Pagina 13 van 20 Eerste ... 391011121314151617 ... Laatste
    S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is er iemand al in geslaagd zo'n chargeback te doen?
    nee, eergisteren wel de aanvraag gedaan.... ik zou binnen de 10 werkdagen antwoord moeten krijgen zeggen ze. i keep you posted here
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    nee, eergisteren wel de aanvraag gedaan.... ik zou binnen de 10 werkdagen antwoord moeten krijgen zeggen ze. i keep you posted here
    Heb je die aanvraag via mijnkaart.be gedaan? Laat zeker iets weten, de luchtvaartmaatschappij reageert niet op m'n aanvraag voor een terugbetaling, dus ik overweeg dit ook te doen.
    Laatst gewijzigd door Bv202; 17 mei 2020 om 13:55
    ...

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Heb je die aanvraag via mijnkaart.be gedaan? Laat zeker iets weten, de luchtvaartmaatschappij reageert niet op m'n aanvraag voor een terugbetaling, dus ik overweeg dit ook te doen.
    inderdaad via mijnkaart.be
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Iemand die flightvoucher bij Lufthansa al gevraagd?
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

Senn0's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook geannuleerd via BA. Ik kreeg een vriendelijke indiër aan de lijn. Hij kon wel geen bevestiging leveren via email, dus het is wat op goed geluk denk ik. Hij ging het alleszins doorgeven aan het juiste team. Als ze de aanvraag zouden behandelen, dan kreeg ik wel een melding via email. Ben benieuwd.
    ...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Afwachten is het enige wat gedaan kan worden tijdens deze crisis. Frustrerend, maar niks aan te doen. De kans bestaat dat je pas last-minute weet of je kan vertrekken of niet, bereid je daar op voor.
    Vandaag de mail gehad dat de vlucht ook echt geannuleerd is. Kroatië zal voor een andere keer zijn dus. Ryanair geeft gelukkig wel meteen de optie voor terugbetaling

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Van booking.com meteen al het geld teruggekregen, ook op de kamer die niet refundable was. Duurde 10 minuten. Top. Airbnb daarentegen.... daar zijn we ons geld gewoon kwijt denk ik. Je hangt daar precies volledig af van of uw host u een refund wil geven of ze het geld zelf willen houden. 3x raden hoe dat afloopt.

Brussels Airlines wordt ook een zooi. Het gekke is, ik zou 100% content zijn met die voucher, we zijn van plan om gewoon dezelfde reis een jaar later te doen. Maar je moet hem gebruiken om iets te boeken voor eind augustus? Lees ik dat nu goed? Je moet voor eind augustus weten wanneer je het jaar erna op reis gaat? Amai. Dan gaan wij maar tot die groep mensen behoren die toch een refund willen. Hoe moeten wij nu eind augustus al weten wanneer we volgend jaar op reis kunnen gaan. Maak die beslissingsperiode langer, dan gaat er wel een deel mensen akkoord zijn met de voucher.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loqui Bekijk bericht
    Van booking.com meteen al het geld teruggekregen, ook op de kamer die niet refundable was. Duurde 10 minuten. Top. Airbnb daarentegen.... daar zijn we ons geld gewoon kwijt denk ik. Je hangt daar precies volledig af van of uw host u een refund wil geven of ze het geld zelf willen houden. 3x raden hoe dat afloopt.

Brussels Airlines wordt ook een zooi. Het gekke is, ik zou 100% content zijn met die voucher, we zijn van plan om gewoon dezelfde reis een jaar later te doen. Maar je moet hem gebruiken om iets te boeken voor eind augustus? Lees ik dat nu goed? Je moet voor eind augustus weten wanneer je het jaar erna op reis gaat? Amai. Dan gaan wij maar tot die groep mensen behoren die toch een refund willen. Hoe moeten wij nu eind augustus al weten wanneer we volgend jaar op reis kunnen gaan. Maak die beslissingsperiode langer, dan gaat er wel een deel mensen akkoord zijn met de voucher.
    Wanneer geannuleerd bij booking?

Sent from my iPhone using Tapatalk

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G63 Bekijk bericht
    Wanneer geannuleerd bij booking?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    29 april, had quasi direct antwoord en bevestiging van refund.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik moet voor eind mei rest van mijn bedrag betalen vd reis, geen idee als die nog doorgaat. Wat moet ik nu doen?
    Heb voor de zekerheid mail gestuurd voor info
    PSN: Jonas89

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik weet niet of die uitleg over augustus correct is (dat zou me eigenlijk verbazen), maar ik raad sowieso een refund aan. Het aanbod van Brussels Airlines wordt gereduceerd, er is geen garantie dat ze volgend jaar nog naar je bestemming vliegen.

Zelf zou ik in juli naar Rusland gaan. Een visumbureau heeft me al laten weten dat ik het uit m'n hoofd moet zetten want dat het toch niet door zal gaan. Via booking.com heb ik een refund gevraagd van een non-refundable hotel (ze bieden nu de optie aan om hotels te contacteren daarover) en het hotel reageerde dat ze op dit moment geen refund willen geven, maar zodra er bevestiging is dat ik er in juli effectief niet geraak, ze bereid zijn om 100% van het geld terug te geven. Heel netjes dus.
    ...

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Ik moet voor eind mei rest van mijn bedrag betalen vd reis, geen idee als die nog doorgaat. Wat moet ik nu doen?
    Heb voor de zekerheid mail gestuurd voor info
    Misschien toch iets meer details vermelden... welk reisbureau, gaat het om een groot bedag, welke bestemming, welke periode, etc.
    ...

TheFallen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Airbnb ging bij ons net heel vlot. Dit was nog in het prille begin van de lockdown (15/3 geannuleerd voor verblijf 18/4) en kon éénzijdig 100% geannuleerd worden met een druk op de knop. Paar dagen later hadden we het geld al terug.

Brussels airlines is ook hier wel miserie. Wij hadden via cheaptickets geboekt en die zijn zo goed als onbereikbaar. Ze blijven volhouden dat zij ons zelf tijdig contacteren en alles regelen.. maar ondertussen al anderhalve maand na de geannuleerde vlucht en nog niets vernomen. Ik heb nu ook via mijnkaart.be een aanvraag ingediend.

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik weet niet of die uitleg over augustus correct is (dat zou me eigenlijk verbazen), maar ik raad sowieso een refund aan. Het aanbod van Brussels Airlines wordt gereduceerd, er is geen garantie dat ze volgend jaar nog naar je bestemming vliegen.

Zelf zou ik in juli naar Rusland gaan. Een visumbureau heeft me al laten weten dat ik het uit m'n hoofd moet zetten want dat het toch niet door zal gaan. Via booking.com heb ik een refund gevraagd van een non-refundable hotel (ze bieden nu de optie aan om hotels te contacteren daarover) en het hotel reageerde dat ze op dit moment geen refund willen geven, maar zodra er bevestiging is dat ik er in juli effectief niet geraak, ze bereid zijn om 100% van het geld terug te geven. Heel netjes dus.
    Ik zag dit op hun site "De FlightVoucher is beschikbaar voor alle passagiers met ongebruikte Brussels Airlines tickets die zijn uitgegeven vóór 15 mei 2020 en een nieuwe reisdatum wensen uiterlijk op 31 december 2020. Je hebt tot 31 augustus 2020 de tijd om te beslissen wanneer je wilt vliegen." Gaat dit over de voucher zelf of gaat dit over die 50 euro extra die je kan krijgen als je dit jaar vliegt? Ik vind het precies weinig duidelijk.

Heeft iemand al een refund ontvangen? Ik zag enkele weken geleden op twitter dat er werd gezegd dat Brussels Airlines pas in september misschien zou kunnen beginnen met terugbetalingen. Misschien. En dat het dan nog 6 maanden kan duren.

edit: in de mail die ik van BA zelf kreeg "We will keep your unused ticket on hold for you until 31 August 2020 the latest and offer you the time to decide when and where you want to fly again. In the meantime, you can exchange the value of your unused tickets into a FlightVoucher, which can be used until 31 December 2021." Ik interpreteer dit als "je kan uw voucher alleen gebruiken als je tegen 31 augustus uw nieuwe vlucht vastlegt." Ik vind de verwoording nogal verwarrend.
    Laatst gewijzigd door loqui; 21 mei 2020 om 16:55

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheFallen Bekijk bericht
    Airbnb ging bij ons net heel vlot. Dit was nog in het prille begin van de lockdown (15/3 geannuleerd voor verblijf 18/4) en kon éénzijdig 100% geannuleerd worden met een druk op de knop. Paar dagen later hadden we het geld al terug.
    Had je een airbnb met een full refund optie geboekt? Het onze is immers maar een 50% refund airbnb. Als wij nu zouden annuleren krijgen we nog een heel stuk minder dan de helft terug.

Regels voor berichten