Pagina 2 van 13 Eerste 12345612 ... Laatste

Discussie: IJsland - Deel 1

Saphira's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heel goeie thread, van plan om volgend jaar na het afstuderen een reisje van een 2-tal weken te doen richting Ijsland.
    The stilness was peaceful -not like the calm before the tempest, but like a clear night untouched by even the dream of a storm
    "Je brandt iets in om het in de herinnering te laten blijven hangen: alleen dat wat niet ophoudt pijn te doen blijft in de herinnering bewaard." - F. Nietzsche

?therapy?'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Trouwens ook eens op IJSLANDreizen kijken.
    Bij de trips kan je de route op de kaart bekijken. En dan weet je ook wat er te zien valt op die route.

Zou later misschien wel even emigreren naar daar. Echt vrij verzot op IJsland.

Misschien dat er ook iemand wat leukes adresjes van restaurants kent in Reykjavik?
    Laatst gewijzigd door ?therapy?; 24 juli 2012 om 13:50

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Check eens op mijn site, is van een paar jaar terug maar de meeste info is nog relevant: va.lentijn.be

Als je vragen hebt, roep maar, ben er 2 keer geweest en ware niet dat het nogal kostelijk is en ik een peuter heb rondlopen, ik zou elk jaar teruggaan.

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Super dit thread
    Ijsland is voor mij DE droomreis die ik ooit wil gedaan hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ?therapy? Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Trouwens ook eens op IJSLANDreizen kijken.
    Bij de trips kan je de route op de kaart bekijken. En dan weet je ook wat er te zien valt op die route.
    Kende die site ook al. Ik zou 1 van die 4x4 reizen willen doen.
    Giggity

Jeroen_HD's schermafbeelding
    iTrader
    22 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou met de ferry naar ijsland gaan
    Met de trein naar duitsland, van duitsland naar denemarken en daar op de ferry naar de faroes en doorgaan naar ijsland.
    Steam: The VendeTTa Lord
    NES-SNES-ATARI2600-GAMECUBE-XBOX-WII-XBOX360-DS-3DS-PSVITA-WIIU
    Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Unkn0wn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jaar of 5 geleden de ringroute gedaan, met de auto weliswaar. Gevlogen naar Reykyavik en vanaf daar
    in wijzerzin het eiland afgereisd. (Er is in feite maar 1 weg, dus moeilijk is het niet). Ik weet nog dat we overal in jeugdherbergen verbleven, denk dat we er zo'n 8 dagen over gedaan hebben. Is echt wel een fantastische reisbestemming. Het binnenland is naar het schijnt ook wel de moeite, maar daar kan ik dus niet over meespreken .

Zeker een aanrader, spijtig dat het niet meteen goedkoop is. (Al zal dat nu met de crisis misschien wel meevallen? :P)

Fraa's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook dit maar eens bekijken: eROADBOOKS (Guides de voyage) | MICHAEL LEVY STUDIO

Ik heb 't roadbook ook gekocht een tijd geleden, ik was zelf van plan om een reis naar Ijsland te doen met ne maat, maar die heeft afgehaakt. Omdat ik zelf weer naar the states trek is de Ijslandreis dus afgesprongen, maar dat't er ooit van zal komen is een feit

Trouwens, die website Ijslandreizen is vrij duur imo. Ik heb één van hun reizen zelf eens samengesteld destijds (nadat ik een offerte had aangevraagd) & je komt een heel pak goedkoper uit als je het zelf doet. Natuurlijk geldt dat voor ieder land, maar bij hun vond ik't verschil wel frappant. Vooral auto's huren is ENORM duur in Ijsland vind ik, al is't ook wel niet vergelijkbaar met een land zoals the US waar je voor 400-500€ een SUV kan huren voor 3 weken ofzo.

Volgens de offerte zou de reis (in September) rond de 3000€ per persoon kosten voor 22 dagen (op basis van 2 personen dus), zelf samengesteld kwam ik ergens rond de 2000€ uit. Bij hun is wel 't grote voordeel dat je de volledige routebeschrijving en dergelijke in het nederlands krijgt, je krijgt dus ook een soort van roadbook waar veel mooie locaties & alle mogelijke tips in het Nederlands beschreven staan. Maar volgens mij kan je dat dus ook makkelijk zelf doen als je je een tijdje wil bezig houden op't net.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga in oktober gewoon trips doen met Reykjavík Excursions

Nog 2maand 7 dagen te gaan

Raptyr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Super dit thread
    Ijsland is voor mij DE droomreis die ik ooit wil gedaan hebben.

Kende die site ook al. Ik zou 1 van die 4x4 reizen willen doen.
    Twee jaar geleden heb ik die trip met die Landrover Super Defender gedaan. Staat stevig op plaats twee bij mij van beste reis ooit.

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En wat staat dan op 1 ?
    Giggity

Raptyr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zuidwest Amerika. Hoofdzakelijk omdat er daar ook grote steden waren zoals Vegas, LA en SF. De natuur is daar ook prachtig. In IJsland is het alleen natuur. Op de hoofdstad na valt er 's avonds dan ook weinig te beleven.

IJslanders zijn ook erg gereserveerd, zeker de oudere mensen. Terwijl Amerikanen spontaan beginnen babbelen. Contact met de locals vind ik ook altijd een meerwaarde aan een reis.

Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ijsland spreekt me tegenwoordig ook sterk aan!
    Moet volgens mij prachtige natuur zijn!

Enig idee hoeveel je moet rekenen voor tickets,hotel,...?
    Zou je dan zo'n arrangement nemen (zie de links in de thread) of zelf iets ineen steken?
    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben.

~ Voltaire

Jonzo's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben vorige maand een week naar IJsland geweest. Zat in een hotel in Reykjavik en het hotel (7 overnachtingen + ontbijt) en de heen- en terugvlucht koste 660 euro pp. Ik had wel het goedkoopste hotel genomen zodat ik meer geld kon uitgeven aan dagtrips, maar had echt niet te klagen over het hotel. En dan had ik elke dag zelf 1 of meerdere activiteiten gepland met Iceland Excursions waar ik zeer tevreden over was. Goede gidsen, bussen en ze komen je oppikken aan je hotel en zetten je er ook weer af. Ga er sowieso nog eens terug om heel het land met een 4x4 rond te trekken, nu was ik daar nog iets te jong voor

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Trouwens zeer tevreden over de "insight guides". Veel informatie en goeie adressen en zowat alles dat je moet weten om er op reis te gaan.

http://www.insightguides.nl/?/10/75

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G_J Bekijk bericht
    Ik ben vorige maand een week naar IJsland geweest. Zat in een hotel in Reykjavik en het hotel (7 overnachtingen + ontbijt) en de heen- en terugvlucht koste 660 euro pp. Ik had wel het goedkoopste hotel genomen zodat ik meer geld kon uitgeven aan dagtrips, maar had echt niet te klagen over het hotel. En dan had ik elke dag zelf 1 of meerdere activiteiten gepland met Iceland Excursions waar ik zeer tevreden over was. Goede gidsen, bussen en ze komen je oppikken aan je hotel en zetten je er ook weer af. Ga er sowieso nog eens terug om heel het land met een 4x4 rond te trekken, nu was ik daar nog iets te jong voor
    Toevallig de tour gedaan voor te snorkelen? Ben eigenlijk benieuwd naar de temperaturen van het water.

Pagina 2 van 13 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten