Pagina 14 van 20 Eerste ... 4101112131415161718 ... Laatste
    TheFallen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loqui Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Had je een airbnb met een full refund optie geboekt? Het onze is immers maar een 50% refund airbnb. Als wij nu zouden annuleren krijgen we nog een heel stuk minder dan de helft terug.
    Kies normaal gezien altijd goedkoopste dus wellicht niet

Uit mailbevestiging:

Annuleringsvoorwaarden: Streng
    Gratis annuleren tot 48 uur na het reserveren. After that, cancel before 3:00 PM on 3 apr. and get a 50% refund, minus the service fee.

Annulatie was zeker niet binnen de eerste 48u Mogelijks verstrengd naarmate de ernst van de lockdown toenam?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Ik moet voor eind mei rest van mijn bedrag betalen vd reis, geen idee als die nog doorgaat. Wat moet ik nu doen?
    Heb voor de zekerheid mail gestuurd voor info
    Je moet in principe je contractuele verplichtingen blijven nakomen, dus je moet betalen, tenzij je idd iets anders overeenkomt met de operator. Doorgaans gaan vakanties voor in de zomer nog altijd door, temeer daar er noch van de overheid hier, noch van die van de typische vakantiebestemmingen, al waterdichte bevestigingen gekomen zijn dat dit niet meer zou kunnen.

Anderzijds kan dit misschien ook een gelegenheid zijn om er vanaf te raken en nog een cash terugbetaling te krijgen als je dit zou willen, alhoewel de kans klein is. Raadpleeg de Algemene Voorwaarden en de contractvoorwaarden, wat gebeurt er als je het saldo niet betaalt? Wordt de reis dan geannuleerd en krijg je het voorschot terug min een administratieve kost die nog doenbaar is? Dan zou dit je laatste kans zijn om nog relatief snel een cash refund te krijgen alvorens je in het domein van de "verplichte vouchers" terecht komt met cash terugbetaling pas na 18 maanden, ervan uit gaande dat het een pakketreis is.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    edit: in de mail die ik van BA zelf kreeg "We will keep your unused ticket on hold for you until 31 August 2020 the latest and offer you the time to decide when and where you want to fly again. In the meantime, you can exchange the value of your unused tickets into a FlightVoucher, which can be used until 31 December 2021." Ik interpreteer dit als "je kan uw voucher alleen gebruiken als je tegen 31 augustus uw nieuwe vlucht vastlegt." Ik vind de verwoording nogal verwarrend.
    VOOR TICKETS UITGEGEVEN VOOR 15 MEI DIE GEEN COUPONS MEER HEBBEN (ie waarvan de vlucht(en) geannuleerd zijn):

31 augustus:
    - Laatste dag om een 50 EUR FlightVoucher te gebruiken om het verschil voor een nieuwe boeking met vertrek niet later dan 31 december 2020 (deels) mee te betalen. Hopelijk heb je er tegen dan een ontvangen want het duurt ~2 weken om een te krijgen na de online aanvraag.
    - Laatste dag waarop je de terugbetaling van het oorspronkelijke ticket kan verzoeken naar je kredietkaart, op voorwaarde dat je die niet herboekt hebt en dat je geen 50 EUR FlightVoucher aangevraagd hebt voor dit ticket (want daarmee doe je afstand van dat recht).
    - (Na middernacht) alle tickets die nu nog niet omgeboekt zijn, en waarvoor geen terugbetaling bezig is, worden geannuleerd; de waarde van elk ticket gaat integraal naar een voucher met een vervaldatum van 31 januari 2021

31 januari 2021:
    - Als je je ticket niet herboekt had op 31 augustus, is dit de laatste dag om je voucher, die na middernacht op 31 augustus gecreëerd is, te gebruiken om een nieuw ticket te kopen (reis moet ten laatste beginnen op 31 december 2021).

Na 31 januari 2021 heeft de voucher geen waarde meer.
    Laatst gewijzigd door CCatalyst; 22 mei 2020 om 00:59

Senn0's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheFallen Bekijk bericht
    Brussels airlines is ook hier wel miserie. Wij hadden via cheaptickets geboekt en die zijn zo goed als onbereikbaar. Ze blijven volhouden dat zij ons zelf tijdig contacteren en alles regelen.. maar ondertussen al anderhalve maand na de geannuleerde vlucht en nog niets vernomen. Ik heb nu ook via mijnkaart.be een aanvraag ingediend.
    Welke bewijsstukken heb je aan die aanvraag toegevoegd? Ik heb enkel telefonisch contact gehad, dus in principe heb ik geen bewijs.
    ...

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Kies normaal gezien altijd goedkoopste dus wellicht niet

Uit mailbevestiging:

Annuleringsvoorwaarden: Streng
    Gratis annuleren tot 48 uur na het reserveren. After that, cancel before 3:00 PM on 3 apr. and get a 50% refund, minus the service fee.

Annulatie was zeker niet binnen de eerste 48u Mogelijks verstrengd naarmate de ernst van de lockdown toenam?
    Wij hadden bij begin lockdown geprobeerd te annuleren, kon niet. Nu nog steeds niet. Onze host negeert onze berichten, want die wil dat geld natuurlijk fijn zelf houden, type dat 10 woningen heeft en dat als haar "job" doet. We hebben Airbnb zelf gecontacteerd, en die hebben haar dan gevraagd om een refund. Krijg ik een dag later bericht van airbnb "sorry, je host negeert onze berichten ook, dus ja. we stellen voor dat je wacht, je reservatie is pas binnen een maand." Wat een professionele site. Hosts mogen airbnb zelf negeren, maakt allemaal niet uit lol. Wordt alleen nog Booking in het vervolg, hebben we nog nooit problemen mee gehad. Onze kamer die we daar hadden was zelfs 0 refund policy, en toch meteen alles terug gekregen.

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    VOOR TICKETS UITGEGEVEN VOOR 15 MEI DIE GEEN COUPONS MEER HEBBEN (ie waarvan de vlucht(en) geannuleerd zijn):

31 augustus:
    - Laatste dag om een 50 EUR FlightVoucher te gebruiken om het verschil voor een nieuwe boeking met vertrek niet later dan 31 december 2020 (deels) mee te betalen. Hopelijk heb je er tegen dan een ontvangen want het duurt ~2 weken om een te krijgen na de online aanvraag.
    - Laatste dag waarop je de terugbetaling van het oorspronkelijke ticket kan verzoeken naar je kredietkaart, op voorwaarde dat je die niet herboekt hebt en dat je geen 50 EUR FlightVoucher aangevraagd hebt voor dit ticket (want daarmee doe je afstand van dat recht).
    - (Na middernacht) alle tickets die nu nog niet omgeboekt zijn, en waarvoor geen terugbetaling bezig is, worden geannuleerd; de waarde van elk ticket gaat integraal naar een voucher met een vervaldatum van 31 januari 2021

31 januari 2021:
    - Als je je ticket niet herboekt had op 31 augustus, is dit de laatste dag om je voucher, die na middernacht op 31 augustus gecreëerd is, te gebruiken om een nieuw ticket te kopen (reis moet ten laatste beginnen op 31 december 2021).

Na 31 januari 2021 heeft de voucher geen waarde meer.
    Bedankt voor de info. In januari weten wij nog onze verlofdagen niet en de reis zou pas voor juli zijn, dus dan zouden we gewoon geld in de vuilbak gooien. Gek dat ze in al die e-mails er zo verwarrend over doen, maar misschien is dat ook wel een beetje expres. Wij gaan voor een refund. Laten we hopen dat we die ooit krijgen.

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga begin oktober voor 3 weken naar Sri Lanka via Joker. Hoewel er momenteel uiteraard nog geen echt zicht op is, vermoeden jullie dat deze reizen zullen doorgaan? Heb wat schrik voor die nieuwe mogelijke uitbraak.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Net het gerucht gehoord dat als er deze week geen oplossing uit de bus komt voor Brussels Airlines, dat ze bankroet zijn (alweer). Iemand die weet hoe waar of onwaar dit gerucht is??

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Net het gerucht gehoord dat als er deze week geen oplossing uit de bus komt voor Brussels Airlines, dat ze bankroet zijn (alweer). Iemand die weet hoe waar of onwaar dit gerucht is??
    Geen zorgen, de overheid zal ze wel redden. Of beter: ons belastinggeld zal dat doen.
    ...

TheFallen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hadden bij begin lockdown geprobeerd te annuleren, kon niet. Nu nog steeds niet. Onze host negeert onze berichten, want die wil dat geld natuurlijk fijn zelf houden, type dat 10 woningen heeft en dat als haar "job" doet. We hebben Airbnb zelf gecontacteerd, en die hebben haar dan gevraagd om een refund. Krijg ik een dag later bericht van airbnb "sorry, je host negeert onze berichten ook, dus ja. we stellen voor dat je wacht, je reservatie is pas binnen een maand." Wat een professionele site. Hosts mogen airbnb zelf negeren, maakt allemaal niet uit lol. Wordt alleen nog Booking in het vervolg, hebben we nog nooit problemen mee gehad. Onze kamer die we daar hadden was zelfs 0 refund policy, en toch meteen alles terug gekregen.
    Is wel vreemd. Normaal is Airbnb wel vrij correct in situaties als de hosts (of gasten) zich misdragen. Ze zijn idd niet verplicht om terug te betalen. Ik vermoed dat wij gewoon geluk hebben dat dit nog in het begin was en ze wel de goede geste wouden doen, maar dat ze de kraan hebben toegedraaid vanaf een bepaald punt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Senn0 Bekijk bericht
    Welke bewijsstukken heb je aan die aanvraag toegevoegd? Ik heb enkel telefonisch contact gehad, dus in principe heb ik geen bewijs.
    Niet veel want amper communicatie. Heb enkel bevestiging van mijn contactverzoek doorgestuurd maar heb dus geen reactie om in te sturen. Ik weet dus ook niet wat dit nog gaat opleveren maar kon maar proberen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Geen zorgen, de overheid zal ze wel redden. Of beter: ons belastinggeld zal dat doen.
    Ja, maar dat wil nog niet zeggen dat de vouchers veilig zijn.

Vergeet niet dat de vorige keer toen ze deze maatschappij moesten redden, dit ook gedaan werd door alle assets en winstgevende activiteiten in een "goede" tak af te stoten - DAT Delta Air Transport indertijd - en alle schulden (inclusief vouchers) in een "slechte" tak te laten - Sabena indertijd - die ze dan gewoon failliet laten gaan zonder dat er nog iets te rapen valt. De "goede" tak moet zich dan ook niets meer aantrekken van die vouchers want ze is er geen contractpartij mee.

Dit is de typische manier waarop onze overheid een maatschappij redt, met Dexia hebben ze net hetzelfde gedaan.

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is wel vreemd. Normaal is Airbnb wel vrij correct in situaties als de hosts (of gasten) zich misdragen. Ze zijn idd niet verplicht om terug te betalen. Ik vermoed dat wij gewoon geluk hebben dat dit nog in het begin was en ze wel de goede geste wouden doen, maar dat ze de kraan hebben toegedraaid vanaf een bepaald punt.
    Zal inderdaad zoiets zijn denk ik. "Oh nee we gaan hier iedereen moeten beginnen terugbetalen." Wij hopen alsnog ons geld terug te krijgen, en anders tja, dan krijgen we die "minder dan 50% van het bedrag" terug. We zullen er ook niet om wenen, het was een city trip dus een kort verblijf en het was geen dure airbnb, maar ja.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Spanje laat vanaf juli terug toeristen toe. Ben benieuwd of onze geplande vlucht+hotel half juli nu toch zal doorgaan.. to be continued..

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Mijn vlucht naar Wit-Rusland (midden mei) is nu ook eindelijk geannuleerd. De vluchtstatus is nog niet aangepast, dus nog even wachten, en daarna dien ik ook een vraag tot terugbetaling in.

Ik ben benieuwd hoe geld terugkrijgen van een Wit-Russische organisatie zal verlopen in vergelijking met de Europese luchtvaartmaatschappijen. Op hun website staat dat ze refunds geven, zelfs in het geval de vlucht doorgaat maar je het land niet binnen mag. Dat is dus zelfs soepeler dan wettelijk vereist. Ik ben benieuwd of en wanneer ik m'n geld ga zien.

EDIT:
    Aanvraag verstuurd. Nu wachten...
    Update: Ik heb 2 reminders moeten sturen. Op de laatste, die ik vandaag deed, kreeg ik na een uur al antwoord. Ik dreigde met een chargeback en de prioriteit van het ticket werd opeens op "high" gezet. Ik kreeg een mail in het Russisch waarin volgens Google Translate staat dat ze mijn aanvraag goed ontvangen hebben en het dossier gaan behandelen, al kan dat langer duren vanwege de coronacrisis.

Ik ben benieuwd. Dreigen met een chargeback helpt blijkbaar
    ...

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    19 (95%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    vlucht in juli is veranderd van uur maar gaat momenteel nog door.
    Is geboekt in Januari maar zou liever volgend jaar in juli 2021 gaan , kan ik hiervoor voucher aanvragen? (brussels airlines)

Regels voor berichten