Pagina 22 van 22 Eerste ... 121819202122
    Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik heb nu een voucher voor een vliegreis (lufthansa) maar klopt mijn redenering, indien ik nu iets boek dat met veel kans gaat geanuleerd worden krijg ik dan mijn geld terug?
    Ik heb toen die voucher aanvaard, maar nu is er echt niks meer dat me aanspreekt om de vlieger te nemen en intercontinentaal te gaan vliegen...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Eerder deze week geland op Zaventem en ik had nog wat tijd over dus heb me in de terminal gezet om nog wat te werken, er is vandaag de dag geen rustigere plaats (toch aan het uiteinde) en alle faciliteiten ter beschikking.

De rust werd wel verstoord tijdens de boarding van een vlucht dat al een gekende "probleemvlucht" is inzake papieren van de passagiers vaak niet in orde. Die bestemming heeft sinds 1 augustus specifieke vereisten ingevoerd om er binnen te mogen inzake COVID, je moet in een tijdspanne voor je vertrek een negatieve test afleggen en het bewijs daarvan tonen. Heb je dat niet, dan mag je zelfs niet opstappen (of de maatschappij krijgt een boete). Dat kwam voor vele passagiers als een verrassing, dus een pak die herboekt mochten worden. MAAR de passagiers die uit Belgie vertrokken werden al tegengehouden aan de check-in, dus de passagiers aan de gate waren quasi allemaal passagiers die van andere continenten op overstap waren en dus Belgie niet binnen mochten, laat staan dat ze hier dus een test konden doen. EN de volgende vlucht naar die bestemming was pas een week later. En rerouten via een andere luchthaven is geen optie, want de EU kan niet (ze mogen Schengen niet in) en dan zijn er al niet veel opties meer tenzij het VK (als ze daar al binnen mogen, weinig kans). De enige realistische oplossing was die mensen terug te sturen van waar ze kwamen, maw het nodige drama maar ook popcorngehalte voor wie er zelf niet bij betrokken is.

Dat gezegd zijnde, de popcorn krijgt al snel een bittere smaak als je ziet hoe er door het personeel zonder scrupules gelogen wordt tegen de passagiers om er vanaf te zijn. Zaken als "we will refund your ticket, it's easy just go to our website", goed wetende dat het niet "easy" is en dat die mensen geen refund gaan krijgen want documenten niet in orde = geen refund. Wat ik ook straf vond is hoe die maatschappijen die die passagiers naar Brussel gestuurd hebben totaal geen controles deden op die testvereiste voor ze op hun eerste intercontinentale vlucht stapten, terwijl die nochtans wel al bekend was en ze dat wel hadden moeten doen ipv mensen nodeloos te laten komen. Maar nee, die maatschappijen lieten die mensen gewoon naar Brussel overvliegen en dan moest Brussels Airlines de miserie maar oplossen, heel fijn dat. Een onverwachte uitzondering was United Airlines, die er weliswaar ook een flink deel had gestuurd vanuit de VS maar haar eigen personeel hier opgetrommeld had om die mensen te helpen zodat Brussels Airlines zich kon bezig houden met de passagiers van alle andere maatschappijen.

Ook op mijn vlucht naar Brussel was het interessant, de popo van Zaventem had blijkbaar beslist om van onze vlucht een voorbeeld te maken inzake die "Passenger Locator Form" die sinds 1 aug verplicht is, maw een team van zes stond aan de deur iedereen te controleren op dat formulier. Opnieuw een grote verrassing voor velen, en op onze herkomst TOTAAL GEEN controle inzake. Vermoedelijk dacht de popo dat ook wel want ze hadden alvast voldoende blanco formulieren bij die dan ter plaatse ingevuld mochten worden.

TLDR; al bij al weinig reden om je slecht te voelen bij het feit dat sommige maatschappijen afstevenen op een faillissement, want ze blijven veel passagiers toch slecht behandelen, vooral zij die de middelen, tijd of capaciteiten niet hebben om up to date te blijven met de allerlaatste wijzigingen, of niet iemand kunnen betalen om dat te doen voor hen.

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik vraag me af wanneer BA aan de refunds gaan beginnen. Heb horen vallen "september", maar ik heb er weinig vertrouwen in dat het dan al gaat zijn. Het ding is dat ze mij makkelijk een voucher hadden kunnen aansmeren, moest die niet zo belachelijk kortdurig geldig zijn. "Je mag je voucher gebruiken tot december 2021" ja, maar je moet al goed zoeken voor je merkt dat je die reis tot december 2021 ten laatste komende januari moet geboekt hebben... Waarom in januari al een reis boeken als de coronasituatie dan nog steeds verre van opgelost is.

Doet nogal wat vraagtekens rijzen, zeker als ik vergelijk met vluchten die ik met British Airways had geboekt voor een andere reis. Die hun voucher is geldig tot april 2022 en je mag die gewoon pas in 2022 boeken. Daar ga ik niet moeilijk doen, ik ben toch van plan om nog in 2021 te reizen, ik weet gewoon nog niet wanneer het kan.

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat gezegd zijnde, de popcorn krijgt al snel een bittere smaak als je ziet hoe er door het personeel zonder scrupules gelogen wordt tegen de passagiers om er vanaf te zijn. Zaken als "we will refund your ticket, it's easy just go to our website", goed wetende dat het niet "easy" is en dat die mensen geen refund gaan krijgen want documenten niet in orde = geen refund.
    Smerig dit, maar ik ben niet meer verrast wanneer het over BA gaat.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zou je nu nog kunnen een reis van april 2020 annuleren die herboekt werd naar september?

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Heb je zelf herboekt?

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb je zelf herboekt?
    Nee, 1 werd herboekt naar een random datum in september door het hotel zelf en 1 staat zogezegd als “voltooide boeking” in april op booking, maar via mail werd door het hotel zelf geannuleerd met de vraag een andere datum te kiezen.
    Van mijn 2 geannuleerde tickets bij Emirates vind ik ook niks terug op mijn profiel :/

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Dan zou je toch in aanmerking moeten komen. Bellen en veel geduld hebben helpt

Regels voor berichten