Pagina 14 van 14 Eerste ... 41011121314

Discussie: IJsland - Deel 1

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Simpel, alle wegen met een F voor zijn bij wet off-limits zonder 4x4. Die wegen naar Hljodaklettar, Selfoss & Dettifoss zijn dus toegankelijk. 93 is zelfs verhard. 95 ook behalve op de summit. Je kan daar trouwens ook de onverharde 939 doorsteek richting Route 1 nemen moest je wat tijd willen winnen. Ook niet lelijk.. Als het slecht weer is, zou ik er wel wegblijven.
    De meeste wegen in het centrum van het land, de Highlands, zijn bv F-wegen en daar geraak je dus niet.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tits Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Thx.
    Is er een manier om te zien of je op de ringweg blijft? Wij willen nu auto boeken en weten niet goed of er op onze route wegen zijn waarbij 4X4 verplicht is. Zo gaan we bv in het Noorden naar de 864 en in het Oosten op de 93, 95...

Edit: het lijkt mij dat de enige wegen die we niet mogen doen F wegen zijn. En F-wegen zijn gewoon weg die beginnen met F? Een 93 mogen we dus altijd doen?
    Daar moet je zeker niet mee inzitten, ik ben al een paar keer geweest met eigen auto en de wegen die je wel of niet kunt nemen zijn duidelijk aangeduid met pictogrammen van mountain vihicles en de ringweg is op elke kruising duidelijk aangeduid met "1".
    Voor de rest: www.road.is | The Icelandic Road and Coastal Administration . Die site hebben wij telkens gebruikt om het weer en de toestand te bekijken, vooral handig als je buiten de zomer gaat. Wel in gedachte houden dat hun "goed rijbaar" niet hetzelfde is als hier.
    Trouwens, de best verhuurde auto daar is een Dacia Duster 4x4, kost relatief weinig aan huur je raakt er wel op veel plekken mee.
    Ik heb me vooral geamuseerd buiten de golden circle, anders zit je gewoon tussen de Amerikanen en Aziaten die er in massa's op vakantie gaan. Erbuiten zie je tenminste nog het echte IJsland, hoewel het de laatste jaren toch ook niet meer is wat het was.

Pagina 14 van 14 Eerste ... 41011121314

Regels voor berichten