Pagina 6 van 54 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Discussie: Japan - Deel 1

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Leuk topic! Een vriend is vandaag in Fukuoka aangekomen en het eerste dat hij me op MSN zei was: "Da's hier duur!"

Je kan vluchten vinden voor €600 naar Japan in sep-nov. Voordelig is om bvb naar Osaka te vliegen en een stopover te doen in Tokio, dan hoef je daartussen niet te reizen. Het kost wel een beetje extra.

Japan Airlines vliegt niet vanuit Brussel, maar ze leggen een gratis shuttle in (opstappen in A'pen of Brussel).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vitabis Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ben van vandaag terug van bijna 3 weken japan (4 dagen hotel en de rest ryokan)
    Ryokans kosten ongeveer €30-50 pp, wel zeer spartaans.
    In Tokyo zijn er ook capsule hotels aan €20, maar niet voor claustrofoben

kyoto, hiroshima, osaka, tokyo (alle districten), fuji q highland, kamakura, ...
    wel de moeite
    Ik kan nog Nikko en Nara aanraden. Nagasaki is ook mooi, maar ver in het zuiden.

eten viel goed mee van prijs
    Vermijd Kaiseki menu's en je wordt niet verrast. De plastic voorbeelden in de etalages kan je in Tokio ook kopen.

trein en metro ook (hebben een railpass van 7 dagen gebruikt, en eerst alle dure uitstappen gedaan)
    Idd een goed idee. De pass kost toch al €200. Je kan beginnen met Kyoto, dan 7 dagen volop reizen en eindigen in Tokio. Zo kan je 14 dagen vullen met een kortere JR pass. Een leuke bonus is dat je op de snelle Shinkansen treinen mag (wel niet de snelste Nozomi, maar je reist soms wel tegen 285 kph).

1500 euro zal wel wat krap zijn of je opteert voor een reis van 10 dagen met enkel Tokio en Kyoto-Osaka.

Edit: Op Canvas tonen ze zondag om 22:45 de reeks Tokaido. Die passeert langs een aantal bezienswaardigheden langs de route Tokio-Kyoto (videoclips).
    Laatst gewijzigd door ilgonwe; 30 juli 2009 om 02:42

Phil's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Japan is belange na niet zo duur...

Op reis gaan naar Japanse grootsteden kost u evenveel als op reis gaan naar pakweg parijs of london. Of misschien zelfs minder. Het enige dat duur is, is uw vliegtuigticket.

Moest ge 2 weken echt gaan touristeren in Parijs, zoals ge in Japan zou doen (veel verschillende maaltijden proberen, veel gaan bezien, veel openbaar vervoer gebruiken, op hotel gaan), dan doet ge minstens evenveel op of zelfs meer.

Uit eten gaan in Japan is bvb stukken goedkoper dan zelfs in Belgie. Ge kunt hier voor 5~7euro een goede, grote maaltijd eten. Ge moet mij eens vertellen waar ge dat in Belgie kunt eten buiten Kebab of friet. 15 euro minimum en dat is dan nog meestal zonder drank...

Op hotel gaan is hier ongeveer even duur als in Europa. En zoek u ryokans als ge de Japanse equivalent van een jeugdhotel zoekt...

Hetgeen Japan vooral duur maakt, is de "iets goedkoper dan in Europa"-Electronica en de Manga/Anima (n/o, maar ik ben 90% zeker dat uw broer een anime-nerd is, zoals praktisch iedereen die naar Japan gaat *sigh* )

Nu goed, 1500 euro is wel erg weinig voor 14 dagen... Haal daar minstens 600 euro voor de vlucht af (maak daar maar 700~800 euro van), dan schiet er niet veel meer over he...

Dus nee, laat uw broer maar wat verder sparen tot hij toch minstens 2500 euro heeft. En dat hij dan eens serieus begint te plannen...

Edit: Een stopover in Tokyo als ge naar Osaka reist, lijkt me vooral een royal waste of time...
    Inchecken en uitchecken in het vliegtuig duur minstens 1u. + wachten + op tijd naar de luchthaven komen + bla bla bla...

Op een shinkansen opstappen en afstappen duurt nog geen 5minuutjes...

De reistijd zelf gaat ongeveer hetzelfde zijn. Vanaf uw vliegtuig de gate verlaat, tot ge terug aankomt aan de gate (dus pure reistijd) gaat mss 2.5h zijn... Met de Shinkansen duurt dat ongeveer even lang...

En ge kunt zowiezo toch de shinkansen nemen (niemand gaat naar Japan zonder een Railpass te kopen), dus voor de financien moet ge het niet doen...
    Even though you were raised as a human being, you are not one of them. They can be great people, Kal-El. If they wish to be. They lack the light to show them the way. For this reason above all--their capacity for good--I have sent them you. . .my only son
    Jor-El

Vitabis's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Idd een goed idee. De pass kost toch al €200. Je kan beginnen met Kyoto, dan 7 dagen volop reizen en eindigen in Tokio. Zo kan je 14 dagen vullen met een kortere JR pass. Een leuke bonus is dat je op de snelle Shinkansen treinen mag (wel niet de snelste Nozomi, maar je reist soms wel tegen 285 kph).
    Zo hadden we het gedaan.
    Eerst 4 dagen Kyoto op hotel, daarna naar Tokyo in een Ryokan. En de eerste 7 dagen die verre uitstappen gedaan.

We waren er ook op een goei moment eigelijk.
    Gion festival in Kyoto en da vuurwerk in Tokyo.
    Was wel is tof, dus misschien uwe reis ook plannen als er zoiets te doen is.

SLAB's schermafbeelding
    iTrader
    43 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    zo ne rail pass van 7 dagen is echt wel aan te raden; zelfs als ge hem alleen gebruikt van Tokyo naar Osaka en terug hebt ge uw geld er al uitgehaald (maar gebruik hem toch zeker wat meer)

1500 euro voor trip naar Japan vind ik, als ge geen gratis logies hebt, te weinig om plezier aan uw trip te hebben.

Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SLAB Bekijk bericht
    zo ne rail pass van 7 dagen is echt wel aan te raden; zelfs als ge hem alleen gebruikt van Tokyo naar Osaka en terug hebt ge uw geld er al uitgehaald (maar gebruik hem toch zeker wat meer)

1500 euro voor trip naar Japan vind ik, als ge geen gratis logies hebt, te weinig om plezier aan uw trip te hebben.
    Plus vanuit Osaka staat ge op 15 minuten in Kyoto.
    - en dan deleten de admins uw sig wegens NIET gepast -
    - Edit by admin: of omdat uw sign te groot is volgens de regels

Tenor's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Vraag i.v.m. rugzakreis Japan

Ik zat er samen met e maat aan te denken om een reis naar Japan te maken.
    Nu had ik echter de vraag of het mogelijk is naar Japan te trekken en buiten de vanzelfsprekende dingen nieks te boeken of te regelen.

Dus gewoon vliegen naar japan en daar het land rondtrekken, zien waar je uitkomt en dan daar ergens nog een hotel, Ryokan of wat dan ook zoeken om de nacht in door te brengen?

Heeft iemand ervaring met Japan en zoja is dit haalbaar of boek je beter alles vooraf?

Alvast bedankt

Grtz

Takashi's schermafbeelding
    iTrader
    25 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ge kunt altijd couchsurfing proberen, kben er zeker van dat japanners zeer gastvrij zijn
    zelf geen ervaring mee, maar zelf hebben wij veel couchsurfers die een aanvraag doen om diezelfde dag nog te logeren.

edit:

http://www.couchsurfing.org/wiki/Japan#Places
    Japan is the third largest CouchSurfing community in East Asia behind China and South Korea.

zou zeker geen probleem moeten zijn!
    *MeTa-

feZ, man!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    volgens mijn vader moet ge de taalbarriere niet onderschatten. Bijna niemand spreekt daar Engels.
    #illuminati²

Plorex's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    vriend van mij is 3 weken naar Tokio geweest in een Ryokan

was vrij goedkoop volgens hem, vraag me niet hoe hij het allemaal geregeld heeft :P
    maar die kan je naart schijnt op de dag zelf nog reserveren

Phil's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Taalbarriere inderdaad niet onderschatten. Die is erg groot.

Maar dat terzijde, Japan is een erg veilig en praktisch land. Ge kunt perfect naar Japan gaan zonder ook maar iets op voorhand te boeken.

Zie alleen dat ge niet tijdens Japanse hoogseizoenen gaat, want dan zit elk hotel stampvol.

Japanners zijn gastvrij, maar om nu wildvreemde buitenlanders bij hen thuis te laten logeren. (maar goed, dat kan ook gewoon mijn eigen beeld van die situatie zijn, no way dat ik dat doe.)

Geen idee hoe het met couchsurfen zit in Japan. Daar kan ik u niet met helpen.

Japan is niet duur om te eten (kunt makkelijk voor 5euro een erg goede maaltijd krijgen (ramen etc), maar onderschat het nu ook niet, het is geen thailand of vietnam . Bezie het eer als Engeland, londen qua prijzen.

Mhm, na wat verder te denken, als ge echt gewoon wilt backpacken en geen al te hoge eisen stelt aan comfort enzo kunt ge vermoedelijk wel relatief goedkoop rondreizen. Ik bezie het teveel vanuit m'n eigen standpunt, ik deel m'n kamer bvb niet graag met wildvreemden. Maar als u dat niet stoort kunt ge natuurlijk erg goedkoop gaan
    Even though you were raised as a human being, you are not one of them. They can be great people, Kal-El. If they wish to be. They lack the light to show them the way. For this reason above all--their capacity for good--I have sent them you. . .my only son
    Jor-El

Disv's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga in april voor men 4de keer naar Japan. Ik volg al 5 jaar avondschool japans. Dus ik kan mijn plan daar wel trekken.
    Ik raad het niet aan om zonder ook maar iets op te zoeken daar op reis te gaan.
    Je gaat veel bezienswaardigheden, cultuur en kansen missen. Door zomaar doelloos in een grootstad rond te lopen.
    In kyoto en Tokio zijn ontzettend veel dingen te zien en te doen, maar als je ze niet weet zijn ga je ze nooit vinden.
    Koop voor 20€ de lonely planet van Japan daar staat ontzettend veel informatie in. Die boek is bijna zijn gewicht in goud waard .

In de grote JR (Japan Rail) stations kan je altijd bij de toeristische dienst terecht. die bedienden spreken over het algemeen goed engels en kunnen voor je een hotel/ryokan reserveren. maar zelf een ryokan opzoeken gaat goedkoper uitkomen.

nog een kleine tip. Kijk goed wat japaners zelf doen, en aap ze dan na.
    Voor je het weet gedraag je je daar als een boer.
    Veel plezier en mss kom ik je daar nog tegen
    Cat ears make every girl look better

basu gasu bakuhatsu, バス ガス ばくはつ

Phil's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lonely planets zijn goed voor bezienswaardigheden (al heb ik liever de capitoolgidsen). Restaurants etc daarentegen vallen keer op keer tegen. Zodra die in de lonely planet staan, worden die superpopulair, duurder en extreem druk. Kleine hotels etc net van't zelfde...

Maar het spreekt idd voor zich dat ge best ff nagaat wat ge wilt gaan bezien. Maar kzou me niet teveel zorgen maken om naar Japan te gaan zonder hotels etc te boeken. Dat gaat makkelijk lukken. Mss niet altijd het goedkoopste dan, maar toch
    Jor-El

Tenor's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In ieder geval al bedankt voor de vele reacties.

We zullen in ieder geval niet onvoorbereidt vertrekken. We hebben al een heel aantal dingen op het programma gezet die we zeker moeten zien en hebben ook al van de meeste van die dingen bekeken hoe we er kunnen geraken zodat we aan zoeken niet teveel tijd verliezen.

Wat overnachtingen betreft hebben we ook al gekeken hoe of wat en zodat we toch een idee hebben waar we kunnen overnachten. Enkel het hotel bij aankomst en voor het vertrek worden vastgelegd zodat we dan toch gegarandeert zijn van een degelijke nachtrust.

Japan is altijd al een land geweest dat me qua land, cultuur en taal enorm geboeid heeft dus weet door erover te lezen wel veel van de gedragsregels. Qua taal zal het op reis wel lukken om in de gewone algemene situaties mijn mannetje te staan.

Verder had ik gedacht om een €3000 mee te nemen. Volgens de ruime berekeningen die we nu al hebben gedaan voor de reis is dit ruimschoots voldoende om toe te komen.

Grtz

Havoc's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Japan voor 3 weken

Met die opgefuckte zoekfunctie kan ik niks meer terugvinden over Japan of Tokyo, dus bij deze maar een nieuwe thread

Deze zomervakantie (30 juni - 21 juli) vertrek ik met een maat voor 3 weken naar Japan. Bedoeling is dat we daar in eerste instantie wat oude bekenden terugzien, en in Tokyo zullen we dan ook een kleine week ergens bij een gastgezin logeren. Daarna hebben we echter nog altijd meer dan twee weken om te vullen, en daarom zou ik hier wat raad/ervaringen willen vragen

Als ik het een en ander bekijk, denk ik dat het best is dat we een Japan Rail Pass aanschaffen zodat we vrij doorheen Japan kunnen treinen. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Goed te doen?

We denken eraan tot in Hiroshima te gaan en dus verschillende plaatsen tussen Tokyo en Hiroshima aan te doen (oa Kyoto). Iemand die een gelijkaardige route gedaan heeft toevallig? Aanraders qua zaken om te bezoeken? Is het noodzakelijk om op voorhand hotels/ryokans te boeken, of kan dat allemaal ter plekke?

Alle hulp/tips welkom!
    Ceci n'est pas une signature

Lacuna's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Haha, das ook toevallig. Ik ben net terug van 3 weken Japan. Het was voor mij de eerste keer, dus heb ik de grote toeristische dingen bezocht. De kersenbloesems waren trouwens echt prachtig om te zien.

Dit zijn de belangrijkste plaatsen die wij bezocht hebben:
    Tokyo: hebben we 1 week als thuisbasis gebruikt en van daaruit deden we dagexcursies naar:
    -Nikko (bekend vanwege de heel decoratieve shrines)
    -Kamakura (bekend vanwege de grote boeddha)
    Dan zijn we 2 dagen naar Nagano geweest. De aapjes in de hotsprings zijn zalig In Nagano sliepen we in de buurt van de Zenko-ji tempel. Beste ryokan van heel onze reis. Heel traditioneel en de gastvrouw was gewoon supervriendelijk. Als dank hebben we haar een doos Belgische chocolaatjes gegeven.

Vanuit Nagano zijn we dan richting Matsumoto getrokken. Vooral bekend vanwege Matsumoto castle.

Daarna volgde een weekje Kyoto. Vanuit Kyoto hebben we volgende plaatsen bezocht:
    -Arashiyama (bekend vanwege bamboo forest en de crossing moon bridge)
    -Nara (bekend vanwege de Todaiji)
    -Miyajima (heel mooi eiland niet ver van Hiroshima, en prachtig om daar rond te wandelen)
    Hier zijn we ook blijven slapen. Vroeg boeken is de boodschap want er zijn maar weinig ryokans op het eiland.

-Hiroshima (het was heel toepasselijk donker weer en regenachtig die dag)
    -Yoshino (vooral geliefd tijdens de sakura periodes)

En dan terug naar Tokyo:
    -Hakone (helaas geen mount fuji gezien)
    -2 daagskes nog rondgehangen in Tokyo

Het is wel handig om uw hostels/ryokans op voorhand te boeken. Zo kunt ge nog de betere eruitkiezen. Wij hebben de meeste van onze hostels/ryokans geboekt op hostelworld
    Hostels Worldwide - Online Bookings, Ratings and Reviews

Je ziet meteen de beschikbaarheden, en de beoordelingen van de gebruikers. Heel gebruiksvriendelijk en gemakkelijk om reservaties te maken.

Daarnaast staan er ook interessante ryokans op

Japanese Guest Houses - Japanese Inn (ryokan) Reservation Service

De JR pass is heel handig. Voor alle vertrekuren van de treinen, check je best even op de site Hyperdia | ?????? ???? ??? ?????? ??????
    Laatst gewijzigd door Lacuna; 17 april 2010 om 00:26

Pagina 6 van 54 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten