Pagina 1 van 14 1234511 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Annulatie vakantie door Coronavirus (verzekering, vragen, etc.)

Ik vertrek over een goede 2 maanden naar Turkije op vakantie. momenteel kan men nog op reis gaan naar Turkije, maar de situatie kan snel veranderen.
    ik heb geen annulatieverzekering genomen en ik vroeg me af of het nuttig is om deze toch te nemen.
    Ik heb hiervoor een berichtje verstuurd naar de de touroperator en ik kreeg dit als antwoord:
    "De annulatieverzekering biedt geen dekking in het geval een negatief reisadvies voor Turkije wordt uitgegeven. In het geval van een negatief reisadvies bepaalt het calamiteitenfonds of de situatie uitkeringsgerechtigd is, zoals dat wordt genoemd. Een annulatieverzekering is wel handig in het geval u zelf of een van uw naasten ziek wordt"

Heeft een annulatieverzekering dan echt geen nut, als België bijv: een negatief reisadvies uitgeeft voor Turkije? en ben ik dan mijn geld kwijt?
    Laatst gewijzigd door Jonas89; 26 maart 2020 om 12:12

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Aangezien je geboekt hebt via een touroperator moet deze jou voor die periode een reis naar een andere bestemming aanbieden, of tijdens een andere periode je reis, of geld terugbetalen. Dat vermelden ze natuurlijk niet aan jou.

Annuleringsverzekering komt bij epidimieen niet tussen.

Echter, als er geen oplossingen zijn, kun je nog altijd "toevallig" je ziek voelen net voor je op reis vertrekt en naar de dokter gaan. Dan ben je ziek en geld de annuleringsverzekering wél.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Aangezien je geboekt hebt via een touroperator moet deze jou voor die periode een reis naar een andere bestemming aanbieden, of tijdens een andere periode je reis, of geld terugbetalen.
    heb je de keuze tussen een andere reis (want heb al gezien dat ze voor een bepaalde bestemming alternatieven geven, (maar dit hotel trekken op niet veel) of geld terugkrijgen? of ben je dan verplicht om hun alternatieve reis te aanvaarden?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

SPARTAN's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fabke_1 Bekijk bericht
    Ik vertrek over een goede 2 maanden naar Turkije op vakantie. momenteel kan men nog op reis gaan naar Turkije, maar de situatie kan snel veranderen.
    ik heb geen annulatieverzekering genomen en ik vroeg me af of het nuttig is om deze toch te nemen.
    Ik heb hiervoor een berichtje verstuurd naar de de touroperator en ik kreeg dit als antwoord:
    "De annulatieverzekering biedt geen dekking in het geval een negatief reisadvies voor Turkije wordt uitgegeven. In het geval van een negatief reisadvies bepaalt het calamiteitenfonds of de situatie uitkeringsgerechtigd is, zoals dat wordt genoemd. Een annulatieverzekering is wel handig in het geval u zelf of een van uw naasten ziek wordt"

Heeft een annulatieverzekering dan echt geen nut, als België bijv: een negatief reisadvies uitgeeft voor Turkije? en ben ik dan mijn geld kwijt?
    Annulatieverzekering is niet van toepassing als de reis al geboekt geweest is. Deze moet samen met de betaling van de reis worden afgesloten of voordien.

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SPARTAN Bekijk bericht
    Annulatieverzekering is niet van toepassing als de reis al geboekt geweest is. Deze moet samen met de betaling van de reis worden afgesloten of voordien.
    Niet waar. Er zijn producten die je kan afsluiten na boeken. Maar bv wel ten laatste verzekering nemen voor 1 maand voor vertrek.
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Wat als het hotel gesloten wordt door de overheid en je hebt daar een kamer geboekt?

Gisteren aan de telefoon gehangen, met een hotelmedewerker, waar ik een kamer heb geboekt (In the UK) voor begin mei.

Ik: Indien dit nodig is omwille van het Coronavirus kan ik de boeking bij jullie wijzigen naar een latere datum?
    Telefoniste: U hebt gekozen voor Non-Flex dus helaas dat gaat niet
    Ik: Maar wat als ik als toerist uw land niet binnen mag?
    Telefoniste: Dat is dan pech
    Ik: Maar de kans bestaat dat jullie overheid verplicht dat jullie sluiten op de dagen dat ik geboekt heb, zelfs dan kan ik niet wijzigen?
    Telefoniste: Neen ook dan is dat pech
    Ik: Dus dan heb ik betaald voor een GESLOTEN hotel(kamer)?
    Telefoniste: Ja dat is dan inderdaad zo, daar kunnen wij helaas niets aan doen.

WTF. Ik kan begrijpen dat als ik het land niet binnenmag dat ik de boeking niet kan wijzigen (hotel is open dus dan is dat mijn probleem). Maar als het hotel ook sluit (optioneel het is belange zover nog niet hé), ook al heb ik non-flex genomen, dat ik dan mijn geld kwijt ben is toch van de pot gerukt? Dit zijn wel speciale omstandigheden hé!

Enige flexibiliteit van zo'n hotelketen is dan toch gewenst vind ik (ja het is een grote keten met véél hotels over héél de wereld en dus NIET alleen in the UK). Ja ik begrijp dat annuleren niet lukt, maar als uw hotel gesloten is, wat is dan het probleem als je (voor eventueel een kleine meerkost) uw data laat wijzigen naar een andere data? Dat begrijp ik dus niet.

Het resultaat is: Of ik straks kan vertrekken of niet, mij zien ze dan nooit meer terug als klant in de toekomst.
    Laatst gewijzigd door makila; 14 maart 2020 om 10:37

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Je kan daar nu toch nog helemaal niks over zeggen. Het hotel is nog niet gesloten, er is nog geen inreisverbod en ze hebben daar helemaal nog geen regels rond gemaakt. Die receptioniste zegt dat ook maar op basis van wat NU de regels zijn.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Tammiej's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tisdat, ik heb gisteren mijn Airbnb reservering ook gratis kunnen annuleren (ipv 42 euro servicekosten te moeten betalen) en dat ging allemaal vanzelf, terwijl eergisteren was dit nog geen optie.
    In zo'n tijden zijn er vaak wel verzachtende omstandigheden, nog even afwachten gewoon.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hoi allen,

ik had voor eind mei een reis geboekt naar Kroatie (niet shengen land is dit, wel EU)

enkel vliegtickets gekocht via brussels airlines website. (geen annulatieverzekering, wel gekocht via VISA met een soort van reisverzekering in je visa premium )

iemand idee of ik het geld terug krijg van ofwel brussels airlines, of via visa card?
    in geval er een inreis verbod zou zijn door corona?

( er gaan meer en meer stemmen op om shengen zone af te sluiten voor bepaalde tijd)

thx
    make america great again

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    Hoi allen,

ik had voor eind mei een reis geboekt naar Kroatie (niet shengen land is dit, wel EU)

enkel vliegtickets gekocht via brussels airlines website. (geen annulatieverzekering, wel gekocht via VISA met een soort van reisverzekering in je visa premium )

iemand idee of ik het geld terug krijg van ofwel brussels airlines, of via visa card?
    in geval er een inreis verbod zou zijn door corona?

( er gaan meer en meer stemmen op om shengen zone af te sluiten voor bepaalde tijd)

thx
    https://economie.fgov.be/nl/themas/o...ormatie-voor-0
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    wel rekening houden dat de overheid aan maatregelen werkt die ervoor zorgen dat de reisorganisaties niet failliet gaan. VOlgens wat ik las zouden ze terugbetalingen van pakketreizen niet meer moeten doen, maar vervangen door een cheque voor later gebruik, bvb.

Over enkel vliegtickets heb ik nog niks gehoord. Hier ook 4 tickets intercontinentaal gekocht, dus hopen dat reis nog door kan gaan op een veilige manier (zomervakantie).

Ivm verzekeringen: lees je polis. Elke verzekering kan anders zijn.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    wel rekening houden dat de overheid aan maatregelen werkt die ervoor zorgen dat de reisorganisaties niet failliet gaan. VOlgens wat ik las zouden ze terugbetalingen van pakketreizen niet meer moeten doen, maar vervangen door een cheque voor later gebruik, bvb.

Over enkel vliegtickets heb ik nog niks gehoord. Hier ook 4 tickets intercontinentaal gekocht, dus hopen dat reis nog door kan gaan op een veilige manier (zomervakantie).

Ivm verzekeringen: lees je polis. Elke verzekering kan anders zijn.
    Ja, daarom meld ik liever niets over welke terugbetaling. Dat kan nogal eens veranderen.
    In de voorbeelden die ik heb gezien, vluchten naar Spanje, India en de VS, hebben de getroffen reizigers vouchers teruggekregen. Wat inderdaad strikt wettelijk gezien misschien niet mag. Maar wat uitermate begrijpelijk is in deze tijd, wat mij betreft.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    27 (97%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Als ze nog veel medisch materiaal stelen dat bestemd is voor Europa zal er binnenkort sowieso niet veel meer naar Turkije gegaan worden...
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Regels voor berichten