuket.
    Merkte deze keer wel de impact van de sterke Baht, door een lichte stijging in prijzen en de sterke baht betaalde ik toch al bijna 2 keer zoveel voor een massage als enkele jaren geleden bijvoorbeeld

Erawan watervallen blijven voor mij toch een van de mooiste dingen om te doen daar, ook dit keer weer niet teleurgesteld geweest. Khao Sok was de eerste keer en ook echt prachtig.
    Op de bootrit na een uitstap wel een uur op de (open) boot gezeten met gietende regen en het was maar 22 graden dus best koud. Bij terugkomst niet warm kunnen douchen omdat de stroom in de omgeving niet echt optimaal is en ze elektrisch het water opwarmen.
    Vandaaruit door met de taxi naar Sri Panwa op Phuket, daar zowat 80% van ons budget uitgegeven op 5 dagen maar soit. Het was er prachtig en na al dat reizen hebben we daar gewoon 5 dagen volledig gerelaxed.
    hoezo massage dubbel zo duur dan?

vragen ze voor een olie massage nu opeens 600 baht ipv de gewoonlijke 300 baht?
    in pattaya is de normale prijs 200 baht.

kan me nie voorstellen dat alles nu plots maal 2 is.

en khao sok, was dat echt de moeite, ? ik dacht ook dit te doen, maar op internet zie je vooral die groene rotsen in het water, voor mij zal dit vooral deja vu zijn, want zag dit dit jaar in ha long bay vietnam.
    en die wilde dieren daar zie je wellicht toch nooit, beetje een trigger ja, maar uiteindelijk zijn die dieren toch te bang?

ik ga het overslaan, omdat het een gedoe is lijkt me. hotels zijn buiten het park, en in het park geraken wellicht een rip off..

waar bleef je op phuket? patong is wel awesome vind ik.

soit, binnen 4 weken trek ik naar ko chang en omliggende eilanden. stoked!
    make america great again

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    hoezo massage dubbel zo duur dan?

vragen ze voor een olie massage nu opeens 600 baht ipv de gewoonlijke 300 baht?
    in pattaya is de normale prijs 200 baht.

kan me nie voorstellen dat alles nu plots maal 2 is.

Ja, vroeger was het ook 200 baht op de meeste plaatsen in BKK en Phuket nu 300 baht.
    Vroeger was 200 baht ongeveer 5 euro, maar nu zou dat 6 euro zijn door de sterke baht. Die 300 baht is nu dan ook ondertussen 10 euro. Dus dubbel zo duur.

en khao sok, was dat echt de moeite, ? ik dacht ook dit te doen, maar op internet zie je vooral die groene rotsen in het water, voor mij zal dit vooral deja vu zijn, want zag dit dit jaar in ha long bay vietnam.
    en die wilde dieren daar zie je wellicht toch nooit, beetje een trigger ja, maar uiteindelijk zijn die dieren toch te bang?

ik ga het overslaan, omdat het een gedoe is lijkt me. hotels zijn buiten het park, en in het park geraken wellicht een rip off..
    Ja als ge al iets gelijkaardigs gezien hebt is het een beetje hetzelfde natuurlijk. Maar rip off was het zeker niet, ik heb vanuit het hotel zo ne daguitstap geboekt.
    Dat was 1 uur in de van naar daar dan nog een uur op de boot, lunch, uitstap naar watervallen, zwemmen en kano varen.
    Dat was 1500 baht per persoon

waar bleef je op phuket? patong is wel awesome vind ik.

soit, binnen 4 weken trek ik naar ko chang en omliggende eilanden. stoked!
    Dat was Sri Panwa op Panwa beach, dat is redelijk afgelegen en rustig. Ik vind Patong ook wel leuk maar we hadden al best een drukke reis en wilden echt ff volledig tot rust komen dus was ideaal. Alleen kostelijk om dan ergens te geraken. Al snel 400 baht om op de dichtsbijzijnde nachtmarkt te geraken.
    Phuket is echt pokkeduur vergeleken met andere plaatsen. Kon dat netjes vergeleken met Grab (zelfde als Uber), tarieven lagen makkelijk twee keer zo duur.

Koh Chang heb ik een jaar of 10 geleden es gedaan, ben benieuwd hoe het er nu is let me know

iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    phuket kan inderdaad duur zijn, zeker in het high season.

weet nog goed mn eerste reis ging ik in het regenseizoen in een 4 sterren hotel vlakbij bangla road. amper 30 euro per nacht.
    wou terug gaan in kersmis, zelfde hotel, opeens 180 euro per nacht !!! das maal 6 .... insane.

en ja, de taxi maffia tiert daar welig.... toen ik vrijgezel was zocht ik gewoon een freelance meid met een brommer, betaalde haar per dag voor overal naar toe te rijden, en snachts mee te .... maar idd, tuktuks zijn rete duur.

Best van al is zelf een brommer huren, maar sinds mn ongeval vorig jaar op ko chang ben ik niet meer zo happig...

i will let you know!
    make america great again

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    phuket kan inderdaad duur zijn, zeker in het high season.

weet nog goed mn eerste reis ging ik in het regenseizoen in een 4 sterren hotel vlakbij bangla road. amper 30 euro per nacht.
    wou terug gaan in kersmis, zelfde hotel, opeens 180 euro per nacht !!! das maal 6 .... insane.

en ja, de taxi maffia tiert daar welig.... toen ik vrijgezel was zocht ik gewoon een freelance meid met een brommer, betaalde haar per dag voor overal naar toe te rijden, en snachts mee te .... maar idd, tuktuks zijn rete duur.

Best van al is zelf een brommer huren, maar sinds mn ongeval vorig jaar op ko chang ben ik niet meer zo happig...

i will let you know!

Ja zeker doen. Brommertje ben ik inderdaad ook niet echt happig op. Toen ik er woonde geregeld zo accidenten gezien dus ja

have fun daar allezins, ik vond Koh Chang echt mooi toen!

Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja zeker doen. Brommertje ben ik inderdaad ook niet echt happig op. Toen ik er woonde geregeld zo accidenten gezien dus ja

have fun daar allezins, ik vond Koh Chang echt mooi toen!
    Waar verbleven jullie op Koh Chang?

Wij komen aan op 19 januari en verblijven in Lazy Republic en Evergreen resort. Op Koh kood (11-19 januari) zitten wij ergens lokaal; Cozy House. Link: CozyHouse Kohkood

Heb dit alreeds geboekt in mei via Messenger en toen een goeie deal kunnen doen!
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thaiko Bekijk bericht
    Waar verbleven jullie op Koh Chang?

Wij komen aan op 19 januari en verblijven in Lazy Republic en Evergreen resort. Op Koh kood (11-19 januari) zitten wij ergens lokaal; Cozy House. Link: CozyHouse Kohkood

Heb dit alreeds geboekt in mei via Messenger en toen een goeie deal kunnen doen!
    Geen idee meer das een jaar of 10 geleden dat ik daar was

Pagina 71 van 71 Eerste ... 21616768697071

Regels voor berichten