Pagina 3 van 13 Eerste 1234567 ... Laatste

Discussie: IJsland - Deel 1

Jonzo's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ?therapy? Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toevallig de tour gedaan voor te snorkelen? Ben eigenlijk benieuwd naar de temperaturen van het water.
    Toevallig wel ja :d Is zeker een aanrader, het water zelf is rond de 4 graden dacht ik maar ge krijgt echt een zeer goede uitrusting wat ook echt nodig is. Wij kregen zwemvliezen, snorkel, een dik warm 'dons'pak, dan een waterdicht pak en speciale handschoenen en muts. Alleen dus met uw gezicht en handen (als ge die niet op uw rug houd) voelt ge het koude water, voor de rest heb ik niks van de temperatuur gemerkt Maar was echt zeer mooi, zeer helder water, ge ziet mooi de scheur waar ge in zwemt. Als afsluiter mochten we van een rots in het water duiken met 'brain-freeze' als gevolg

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe is de regeling in ijsland omtrent wildkamperen

Dees's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeffry Bekijk bericht
    Hoe is de regeling in ijsland omtrent wildkamperen
    Verboden in de parken. Deze staan aangeduid op topo kaarten, maar op internet zal je ook wel kunnen vinden welke deze zijn. Naar het schijnt zijn de boetes niet min. Ik moet zeggen dat ik wel wild gekampeerd heb, maar ik pas het principe "leave no trace, except footsteps" nogal tot in de puntjes naleef. In dergelijk geval moet het kunnen, vind ik, maar de ervaring leert dat de meesten te lui zijn om hun kampeerplek op te ruimen (ze moeten maar eens een dagje met hun eigen vuilnis rondlopen...)
    Once I'll become super rich, I will buy a big boat and sail across the oceans...
    And since I'll be a Jedi,with the force I'll fly behind space

?therapy?'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Men reisgids, insight guide
    Bijna overal in IJsland is het toegestaan om te kamperen, alleen moet op privéterrein toestemming worden gevraagd aan de eigenaar. In nationale parken en beschermde gebieden is kamperen alleen toegestaan in de daartoe aangewezen gebieden. De meeste steden en dorpen hebben een officiële camping, en dat geldt ook voor nationale parken, beschermde natuurgebieden, sommige boerderijen en gemeenschappelijke centra. De standaard verschilt nogal. De kosten liggen zo rond de ISK 600 per persoon per nacht, afhankelijk van de faciliteiten. Een lijst met de campings is verkrijgbaar bij de Icelandic tourist board, Laekjargata 3, 101 Reykjavik, tel 5355500, Iceland travel guide, accommodation, iceland hotel, guesthouse, vacation, holiday
    Laatst gewijzigd door ?therapy?; 4 september 2012 om 22:04

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onlangs vlucht voor juni 2013 geboekt aan 244 euro. Kan al niet wachten. 7 dagen ring road met auto & tent.

Thorfin's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Neem wel een scherp mes mee om uzelf te verdedigen tegen de lokale bevolking en de wilde dieren.
    Cattle die, kinsmen die, you yourself die; I know one thing which never dies: the judgment of a dead man's life.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    lolwuth?

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vraag me eigenlijk af hoeveel ISK ik ongeveer nodig ga hebben voor 2 weken. Moelijk om in te schatten hoeveel geld je echt uitgeeft en niet via kredietkaart. :/

Of is er voldoende mogelijkheid voor Maestro, of geld daar om te ruilen?

PsYchO66's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik had op voorhand niets van Kronen laten wisselen. Ter plekke gewoon een paar keer uit de muur gehaald naargelang de nood. Komen natuurlijk beetje kosten bij, maar cash wisselen verlies je ook altijd wat op de koers dusja..
    Gewoon in de winkel betalen met bancontact zal vaak niet lukken, visa natuurlijk wel. Met bankkaart (maestro) geld afhalen aan automaat is geen probleem. (Ijsland valt binnen Europa, dus moet niets speciaal activeren op voorhand).

Moet ook wel zeggen dat daar quasi alles met visa te betalen valt en is daar ook zo ingeburgerd. Voor de kleinste dingen zoals een koffietje halen ze daar creditcard boven. Ook op de meest afgelegen campings kwam af en toe 's avonds een beheerder rond, en die had draagbaar visa-apparaatje bij

Ik zou dus gewoon eens aangekomen een beetje geld afhalen. Na paar dagen zal je wel kunnen inschatten hoeveel je zoal opdoet. Meeste dingen zijn dus perfect met visa te betalen en verder gewoon wat cash achter de hand houden.
    Don’t cry old man, don’t cry: everybody dies...

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ok, bedankt voor het antwoord. Perfect dus met de kredietkaart.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lieve mensen,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb deze reis In het spoor van het noorderlicht - reisomschrijving gezien op het internet maar ik zou het liever allemaal zelf regelen. De route zelf lijkt me best goed maar ik vind nergens om overnachtingen te vinden in the middle of nowhere (om het poollicht te zien). Kunnen jullie mij verder helpen?

Mvg

Jonzo's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou zeggen een tent?

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ah, vergeten te melden, tis voor in februari dus denk niet dat een tent warm genoeg zal zijn.

Jonzo's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een goeie dikke slaapzak dan nee? :d

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn God.
    Ik raad u die reis af, als ge nog niet eens weet wat voor materiaal er nodig is om in IJsland (tijdens de winter) te verblijven. :/

Pagina 3 van 13 Eerste 1234567 ... Laatste

Regels voor berichten