Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In het begin van het jaar vloog ik naar Buenos Aires en vanaf Amsterdam was er een rechtstreekse vlucht. Ik ben in Antwerpen opgestapt op de Thalys en die stopte daar welgeteld twee minuten. Op die twee minuten moet meneer de conducteur dus alle tickets checken van de mensen die in Antwerpen opstappen. De trein was al bijna aan het vertrekken toen ik opstapte. Uiteindelijk mocht ik dan in een overvolle trein - die ondertussen alweer in volle vaart vertrokken was - met een rugzak vol fotomateriaal en een koffer van twintig kilo zes wagons verder mijn plaats gaan zoeken. Dat heb ik dus maar niet gedaan en dan ben ik op een klapstoeltje gaan zitten. En daar heb ik dus honderd euro voor betaald.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mooncat Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In het begin van het jaar vloog ik naar Buenos Aires en vanaf Amsterdam was er een rechtstreekse vlucht. Ik ben in Antwerpen opgestapt op de Thalys en die stopte daar welgeteld twee minuten. Op die twee minuten moet meneer de conducteur dus alle tickets checken van de mensen die in Antwerpen opstappen. De trein was al bijna aan het vertrekken toen ik opstapte. Uiteindelijk mocht ik dan in een overvolle trein - die ondertussen alweer in volle vaart vertrokken was - met een rugzak vol fotomateriaal en een koffer van twintig kilo zes wagons verder mijn plaats gaan zoeken. Dat heb ik dus maar niet gedaan en dan ben ik op een klapstoeltje gaan zitten. En daar heb ik dus honderd euro voor betaald.
    snap je niet goed

hoezo waarom checkt hij de tickets op het perron tijdens die 2 minuten?
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    maar toch graag ervaringen over die tussenstop in rotterdam. thx
    Ik heb dit ooit gedaan, maar ik vond dat toch een heel gedoe om eerst naar Nederland te gaan. Tegenwoordig vlieg ik altijd vanuit Brussels Airport, tenzij het prijsvoordeel echt al de moeite is (+- 200€).
    Ik denk niet dat je vlucht gaat wachten als je trein vertraging heeft.

Voor sommige vluchten is het wel de moeite, bijv. Guadeloupe of Martinique zijn typisch veel goedkoper vanuit Frankrijk.

Radiance's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    snap je niet goed

hoezo waarom checkt hij de tickets op het perron tijdens die 2 minuten?
    Op de Thalys is het vrij gebruikelijk dat het boordpersoneel bij vrijwel elke halte aan de deuren staat en ze controleren dan vaak ook meteen of je een ticket hebt. Dit gebeurd vooral op tussenstations zoals Antwerpen of Luik wanneer men alle tickets aan boord al gecontroleerd heeft.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Daarnaast moet de Thalys coupon ook gescand worden op de trein anders wordt de rest van het ticket in principe geannuleerd.

Dit om te vermijden dat een Nederlander bv een goedkoper ticket zou kopen vanuit Antwerpen (goedkoper dan een ticket ex-AMS) en dan met de auto naar Schiphol zou rijden.

De Nederlander mag dat ticket kopen, maar hij moet dan wel naar Antwerpen gaan en daar de trein nemen.

Regels voor berichten