Pagina 19 van 22 Eerste ... 91516171819202122 Laatste
    _ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Recent tickets besteld bij BA (rechtstreeks) voor vertrek eind dit jaar. Fingers crossed dat daar alles goed afloopt.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Recent tickets besteld bij BA (rechtstreeks) voor vertrek eind dit jaar. Fingers crossed dat daar alles goed afloopt.
    Dat lijkt me niet de slimste keuze.
    ...

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Relatief recent weliswaar (als in voor het "echt' slecht ging), maar inderdaad . Afwachten maar.

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    19 (95%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    doe ik nu best een chargeback voor mij gecancelde vluchten van april bij BA ?

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zucht...
    Gisteren droogweg een mailtje gekregen van TUI dat mijn reis naar de Azoren van 17 juli geannuleerd wordt.
    Vreemd genoeg staat op hun site nog steeds dat de vluchten naar de Azoren opstarten vanaf 17 juli.
    in de mail geven ze meteen aan dat ik een voucher krijg. Echter, lijkt me dat ik nu toch gewoon aanspraak kan maken op terugbetaling?
    Het begint anders een beetje te zot te worden om bij verschillende reisorganisaties meerdere vouchers te hebben die maar 1 jaar geldig zijn...

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Mijn vakantie is last-minute toch geannuleerd. Was via KrisKras.
    Nochtans vorige week het laatste bedrag betaald, net voor het Lissabon-lockdown nieuws.

Volgens hun FAQ krijg ik alles terug, hopen maar
    PSN: Jonas89

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vanaf 10 juli zou de verplichte zelfquarantaine van 2 weken wegvallen in de UK. Klopt dit?

Zouden eind deze maand naar Londen willen gaan, vandaar.
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    in de mail geven ze meteen aan dat ik een voucher krijg. Echter, lijkt me dat ik nu toch gewoon aanspraak kan maken op terugbetaling?
    Indien je enkel een vlucht bij TUI geboekt hebt en het hotel elders, dan heb je idd recht op terugbetaling.

Indien je vlucht+hotel geboekt hebt dan heb je volgens het EU recht ook recht op een terugbetaling, doch de minister van economie Nathalie Muylle (CD&V) heeft een MB uitgeschreven waarin staat dat je enkel recht hebt op een voucher, na een jaar kan je dat wel omruilen voor een terugbetaling (en TUI heeft dan 6 maanden tijd om je terug te betalen). Dit zogezegd om de sector te beschermen, terwijl die in handen is van een monopolist, dus eigenlijk om TUI te beschermen waar ze vermoedelijk in de zak van zit.

Een Europese verordening heeft kracht van wet dus een simpel MB mag daar niet tegen in gaan, het is dan ook aan te nemen dat dat MB juridisch waardeloos is, maar m.i. is het zinloos om die piste op te gaan. Europa is dat wel van plan te doen, maar tegen dat er daar een uitspraak over is zullen we ook al een jaar verder zijn. Die voucher slikken en een jaar wachten dus...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinkman Bekijk bericht
    Vanaf 10 juli zou de verplichte zelfquarantaine van 2 weken wegvallen in de UK. Klopt dit?

Zouden eind deze maand naar Londen willen gaan, vandaar.
    Ja.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Indien je enkel een vlucht bij TUI geboekt hebt en het hotel elders, dan heb je idd recht op terugbetaling.

Indien je vlucht+hotel geboekt hebt dan heb je volgens het EU recht ook recht op een terugbetaling, doch de minister van economie Nathalie Muylle (CD&V) heeft een MB uitgeschreven waarin staat dat je enkel recht hebt op een voucher, na een jaar kan je dat wel omruilen voor een terugbetaling (en TUI heeft dan 6 maanden tijd om je terug te betalen). Dit zogezegd om de sector te beschermen, terwijl die in handen is van een monopolist, dus eigenlijk om TUI te beschermen waar ze vermoedelijk in de zak van zit.

Een Europese verordening heeft kracht van wet dus een simpel MB mag daar niet tegen in gaan, het is dan ook aan te nemen dat dat MB juridisch waardeloos is, maar m.i. is het zinloos om die piste op te gaan. Europa is dat wel van plan te doen, maar tegen dat er daar een uitspraak over is zullen we ook al een jaar verder zijn. Die voucher slikken en een jaar wachten dus...
    [/URL]
    Het gaat inderdaad om een pakketreis. Die maatregelen van Nathalie Muylle was geldig tot en met 19 juni, dus vandaar dat ik denk recht te hebben op een terugbetaling ipv voucher.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb toch ook weer wat vreemds voor...

Binnen 12 dagen had ik een vlucht Brussel-abhu dhabi, en dan van abu dhabi doorvliegen naar Bangkok (Etihad) . dus abu dhabi tussenstop.
    en dan 3 weken nadien de omgekeerde richting uiteraard.

Nu kreeg ik vorige week automatic sms, dat die vlucht vanaf abu dhabi naar bangkok geannulleerd werd.
    de andere 3 vluchten staan nog "actief", maar daar ben ik uiteraard niets mee. (wij europeanen mogen trouwens toch thailand niet binnen dusja...)

Maar tot op heden , 12 dagen voor afreis, geen officiele mail van TIX.BE waarbij ik heb geboekt.

1) normaal zijn ze toch verplicht minstens 14 dagen op voorhand annulaties of wijzigingen door te geven dacht ik? of ben ik mis.

2) wat moet ik nu ondernemen zelf? op tix.be staaat dat bij annulaties je niets moet doen, dat zij mij gaan contacteren... Maar wat als ik niets hoor, en ik misschien een NO SHOW riskeer door niet naar zaventem af te zakken?

3) wat onderneem ik best? ik heb reeds een chargeback lopen voor mijn brussels airlines tickets.... of best akkoord gaan met wat tix.be mij later misschien voorstelt?

4) valt dit ook onder de EUROPESE regel van automatisch refund bij annulatie door vliegtuigmaatschappij? tix.be is wel europees, maar etihad natuurlijk niet. is is dit een wereldwijde norm, dat bij annulatie ze verplicht een refund moeten doen?

toch straf dat ze nie gewoon heel de trajecten aflasten, ipv 1 van de 4 onderdeel-vluchten....
    Laatst gewijzigd door S.conceiçao7; 5 juli 2020 om 09:51
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Het gaat inderdaad om een pakketreis. Die maatregelen van Nathalie Muylle was geldig tot en met 19 juni, dus vandaar dat ik denk recht te hebben op een terugbetaling ipv voucher.
    Aha idd, in dat geval kan je gewoon de terugbetaling vragen. Ik verwacht echter niet dat TUI het gemakkelijk zal maken. Hou er ook rekening mee dat Muylle het MB nog altijd kan verlengen (en die verlenging antidateren), dus als TUI daarvoor aan het lobbyen is zullen ze je stallen. Als je ziet dat er NU AL nieuwe uitbraken zijn op de vakantiebestemmingen en dat de reisadviezen weer negatief worden, verwacht ik dat TUI dat zeker zal proberen.

Contact opnemen met TUI, zeggen dat je de voucher niet aanvaardt, en een terugbetaling vragen in de plaats, die binnen de 14 dagen moet gebeuren. Art 32 van de wet op de pakketreizen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    1) normaal zijn ze toch verplicht minstens 14 dagen op voorhand annulaties of wijzigingen door te geven dacht ik? of ben ik mis.
    Nee, maakt wel verschil uit inzake compensatie voor EC 261/2004.

2) wat moet ik nu ondernemen zelf? op tix.be staaat dat bij annulaties je niets moet doen, dat zij mij gaan contacteren... Maar wat als ik niets hoor, en ik misschien een NO SHOW riskeer door niet naar zaventem af te zakken?
    Tix contacteren om de annulering en terugbetaling te vragen. Chargeback is pas voor later als die optie niet werkt.

4) valt dit ook onder de EUROPESE regel van automatisch refund bij annulatie door vliegtuigmaatschappij? tix.be is wel europees, maar etihad natuurlijk niet. is is dit een wereldwijde norm, dat bij annulatie ze verplicht een refund moeten doen?
    Is geen wereldwijde norm maar als het ticket begint vanaf Brussel (of gelijk welk ander land waar de EU verordening geldt) dan is de verordening van toepassing, ongeacht of het nu een Europese carrier is of niet, toch voor het "heen"-stuk van de reis (van Brussel tot de eindbestemming). Voor het "terug"stuk is het niet van toepassing als het geen Europese carrier is en er geen vertrek is vanuit een land waar de verordening geldt.

toch straf dat ze nie gewoon heel de trajecten aflasten, ipv 1 van de 4 onderdeel-vluchten....
    Zie het in het perspectief van "normale" tijden, dan zou je niet blij zijn dat heel je reis geannuleerd wordt omdat 1 vlucht afgelast is. Je zou dan liever hebben dat er een alternatief gezocht wordt voor dat segment. Daarom dus dat de computer (er is hier geen mens bij betrokken geweest) enkel dat segment eraf gehaald heeft.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom boeken mensen eigenlijk vliegtuigtickets via externe websites? Da's toch gewoon om problemen vragen?

Waarom niet gewoon vluchten vergelijken via Google Flights of dergelijke en dan rechtstreeks bij de airline boeken? Kan iemand me uitleggen waarom je in godsnaam een website als Cheaptickets of Tix zou gebruiken??
    ...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Kan iemand me uitleggen waarom je in godsnaam een website als Cheaptickets of Tix zou gebruiken??
    Omdat het een paar euro's goedkoper is. Allemaal goed en wel als er geen problemen zijn. Indien wel, dan wordt goedkoop al snel duurkoop. Maar dat geldt voor zowat alles denk ik.

Dat gezegd zijnde, rechtstreeks bij de airline is ook maar een middelmatige ervaring. Ja, er zijn geen onaangename verrassingen. Ja, je kan rechtstreeks bij hen terecht. Maar wel na 4 uur in de wachtrij gezeten te hebben, als je al toegelaten wordt. Weliswaar wel met nog steeds betere dienstverlening dan Cheaptickets en co, toch als je niet met iemand te maken hebt die nog maar net begonnen is en 2 uur getraind is in de systemen.

De beste ervaring zijn de corporate reisbureaus, de goede weliswaar. Waar mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en die de computerreservatiesystemen volledig naar hun hand kunnen zetten, mensen die connecties hebben met de airlines en dus "rechtstreekse telefoonnummers" hebben zodat ze de klantendienst kunnen passeren, waar problemen opgelost worden voor je ze merkt, en waar de telefoon altijd meteen opgenomen wordt, met een noodnummer dat 24/7 beantwoord wordt.

Eigenlijk was dat laatste ook voor consumenten een optie vroeger, maar is volledig kapot gemaakt door direct boeken en online reisbureaus. Voor bedrijven bestaan zo'n reisbureaus wel nog. Maar als dat geen optie is, dan idd is en blijft het de beste piste om rechtstreeks bij de airline te beoekn.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Waarom boeken mensen eigenlijk vliegtuigtickets via externe websites? Da's toch gewoon om problemen vragen?

Waarom niet gewoon vluchten vergelijken via Google Flights of dergelijke en dan rechtstreeks bij de airline boeken? Kan iemand me uitleggen waarom je in godsnaam een website als Cheaptickets of Tix zou gebruiken??

ik vlieg elk jaar 2 keer over en weer naar bangkok;
    dat zijn vliegticketten van 800 euro meestal,
    als je dan telkens een 200 euro kan uitsparen door ze via "brokers" te boeken, dan doe ik dat toch graag hoor.

ok nu met die corona is er eens een probleem, maar dat moet ik er bij nemen
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Mijn vakantie is last-minute toch geannuleerd. Was via KrisKras.
    Nochtans vorige week het laatste bedrag betaald, net voor het Lissabon-lockdown nieuws.

Volgens hun FAQ krijg ik alles terug, hopen maar
    Alles terug gekregen.

Nuja jammer wel; kging nu eens op vakantie gaan met een groep. Maar is bij iedereen die teleurstelling denk ik...
    PSN: Jonas89

Regels voor berichten