Pagina 2 van 2 Eerste 12

Discussie: Mexico

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben wel in andere regio's geweest (Jalisco & Oaxaca), maar heb het meeste cash betaald daar. Zelf was ik er ook tijdens het regenseizoen (september), en vond het uurtje stortregen eigenlijk wel welkom in de ongelofelijke hitte.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat moet je tellen qua kostprijs voor een taxi? Ik rij op zich wel graag en het geeft veel vrijheid, maar ik heb begot geen idee hoe 'veilig' het daar is om zelf te rijden.
    Ook autohuur is qua kostprijs zeer variabel. hertz/sixt zijn vrij prijzig en aan de andere kant kunt ge ook een auto huren voor 5 dollar per dag wat bij mij al direct alarmen doet afgaan
    Er werd ons afgeraden om er zelf te rijden maar het stelt niks voor. Wij hebben de auto via Sixt gehuurd, opgehaald in Cancun in de luchthaven en ook terug gebracht naar daar aan het einde van onze vakantie.
    Ik vond het niet veiliger of onveiliger aanvoelen dan in Spanje rijden. Het is inderdaad zo dat ze u ook veel goedkoper auto's proberen aan te smeren maar dat risico wou ik niet lopen. Bij mijn vriendin op haar werk huren ze altijd auto's bij Sixt dus zij heeft zo'n kortingskaart daarvan.

12V adapter mee, USB kabel mee voor GSM, offline navigatie op uw gsm zetten en rijden maar! Ik zou het direct opnieuw doen met een huurauto.

Kleine sidenote wel: ik heb een internationaal rijbewijs. Dat maakt het net wat gemakkelijker. Er waren in ons hotel nog Belgen die een auto wilden huren en toen die zijn roze papieren rijbewijs openvouwde keken de Mexicanen toch eens raar. Hij heeft toen wel de huurauto meegekregen, maar daar zou ik toch mee opletten...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe zit het qua betalen ginder? Noodzakelijk om een hoopje pesos mee te nemen of kunt ge overal met de VISA/MC aftikken ?
    Zoals hierboven gezegd werd. Taxi's zijn gwn cash te betalen, iets lokalere winkels ook. Chichen Itza is geen probleem maar kleine sites zijn vaak ook enkel cash (bv. Ek Balaam).
    Het is dus een goed idee om cash te hebben, wij hadden deel in België aangevraagd en daar dan bij HSBC afhalen. Probeer wel enkel bij 'echte' banken af te halen en niet bij ATM's (die vragen veel servicekosten) maar dat wist je wss al.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Heb 250 EUR cash voorzien, zal wel zien of dat volstaat zeker

Sixt hun huurvoorwaarden in Cancun zijn precies niet echt geweldig, Hertz en Dollar hebben een pak betere tarieven.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Mexico

Is het daar wel veilig? Of gewoon aangenaam? Wij hebben in Cuba een rot vakantie gehad omdat ze daar een jong koppel zagen en dus werden wij van ‘s morgens tot ‘s avonds lastig gevallen met vragen als: taxi? smoke? drugs? party? sunglasses?

Echt hatelijk. Om de 10m kwam er wel iemand bij ons terwijl we daar gewoon rondwandelden. Sindsdien niet meer geneigd om zulke landen te bezoeken met mijn vriendin. Misschien wel met een groepsreis ofzo maar niet meer met 2. Uiteraard zien wij er van ver uit als 2 toeristen maar na een paar dagen ben je die vragen wel KOTSBEU. Ze zien gewoon dat je uit West Europa komt en willen geld uit jouw pocket krijgen (in Cuba).

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dan ben jij naar een ander Cuba geweest dan ik, of is het echt niet jouw type land.

Ja wij kregen daar ook van alles aangeboden (wel amper drugs, misschien een paar keer wiet maar that's it) maar met een eenmalige vriendelijke "nee bedankt" haakten de verkopers altijd even vriendelijk af zonder hard feelings. Als je naar zo'n landen gaat is het maar logisch dat ze proberen hé, zou ik ook doen in hun plek. Vond dat in Cuba bijna altijd respectvol en niet te hard storend.

Een wereld van verschil met mijn reis naar Tanzania het jaar er voor, daar moest je er echt tegen kunnen, zeker met hardnekkige junks enzo.

Vond Mexico nog meevallen, maar ze probeerden er toch harder van toeristen te profiteren dan in Cuba bij mij.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Om de 5min, van ‘s morgens tot ‘s avonds. Ik overdrijf niet. Zelfs gevlucht na 4 dagen (dubbele boeking) naar Varadero.

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Varadero zijn we nu zelf wel niet geweest, leek ons wat té toeristisch. Wel een hele tijd getwijfeld omdat het wel mooi lijkt op de foto's.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb 250 EUR cash voorzien, zal wel zien of dat volstaat zeker

Sixt hun huurvoorwaarden in Cancun zijn precies niet echt geweldig, Hertz en Dollar hebben een pak betere tarieven.
    Als je de huurwagen tankt, let goed op. Bijna alle tankstations zijn van Pemex, de petroleummaatschappij van de staat. Maar niet alle pompbedienden zijn even eerlijk. Ofwel smeren ze je extra diensten aan die je moet betalen zoals banden blazen of ruit poetsen, ofwel proberen ze je af te leiden en vullen ze zelf op de pomp een bedrag in. (Beiden meegemaakt daar)
    Best tanken waar de taxi’s ook gaan.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Is het daar wel veilig? Of gewoon aangenaam? Wij hebben in Cuba een rot vakantie gehad omdat ze daar een jong koppel zagen en dus werden wij van ‘s morgens tot ‘s avonds lastig gevallen met vragen als: taxi? smoke? drugs? party? sunglasses?

Echt hatelijk. Om de 10m kwam er wel iemand bij ons terwijl we daar gewoon rondwandelden. Sindsdien niet meer geneigd om zulke landen te bezoeken met mijn vriendin. Misschien wel met een groepsreis ofzo maar niet meer met 2. Uiteraard zien wij er van ver uit als 2 toeristen maar na een paar dagen ben je die vragen wel KOTSBEU. Ze zien gewoon dat je uit West Europa komt en willen geld uit jouw pocket krijgen (in Cuba).
    Als je naar een (over)toeristisch gebied gaat zoals Cancun dan zal dat zo zijn ja, dan proberen ze natuurlijk te verkopen (alhoewel ze wel meestal een nee aannemen). Ga je weg uit Cancun dan is dat al veel beter. Cancun was ook niet voor mij, mooie stranden maar ik kreeg zo een beetje een Las Vegas-gevoel: artificiële sfeer op maat van Amerikanen. In Puebla of Veracruz had ik dat niet en dat was veel aangenamer.

Veiligheid in Yucatan en Zuid-Mexico valt wel mee, blijf weg uit het Noorden. Uiteindelijk zijn wij ook niet getraind om op te letten, dus zoek een beetje op voorhand zaken op. In Mexico City wandel je zonder erg Tepito binnen, en dat is geen goed idee.
    Laatst gewijzigd door Sylverscythe; 2 oktober 2019 om 18:25
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Cancun zelf is echt geen hol te zien, maar voor de rest was het een top vakantie.
    Georganiseerde trip gedaan naar Chitchen Itza, auto gehuurd en zelf naar Rio Lagartos gereden en dan voor de eerste keer gaan duiken in Isla Mujeres. Hotel was fenomenaal ook al ligt het in het hol van pluto (TRS Coral).
    Zou er zo terug naartoe gaan volgend jaar
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Kendie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al 4 keer op vakantie geweest naar Mexico, en ik vlieg altijd op Cancun met TUI (beste, goedkoopste optie én rechtstreeks van Brussel).

Blijf aub niet in Cancun. Je komt pas toe in de luchthaven en de taxi's willen je al scammen met hun 25$ ritjes. De stad zelf is gewoon te americanized en je kan overal in dollar betalen (voordelig voor lokale bevolking, want de wisselkoers is ook shit). BETAAL ALTIJD IN PESOS!

De regio rond Cancun (Quintana Roo en ook Yucatan) is wel ongelofelijk mooi. Huurwagen is zeker aan te raden.

Vluchten in Mexico zelf zijn goedkoop en er zijn een heleboel low-cost airlines zoals VivaAir , Interjet, AeroMexico, Volaris, etc..
    Bezoek koloniale steden zoals Queretaro, Puebla, Guanajuato, Zacatecas, San Luis Potosi, etc.. Oaxaca, Chiapas in het Zuiden ook wel echt de moeite.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten