Pagina 4 van 20 Eerste 1234567814 ... Laatste
    makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Update

- Hotelketen: Wijzigen datum vertrek was mogelijk voor de hotelketen, maar het hotel zelf had besloten om dit niet mogelijk te maken. Annulatie was ook mogelijk, dus ik heb de kamer geannuleerd. Ik ga wel geen nieuwe kamer boeken zolang ze mijn geld niet effectief teruggestort hebben hé!
    - Britisch Airways gaf nog geen mogelijkheid om te annuleren maar gaven wel de mogelijkheid om een voucher aan te vragen. Ik overweeg te wachten tot ik kan annuleren, of misschien verlies ik mijn geduld wel en vraag ik een voucher aan (met het risico dat ze bankroet gaan)
    - Taxi: Annuleren kan niet, wijzigen misschien, ik moet nog een reactie terugkrijgen. Ik veronderstel dat als ze aan klantenbehoud willen doen dat wijzigen alvast mogelijk moet zijn. Of ze mij nu in mei oppikken of in de herst maakt toch niet uit hé? Service = service. Ze kunnen me moeilijk vragen nog eens extra te betalen, dan ben ik mijn geld wel kwijt OK, maar dan ga ik wél naar de concurrentie hé.

Het overige was nog niet betaald, dus dat kan ik allemaal nog opzeggen ..

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    zopas AL MIJN GELD terug gekregen van ETIHAD
    vliegticket bangkok brussel en terug.

reden: ze hadden zomaar eventjes 20 uur tussenlanding ingelast, én via parijs laten vliegen.
    ik heb meteen op de bal gespeeld, op die basis alleen al, moeten ze refunden.

na een weekje stond het terug op mijn CC. geen voucher.

prima service, zo hoort het !
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

Th1x4nG's schermafbeelding
    iTrader
    13 (88%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    2 vluchten met Wizzair geboekt (maart, april): standaard krijg je 120% van het bedrag vergoed in Wizz credits, te gebruiken voor 24 maanden. Ik heb ervoor gekozen om uitbetaling aan te vragen (in dat geval 100%); can take 'more than 60 days'.

7 vluchten met Brussels Airlines geboekt (maart, april, mei): inmiddels geven zij tot eind augustus op om deze vluchten te herboeken naar ergens anders dit jaar.
    https://www.brusselsairlines.com/en-...ageDetail.aspx
    Had enkele weken terug met hen contact gezocht via Facebook Messenger en ik denk dat ze het daar voorlopig zelf nog niet goed weten. Je kan die herboeking niet zelf live doen voorlopig en je wordt verondersteld het prijsverschil t.o.v. originele ticket op te leggen, nogal een boeltje dan als je eerst iemand van support moet contacteren en inmiddels die prijs kan verschuiven... Nuja goed, can't blame them, ik vlieg op zich wel regelmatig dus als ik de vluchten ergens tussen september en december kan inplannen zonder er al te veel op te verliezen is dat voor mij ook prima.

Vluchten VS geboekt met Lufthansa, Star Alliance dus zelfde verhaal als Brussels Airlines. Ook afwachten hoe dat uiteindelijk verloopt.

Huurauto VS geboekt met Avis, voorlopig geen gratis annulatie mogelijk (wel herboeken) en dus gehouden tot annulatiekost van $50.

10 hotels geboekt in VS via Booking.com, waarvan 6 geen gratis annulatie mogelijk, onze reisdatum ligt ook net na de travel ban nog dus Booking.com komt zelf voorlopig niet tussen; 'request to waive fees' ingediend voorlopig bij de hotels, mocht dat niet ingewilligd worden kan ik nog even afwachten.

Update: Na een kwartier hebben 2 van de 6 al groen licht gegeven.

... Iemand die weet of je die $12 voor visumaanvraag kan terugclaimen?
    Laatst gewijzigd door Th1x4nG; 30 maart 2020 om 20:28
    If you can't handle me at my Steve Urkel, you don't deserve me at my Stefan Urquelle.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Th1x4nG Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    2 vluchten met Wizzair geboekt (maart, april): standaard krijg je 120% van het bedrag vergoed in Wizz credits, te gebruiken voor 24 maanden. Ik heb ervoor gekozen om uitbetaling aan te vragen (in dat geval 100%); can take 'more than 60 days'.

7 vluchten met Brussels Airlines geboekt (maart, april, mei): inmiddels geven zij tot eind augustus op om deze vluchten te herboeken naar ergens anders dit jaar.
    https://www.brusselsairlines.com/en-...ageDetail.aspx
    Had enkele weken terug met hen contact gezocht via Facebook Messenger en ik denk dat ze het daar voorlopig zelf nog niet goed weten. Je kan die herboeking niet zelf live doen voorlopig en je wordt verondersteld het prijsverschil t.o.v. originele ticket op te leggen, nogal een boeltje dan als je eerst iemand van support moet contacteren en inmiddels die prijs kan verschuiven... Nuja goed, can't blame them, ik vlieg op zich wel regelmatig dus als ik de vluchten ergens tussen september en december kan inplannen zonder er al te veel op te verliezen is dat voor mij ook prima.

Vluchten VS geboekt met Lufthansa, Star Alliance dus zelfde verhaal als Brussels Airlines. Ook afwachten hoe dat uiteindelijk verloopt.

Huurauto VS geboekt met Avis, voorlopig geen gratis annulatie mogelijk (wel herboeken) en dus gehouden tot annulatiekost van $50.

10 hotels geboekt in VS via Booking.com, waarvan 6 geen gratis annulatie mogelijk, onze reisdatum ligt ook net na de travel ban nog dus Booking.com komt zelf voorlopig niet tussen; 'request to waive fees' ingediend voorlopig bij de hotels, mocht dat niet ingewilligd worden kan ik nog even afwachten.

Update: Na een kwartier hebben 2 van de 6 al groen licht gegeven.

... Iemand die weet of je die $12 voor visumaanvraag kan terugclaimen?
    Nee, dat geld voor de visumaanvraag is nonrefundable. Maar het is wel 2j geldig.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Voor onze reis naar Schotland, beide hotelovernachtingen waren geboekt zonder annulatie mogelijk, heb toch van beide hotels vouchers ontvangen. Zo kunnen we volgend jaar de trip gewoon doen.

Nu kan ik gratis de vlucht omboeken met Easyjet, maar we gaan de reis dit jaar niet meer doen en zover kunnen we nog niet vooruitplannen. We vlogen normaal 28 april en de vlucht is nog niet geannuleerd. Wacht ik best zo lang mogelijk met zelf iets te annuleren in de hoop ons geld gewoon volledig terug te krijgen?

renaat13's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Normaal vertrekken wij begin juli naar Wales. Nu is het afwachten natuurlijk. Op 2 hotels/ B&B na, alles geboekt met annulatie. Dit tot 22 juni... In het slechtste geval elke paar 100 euro kwijt. Ik wacht af, maar denk toch eens een mail te sturen naar het hotel en B&B om te vragen wat mogelijk is. Enfin afwachten geblazen. Gezien de huidige situatie is dit nog het minste.
    Nichts und niemand kann mich aufhalten...
    http://renv3r.wordpress.com

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Trip Londen

Het hotel heeft uiteindelijk het geld volledig teruggestort
    Taxi maatschappij heeft verrassend genoeg het geld volledig teruggestort, die geef ik positieve feedback
    British Airways wilde alleen een voucher geven. Ik had liever mijn geld teruggekregen maar blijkbaar mag BA de terugbetaling uitzonderlijk weigeren (!), omwille van de coronacrisis.
    Dat is blijkbaar zo beslist door onze overheid om de sector ademruimte te geven?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    British Airways wilde alleen een voucher geven. Ik had liever mijn geld teruggekregen maar blijkbaar mag BA de terugbetaling uitzonderlijk weigeren (!), omwille van de coronacrisis.
    Dat is blijkbaar zo beslist door onze overheid om de sector ademruimte te geven?
    Ik denk dat ze u liggen hebben.

DuffyT's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Trip Londen

Het hotel heeft uiteindelijk het geld volledig teruggestort
    Taxi maatschappij heeft verrassend genoeg het geld volledig teruggestort, die geef ik positieve feedback
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Wat hij zegt is toch juist hoor.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...ord-op-de-mee/

Op 19/03/2020 heeft de Belgische wetgever een speciale regeling getroffen om de reissector te beschermen. Deze regeling geldt voor de komende drie maanden en is van toepassing op alle annuleringen door het coronavirus, ook op annuleringen die voor 19/03/2020 plaatsvonden.

De reissector krijgt de toestemming om een voucher of een tegoedbon aan te bieden in plaats van een volledige terugbetaling. Op voorwaarde dat de voucher de volledige waarde van het reeds betaalde bedrag vertegenwoordigt en dat die een geldigheid heeft van minstens één jaar. De voucher moet ook vermelden dat hij werd afgeleverd als gevolg van de coronacrisis en er mag geen enkele extra kost aangerekend worden voor het afleveren van die voucher.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. -Homer Simpson
    Never argue with an idiot, they drag you down to their level, then defeat you with experience.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DuffyT Bekijk bericht
    Wat hij zegt is toch juist hoor.
    Verkoopt British Airways pakketreizen, dan? Nee, dus zie punt 3 in je link.

Ken de hele situatie van makila niet, maar ze moeten niet terugbetalen indien de vlucht nog steeds gepland staat op de oorspronkelijke uren en er geen situatie is waarbij makila, buiten zijn macht, niet kan reizen (inreisverbod dat op hem van toepassing zou zijn bv). De maatschappij is natuurlijke vrij om in zo'n geval een voucher aan te bieden, in welk geval makila's recht op terugbetaling meteen komt volledig te vervallen als hij die aanvaardt, ook als de vlucht later toch nog geannuleerd wordt.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Brussels Airlines had ook mijn vluchten einde maart van en naar Lissabon geannuleerd. Een tweetal dagen hebben ze aangeboden om een terugbetaling aan te vragen (wat ik ook gedaan heb), daarna is die optie weer verdwenen en proberen ze vouchers aan de man te brengen.
    Wanneer ik vraag wanneer ze eindelijk mijn terugbetaling in orde maken, wijzen ze naar de uitzonderlijke omstandigheden en weten ze niet wanneer ze zich in orde kunnen stellen...

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Zie link DuffyT. OK ik val onder puntje 3, maar ik was het gewoon beu om nog verder af te wachten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Wanneer ik vraag wanneer ze eindelijk mijn terugbetaling in orde maken, wijzen ze naar de uitzonderlijke omstandigheden en weten ze niet wanneer ze zich in orde kunnen stellen...
    Ja daar zijn ze goed in, ..

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Onze vlucht naar Inverness in Juni gaat nog altijd gewoon door ...
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Kempenaar's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor mijn vlucht van Air France heb ik een voucher van een jaar gekregen. Mocht ik die na een jaar niet gebruikt hebben krijg ik alsnog een terugbetaling. Lijkt me in deze tijden een eerlijke deal. Op één na zijn alle hotels in Zuid-Afrika bij ons akkoord gegaan met terugbetaling of met een credit voor een volgende reis. En het is toch onze bedoeling om indien mogelijk volgend jaar dezelfde reis te maken.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kempenaar Bekijk bericht
    Mocht ik die na een jaar niet gebruikt hebben krijg ik alsnog een terugbetaling. Lijkt me in deze tijden een eerlijke deal.
    Dan veronderstel je dat Air France nog zal bestaan binnen een jaar. En dat ze niet een doorstart gemaakt hebben met een afsplitsing waarbij de vliegtuigen, het personeel en alle eigendom en winstactiviteiten in een "nieuwe" Air France komen en al de schulden (incl de vouchers) in een oude "Air France" gaan blijven die door een of andere rechter in Parijs, die je nooit gaat zien, meteen failliet verklaard wordt. "Quel voucher?"

Wil niet te zuur overkomen maar luchtvaartmaatschappijen zijn niet uw vriend of uw betrouwbare business partner...

Regels voor berichten