Pagina 1 van 53 123451151 ... Laatste

Discussie: Japan - Deel 1

annemieke6780's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Question Japan - Deel 1

In mei ga ik twee weken naar Japan. Mijn neef zit daar voor zijn werk en ik ga hem bezoeken. Verder ga ik ook langs bij kennissen die er een Engelse school hebben. Tickets zijn natuurlijk niet goedkoop maar weet er iemand hoe ik het goedkoopst daar geraak?
    Laatst gewijzigd door Booka Shade; 16 december 2017 om 11:22

zweebee's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    reisagent

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Reisagenten bieden niet de goedkoopste tickets aan aangezien. Zeker omdat ze er als tussenpersoon ook wat op willen verdienen. Ik zoek eigenlijk een internet site waar ik het bestekoop tickets kan vinden. Zo'n prijs vergelijkingssite biedt vaak ook niet de goedkoopste optie. Je moet het vaak hebben van tips van iemand. Toch bedankt!

zweebee's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Reisagenten bieden wél de goedkoopste tickets aan Het geld dat ze verdienen komt niet van u, maar van de maatschappij waarbij je boekt

Ik spreek uit persoonlijke ervaring natuurlijk :/ moest ik niet bij de reisagent geweest zijn zou ik ongeveer 300 euro meer betaald hebben voor mijn vlucht naar Canada ... ze hebben ook meer informatie en kennis dan de gewone mens eh

Goed dat je al weet dat die vergelijkingssites zever zijn. Stond zelfs nog onlangs in de krant dat het altijd onduidelijk is.

mauron's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Toen ik deze zomer naar Japan ben gegaan vond ik de goedkoopste tickets bij Airstop in Leuven, ge kunt op hun site ook prijzen opzoeken. Een aanrader schijnt ook gofly.be te zijn. Ik raade je gewoon aan wat rond te kijken bij een aantal reisagenten en sites en vooral niet te lang te wachten! Hoe langer ge wacht, hoe groter de kans dat ge goedkoopste tickets al weg zijn.

maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik kijk meestal op connections of airstop welke het goedkoopste ticket is en ga dan nog eens kijken op de site van de vliegtuigmaatschappij zelf.
    Soms scheelt dat wat, soms zou je meer betalen ...

Xoliul's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Toen wij onze tickets vorig jaar wouden kopen (8 maand op voorhand), was er zo'n aanbieding dat het maar 500 zou kosten, maar bleek dat dat allemaal zelfs al vol te zijn na een paar dagen (volgens de man van het reisbureau vooral dankzij terugkerende japanse toeristen en enorm beperkt aantal plaatsen voor die promotie). Het goedkoopste dat we toen konden nemen was 800, een week later dan de bedoeling was, omdat zo goed als alles toen al vol zat.

Stichero's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    gofly.be en wat met datums spele
    ik ben al zes keer geweest
    air france is aan te raden, zalige service en ge moogt op den thalis das wel chill ipv naar heathrow te gaan met british airways
    kben een keer met al italia geweest man man da was slechte service
    Q: What is the leading cause of pedophilia?
    A: Sexy children.

Phil's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon 1 tip, zie dat ge niet tijdens het piekseizoen gaat. (nieuwjaar, begin mei (nationale vakantie in Japan, elke Japanner, z'n tante, neef en grootmoeder gaat dan op vakantie), grote vakantie).
    Scheelt makkelijk 300 euro tussen hoog en laagseizoen.
    En vroeg genoeg boeken.

Voor de rest, ga langs bij uw reisagent en schuim websites af he.
    www.connections.be
    www.airstop.be
    www.golfy.be
    etc

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wanneer ga je dan best wel? Ik zou graag ook op reis gaan naar Japan, wel pas over jaartje ofzo.. Moet nog wat geld bijeensprokkelen

Zilla's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wanneer ga je dan best wel? Ik zou graag ook op reis gaan naar Japan, wel pas over jaartje ofzo.. Moet nog wat geld bijeensprokkelen
    hangt af van wat je wil doen, wil je sakura zien, wil je de begin van de zomerfestivals bezoeken, eind van de zomer festivals, wil je fuji beklimmen, heb je graag regen seizoen ...
    je vlucht: liefst niet tijdens golden week (eind april begin mei), oktober of rond nieuwjaar, maar nieuwjaar valt nog mee

beste service is cathay pacific, dan finnair, dan lufthansa, dan klm en airfrance, en als laatste british airways en alitalia
    cathay is zowiezo nog is stoppen in hong kong, en voor de terugreis betekent dit dat je pas dag later thuis bent (ale dag, 14 tal uur), maar voordeel is dat je hong kong voor een 10 tal uur kan bezoeken indien gewenst, zeker een aanrader
    finnair is ook heel goed aan te raden, voordeel is dat je in helsinki overstapt, wat een kleine luchthaven is en dus niet moet vrezen voor het missen van vlucht (ook omdat ze wachten indien vlucht uit brussel te laat)
    lufthansa is ook goed, maar frankfurt is grote luchthaven, dus tijd om naar volgend vliegtuig te gaan kan soms oplopen tot 1u, zeker als je economy vliegt, want daar maken ze in frankfurt onderscheid in aan de controle van je baggage
    airfrance is dus met tgv naar parijs (en terug ) het kan wel zijn dat je daar 4uur moet wachten in heen en terugreis
    schiphol is ietsje kleiner dan frankfurt en net iets makkelijker om je weg te vinden
    rome (alitalia) is ook vrij groot, en ben er nog maar 1 keer overgestapt,
    don't go to london als ge kunt, toch niet vooraleer hun nieuwe terminal af is londen is heel groot en ge moet daar met bus van terminal veranderen en behulpzaam zijn ze niet echt

Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga toevallig twee weken naar Japan rond de kerst- en eindejaarsperiode. Mijn vliegticket (JAL) + railpass kosten tesamen € 1107.
    - en dan deleten de admins uw sig wegens NIET gepast -
    - Edit by admin: of omdat uw sign te groot is volgens de regels

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eind augustus ben ik naar Narita gevlogen met Air France. Zij boden toen de goedkoopste heen-en-terug tickets aan. Een goede service, moderne vliegtuigen en de rustige TGV-rit naar Charles-De-Gaulle airport maakten mij wel een tevreden klant. Het is inderdaad belangrijk dat je op tijd boekt, want wij waren indertijd net op tijd of onze ticketten waren een heel pak duurder.

Voor een railpass moet je niet persee met JAL of ANA vliegen. Je kan er een kopen in een klein kantoor in Brussel. Ik heb er indertijd ~300€ betaald voor een 2 weken pass. Dit maar terzijde, voor moest je er eentje nodig hebben.
    Laatst gewijzigd door [NeO]-mtr; 3 december 2007 om 09:56

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Thanks voor de tips allemaal. Ik vrees dat ik toch de eerste week van mei ga want dan heeft mijn neef vrij. Misschien vertrek ik wel wat eerder en ga dan op mijzelf wat site-seeing doen. Is dat een goed idee als vrouw alleen? In sommige landen doet ge dat namelijk best niet alleen.

Mennol's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat zal wel geen probleem zijn denk ik, Jappaners zijn vriendelijke mensen Enigste probleem is dat ze zeer weinig Engels kunnen.

Als je naar Tokyo gaat, dan gaat er niet veel sightseeing in zitten denk ik. Ik ben zelf naar Tokyo geweest in de vakantie en kvond dat er niet echt veel te zien was voor een jongere van 22 jaar En als je niet geinteresseerd bent in anime, cosplay, electronica en dergelijke, zal het nog minder zijn. Veel shoppen enzo kunde daar wel doen, maar tis niet goedkoper dan hier.

Pagina 1 van 53 123451151 ... Laatste

Regels voor berichten