Pagina 5 van 13 Eerste 123456789 ... Laatste

Discussie: IJsland - Deel 1

?therapy?'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Terecht hoor. Kan niet wachten om nog eens opnieuw te gaan! Hopelijk om er dan wel te blijven. ^^

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kben hier een route aan het opstellen voor 15 dagen in juli/augustus.
    Overnachtingen vooral in hotels, 4x4 rental, geen grote wandelingen, fotografie.

Zou dit haalbaar zijn? https://www.google.com/maps?saddr=Sk...,21,23&t=m&z=7

1. Brussel -> Reykjavik (aankomst 's avonds)
    2. Reykjavik -> +-Budardalur (Snaefellsnes) (365km)
    3. Budardalur -> Partreksfjördur (West fjords, Raudisandur, Latrabjarg, ...) (301km)
    4. Partreksfjördur -> Isafjördur (West fjords, dyrafjordur & sandafell viewpoint, Dynjandi, ...) (214km)
    5. Isafjördur -> +-Blünduos (West fjords, Hvitserkur, ...) (409km)
    6. Blünduos-> +-Fludir (Kjölur route) (229km)
    7. Fludir -> +-Fludir (Golden Circle) (85km)
    8. Fludir -> Vik (Landmannalaugar, via F208 north, Seljalandsfoss, Skogafoss) (324km)
    9. Vik -> Höfn (Dyrholaey, Reynisdrangar, Reynisfjara, Eldhraun, Fjaðrárgljúfur, Jökulsarlon, Skaftafell, Skeiðarársandur, ...) (263km)
    10. Höfn -> Egilstadir/Borgarfjördir (256km)
    11. Egilstadir/Borgarfjördir -> Myvatn (Selfoss, Dettifoss, Hljodaklettar, Hafragilsfoss, ...) (342km)
    12. Myvatn -> Myvatn (Krafla, Viti, Namaskard, Hverfjall, Dimmuborgir ...)
    13. Myvatn -> Blünduos (Godafoss, Husavik, Hvitserkur, ...) (289km)
    14. Blünduos -> Reykjavik (Gabrok, Hraunfossar & Barnafoss, Kaldidalur route, Thingvellir) (286km)
    15. Reykjavik -> Keflavik -> Brussel (vertrek 's avonds, onderweg nog even Reykjanes verkennen)

Er ontbreken wel nog een hoop POI's, maar ik heb ze nog niet allemaal gesitueerd op de kaart...

Of iets gedraaid: https://www.google.com/maps?saddr=Sk...,18,22&t=m&z=7

1. Brussel -> Reykjavik (aankomst 's avonds)
    2. Reykjavik -> +-Budardalur (Snaefellsnes) (365km)
    3. Budardalur -> Partreksfjördur (West fjords, Raudisandur, Latrabjarg, ...) (301km)
    4. Partreksfjördur -> Isafjördur (West fjords, dyrafjordur & sandafell viewpoint, Dynjandi, ...) (214km)
    5. Isafjördur -> Budardalur (West fjords, ...) (305km)
    6. Budardalur -> ergens op Golden Circle (Gabrok, Hraunfossar & Barnafoss, Kaldidalur route, Thingvellir) (212km)
    7. Golden Circle
    8. -> Blünduos (Kjölur route, Hvitserkur) (234km)
    9. Blönduos -> Myvatn (Godafoss, Husavik ...) (300km)
    10. Myvatn -> Myvatn (Krafla, Viti, Namaskard, Hverfjall, Dimmuborgir ...)
    11. Myvatn -> Egilstadir/Borgarfjördir (Selfoss, Dettifoss, Hljodaklettar, Hafragilsfoss, ...) (315km)
    12. Egilstadir/Borgarfjördir -> Höfn (250km)
    13. Höfn -> Vik (Dyrholaey, Reynisdrangar, Reynisfjara, Eldhraun, Fjaðrárgljúfur, Jökulsarlon, Skaftafell, Skeiðarársandur, ...) (270km)
    14. Vik -> +-Fludir (Seljalandsfoss (hoewel dit beter 's avonds zou zijn), Skogafoss, Landmannalaugar via F208 north) (321km)
    15. Fludir -> Keflavik -> Brussel (vertrek 's avonds, onderweg nog even Reykjanes verkennen)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Denk wel dat het te doen is. Ik denk dat wij heel de ring zonder haast op 10 dagen gedaan hebben. Moest ik jou zijn zou ik echter overwegen om een stuk in het binnenland te doen, wij hadden geen 4x4 en zijn in september gegaan en nog altijd spijt dat we dat nie konden doen. Dan kun je richting Askja gaan, en heb je meer kans om poolvossen en rendieren te zien denk ik ook. Eventueel dat stuk linksboven laten liggen, voor zover ik mij herinner is er daar niet zoveel te zien. Maar ik kan mij vergissen, het is al een tijdje geleden

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    We doen 3 stukken binnenland
    F35 - Kjölur
    F550 - Kaldidalur
    F208 North - naar Landmannalaugar

Vluchten zijn trouwens geboekt. Aankomst 17u25 23/07, vertrek 18u30 06/08. Auto ook (Suzuki Grand Vitara 4WD).
    Nu probeer ik m'n eerste nacht Reykjavik te boeken. Lastig om iets betaalbaars te vinden. (Ik zou voor de eerste nacht toch zeker een "echt" hotel met breakfast willen.)

Het stuk "linksboven", dus de West Fjords, ga ik niet laten vallen. Ik ga met iemand die Ijsland al eens heeft bezocht, maar dat stuk is voor alletwee nieuw. Is er ook enorm verlaten en scenic... Kzal dan waarschijnlijk wel iets rapper langs de oostfjorden rijden...

De route naar Askja is toch vrij "heavy"? Kweet niet of onze Grand Vitara daar zou geraken. + er is dacht ik nog een wandeling van een paar uur + prolly toch geen tijd voor dit alles. To be decided......

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Morgen vertrekken
    Ga opnieuw "proberen" een live reisverslag bij te houden, voor de geïnteresseerden: Q-BiC | My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Hina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vriendin en ik zijn van plan om in zomer 2017 naar Ijsland te gaan (misschien nog met vrienden).
    Toffe boek gekocht: The Rough Guide to Iceland

We zijn van plan om grotendeels de Route 1 te volgen en af en toe naar 't binnenland te trekken of de kust.
    Dit allemaal in 10 dagen tijd. Is dit haalbaar? Natuurlijk zullen we niet alles kunnen bezichtigen, maar toch grotendeels denk ik.

Zal zeker Squealer zijn trip bekijken en in mijn favorieten opslaan.
    Ongeveer zelfde route afleggen.

Nog mensen die onlangs naar Ijsland zijn geweest of binnenkort vertrekken?
    Sorry voor mogelijke dt-fouten! | Last.fm

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hinata Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vriendin en ik zijn van plan om in zomer 2017 naar Ijsland te gaan (misschien nog met vrienden).

We zijn van plan om grotendeels de Route 1 te volgen en af en toe naar 't binnenland te trekken of de kust.
    Dit allemaal in 10 dagen tijd. Is dit haalbaar? Natuurlijk zullen we niet alles kunnen bezichtigen, maar toch grotendeels denk ik.

Ben in februari 2013 geweest. 1 van de mooiste bestemmingen die ik al gedaan heb.
    Als je niet echt aan vakanties verbonden bent raad ik u aan om september of juni te gaan, prijzen zijn dan al veel minder. Eind september heb je zelfs al kans om het noorderlicht te zien.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hinata Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Ben in februari 2013 geweest. 1 van de mooiste bestemmingen die ik al gedaan heb.
    Als je niet echt aan vakanties verbonden bent raad ik u aan om september of juni te gaan, prijzen zijn dan al veel minder. Eind september heb je zelfs al kans om het noorderlicht te zien.

10dagen is echt wel krap om gans rond te gaan, is wel te doen maar je zal veel dingen links laten liggen.

Hina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt voor de tip.
    Zal eens een route uitstippelen en die dan later hier posten.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    Sorry voor mogelijke dt-fouten! | Last.fm

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op 10 dagen kan je wel de ringroad rondrijden en de bekendste trekplijsters aandoen. Als je daar dan nog de Westfjorden en de Highlands wil bij doen, da's een ander paar mouwen. Dan zou ik zeker 15 dagen aanraden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ijsland: 8 dagen rondreis. Tips?

Hallo,

Binnenkort vertrek ik naar Ijsland en huren we vanaf 23 tem 30 augustus een auto (geen 4x4) om het eiland rond te rijden (1200km).
    We zouden graag in deze (relatief beperkte) tijd onze tijd goed besteden. We zouden vertrekken via het zuiden om tegenwijzerzin het hele eiland te doen.
    Er is niets gepland en voorlopig heb ik de neiging om 4.5-5 dagen voor de "eerste helft" te doen en iets minder tijd te rekenen voor het laatste deel.

Wat zijn jullie ervaringen?
    Of tips? Algemene en specifieke tips zijn zeker welkom

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoi, ja dominicus is goed, zelf heb ik een reisgids geschreven over IJsland, ben reeds meerdere keren in het land geweest, je kan hem gratis downloaden,
    Via citygidsen.be kan je hem downloaden: gratis reisgids IJsland

TheFallen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beste advies dat ik jou kan geven is om eens te googlen tussen de vele plannen die je on-line kunt vinden. Zoek maar eens op "Ringroad round trip" of "Iceland in 1 week" "iceland itinerary". Je hebt onmiddellijk een mooi overzicht van wat er mogelijk is.

In 8 dagen zal je sowieso keuzes moeten maken en kan je niet alles doen. Wij vertrekken zelf ook in september op onze trip! :-)

chief_tequila's schermafbeelding
    iTrader
    46 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    @The Fallen: hier hetzelfde Ik ga op 2 september ook voor 8 dagen naar Ijsland. Wij gaan de trip wel beperken tot de onderste helft van het eiland.

Keuzes maken was zo al moeilijk genoeg
    Once there was only dark. If you ask me, the light's winning

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik beni in juni 8 dagen geweest. Was net haalbaar voor het volledige zuiden mee te nemen. Voor het volledige eiland zal je jammergenoeg meer tijd moeten rekenen, tenzij je nergens stopt

Pagina 5 van 13 Eerste 123456789 ... Laatste

Regels voor berichten