Pagina 5 van 53 Eerste 12345678915 ... Laatste

Discussie: Japan - Deel 1

_DM_'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prometheus03 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ging vooral antwerpen zeggen omdat een anime dog of flanders zicht daar afspeelt, 9/10 was ze daar fan van
    Is niet alleen een anime, dat boek is in Japan verplichte literatuur op school, praktisch iedereen kent dat (In tegenstelling tot hier).
    Dus zowel het standbeeldje in Hoboken als de kathedraal in Antwepen zal ze volgens mij wel tof vinden
    My Anime List
    If a man speaks in the forest and there is no woman there to hear him... Is he still wrong ?

Kevin89's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ga zeker binnen in de kathedraal van Antwerpen met haar. Rubens kennen ze bijna allemaal hier in Japan. Voor de rest zou ik ook naar Brugge en Brussel gaan. Met alle respect, zou ik mijn tijd niet verdoen aan andere steden in België of ze moet zo geobsedeerd zijn door ons landje ?

+ Citytrip naar Parijs zou ook de moeite zijn. Probleem is, als ze terug in Japan is, is de kans groot dat ze alleen over Parijs zal praten ipv. België :P
    ASUS A7N8X-e Deluxe AMD || AMD 2800+ Sempron || Corsair value 512Mb DDR400 || WESTERN DIGITAL 80GB 2MB ATA100 7200RPM || Sparkle 6600GT 128MB DDR AGP || DVD || ZALMAN 80MM ZM-F1 Case FAN

Deekay's schermafbeelding
    iTrader
    8 (83%)
    Dagje naar de zee? ^^

Raukaris's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Gewoon een bruine kroeg in en zuipen Een duvelke geven enzo

Bluto's schermafbeelding
    iTrader
    0

Boek over Japan

Ik ben op zoek naar een goee historische roman over Japan. Liefst iets wat zich afspeelt in de feodale tijd of in de overgangsperiode naar de moderne maatschappij. Ik ben mij maar recent gaan interesseren in Japan en mijn kennis erover is nog maar zeer beperkt, maar ik heb gezien dat er hier op het forum wel enkele mensen zitten die er meer over weten.

Ik heb al een paar titels gevonden, maar ik heb geen idee of het de moeite is. Dit bijvoorbeeld: Matsuoka, Takashi: Samoerai.

Kan iemand mij inwijden?

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

feZ, man!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Shit musashi is inderdaad de boek die je moet hebben. Zalige lectuur. Van dezelfde schrijver kan ik je ook Taiko aanraden (iets politieker, maar zeker ook leuk voor te lezen).

Maar musashi, woo, das echt de beste
    #illuminati²

Bluto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zal er mss is aan beginnen. T'is wel ineens een pak lectuur.

DhedRr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het bekendste is Shogun van Clavell. Daar is ook een serie naar gemaakt. Dat gaat over de overgang van een feodale staat naar het keizerrijk, gezien vanuit een westers standpunt.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sh%C5%8Dgun_(novel)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sh%C5%8Dgun_(TV_miniseries)

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DhedRr Bekijk bericht
    Het bekendste is Shogun van Clavell. Daar is ook een serie naar gemaakt. Dat gaat over de overgang van een feodale staat naar het keizerrijk, gezien vanuit een westers standpunt.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sh%C5%8Dgun_(novel)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sh%C5%8Dgun_(TV_miniseries)
    Ben ik juist terug begonnen voor een rewatch, het is inderdaad een fantastische serie. Boek heb ik wel nog niet gelezen.
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

Galactic's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)

Japan

Dit is mijn broer zijn ultieme droom. Hij heeft nu net vakantiewerk gedaan en 1500 euro bij elkaar. Is het haalbaar om met dit bedrag naar Japan te trekken voor bijvoorbeeld 14 dagen? Want ik ben niet zo op de hoogte van reizen. Iemand die al naar dit land is geweest? Hoe kan je kosten drukken als je op reis wil naar Japan?

kisthechef's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tenzij ge misschien daar iemand kent op wiens kosten ge twee weken kunt leven, zal dat bedrag toch te laag liggen. Vliegtickets alleen al en je zal niet veel meer over hebben.

Als je de kans hebt om naar Japan te gaan, moet je zeker Kyoto en Tokyo zien (en eigenlijk nog vele dingen er tussen ). Dat is geen korte afstand, die ook weer aardig wat zal kosten...

Ik zou je broer aanraden om te wachten en sparen tot hij het deftig kan doen. Veel kans gaat hij er maar één keer naartoe, en dan moet je toch de meest belangrijke dingen zien.
    Bud: "Credit is a sacred trust, it's what our free society is founded on. Do you think they give a damn about their bills in Russia?" Otto: "They don't pay bills in Russia, it's all free." Bud: "All free? Free my ass. What are you, a f*ckin' commie? Huh? Otto: "No, I ain't no commie." Bud: "Well, you better not be. I don't want no commies in my car. No Christians, either."

Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Galactic Bekijk bericht
    Dit is mijn broer zijn ultieme droom. Hij heeft nu net vakantiewerk gedaan en 1500 euro bij elkaar. Is het haalbaar om met dit bedrag naar Japan te trekken voor bijvoorbeeld 14 dagen? Want ik ben niet zo op de hoogte van reizen. Iemand die al naar dit land is geweest? Hoe kan je kosten drukken als je op reis wil naar Japan?
    De kostprijs van het vliegticket hangt af van wanneer je bestelt en bij welke maatschappij.

Dan moet je nog logies hebben voor 7-14 dagen. Dit kan bij jeugdherbergen of bij een gastgezin. Tenzij ge iemand kent, dan is het gratis.

Vervolgens de transportkosten. Reizen door Japan (of binnen een omgeving) kost geld. Wil je door Japan reizen dan koop je best een japan railpass die enkele honderden euro's kost. Je doet er uiteraard wel je profijt mee als toerist gezien nationaal reizen vrij duur is in Japan.
    Binnen een omgeving reizen komt vanzelfsprekend goedkoper uit. In Tokio en Osaka heb je magnetische kaarten die je kan kopen om rond te reizen. Deze kun je steeds herladen.

Het eten is er vrij goedkoop afhankelijk van waar je gaat eten.

Mijn mening: 1500 euro is vrij krap of zelfs onmogelijk voor 14 dagen Japan. Je zal in elk geval veel moeten opofferen. En dat is nu niet bepaald onderdeel van een droomreis. Doorsparen dus zoals Kissthechef al zei.
    - en dan deleten de admins uw sig wegens NIET gepast -
    - Edit by admin: of omdat uw sign te groot is volgens de regels

Galactic's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik heb net eens gekeken voor de vluchten via van die goedkope ticket websites kost een vlucht heen en terug totaal een 800 euro, te vertrekken vanuit London wel. Dan heb je 700 euro over voor 14 dagen in een toch wel duur land om alles te bekostigen. Misschien inderdaad wat weinig. 2000 euro lijkt wel noodzakelijk dan denk ik. Logies zijn voor hem minder belangrijk, hij wel wel van de cultuur kunnen genieten en van het eten.

Vitabis's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    ben van vandaag terug van bijna 3 weken japan (4 dagen hotel en de rest ryokan)
    heeft wel veel gekost (rond de 3000 in totaal (kan ook meer zijn, ik heb nog nie durven kijken op mijn rekening ), kon wel iets goedkoper door al die café's en zo), maar we hebben wel heel veel gezien
    kyoto, hiroshima, osaka, tokyo (alle districten), fuji q highland, kamakura, ...
    wel de moeite
    eten viel goed mee van prijs
    trein en metro ook (hebben een railpass van 7 dagen gebruikt, en eerst alle dure uitstappen gedaan)
    de rest gewoon met een pasmo (oplaadkaart)

Pagina 5 van 53 Eerste 12345678915 ... Laatste

Regels voor berichten