Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik weet niet of wij hetzelfde gebergte hebben gedaan, maar toen wij naar Plitvice reden zijn wij daar ook langs een bergweg gereden. Net ruimte genoeg voor 1 wagen, geen railing met langs u gewoon steile afgronden vol bomen. Was ook wel een wegje van +- 20 km. Ik heb in de 13 jaar dat ik met de wagen rij nog nooit zo gezweet. En het was daar dan nog zo luchtvochtig (omdat je een vallei binnen rijdt) dat m'n ontwaseming van m'n ruit het amper kon bijhouden
    Enkele jaren geleden, misschien ondertussen al 2013 of 2014 een huisje gehuurd in Istrië, op een uur van Pula, om dan na een week naar Plitvice te rijden. Ik weet de exacte tijdsvoorspelling niet meer, maar wel dat we daar door de bergen moesten en het dubbel zo lang duurde. Op de duur het stuur moeten overpakken van de vriendin die reed omdat ze op was van de stress. Ik zal altijd het woord serpentina (= haarspeldbocht) onthouden. Bergop rijden om dan in de draai plots nog enkel lucht te zien en scherp naar links te moeten. En hopen op geen tegenliggers, of voor dat geld achterliggers want die reden daar natuurlijk veel sneller door dan wij.

Uiteindelijk enkele uren na sluiting van de BnB in Plitvice gearriveerd, en meteen van die vriendelijke mensen zeer royale glazen slivovice gekregen om te kalmeren ofzo
    Ook opvallend waren de verlaten huizen met kogelgaten die we passeerde voor we daar arriveerden.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik weet niet of wij hetzelfde gebergte hebben gedaan, maar toen wij naar Plitvice reden zijn wij daar ook langs een bergweg gereden. Net ruimte genoeg voor 1 wagen, geen railing met langs u gewoon steile afgronden vol bomen. Was ook wel een wegje van +- 20 km. Ik heb in de 13 jaar dat ik met de wagen rij nog nooit zo gezweet. En het was daar dan nog zo luchtvochtig (omdat je een vallei binnen rijdt) dat m'n ontwaseming van m'n ruit het amper kon bijhouden
    In 2015 ook de route Dubrovnik-Plitvice meren gedaan, tussendoor dus niet via de snelweg.
    Dat was nogal verrassend inderdaad. Redelijk wat bergen, stukken onverhard tussen de weides door, de typische verlaten huizen/gehuchten met kogelgaten, prachtige natuur, enorm rustig. 7 uur of iets meer over die rit gedaan geloof ik.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    hoi hoi

ik vernam al dat we voor oostenrijk vignetten nodig hebben? hoe geraak je hier aan?
    Alleen voor de snelwegen, als je die niet neemt (en de Brennerpas is geen vignet-weg), mag je gewoon vignetloos door Oostenrijk.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Skadar Lake moet je ook eens gedaan hebben (Montenegro). Heel tof, je zit dan echt aan de grens met Albanië.
    We hadden ook een dagje Albanië willen doen, maar kon niet ivm autoverzekering (is een bedrijfswagen).
    Mostar (Bosnië is ook wel een aanrader). Die rit ga ik nooit vergeten. We hadden een weg genomen die altijd deels in kroatie/bosnie zat. Dus ELKE keer dat je over het ene land ging, controle... .
    We hadden op de heenweg 5-6 grenscontroles gehad .
    Eerste stad waar we gestopt zijn (om cash geld te wisselen) was Medugorje. Dit was de meest bizarre stad dat ik in mijn leven heb gezien. Is suuuuuper relieus. Alleen kleine winkeltjes met mariabeeldjes.
    één grote kerk in die stad. Je gaat er binnen, heel gelovige mensen daar (maar op het gefreakte af). Stonden die vooraan aan het altaar allemaal te wenen en roepen..was echt SUPER weird haha. We zijn daar maar een uur gebleven haha . De communicatie is er ook altijd een uitdaging. Die mensen kunnen ginder vaak enkel hun eigen taal. Geen Engels/Frans/Duits. Dus vaak met gebaren werken .
    Kroatie/Montenegro was dik oké qua taal. Verwacht geen hoogstaande gesprekken in het Engels, maar de meesten kunnen wel basic Engels

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Enkele jaren geleden, misschien ondertussen al 2013 of 2014 een huisje gehuurd in Istrië, op een uur van Pula, om dan na een week naar Plitvice te rijden. Ik weet de exacte tijdsvoorspelling niet meer, maar wel dat we daar door de bergen moesten en het dubbel zo lang duurde. Op de duur het stuur moeten overpakken van de vriendin die reed omdat ze op was van de stress. Ik zal altijd het woord serpentina (= haarspeldbocht) onthouden. Bergop rijden om dan in de draai plots nog enkel lucht te zien en scherp naar links te moeten. En hopen op geen tegenliggers, of voor dat geld achterliggers want die reden daar natuurlijk veel sneller door dan wij.

Uiteindelijk enkele uren na sluiting van de BnB in Plitvice gearriveerd, en meteen van die vriendelijke mensen zeer royale glazen slivovice gekregen om te kalmeren ofzo
    Ook opvallend waren de verlaten huizen met kogelgaten die we passeerde voor we daar arriveerden.
    Wij kwamen toen ook van Pula, ik zou er nog nachtmerries van krijgen. Wij reden daar 's avonds rond 23u voorbij dus ook nog eens zonder enig licht. Puur naar kilometers gezien was die weg korter maar qua rijtijd. Ik heb op die 23 km door de bergen nooit boven de 30 km/u gereden puur omdat ik het zo gevaarlijk vond. En ik heb nochtans niet snel schrik in de wagen.

Maar voor TS, pak niet te veel dagen in Dubrovnik. Want eigenlijk is daar amper iets te zien en is alles reteduur vanwege GoT.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik in 2013 nog in Dubrovnik ben geweest. Toen was het gezellig druk en helemaal niet duur. Het was wel duurder dan Zagreb of Pula. Wij hadden een hotel net buiten de stad en namen altijd de bus naar het centrum.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Kroatië heeft de voorbije jaren wat van haar pluimen verloren, doordat het toerisme er zo sterk is toegenomen. Ik ben er nog geweest in 1998 en toen sprak er nauwelijks nog iemand Engels en al de menukaarten waren nog in het Kroatisch (soms in het Duits). Vrienden van mij zijn er onlangs geweest en ze kloegen hoe druk het er was met hordes toeristen op elke plaats.

Montenegro zou nu wel de moeite zijn, misschien ga ik daar naartoe.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Kroatië is nog steeds schitterend, maar je moet de plaatsen en/of momenten al wat beter uitkiezen. Bvb 2 jaar geleden nog met een Kroaat op zijn bootje een stuk van de Zrmanja afgevaren, nauwelijks volk gezien de hele dag maar wat een zichten, en dan tot een waterval waar je op kon klimmen en af springen. En ondertussen maar bijgevuld worden met lokale drank

Heerlijke dagen zoiets.

Maar quasi in je eentje de watervallen van Krka aanschouwen zoals in 1990, dat mag je inderdaad vergeten.

Regels voor berichten