Pagina 70 van 70 Eerste ... 20606667686970

Discussie: Thailand - Deel 1

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat van die eilanden zou ik zo niet kunnen zeggen want er liggen er heel wat op doenbare afstand zelfs voor een dagtrip. Heb Phi Phi, Khao Phing Kan en Surin gedaan. Allen uitermate idyllisch. Phi phi is misschien wat druk aant worden maar met rede dus dat moet je voor jezelf afwegen.

Similan, Yao Yai, Lanta, Hae, ... Zijn naart schijnt ook allemaal de moeite. Dus ja, kunt er praktisch at random een uitkiezen en gewoon gaan.

Kga hier eerst nog paar uur in Dubai trippen. The awesomeness that is Bangkok zal ik toelichten als ik terug thuis ben.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    258 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ben nu aan mijn 4e en laatste week Thailand bezig. All round awesome. Je leest vaak en ook hier dat Bangkok niet de moeite is. Well, I beg to differ. Heb in het Noorden gezeten; Chiang Mai & Chiang Rai, in Sukhotai, in centraal Thailand; Lopburi & Ayutthaya en ook in het zuiden; Phuket en de eilanden errond.

Bangkok was met gemak de beste locatie. Tempels, musea, cultuur, 1001 zaken te doen en te zien en nightlife waar denk ik geen andere stad in de wereld tegen op kan. Ging er oorspronkelijk maar 5 dagen blijven hangen. Heb er 8 van gemaakt en dan had ik met mijn vertrek nog het gevoel dat ik nog niet de helft gezien had.
    i beg to differ;

straks voor de 9e maal naar thailand, en al die plaatsen die jij hebt opgenoemd, ook gedaan.
    en echt, bangkok mijd ik als de pest. misschien ook omdat ik het al genoeg gezien heb, maar alle hoogtepunten op mn eerste kennismaking reeds gedaan, en nu haat ik die drukte, en wil er zo snel mogelijk weg
    make america great again

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mja als je niet van drukte houdt en niets anders wil dan op een strand liggen of al wandelend de natuur in trekken moet je natuurlijk niet in Bangkok zijn. Als je echter zot bent op wereldsteden zoals New York, Londen, Berlijn, Parijs, Tokio, ... dan moet je zeker ook Bangkok doen!

Volgende is zeker en vast geen volledige lijst, heb nog heel wat zaken moeten skippen. Ongeveer gerangschikt van ZEKER DOEN tot doen als je nog tijd hebt.

Eerst en vooral het Bangkok MOCA, misschien wel het beste museum voor hedendaagse kunst dat ik ooit heb bezocht. Tate Modern, eat your heart out!
    Wat Arun
    Wat Pho (pro tip; come back at night after visiting hours, no fee, crazy vibe)
    Wat Phra Kaew (Temple of the Emeral Buddha)
    Great Palace
    MahanaKhon & Skydeck
    Thai National Museum
    Wat Traimit
    Wat Kalayanamit Woramahawihan
    Phra Si Ratana Chedi
    Wat Saket (The Golden Mount)
    Wat Rakhang Kositaram
    Wat Prayunwongsawat
    Calypso Show
    National Science Museum
    Wat Phra Si Maha Uma Devi
    Wat Mangkon Kamalawat
    Museum of Siam
    Queen Saovabha Memorial Institute Snake Farm
    Bangkok Art and Culture Center
    Lumphini Park
    Wat Mahatat
    Wat Suthat
    Democracy Monument
    Thai National Gallery
    Benchakiti Park
    Wat Pak Nam
    Night Market (neem een pillamp mee en geniet van alle rare zooi die daar geëtaleerd wordt)
    Siriraj Medical Museum (niet voor lichtgevoelige mensen, they got some seriously creepy weird stuff on display there)
    Bangkok Chinatown (lots of crazy metalwork mastery)
    Unicorn Cafe
    Chatuchak Weekend Market; met 15 000 kramers wereld's grootste en meest diverse markt.
    Wat Benchamabophit
    Victory Monument
    Tubtim Shrine (AKA the penis shrine)
    Khao San Road
    Wat Bowonniwet
    Holy Rosary Church
    Jim Thompson House
    Caturday Cat Cafe
    Phra Sumen Fort
    Floating Market (traditionele markt in niet traditionele setting)
    Wat Amarinthararam
    Terminal 21 (een gigantisch winkel complex, elk verdiep in de stijl van een andere wereldstad, roltrappen voeren je van station naar station)
    Erawan Shrine (lugubere geschiedenis, lots of crazy stuff going on every moment of the day)
    Sao Chingcha
    Dineren in een classy restaurant schip op de Chao Phraya
    ...

Verder heb je natuurlijk ook alle traditionele zaken die je in zulke megasteden van dit kaliber altijd tegenkomt; (pretparken, zoo, sea life center, comedy clubs, sports & music arenas, cabaret shows, cinemas, Tussaud, Illusion museums, ... maar dat kan je praktisch overal doen dus misschien niet zo interessant)

Bovendien ligt Bangkok op perfecte afstand van een hele hoop interessante dagtrips, zo kan je perfect een hele dag en avond naar het strand, een natuurpark of zelfs naar UNESCO heritage site Ayutthaya of de brug over de rivier Khwae, ... Er zijn enorm veel leuke sites te bezoeken in de Bangkok regio.

Zelfs Amsterdam moet de duimen leggen tov Bangkok als het op het bruisende nachtleven aankomt. Van uitermate coole bars in elk thema dat je je maar kan inbeelden tot clubs en underground music pits die nog nooit van geluidsnormen gehoord hebben.

En last but not least, if you like to live on the wild side of things...
    Skip patpong and its outdated ping pong show bs. Soi Cowboy & Nana Plaza is wher it's at.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Raden jullie aan om malaria pillen te nemen voor een rondreis door Thailand? Ben aan het twijfelen. We gaan meerdaagse jungle trekkings doen in het Noorden (Chiang mai regio) en in het zuiden (Khao sok)..

Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    99 (98%)
    Ben aan het kijken om in september met de de vriendin naar Thailand te gaan.
    Nu heb ik niet zoveel zin om alles zelf te plannen dus ben ik naar reisorganisaties opzoek gegaan.

Deze ziet er wel oké uit:
    https://www.kras.nl/vakantie/thailan...s-van-thailand

Wat vinden jullie daar van? (€1319 pp)
    Of raden jullie aan om toch alles zelf te plannen?
    PSN: Li1quid

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Li1quid Bekijk bericht
    Nu heb ik niet zoveel zin om alles zelf te plannen dus ben ik naar reisorganisaties opzoek gegaan.

Persoonlijk zou ik alles los boeken. Maar ik vind plannen al bijna minstens even leuk als de reis zelf.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)

Op het eerste zicht ziet dat er wel ok uit. Kan me natuurlijk niet uitspreken over de kwaliteit van de hotels want heb ik niet bekeken.
    Maar qua planning en locaties, geen té zwaar reisschema en mooie locaties.

Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    99 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Op het eerste zicht ziet dat er wel ok uit. Kan me natuurlijk niet uitspreken over de kwaliteit van de hotels want heb ik niet bekeken.
    Maar qua planning en locaties, geen té zwaar reisschema en mooie locaties.
    Ondertussen geboekt na wat opzoekwerk.
    Wanneer ik alles zelf plan kom ik wel een stuk goedkoper uit, maar daar heb ik minder zin in.

Hotels zijn ~ok~. ik verwacht er zelf niet te veel van en hoop eigenlijk ook zo weinig op hotel te moeten doorbrengen.

Het gaat sowieso een zotte reis worden en kijk er al naar uit
    Ben benieuwd naar de Tiger cave temple waar al die apen je spullen proberen te stelen.
    PSN: Li1quid

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Ondertussen geboekt na wat opzoekwerk.
    Wanneer ik alles zelf plan kom ik wel een stuk goedkoper uit, maar daar heb ik minder zin in.

Hotels zijn ~ok~. ik verwacht er zelf niet te veel van en hoop eigenlijk ook zo weinig op hotel te moeten doorbrengen.

Het gaat sowieso een zotte reis worden en kijk er al naar uit
    Ben benieuwd naar de Tiger cave temple waar al die apen je spullen proberen te stelen.
    Ge gaat u alleszins niet beklagen dat ge naar daar gaat. Echt mooie locaties.
    Khao Sok ben ik zelf benieuwd naar daar ga ik nu pas voor 't eerst naar toe in oktober. Maar moet ook echt prachtig zijn.

pablohoney's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Khao sok is heel erg de moeite! Moet wel wat sjans hebben met weer. Toen we toekwamen was het de hele dag aan het water gieten, maar de volgende 2 dagen echt prachtig weer gehad. Zou blijkbaar de natste plek van Thailand zijn.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

Pagina 70 van 70 Eerste ... 20606667686970

Regels voor berichten