Pagina 6 van 15 Eerste ... 2345678910 ... Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Chargeback gewoon.
    bij een Mastercard Gold? ik zie niet in op basis van welk punt in de algemene voorwaarden qua verzekering je dat zou doen. In de voorwaarden van de reisannulatieverzekering staat expliciet dat een annulatie door de organisator niet gedekt wordt.

Of gaat het om de gewone chargeback? ken ik te weinig van, kan je daar eens de voorwaarden van geven?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

McBr@in's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hebben onze vakantiewoning bij Belvilla zelf geannuleerd, zodat we maar 10% kosten hadden ipv binnenkort 40%.
    Hadden enkel nog maar voorschot betaald, en ik wou vermijden het volledige bedrag binnenkort te moeten betalen en dan in juli een voucher van 3.5k te moeten accepteren ipv nu een voucher van 600€. In totaal 370€ verloren op de volledige boeking wel. Zuur, maar beter dan paar 1000€.

Ik had nog wat kunnen afwachten, maar als we realistisch zijn, dan weten we allemaal dat reizen deze zomer niet zomaar zal gaan, zeker niet als je met de wagen X-aantal landen moet doorkruisen.
    I'm very responsible, whenever something goes wrong they always say I'm responsible.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    bij een Mastercard Gold? ik zie niet in op basis van welk punt in de algemene voorwaarden qua verzekering je dat zou doen. In de voorwaarden van de reisannulatieverzekering staat expliciet dat een annulatie door de organisator niet gedekt wordt.

Of gaat het om de gewone chargeback? ken ik te weinig van, kan je daar eens de voorwaarden van geven?
    Ccatalyst sprak, op basis van "niet geleverde dienst",

maar ik zie bij mijn axa PREMIUM visa kaart nogtans:

https://www.axabank.be/-/media/axa/j...ping.pdf?la=nl
    Deze goederen en schadegevallen zijn uitgesloten uit deze waarborg:
    dienstverlening, inclusief onlinedienstverlening;

Dus ik vrees toch ook wel wat voor op die manier mijn vlieg tickets terug te krijgen, ze zullen vliegtickets wellicht als dienstverlening categoriseren?
    make america great again

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    Ccatalyst sprak, op basis van "niet geleverde dienst",

maar ik zie bij mijn axa PREMIUM visa kaart nogtans:

https://www.axabank.be/-/media/axa/j...ping.pdf?la=nl
    Deze goederen en schadegevallen zijn uitgesloten uit deze waarborg:
    dienstverlening, inclusief onlinedienstverlening;

Dus ik vrees toch ook wel wat voor op die manier mijn vlieg tickets terug te krijgen, ze zullen vliegtickets wellicht als dienstverlening categoriseren?
    Een reis is idd een dienst, logisch, hé.

Ik zeg niet dat CCatalyst het volledig mis heeft, maar tenzij ik iets essentieels mis, zal een chargeback niet zo eenvoudig zijn als hij denkt. Ik zie alvast bij mij geen garantie dat Mastercard mij op basis van een verzekering specifiek voor gold/premium kaarten mij zal terugbetalen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Een reis is idd een dienst, logisch, hé.

Ik zeg niet dat CCatalyst het volledig mis heeft, maar tenzij ik iets essentieels mis, zal een chargeback niet zo eenvoudig zijn als hij denkt. Ik zie alvast bij mij geen garantie dat Mastercard mij op basis van een verzekering specifiek voor gold/premium kaarten mij zal terugbetalen.
    inderdaad.

ik had mijn hoop al wat daarop gesteld, maar bij mijn axa algemene voorwaarden, vrees ik toch ook wel hiervoor...
    make america great again

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    AMEX heeft ook die AXA verzekeringen en zij zeggen dat ze compenseren in dit geval.

https://www.americanexpress.com/be/n..._cust_veel_vrg => "Onder welke omstandigheden word ik gecompenseerd als ik mijn reis annuleer?"

Indien verzekering toch geen optie is, hier de link voor de klassieke chargeback voor de Worldline kaarten, en die zijn het gros van de Visa en MasterCard kaarten uitgegeven door de Belgische banken (als je vroeger Spaar&Pluk had dan is het een Wordline kaart): https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-...ticipated.html - kies de optie "Ik heb de producten of diensten niet ontvangen"

Indien geen Wordline kaart kijk dan na op je uitgavenstaat na welke de stappen zijn die je moet nemen of vraag het na bij je bank. Enkele voorbeelden van andere kaartuitgevers: Europabank, Beobank, bpost, AMEX, Carrefour, Cofidis, ICS, AirPlus (Miles and More kaarten + sommige bedrijfskaarten), fintech (Revolut, Wirecard (Curve)), ...

Voor de duidelijkheid, dit is de volgorde die je moet volgen, zowel de volgorde als de stappen zijn verplicht:
    1. Handelaar van wie je het ticket gekocht hebt (luchtvaartmaatschappij of fysiek reisbureau of Expedia of ...) contacteren en om terugbetaling verzoeken.
    2. Pas indien 1. gefaald is: je verzekeringen aanspreken (inclusief die verbonden door je bank aan je kredietkaart)
    3. Pas indien 2. gefaald is en/of er is geen verzekering die je dekt: chargeback via de werkelijke uitgever van je kredietkaart (in Belgie meestal Worldline maar niet altijd)

Noot dat de verzekeringen van je kredietkaart (stap 2) doorgaans aangeboden worden via je bank die hierin ook je tussenpersoon zijn. De chargeback optie (stap 3) is echter een dienst van de uitgever van de kredietkaart en je bank - als die verschillend is van de uitgever - heeft hier geen uitstaans mee; ze kan je alleen maar doorverwijzen naar de uitgever.

Telkens het bewijs toevoegen van de gefaalde eerdere stappen, bij stap 2 dus het bewijs van 1, bij stap 3 het bewijs van 1 en 2 (indien van toepassing).

Doe geen poging tot "double dipping," bijvoorbeeld na uitgekeerde compensatie van verzekering ook nog een (aanvraag tot) chargeback uitvoeren, zoiets is fraude en kan leiden tot het intrekken van je kredietkaart.
    Laatst gewijzigd door CCatalyst; 8 april 2020 om 09:13

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die me kan helpen in mijn situatie?
    Vlak voor de crisis heb ik een reis geboekt via United: Naar Boston met Lufthansa en terug van NYC met Brussels Airlines, alles in augustus. United was de enige die dit als geheel verkocht.
    Indien deze reis in het gedrang komt, moet ik dan horen bij United of bij de maatschappijen die de vluchten effectief zouden uitgevoerd hebben?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
    Iemand die me kan helpen in mijn situatie?
    Vlak voor de crisis heb ik een reis geboekt via United: Naar Boston met Lufthansa en terug van NYC met Brussels Airlines, alles in augustus. United was de enige die dit als geheel verkocht.
    Indien deze reis in het gedrang komt, moet ik dan horen bij United of bij de maatschappijen die de vluchten effectief zouden uitgevoerd hebben?
    Gij hebt geboekt bij United hé, gij hebt een overeenkomst met hen. Dat zij onderaannemers hebben/de vluchten uitbesteden is hun zaak.

Dus als het gaat over kosten/rechten/herboekingen: bij United. Als't puur voor informatie is kunt ge bij de onderaannemers proberen, uiteraard, maar kan zijn dat ze u terugfluiten + ge kunt op basis van die info wel niet per se iets claimen bij United als puntje bij paaltje komt.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Voor de duidelijkheid, dit is de volgorde die je moet volgen, zowel de volgorde als de stappen zijn verplicht:
    1. Handelaar van wie je het ticket gekocht hebt (luchtvaartmaatschappij of fysiek reisbureau of Expedia of ...) contacteren en om terugbetaling verzoeken.
    2. Pas indien 1. gefaald is: je verzekeringen aanspreken (inclusief die verbonden door je bank aan je kredietkaart)
    3. Pas indien 2. gefaald is en/of er is geen verzekering die je dekt: chargeback via de werkelijke uitgever van je kredietkaart (in Belgie meestal Worldline maar niet altijd)
    Om een of andere reden die ik niet meer kan herinneren, heb ik niet mijn visa gebruikt, maar mijn gewone bankkaart (gekoppeld aan zichtrekening). Stel dat optie 1 mislukt, is het dan zinvol om mijn bank hiervoor te contacteren en eventueel mijn rechtsbijstandsverzekering hiervoor in te zetten (als het er al onder valt)?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Om een of andere reden die ik niet meer kan herinneren, heb ik niet mijn visa gebruikt, maar mijn gewone bankkaart (gekoppeld aan zichtrekening). Stel dat optie 1 mislukt, is het dan zinvol om mijn bank hiervoor te contacteren en eventueel mijn rechtsbijstandsverzekering hiervoor in te zetten (als het er al onder valt)?
    Afhankelijk van uw bank neem ik aan?
    Mijn vriendin had iets geboekt met haar bankkaart dat uiteindelijk geannuleerd werd, omdat wij samen wonen konden we gebruik maken van de bescherming die mijn KBC MasterCard biedt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Hangt af van welk schema je gebruikt hebt.

Bancontact heeft geen chargeback-provisies, dan zijn verzekeringen je enige mogelijkheid. Dat is een van de redenen waarom Bancontact nooit aan te raden is voor transacties waarbij de goederen/diensten niet meteen geleverd worden.

Maestro heeft wel provisies die gelijkaardig zijn aan die van de kredietkaarten, maar daarvoor moet je je bank contacteren (niet Wordline).

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn situatie is als volgt:

Reis Brussel - New York 19 april opstijgen en 24 april landen geboekt via cheaptickets.be (derde partij), de vlucht zelf is met Iceland Air.

Iceland Air heeft de vlucht (nog) niet gecanceld ... Vraag 1) Hoe is dit mogelijk? aangezien er invoerverbod is naar USA dacht ik ?
    Dit is geboekt met een platinum KBC kaart. Op dit moment enkel Cheaptickets aangesproken en ze wisten me te zeggen dat ze niets konden doen aangezien de vlucht niet gecanceld is, Iceland air biedt enkel vouchers aan om de vlucht in te wisselen ... Vraag 2) Is dit legaal ?

Vraag 3) Stel dat ik op 19 april naar de luchthaven ga om mijn vlucht te nemen die niet geannuleerd werd , wat zal er gebeuren ? Word ik tegengehouden ? De logica zelf lijkt me dat ik dan mijn vluchtticket terugbetaald krijg als ik niet mag opstappen.
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DwightSchrute Bekijk bericht

Reis Brussel - New York 19 april opstijgen en 24 april landen geboekt via cheaptickets.be (derde partij), de vlucht zelf is met Iceland Air.

Iceland Air heeft de vlucht (nog) niet gecanceld ... Vraag 1) Hoe is dit mogelijk? aangezien er invoerverbod is naar USA dacht ik ?
    Dit is geboekt met een platinum KBC kaart. Op dit moment enkel Cheaptickets aangesproken en ze wisten me te zeggen dat ze niets konden doen aangezien de vlucht niet gecanceld is, Iceland air biedt enkel vouchers aan om de vlucht in te wisselen ... Vraag 2) Is dit legaal ?

Vraag 3) Stel dat ik op 19 april naar de luchthaven ga om mijn vlucht te nemen die niet geannuleerd werd , wat zal er gebeuren ? Word ik tegengehouden ? De logica zelf lijkt me dat ik dan mijn vluchtticket terugbetaald krijg als ik niet mag opstappen.
    5 dagen vliegen naar NY?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DwightSchrute Bekijk bericht

Als ik me niet vergis, is het als reiziger je eigen verantwoordelijkheid om toegang te krijgen tot het land dat je bezoekt (visum/ETA/paspoort/...). Er zijn zeker nog vluchten naar USA, maar je kan hier proberen te vinden als je wel binnen kan: https://travel.state.gov/content/tra...formation.html

Als de vlucht niet geannuleerd wordt, heb je wss geen recht op enige terugbetaling en lijkt mij het accepteren van een voucher de enige optie.
    Als je toch probeert te reizen, maar je hebt geen legale toegang waarbij je wordt tegengehouden te reizen, dan is dat niet de verantwoordelijkheid van de vliegmaatschappij en ben je normaal alles kwijt (je reis, je geld, je voucher).

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Net effe mijn reservatie voor een appartement in Les Gets bekeken. Nu de Pass portes du Soleil MTB verplaatst is naar eind augustus ben ik niks meer met mijn reservatie van het appartement.
    Onderaan de resevatie staat nu mooi in het vet gedrukt:

Avertissement : les garanties d'assurance et/ou d'assistance souscrites ne couvrent pas les conséquences liées au coronavirus

Lekker dit.

Regels voor berichten