Pagina 1 van 18 1234511 ... Laatste

Discussie: Zweden - Deel 1

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0

Zweden - Deel 1

Ik zou de 2de week van de Paasvakantie naar Zweden willen gaan, meer bepaald naar Stockholm. Ik zou alleen gaan, op eigen houtje dus, maar misschien gaat mijn vriendin mee.

Nu ik heb enkele vraagjes voor mensen die al naar daar zijn geweest.

Wat is er een must do/must see in Stockholm (of Zweden, wel niet te ver van Stockholm dan he...)?
    Dingen waar ik op moet letten? Verblijf, eten, wetten?

Ook nog een vraagje die wss door minder mensen zal beantwoord kunnen worden... Ik ben grote floorballfan en had gehoopt een wedstrijd/training ofzo te kunnen meepikken ginder (aangezien Zweden het floorballmekka is). Het floorballseizoen eindigt echter al in maart Maar ik zou het echt zonde vinden om naar Zweden te gaan zonder iets van de Floorball gezien te hebben!

Ikzelf ben 17 trouwens (en mijn vriendin 16).

PS: Ik hoop dat dit hier in het goede forum staat...

EDIT: Ik zal waarschijnlijk verblijven in een jeugdhotel ofzo Bedoeling is vooral om wat van de stad en het land te zien... Aangezien we nog geen 18 jaar zijn is het nachtleven ginder toch niet toegankelijk voor ons, dusja, zoeken vooral naar dingen om overdag te doen
    Laatst gewijzigd door Booka Shade; 16 december 2017 om 10:26

Troj's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Omda niemand u ziet staan:

Zweden rockt.
    Maar vergeet uw ouders' toestemming niet (geschreven en ondertekend). Het is door de wet verplicht en er kan altijd naar gevraagd worden, en dan staat ge daar.

Ook altijd handig de Belgische ambassade te weten zijn.

En voor de rest: Enjoy!
    puni: Ik ga volledig akkoord met Troj en ben stiekem jaloers op zijn kennis .

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Troj Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Omda niemand u ziet staan:

Zweden rockt.
    Maar vergeet uw ouders' toestemming niet (geschreven en ondertekend). Het is door de wet verplicht en er kan altijd naar gevraagd worden, en dan staat ge daar.

Ook altijd handig de Belgische ambassade te weten zijn.

En voor de rest: Enjoy!
    Oke, dat is in elk geval een handige tip! Merci

Master P's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Koop de Lonely Planet. That's The Book.

En laat u maar eens goed gaan in den AS Adventure (als de bankrekening het toelaat ten minste).

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master P Bekijk bericht
    Koop de Lonely Planet. That's The Book.

En laat u maar eens goed gaan in den AS Adventure (als de bankrekening het toelaat ten minste).

En wat zou ik moeten vinden in de AS Adventure?

pieta's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    niet vergeten, zweden als land is ook beetje duurder als belgie!

bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Schitterend land, alleen wat duur.
    Weet dat het verboden is van alcohol te drinken onder de 20 (dacht ik) en ook discotheken zul je niet binnenmogen onder de 18.

Wat ik gedaan heb in zweden
    Parlement
    Enkele musea
    Eiland met een ferry (gotland dacht ik)
    boottochtje.
    ...

Zeker een aanrader

User_BELGIUM's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieta Bekijk bericht
    niet vergeten, zweden als land is ook beetje duurder als belgie!
    een beetje veel ja

tenzij ge 6euro vo n pintje weinig vindt

probeer Göteberg wat te mijden, da is een mindere plek in Zweden
    “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
    ― Lou Holtz

Raukaris's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bludgeoned Bekijk bericht
    Schitterend land, alleen wat duur.
    Weet dat het verboden is van alcohol te drinken onder de 20 (dacht ik) en ook discotheken zul je niet binnenmogen onder de 18.

r
    Verboden te drinken onder de 18 daar

Master P's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    En wat zou ik moeten vinden in de AS Adventure?
    Ge komt daar altijd met iets buiten da ge ni wist dat ge ging kopen. Maar ge vindt daar wel veel van backpacker material en niet echt essentiële, maar wel leuke gadgets (compaskes, leatherman-achtigen, moneybelts etc..). Al is den decathlon wel goedkoper voor veel materiaal (kledij, rugzakken,...).

Ben ook al in Stockholm geweest, maar herinner mij er ni veel meer van, is al wel een kleine 10 jaar geleden. Ben iets recenter (+-6 jaar geleden) ook naar IJsland/Reykjavic. Das wel zwaar de moeite, wil ooit nog wel een teruggaan. Ze verwarmen daar allemaal hun huis op natuurlijke/vulkanische energie, ge kunt daar buiten in water van 40° gaan zwemmen terwijl het vriest buiten enzo.. Echt schoonste natuur die ik in Europa al heb gezien. Schone vrouwen ook trouwens. Volgens een anecdote komt dat doordat de Vikings vroeger de schoonste vrouwen in Groot Brittannië meebrachten/kidnapten; vandaar dat ze in GB zo lelijk en in Scandinavië zo schoon zijn

Maar idd wel duur. Was toen al 350 BEF voor nen halve liter bier enzo..

poemelnoepel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben 2 jaar geleden naar Stockholm geweest.
    Zalig land, zalige omgeving, maw een prachtige reis.
    Slecht nieuws is dat bier enz maar verkrijgbaar is vanaf 18 jaar, wil je sterkere drank (bv whiskey , wodka ) dan moet je deze kopen in een staadsshop en moet je de leeftijd hebben van 21 jaar.
    Je moet zeker eens naar het VASA museum gaan, een oude vikingboot die ze opgegraven hebben en die je kan bezichtigen. Echt ongelofelijk !

Een aanrader is ook dikke kleren, overdag en 's avonds is het zeer koud. Vergeet ook niet dat het vroeg donker wordt, toen ik ging (februari) was het al donker om 16u in de middag.
    Ivm met uw floorbal kan ik je niet helpen.

P.s: logeer in de jeugdherberg (kan niet op de naam komen) dat een boot is. Een soort oude vikingboot waarin kamers zijn gemaakt, zeer gezellig en perfect om te rollebollen met uw vriendin (goedkoop, en een deftig ontbijt)

Yiepse

Alola's schermafbeelding
    iTrader
    92 (100%)
    Die vikingboot, heb ik ook nog van gehoord... (is het deze niet? http://www.svenskaturistforeningen.s...&source=search)
    Zelf sliep ik hier: http://www.citybackpackers.se/index_eng/index.html: gratis pasta (dwz betaalbaar eten, namelijk zelf koken), gratis internet (ook altijd tof, voor ouders die megaongerust zijn).
    Gevlogen met Ryanair (aan de volle prijs van 18 euro heen en terug de man). Enige nadeel: je komt toe rond elf uur 's avonds en moet lopen om de laatste bus te kunnen halen... Dan is't nog een drie kwartier naar het busstation; de youth hostel is op vijf minuutjes stappen.

Wij hebben vooral rondgelopen en genoten... Ik vind Stockholm niet echt een citytripstad, eerder om te gaan wonen, maar ook zalig om gewoon rond te wandelen, zonder per se van alles te gaan bezoeken - de musea (vooral het Moderna Museet) leken mij massaal de moeite, maar mijn medereizigers zagen dat niet echt zitten...

Nu ja, amuseer je gewoon daar, snuif de lucht op :-)

PS: de Ikea daar is huge en vond ik zelf super om te bezoeken. Ga NIET naar de vlindertuin - wij hebben er misschien drie vlinders gezien (en dat ding kostte dan een euro of tien).

pieta's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    en ook, de ikea is daar raar maar waar duurder als hier!

poemelnoepel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alola Bekijk bericht
    Die vikingboot, heb ik ook nog van gehoord... (is het deze niet? http://www.svenskaturistforeningen.s...&source=search)
    Zelf sliep ik hier: http://www.citybackpackers.se/index_eng/index.html: gratis pasta (dwz betaalbaar eten, namelijk zelf koken), gratis internet (ook altijd tof, voor ouders die megaongerust zijn).
    Gevlogen met Ryanair (aan de volle prijs van 18 euro heen en terug de man). Enige nadeel: je komt toe rond elf uur 's avonds en moet lopen om de laatste bus te kunnen halen... Dan is't nog een drie kwartier naar het busstation; de youth hostel is op vijf minuutjes stappen.

Wij hebben vooral rondgelopen en genoten... Ik vind Stockholm niet echt een citytripstad, eerder om te gaan wonen, maar ook zalig om gewoon rond te wandelen, zonder per se van alles te gaan bezoeken - de musea (vooral het Moderna Museet) leken mij massaal de moeite, maar mijn medereizigers zagen dat niet echt zitten...

Nu ja, amuseer je gewoon daar, snuif de lucht op :-)

PS: de Ikea daar is huge en vond ik zelf super om te bezoeken. Ga NIET naar de vlindertuin - wij hebben er misschien drie vlinders gezien (en dat ding kostte dan een euro of tien).
    Yep that's it. Zelfde plaats waar ik geweest ben dus.

iTrader
    0
    Kheb dat van die boot is gelezen en staat dat ze in restauratie is tot Juni 2007

Ik heb wel al 2 andere bootjeugdherberg/hotels gezien, die ook interessant leken.

Alola, bedankt voor die link, zal ik bijhouden, maar kga toch nog naar iets anders proberen zoeken... Aangezien de vriendin mee is prefereer ik een 2persoonsbed

Pagina 1 van 18 1234511 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten