Pagina 12 van 19 Eerste ... 28910111213141516 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is wel weer een rare manier van werken van Brussels Airlines. Normaal, als je een non-ref ticket omboekt, betaal je eigenlijk een nieuw ticket met een oud ticket (exchange). Als het systeem ziet dat het nieuwe ticket goedkoper is dan de waarde van het oude ticket, genereert die een voucher voor de restwaarde dat dan voor andere tickets gebruikt kan worden (tot de voucher vervalt of tot de voucher opgebruikt is). Wat Brussels Airlines nu gaat doen met die restwaardes die ze niet gaan geven en hoe ze dit precies gaan boekhouden is me toch een raadsel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    CCatalyst en anderen, wat zouden jullie doen? geen tijd aan verspillen en meteen de cashback via visa card proberen? en zeggen dat je al gebeld hebt, en de annulatie mails in bijlage steken?
    De regel is en blijft dat je hen eerst moet contacteren. Na het contact moet je ze 15 dagen geven om de refund uit te voeren. Na 15 dagen mag je een chargeback doen.

Indien er geen bewijs te vinden is dat je hen gecontacteerd hebt, kan men de chargeback weigeren.

Wil je je kansen op je geld terug zo hoog mogelijk houden, moet je door de zure appel heen bijten, maw: wachtrij doorzitten, refund aanvraag laten registreren, 15 dagen wachten, chargeback indienen.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-...OVID19_NL.html

ben je zeker van die 15 dagen?

want dit vind ik nergens terug op hun website.
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Volgt uit de Visa regels

"Does the cardholder need to wait for a credit refund if the merchant states it will take 90 to 180 calendar days to process the credit?"

"No. The issuer only needs to wait 15 calendar days to allow the merchant to process the credit refund before initiating a Dispute Condition 13.1—Merchandise/Services Not Received. "
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ja inderdaad. Het maakt niet uit waarom, maar als een PP medewerker uw claim weigert (ook al klikt die mens per ongeluk op een foute knop), dan is het einde verhaal. Je mag dan nog zoveel bellen en mailen als je wil, PP doet dan NIKS meer.

Vandaar, altijd CC koppelen aan PP. Je riskeert dan een tijdelijke of worst case een permanente bevriezing van je account bij een chargeback, maar je geld heb je dan wel terug.
    Ik heb dan ook klacht ingediend bij het ECC. Het gaat allemaal geen zak uitmaken, maar helemaal niks doen kon ik ook niet.

Wat betreft de luchtvaartmaatschappijen, die doen allemaal hetzelfde, voucher aanbieden en refunds op de lange baan schuiven. Ik zou die inter-office memo's wel eens willen zien.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squadra Bekijk bericht
    Onze vluchten zijn pas eind juni.. Dus hopelijk verlengen ze morgen in de loop van de dag die periode. 1 voordeel, de voucher is al juist berekend. Als ik nu klik op cancel, zie ik het volledige bedrag in euro staan (oef ).
    Ze hebben inderdaad gewacht tot het allerlaatste moment, maar het is verlengd tot 31 mei.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn vlucht naar Wit-Rusland (midden mei) is nu ook eindelijk geannuleerd. De vluchtstatus is nog niet aangepast, dus nog even wachten, en daarna dien ik ook een vraag tot terugbetaling in.

Ik ben benieuwd hoe geld terugkrijgen van een Wit-Russische organisatie zal verlopen in vergelijking met de Europese luchtvaartmaatschappijen. Op hun website staat dat ze refunds geven, zelfs in het geval de vlucht doorgaat maar je het land niet binnen mag. Dat is dus zelfs soepeler dan wettelijk vereist. Ik ben benieuwd of en wanneer ik m'n geld ga zien.

EDIT:
    Aanvraag verstuurd. Nu wachten...
    Laatst gewijzigd door Bv202; 30 april 2020 om 17:25
    ...

waffel's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zit in een vervelende situatie. Ging trouwen binnenkort, gaat niet door uiteraard, maar wil daarom ook niet op (dure) huwelijksreis gaan in september. Heb geboekt via Transeurope, maar hoeveel ga ik terug zien van die voorschot... Vliegtuigen zijn sowieso al non-refundable als er tegen dan gereisd mag worden.
    Utah Jazz

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waffel Bekijk bericht
    Vliegtuigen zijn sowieso al non-refundable als er tegen dan gereisd mag worden.
    Een "non-refundable" ticket kan wel degelijk terugbetaald worden, alleen kan je het niet uit vrije wil laten terugbetalen (geen "voluntary refunds" in jargon).

Een luchtvaartmaatschappij moet nog steeds op jouw verzoek een non-refundable ticket terugbetalen bij bepaalde omstandigheden die niet uit jouw vrije wil volgen: als de vlucht geannuleerd is of vertraagd met >5 uur. Dit is bepaald bij Europese verordening.

Ik zou zeggen, lees de topic eens na. Het hangt er vooral van af of je een pakketreis geboekt hebt of niet en wat het huidig status van de vlucht is. Hier in casu wellicht pakketreis, dus dat voorschot ga je terug kunnen zien als wilt, maar pas 18 maanden nadat de reis geannuleerd is. Zie topic voor alle details.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vrees dat mijn vlucht deze zomer naar Kroatië door Ryanair gaat geannuleerd worden. Je kan geen tickets meer boeken voor de vlucht zelf via de site. En bij mijn boekingen staat ze nog, en als ik bij plaatsreservatie kijk zie ik dat nog maar een 40-tal zetels ingenomen zijn. Afwachten zeker? Ik zou het liefst wel tijdig weten

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joachim1107 Bekijk bericht
    Ik vrees dat mijn vlucht deze zomer naar Kroatië door Ryanair gaat geannuleerd worden. Je kan geen tickets meer boeken voor de vlucht zelf via de site. En bij mijn boekingen staat ze nog, en als ik bij plaatsreservatie kijk zie ik dat nog maar een 40-tal zetels ingenomen zijn. Afwachten zeker? Ik zou het liefst wel tijdig weten
    Afwachten is het enige wat gedaan kan worden tijdens deze crisis. Frustrerend, maar niks aan te doen. De kans bestaat dat je pas last-minute weet of je kan vertrekken of niet, bereid je daar op voor.
    ...

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Ze hebben inderdaad gewacht tot het allerlaatste moment, maar het is verlengd tot 31 mei.
    Geachte Heer Cools,

Ik dank u voor uw email aangaande uw boeking met referentie ****.

Op dit moment ontvangen wij een groot aantal verzoeken tot terugbetaling van tickets. Brussels Airlines werkt hard aan een tijdige terugbetaling.

Wij vragen echter uw begrip voor het feit dat de terugbetaling als gevolg van de pandemie en de moeilijkheden die deze crisis met zich meebrengt, mogelijk niet binnen de gebruikelijke termijnen kan worden verwerkt.

Als alternatief kunt u er ook voor kiezen om de waarde van uw ticket te gebruiken voor toekomstige reizen. Wij bieden de mogelijkheid aan om een nieuwe reservering te maken en een andere bestemming te kiezen.

Daarnaast bieden we u een korting aan van €50 per passagier via een FlightVoucher voor het omboeken van uw ticket tot en met 31 augustus 2020 met een vertrek tot en met 31 december 2020. U kunt hier uw FlightVoucher verkrijgen.

U kunt uw vlucht ook omboeken naar een reisdatum tussen 1 januari 2021 en 30 april 2021; de korting is dan echter niet van toepassing.

U vindt de laatste informatie op Brussels Airlines, rekening houdend met de evolutie van deze crisis zou het kunnen dat ons vluchtschema nog verder zal worden aangepast.

We bieden onze oprechte verontschuldigingen aan voor alle ongemakken en danken u voor uw begrip tijdens deze uitzonderlijke crisis.

Hartelijk dank voor uw vertrouwen in Brussels Airlines!

Met vriendelijke groeten,

Deze mail kreeg ik dus, op mijn antwoord voor de refund, net binnen de 15 dagen reply termijn Ccatalyst....
    dus ja ze hebben wel geantwoord, maar is toch vooral naast de kwestie, ze pushen opnieuw voor hun vouchers die ik niet wil, en gaan ze nu effectief terugbetaleN? dat zeggen ze niet echt, enkel dat het langer duurt dan normaal....

Wat zou jij doen? kan ik alsnog die cashback via visa doen, ondanks dat ze deze mail hebben gestuurd net binnen de 15 dagen?
    en zoja, zou jij het doen, of zou je blijven wachten?

tenslotte: tot welke uiterste datum na die vliegtickets of na de aankoop ervan, kan ik cashback aanvragen via mijnkaart.Be ?

thx !
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    FWIW: alle non-refundable tickets die ik nog had open staan bij luchtvaartmaatschappijen zijn ondertussen volledig teruggestort door de maatschappijen zelf op mijn kredietkaart, zonder verzekering of chargeback. Mijn aanpak was telkens om te bellen, vriendelijk te vragen om een terugbetaling te krijgen, en indien ze een voucher pushten gewoon rustig zeggen dat je kiest voor de volledige terugbetaling zoals de wet het ook voorschrijft. Niet boos worden of dreigen, de mensen waar je mee spreekt moeten die vouchers pushen van bovenaf (anders liggen ze buiten) maar als ze merken dat je weet waar je over spreekt en da tje voet bij stuk houdt zullen ze nog steeds de terugbetaling starten. Ik had wel geen tickets bij Brusselos Airlines.

De Europese Commissie heeft vandaag nog eens bevestigd dat EC 261/2004 volledig van toepaasing blijft en dat volledige terugbetaling dus een optie moet zijn en blijven als een vlucht geannuleerd wordt. COVID-19 vormt hierop geen uitzondering.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    Wat zou jij doen? kan ik alsnog die cashback via visa doen, ondanks dat ze deze mail hebben gestuurd net binnen de 15 dagen?
    en zoja, zou jij het doen, of zou je blijven wachten?

tenslotte: tot welke uiterste datum na die vliegtickets of na de aankoop ervan, kan ik cashback aanvragen via mijnkaart.Be ?

thx !
    De terugbetaling moet gebeurd zijn 15 dagen na de aanvraag, of om geen discussie te hebben: 15 dagen gerekend vanaf de eerste dag na de aanvraag. Een eventuele reactie van de handelaar stuit die termijn niet.

Je kan bijgevolg een dossier indienen indien je geen verzekering hebt waar je het op kunt afschrijven. Je moet het dossier indienen binnen de 120 dagen nadat je ervan op de hoogte gesteld bent dat de dienst niet geleverd zou worden.

Vergewis jezelf ervan dat er op je geplande reisdatum geen overheidsverbod was van het land van bestemming om te vliegen naar die bestemming. Dat je reis een essentieel karakter moest hebben wil niet zeggen dat Brussels Airlines de hele vlucht moest annuleren van een overheid, het gaat hier enkel om de situatie waarbij het land van bestemming de burgerluchtvaart in het algemeen verboden heeft (essentieel of niet-essentieel), in welk geval je geen recht hebt op chargeback. Op Zaventem is de passagiersluchtvaart op geen enkel moment verboden geweest door de overheid, en de kans is klein dat het op je bestemming (in Europa) wel zo was, maar ga het toch na voor de zekerheid.

KaZhAn's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    BA blijft vervelend doen.
    Dan maar op mail de hele uitleg gedaan + geen wens om van alternatief gebruik te maken + de wetgeving erbij. Als het nu nog niks is, de betaling aanvechten...

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik begin hoe langer hoe meer te hopen dat ze mijn vluchten naar Delhi annuleren ( eind augustus, terug half september)gewoon geld op de rekening. Hier in Europa iets leuk doen

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is er iemand al in geslaagd zo'n chargeback te doen?
    ...

Regels voor berichten