Bekijk resultaten enquête: Ben jij een rollercoasterfan?

Aantal stemmers
1835. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Jep, één van het eerste uur!

1.221 66,54%
  • Bwa, als het niet te spannend is.

284 15,48%
  • Toch liever niet, maar in een zachte coaster durf ik al eens instappen.

229 12,48%
  • Rollercoasters? Zo'n gevaarlijke dingen daar kruip ik van mijn leven niet in!

101 5,50%
Pagina 1 van 346 123451151101 ... Laatste
    Catscratch's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Pretparken, achtbanen, ...

Naar aanleiding van een off-topic discussie in het auto-gedeelte. Zijn er hier nog andere pretpark- en achtbanen fans?

Als kleine was ik altijd al gefascineerd door achtbanen en kermisattracties ... hoe sneller, hoe hoger en hoe meer inversies het deed hoe harder ik het wou proberen. Het is zelfs al zo ver gegaan dat ik al bijna 5 jaar in een rollercoasterclub zit, zodanig ik alle nieuws van heel de wereld kan volgen wat er gebeurd in't wereldje. En populair zijn die clubs ... Nederlandstalig hebben 3 grote clubs waar het aantal leden van deze samen makkelijk de 5000 man overschrijdt.

Ook gebeurt het dat onze jaarlijkse vakantie en tripjes soms in het teken van pretparken staat. Een weekendje UK voor Alton Towers, een weekendje Duitsland voor Heide-park ... of gewoon 3 weken Orlando, Florida voor de Walt Disney World- en Universal parken.

Zitten er hier ook nog zotten? Zijn er hier mensen die hun aangetrokken voelen tot pretparken omdat ze een nieuwe attractie openen (cfr volgend jaar De Vliegende Hollander in de Efteling, of Vertigo in Walibi). Of ben je eerder het persoon dat een stapje achteruit zet bij het aanzien van een coaster.

Post hier al je ervaringen, tripreports, foto's, filmpjes, enz...
    Laatst gewijzigd door Dakantochnie; 17 december 2006 om 21:54
    Frank
    no votes  

VinceFeet's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Interessant topic man! Ik ben zelf nog nooit verder geraakt dan België en Nederland wat betreft pretparken dus ik ben een newbie, maar vind het wel enorm leuk!

Het probleem is dat ik VERSCHRIKKELIJKE hoogtevrees heb waardoor ik echt bijna in m'n broek pis van de schrik op zo'n coaster. Maar dat betekent niet dat ik het niet leuk vind, de kick is des te groter.

De leukste (en nu ga je lachen hoor ) die ik tot hiertoe gedaan heb is de typhoon in Bobbejaanland. Die drop (ook al is het maar 25 meter) vind ik echt zo eng en dat is wel plezant. Maar nogmaals, liefhebbers zoals jij moeten hier waarschijnlijk goed om lachen.

Wat is eigenlijk dé beste/engste rollercoaster ter wereld? Dan ga ik daar is naar Youtuben!
    .: Turntables 2x Technics SL-1200 MKII .: Mixer Ecler Nuo-2 :.
    .: How can Hip Hop be dead if the Wu is forever?
    no votes  

Dakantochnie's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    *steekt al zijn vingers op*

Hier zit nog zo'n zot!
    Aan $1500 per nacht overnachten met kerstnacht in Orlando, 2.5 uur aanschuiven voor een nieuwe B&M, het hoort er allemaal bij.

Ik zit (nog) niet in een club, maar ben wel actief op oa www.tpv.be .

Ik bezoek jaarlijks zo'n 4 à 5 pretparken en probeer vooral zoveel mogelijk megacoasters mee te pikken. Hoe hoger, hoe langer, hoe sneller hoe liever!

Ik ga ook even ons kleine gesprekje van op het autoforum hier neerzetten.
    En op de achtste dag schiep Hij dakantochnie. - Epyon | Lang leve Dakantochnie. - Cyberkef
    Ik lust je wel dakantochnie! - Matti | Dakantochnie. Ofte het zijn, het bestaan en het wezen. - Manu
    Der komt NIETS zinnig uit uwen bek. En u karakter is zo rot als u toekomstig onderstel. - GADGET
    Vroeger is over en later zover. De kunst is het hier zijn, Dakantochnie - een ster. - Robust2
    no votes  

Spliffsnatcher's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je hebt gelijk om hier fan van te zijn.

Ik heb ooit voor werktuigbouwkunde een werkje van gemaakt over de katapult van die dingen, en man man daar zit power achter die dingen.

Het is geen rocketscience, maar qua engineering 1 van de fijnere dingen om te construeren denk ik
    PLUR: peace love unity and respect
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spliffsnatcher Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je hebt gelijk om hier fan van te zijn.

Ik heb ooit voor werktuigbouwkunde een werkje van gemaakt over de katapult van die dingen, en man man daar zit power achter die dingen.

Het is geen rocketscience, maar qua engineering 1 van de fijnere dingen om te construeren denk ik
    Hoe worden zo'n dingen eigenlijk gelanceerd? Maak het nu niet té technisch want dan volg ik toch niet, maar is dat niet gebasseerd op het principe van magnetisme?
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VinceFeet Bekijk bericht
    Interessant topic man! Ik ben zelf nog nooit verder geraakt dan België en Nederland wat betreft pretparken dus ik ben een newbie, maar vind het wel enorm leuk!

Het probleem is dat ik VERSCHRIKKELIJKE hoogtevrees heb waardoor ik echt bijna in m'n broek pis van de schrik op zo'n coaster. Maar dat betekent niet dat ik het niet leuk vind, de kick is des te groter.

De leukste (en nu ga je lachen hoor ) die ik tot hiertoe gedaan heb is de typhoon in Bobbejaanland. Die drop (ook al is het maar 25 meter) vind ik echt zo eng en dat is wel plezant. Maar nogmaals, liefhebbers zoals jij moeten hier waarschijnlijk goed om lachen.

Wat is eigenlijk dé beste/engste rollercoaster ter wereld? Dan ga ik daar is naar Youtuben!
    Dat hangt af van je persoonlijke smaak.

De snelste en mss dus ook wel de meeste enge is de Kingda Ka in Six Flags Great Adventure. Die haalt op 3 seconden 200 km/u.
    Maar, die heeft dan weer geen inversies dus da's ook weer een minpuntje.

Mijn favoriete coaster blijft toch wel de Goliath van in Walibi World.
    De Black Mamba en de Silver Star uit Duitsland moeten ook niet veel onderdoen hier in Europa.

Hoe worden zo'n dingen eigenlijk gelanceerd? Maak het nu niet té technisch want dan volg ik toch niet, maar is dat niet gebasseerd op het principe van magnetisme?
    Hangt er vanaf van merk tot merk.

Vekoma (een Hollandse firma die middelmatige coasters maakt en die ook het meeste coasters van alle firma's ter wereld hebben staan) gebruikt een ketting die versnelt.
    Er zijn er ook die idd met magneten werken of zelfs met autobanden. ^^
    Laatst gewijzigd door Dakantochnie; 17 december 2006 om 21:47
    En op de achtste dag schiep Hij dakantochnie. - Epyon | Lang leve Dakantochnie. - Cyberkef
    Ik lust je wel dakantochnie! - Matti | Dakantochnie. Ofte het zijn, het bestaan en het wezen. - Manu
    Der komt NIETS zinnig uit uwen bek. En u karakter is zo rot als u toekomstig onderstel. - GADGET
    Vroeger is over en later zover. De kunst is het hier zijn, Dakantochnie - een ster. - Robust2
    no votes  

Boukreev's schermafbeelding
    iTrader
    75 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    kvind rc's ok cool ma gaat ni zo ver. keb alle achtbane uit walibi, bobbejaanland en bellewaerde al meermaals gedaan en ok in disneyland parijs op de meeste attracties gezete, ma das al ff gelede.

ke nog nooit echt schrik gehad of misselijk geweest v een achtbaan, ma vind da wel is tof . zou wel dolgraag zou is op v die echt zotte attracties zitte lijk in die six flags of disneyworld in de vs.

ke daar ooit is een reportage van gezien op ngc d8 ek, ma da was zo met de zotste waterpretparke ter wereld en daar werde de technische aspecte belicht. vind da ok wel zalig. de tofste waterattractie dak al em gedaan vind ek de smalle gele buis in oceade . ma op gebied v waterattracties ok nog ni zo veel gedaan, enkel oceade en aqualibi denk ek
    no votes  

PapaGanz's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb altijd wel schrik als ik erin zit .
    Die Kingda Ka ziet er wel geschift uit http://en.wikipedia.org/wiki/Image:K...arking_lot.jpg
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Deze zomer naar Port Aventura (Salou) geweest.
    Dikke aanrader, oa een rc met acht loopingen.
    no votes  

ElBramo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ken ook zo een paar van die pretpark-addicts Zot gewoon
    Praeto

Freddie de Kerpel is the reason why waldo is hiding.
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zerror Bekijk bericht
    Deze zomer naar Port Aventura (Salou) geweest.
    Dikke aanrader, oa een rc met acht loopingen.
    De Dragon Kahn!

Eén van de beste Europese rollercoasters.
    no votes  

Fatalix's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElBramo Bekijk bericht
    Ik ken ook zo een paar van die pretpark-addicts Zot gewoon
    Ik ook...Grissom van CSI : )
    -13 December 2004-

no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PapaGanz Bekijk bericht
    Ik heb altijd wel schrik als ik erin zit .
    Die Kingda Ka ziet er wel geschift uit http://en.wikipedia.org/wiki/Image:K...arking_lot.jpg
    Ik zweer het, dan schijt ik in m'n broek...
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zweer het, dan schijt ik in m'n broek...
    En ik kan mij niet inhouden om er in te springen.
    no votes  

PapaGanz's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pff, zelf bij het naarboven gaan zou ik bang zijn
    no votes  

Pagina 1 van 346 123451151101 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten