Discussie: Ecovignet Rijsel

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ecovignet Rijsel

Ik ben een beetje verward met hoe het nu zit met een eventueel ecovignet in Rijsel. Volgens wat ik kant terugvinden is er nog geen vaste zone (ging komen ergens 2019?) enkel af en toe een tijdelijke zone.

Waar kan ik terugvinden of en wanneer de tijdelijke zone van kracht is? Ik ga het weekend van 01/11 naar daar met de wagen dus had graag duidelijkheid gehad wat nu nodig is

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.lille.fr/Actualites/Poll...it-Air-a-Lille

Bij mijn weten is het enkel bij slechte luchtkwaliteit/smog van toepassing. Ze zouden wel willen evolueren door een permanente zone in te voeren zoals Parijs.

En cas de pic de pollution atmosphérique persistant ou intense, des restrictions de circulation peuvent être instaurées temporairement afin de réduire la durée ou l’ampleur du pic de pollution.

Lorsque les arrêtés préfectoraux le prévoient, ces restrictions de circulation pourront restreindre la circulation aux véhicules les moins polluants, en se basant sur les certificats qualité de l’air.
    MAW: hoe slechter de luchtkwaliteit, hoe meer auto's we niet meer toelaten.

Voor de prijs hoef je het eigenlijk niet te laten.
    Aanvragen via:
    https://www.certificat-air.gouv.fr/fr/demande

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    klopt. Best aanvragen uit voorzorg als je af en toe in Rijsel (of de regio) moet zijn. Geldt evengoed voor enkele andere streken van Frankrijk.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

StoneBall's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kost iets van €4,75 voor een vignet. Als je af en toe eens naar Frankrijk moet, gewoon aanvragen.

Dan zit je natuurlijk met een lelijk vignet die in principe permanent op de voorruit hangt (is verbonden aan de auto zelf). Heb dit "opgelost" door deze met gewoon plakband te bevestigen en erna terug af te halen, mag in principe niet maar zolang ze zien dat er een vignet aanwezig is, zal het wel in orde zijn.
    .

Regels voor berichten