Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: Backpackers

KingNine's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Backpackers

Ik ben net terug van 2 weken backpacken (Milaan, Ljubljana, Praag en Berlijn) na reeds alleen te hebben gereisd door oa Thailand, Maleisie, Singapore, Cambodja....
    valt mij toch steeds op dat wij niet echt een backpackersland zijn, ik ben op AL die reizen mss een handvol Belgen tegen gekomen.
    Ok, we zijn een klein land maar als je dan eens rond hoort komen die Australiers en Amerikanen ook nooit Belgen tegen want ben steeds de eerste, hebben de meesten hier dan zoveel schrik om uit hun comfort-zone te stappen? Ik doe niet liever dan alleen reizen omwille van de vrijheid en de talloze mensen die je leert kennen in hostels.
    Ooit met een ex een all-in gedaan in Griekenland en dit doe ik nooit meer, achja ieder z'n ding zeker?

Radiance's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je haalt de redenen zelf al aan, er zijn gewoon relatief weinig Belgen. Daar komt nog bij dat de gemiddelde Vlaming geen grote avonturier is en er in onze opvoeding veel nadruk ligt op een eigen huisje en een stabiele job. Tjah, zo motiveer je jonge volwassenen niet om er op uit te trekken natuurlijk.

Anderzijds toch een kleine kanttekening aan het klassieke verhaal van "unieke ervaringen" en "onbetrede paden", als je wat aandachtiger luistert naar al die verhalen van die backpackers die je tegen komt in Zuid-Oost Azie, dan is het al gauw allemaal een beetje hetzelfde. 90% pendelt tussen dezelfde 15-20 hotspots die super goed voorzien zijn van comfortabel busvervoer, een scala aan westerse maaltijden en backpacker bars waar je je dagelijkse kater kan binnengooien.

Het hoeft niet alle dagen ontdekking en grenzen verleggen te zijn, het is ook gewoon je vakantie maar als sommigen iets kritischer naar zichzelf kijken zouden ze misschien inzien dat het verschil met de pakket reis nog niet eens zo groot is

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    En de Belg is geen solo reiziger, zie het success van organisaties zoals Bootz, KrisKras, Joker,...

Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    hoe was backpacken in europa?
    Solo reizen binnen europa schrikt me altijd wat af, omdat hostels hier minder in trek zijn denk ik dan? En solo reizen is wel tof maar tis toch altijd leuker om wat tijd met volk te spenderen
    Life on the fastlane

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben zelf nu al een 3x solo gaan backpacken (Thailand, Laos, Cambodia & Australia) en ik kom idd bitter wenig Belgen tegen die hetzelfde doen. Als ik er al tegenkom zijn het eerder koppels of vrienden die samen vertrokken. Hollanders, Duitsers en Fransen kom ik wel met de hordes tegen als solo backpackers.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pompi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En solo reizen is wel tof maar tis toch altijd leuker om wat tijd met volk te spenderen
    Mijn solo reizen zijn meestal een stuk socialer en ik kom veel meer mensen tegen dan als ik met vrienden ga reizen. Je gaat sneller hostels e.d. opzoeken waar je backpackers tegenkomt zodat je gezelschap kan vinden.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik vind bagpacken dan ook echt niet fijn om zo te moeten reizen.

de landen waar jij over sprak, thailand cambodia, vietnam ook reeds enkele malen gedaan, maar steeds met 1 handbagage valieske, en om de 5 dagen kledij mooi laten wassen voor 2 keer niets, en valieske mooi op de kamer.

die hotels daar kosten 2 keer niets, en in zo'n hitte met een giga rugzak rond lopen, vind ik echt schraal.

omde zoveel dagen dan met het openbaar vervoer of vliegtuig naar een nieuwe bestemming en hop terug uitladen in het hotel.

elke avond mooi terug naar de hotel kamer!, geen hostel waar je dan zo naast u een afrikaan kan horen masturberen, of samen met een stel dronkenlappen die de hele nacht liggen snurken,
    jeezes wat is reizen toch fijn.

nee ik vind hier helemaal niets aan.
    make america great again

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zowel binnen als buiten Europa al veel alleen gereisd.
    Met het ouder worden verkies ik net wat meer comfort en slaap ik liever alleen dan met anderen in een hostel. Het nadeel is dat je dan inderdaad wat moeilijker mensen tegenkomt om mee te socializen.

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Zowel binnen als buiten Europa al veel alleen gereisd.
    Met het ouder worden verkies ik net wat meer comfort en slaap ik liever alleen dan met anderen in een hostel. Het nadeel is dat je dan inderdaad wat moeilijker mensen tegenkomt om mee te socializen.
    Hoe zit het qua leeftijd meestal in hostels?
    Al zal het soort hostel ook veel uitmaken. (Party Hostels vs Rustige hostels)
    The road to success is always under construction.

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Typische reactie wanneer ik tegen iemand vertel dat ik op verlof ga.

Hij/zij: "Nog een reis gepland int kort?"
    Ik: Yep, naar ....
    Hij/zij: "Tof! En me wie ga je?"
    Ik: Niemand, ik ga alleen :-)
    Hij/zij: "oei...?"

Zit gewoon niet in ons Belgisch bloed denk ik.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    Hoe zit het qua leeftijd meestal in hostels?
    Al zal het soort hostel ook veel uitmaken. (Party Hostels vs Rustige hostels)
    Goh, als het woord jeugdherberg afgeleid is van hostel, dan zit je met een jonger doelpubliek natuurlijk. Sommige hostels hanteren ook een leeftijdsgrens als ik me niet vergis (30 jaar geloof ik). Maar dat is eerder een uitzondering dan de regel.

Enkele jaren geleden heb ik verbleven in zo'n gigantische herberg in Oostenrijk (waar typisch mensen van jeugdvakanties met scholen of CM te slapen gelegd worden, iedereen kent ze wel). Daar zaten ook bijna-gepensioneerden tussen die bvb. een fietstocht deden doorheen heel Beieren.
    In de buurt was blijkbaar ook een populair oord voor bergbeklimmen, waarvan sommigen het niet nodig vonden zich te douchen, of hun kleren hingen te drogen in de kamer. Die stank was zowat het startpunt om vanaf dan niet meer in grote gezamenlijke kamers te gaan liggen.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pana Bekijk bericht

Lol, ook al een paar keer meegemaakt.
    Je merkt dan aan hun houding dat ze dat precies "erg" vinden voor jou dat je alleen "moet" gaan.
    Ik heb het al lang opgegeven om hen duidelijk te maken dat dat mijn éigen keuze is en ik dat net leuk vind.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    ik vind bagpacken dan ook echt niet fijn om zo te moeten reizen.

de landen waar jij over sprak, thailand cambodia, vietnam ook reeds enkele malen gedaan, maar steeds met 1 handbagage valieske, en om de 5 dagen kledij mooi laten wassen voor 2 keer niets, en valieske mooi op de kamer.

die hotels daar kosten 2 keer niets, en in zo'n hitte met een giga rugzak rond lopen, vind ik echt schraal.

omde zoveel dagen dan met het openbaar vervoer of vliegtuig naar een nieuwe bestemming en hop terug uitladen in het hotel.

elke avond mooi terug naar de hotel kamer!, geen hostel waar je dan zo naast u een afrikaan kan horen masturberen, of samen met een stel dronkenlappen die de hele nacht liggen snurken,
    jeezes wat is reizen toch fijn.

nee ik vind hier helemaal niets aan.
    Tjah, ge hebt gewoon geen flauw benul waar ge over spreekt.

Wat is het verschil tussen liggen sleuren met uw valieske en de backpackers met een grote rugzak op hun rug? Het enige verschil dat ik kan afleiden uit deze post is dat jij gewoon langer op een bepaalde locatie blijft.

De meeste hostels bieden ook privékamers aan. Zelf maak ik daar gebruik van vanwege slaapproblemen en dan heb je toch nog dat sociale aspect wat afwezig is in een gewoon hotel. De meeste gasten in zo'n hostel zijn trouwens over het algemeen toffe mensen.
    ...

Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ben zelf nu al een 3x solo gaan backpacken (Thailand, Laos, Cambodia & Australia) en ik kom idd bitter wenig Belgen tegen die hetzelfde doen. Als ik er al tegenkom zijn het eerder koppels of vrienden die samen vertrokken. Hollanders, Duitsers en Fransen kom ik wel met de hordes tegen als solo backpackers.
    Wij zijn ondertussen al een dikke 3 maand aan het reizen en ‘nog maar’ twee andere belgen tegengekomen. Maar Hollanders, Duitsers en Fransen in overvloed. Het klopt dus wel enigszins dat de meeste Belgen niet echt te vinden zijn voor zulke reizen. Ale ja, da’s wat wij ondervinden.
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

KingNine's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pana Bekijk bericht

Idem hier, ik ben gewoon enorm gesteld op m'n vrijheid en ga even graag met vrienden als alleen op reis. Ik kies dan ook de party hostels uit en dat is vrijwel nog nooit tegengeslagen. Moet wel geluk hebben met de mensen op je kamer natuurlijk. Meestal begint dat met paar biertjes en je kan zo plannen maken voor dagtrips samen te doen als dat bevalt. Als je wilt chillen of gewoon alleen zijn gaat dat ook prima dus voor mij ideaal en je ontmoet constant nieuwe mensen, nieuwe verhalen...goed voor iemand die schijt heeft aan routine.

Paar jaar terug een rondreis gemaakt naar Amerika met vrienden en na 3 weken heb je het ook gehad om iedere dag met dezelfde opgescheept te zitten...

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten