Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Discussie: Luxury Resorts

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ‘Ik geloof niet’ ...

‘Wellicht’....

Je weet er dus niets over. Misschien volgende keer rondvragen wat ze in het land verdienen, en dan vragen wat ze in zo’n hotel verdienen. En DAN iets posten hier.
    Hallo zeg, kan het nog arroganter?

Ik spreek ook met de mensen in de hotels waar ik kom, en sommigen zijn gelukkig en oprecht blij, anderen wanneer je wat doorvraagt laten het achterste van hun tong zien en dan krijg je soms andere verhalen te horen.

Maar nee, het is goed, jij bent de enige die spreekt met de locals en ervaring hebt hierrond, ik zal mijn mond houden want ken er niks van.

Leuk discussiëren met jou.

iTrader
    11 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Waarom blijft het zo moeilijk om gewoon een prijs te vermelden bij dat soort posts?
    Als je een reis of een hotel aanbeveelt zeg toch gewoon hoeveel het kostte erbij, lijkt me geen moeite en dan heeft men meteen een idee of dit het waard is of niet.

Zonder naar de prijs te kijken lijken Dan Bilzerian zijn trips anders ook wel leuk hoor.
    Dat is logisch. Wij hebben €375 per nacht betaald. Wanneer je nu al boekt voor volgend jaar in juli komt het op €140 per nacht.

@stungunner: ik kan natuurlijk alleen spreken over het hotel waar ik ben geweest

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    106 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Hallo zeg, kan het nog arroganter?

Ik spreek ook met de mensen in de hotels waar ik kom, en sommigen zijn gelukkig en oprecht blij, anderen wanneer je wat doorvraagt laten het achterste van hun tong zien en dan krijg je soms andere verhalen te horen.

Maar nee, het is goed, jij bent de enige die spreekt met de locals en ervaring hebt hierrond, ik zal mijn mond houden want ken er niks van.

Leuk discussiëren met jou.
    Ook niet vergeten dat het in de hospitalitysector, zeker in het luxesegment, net de bedoeling dat het personeel er oprecht gelukkig/blij uitziet (wat al dan niet het geval is). Ga hier in België een top hotel of restaurant binnen en je hebt net hetzelfde.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Djeezes, als dit topic niets voor u is, blijf dan weg? Als je het nooit hebt meegemaakt, waarom wil je dan mee discussiëren hier? Om duidelijk te maken dat het niets voor u is en dat je het weggesmeten geld vind?
    Als je mijn posts leest zie je duidelijk dat iedereen zijn vakantie mag invullen zoals hij zelf wilt zonder dat ik dat een minderwaardige tijdsbesteding ga vinden en dat ik zelf ook al in zo'n poepchique hotel heb gezeten.

Als ge echter denkt dat uw gesprekjes met dat personeel daar een representatief beeld geven over de levenskwaliteit van de mensen, ben je echter wel een heel simpele duif.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Die tien dagen of twee weken dat ik op reis ben, wil een luxe ervaren die ik als gewone man echt niet kan betalen doorheen het jaar.

Ik heb dus niet alleen iemand nodig die me dat ijsje komt brengen, hij moet me ook vragen of ik er nog eentje wil als het bijna op is, en een doekje aanreiken van zodra ik dreig te morsen.

Dat maakt het leuk voor me...
    Misschien terug bij uw ouders gaan inwonen en een mentale handicap veinzen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Ook niet vergeten dat het in de hospitalitysector, zeker in het luxesegment, net de bedoeling dat het personeel er oprecht gelukkig/blij uitziet (wat al dan niet het geval is). Ga hier in België een top hotel of restaurant binnen en je hebt net hetzelfde.
    Idd. Een stewardess van pakweg Sabena zal ook altijd een fantastische glimlach op haar gezicht hebben gehad, zelfs wetende dat Sabena de week erna mss failliet ging zijn. Die mensen zijn zo opgeleid, dat zit er zo ingebakken.

Maar schijn bedriegt soms, zelfs wanneer je probeert met hen te spreken. Iemand die 350€ en meer per nacht uitgeeft wil meestal niet horen dat de persoon die hen bedient eigenlijk niet echt gelukkig is met zijn situatie.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In de echte luxe top resorts, verdient het personeel weldegelijk goed hun boterham hoor, Fransz heeft daarin gelijk.
    MAAR dan spreek je NIET over de gemiddelde werknemer uit die landen hé! Dat personeel dat daar werkt heeft zich opgewerkt via kleinere hotelketens tot helemaal aan de top.
    99% van het hotelpersoneel geraakt nooit zo hoog op de ladder en geraakt nooit binnen in die top resorts.

Maar ze moeten er ook hard voor werken hoor(het is geen 9 to 5 job zoals bij ons) dus of ze dan echt gelukkig zijn?

iTrader
    0
    @Makila

Ik weet niet of je ooit in Mauritius bent geweest, maar daar zijn zoveel luxe 5* tophotels met elk 100den man aan personeel. Denk je nu echt dat dat allemaal toppers zijn in hun vak die daar werken? Dan zou het daar vol lopen met fantastisch personeel dat allemaal uitblinkt, wat een luxe zou dat zijn voor die werkgevers... Niet dus hé.

Degenen die zich opgewerkt hebben zijn de managers en verantwoordelijken. Of pakweg de butler in een echt luxeresort, maar dan spreken we niet over 350€ per nacht maar een veelvoud daar van. Maar pakweg de barman, kamermeid of afruimer in de Hilton in Mauritius is ook maar een gewone werknemer die het soms verkloot hoor.

iTrader
    18 (100%)
    Ik sprak in de Dominicaanse met de barman in de poolbar, beheerste vrij goed Engels. Señor Miguel, heerlijke kerel. Kerel verdiende het equivalent van 220 USD, een toploon daar (politieagent verdient er ongeveer 120 USD). Bovendien verdubbelde hij z’n loon makkelijk aan tips.

Dat loon alleen al gaf een een andere kijk op de waarde van die $1 tip die ik hem vaak gaf bij m’n drankje.

Hij zij zelf dat hij heel gelukkig was. Kon heel z’n gezin makkelijk onderhouden en had een echte woning, geen ‘krot’ met golfplaten. Hij werkte graag zo lang mogelijke shifts, om veel tips binnen te halen.

Die leek toch écht niet ongelukkig...

iTrader
    0
    Ik sprak in de Dominicaanse met de barman in de poolbar, beheerste vrij goed Engels. Señor Miguel, heerlijke kerel. Kerel verdiende het equivalent van 220 USD, een toploon daar (politieagent verdient er ongeveer 120 USD). Bovendien verdubbelde hij z’n loon makkelijk aan tips.

Dat loon alleen al gaf een een andere kijk op de waarde van die $1 tip die ik hem vaak gaf bij m’n drankje.

Hij zij zelf dat hij heel gelukkig was. Kon heel z’n gezin makkelijk onderhouden en had een echte woning, geen ‘krot’ met golfplaten. Hij werkte graag zo lang mogelijke shifts, om veel tips binnen te halen.

Zou me toch verwonderen dat in een land waar het minimumloon 180USD is en het gemiddelde loon bijna tegen de 400USD ligt, een agent maar 120USD verdient. En dat 220USD dan een toploon zou zijn.

Dat die mens gelukkig is kan natuurlijk perfect hé, elk zijn situatie is anders. Maar 1 verhaal van Miguel in de Dominicaanse is niet representatief voor de rest van de wereld hé (zelfs niet voor de rest van de Dominicaanse Republiek).
    Laatst gewijzigd door stungunner; 11 augustus 2019 om 12:04

iTrader
    18 (100%)
    Dat zeg ik ook niet. Langs de andere kant dwingt niemand heb die job te doen, denk ik dan.

Toch merk ik in die resorts op dat er nooit personeel tekort is.

Dit jaar slaap ik 5 nachten in Aria, 3 nachten in Wynn en 4 nachten in Delano, allen in Las Vegas, alleen hotels uit de hogere klasse. Zal er gerust een babbeltje slaan en eens vragen aan de mensen of ze gelukkig zijn!

strijkkeiZer?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Net even bekeken, maar het ligt toch boven ons budget

We zen zelf hard aan het vergelijken waar wij naartoe gaan voor onze honeymoon komend najaar.

Hetgeen we bij hilton mairitius betalen voor verblijf alleen al betalen we nu all voor.

We hebben nu 22 reizen in de shortlist staan in cuba/jamaica/mexico/dominikaanse republiek.

Hetgeen wat iemand hierboven posten stond in onze shortlist toen het er nog 30 waren.

iTrader
    4 (100%)

Wij hebben daar ook eens een gesprek gehad aan de bar. En die man zei ook gewoon oprecht dat hij de job niet zo heel leuk vond omdat hij 100-en km's van zijn gezin woonde. Maar dat het wel de enige manier was om genoeg te verdienen om heel het gezin te onderhouden. In Z-Afrika in de safariparken werken bvb ook veel mensen uit Mozambique en Zimbabwe. Ook daar gevraagd en ze gaven ook allemaal aan dat het in verhouding een heel goed betaalde job is. Je moet ook rekenen dat het hier gaat om hotelpersoneel, dat zijn mensen die, indien ze iets anders willen doen, niet veel hoger gaan geraken dan fabrieksarbeider. Ik verwacht dat ze al meer verdienen aan tips dan het gemiddelde loon in zo'n fabriek...

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door strijkkeiZer? Bekijk bericht
    Net even bekeken, maar het ligt toch boven ons budget

We zen zelf hard aan het vergelijken waar wij naartoe gaan voor onze honeymoon komend najaar.

Hetgeen we bij hilton mairitius betalen voor verblijf alleen al betalen we nu all voor.

We hebben nu 22 reizen in de shortlist staan in cuba/jamaica/mexico/dominikaanse republiek.

Hetgeen wat iemand hierboven posten stond in onze shortlist toen het er nog 30 waren.
    Ik kan natuurlijk uw budget niet maken, maar Dominicaanse was bij ons 1500€/persoon (incl vluchten) voor 2 weken. Dat was dan wel in september (begin orkaanseizoen).
    Persoonlijk zou ik nu liever naar Cuba gaan omdat daar toch wel aanzienlijk meer cultuur is.

iTrader
    10 (100%)
    Anders gaan we gewoon niet meer gaan naar zulke landen zodat het toerisme ineen stuikt en dan kunnen al die mensen een toploon verdienen als lijmsnuiver op straat.

Wat een dwaze non discussie. Die mensen zijn al blij dat ze werk hebben. 3/4de die op mijn werk zijn lopen constant te zagen en met een kop tot op de grond. Zijn die dan zoveel gelukkiger?

En verdient een fabrieksarbeider of een kuisvrouw zoveel met hun 1200 euro per maand in de dure tijden zoals we nu leven? Genoeg Belgen die ook mogen krabben om het einde van de maand te halen.

Het topic ging hier over de soorten luxeresorts en niet over de wereldwijde armoede.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten