Discussie: La Réunion

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

La Réunion

Wij zitten hier een week en ik moet zeggen, aangenaam verrast. Frans grondgebied in het zuiden van Afrika en zeker een aanrader.

De vulkaan, op en onder versteende lava lopen, canyoning, en dan eindigen in het westen waar het meer toeristisch is. Echt een mooi eiland en vriendelijke mensen.

Aanrader: Saint Gilles met restaurant Le Manta.

iTrader
    53 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Veel plezier. Hoe is het daar qua veiligheid?

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Geen enkel probleem, integendeel. Super vriendelijke mensen. Ik zou zelfs mijn smartphone op tafel durven laten liggen terwijl ik naar toilet ga ;-)

Mick1880's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat heb je voor je vluchten betaald? Ter plaatse alles vrij goedkoop neem ik aan?

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geen enkel probleem, integendeel. Super vriendelijke mensen. Ik zou zelfs mijn smartphone op tafel durven laten liggen terwijl ik naar toilet ga ;-)
    6 jaar geleden naar Mauritius geweest, en daar hoorde je toen toch wel verhalen dat een deel van de bevolking soms vrij agressief kan zijn naar toeristen toe, en dat ook de diefstallen en "intzakzetterij" verhoogd waren de laatste jaren, en de overheid er niks een deed.

Zelf ook wel redelijk agressief benaderd door een soort rasta gast die bandjes wilde verkopen aan Flic en Flac, en dat strand staat er blijkbaar voor gekend dat toeristen daar lastig worden gevallen. Ook toen we met onze auto in Port Louis stonden, redelijk agressieve bedelaars die op je ruit komen tikken van zodra ze zien dat je een toerist bent.

Voor de rest ook wel een fantastisch eiland met prachtige stranden, landschap en fantastisch eten.

Verschil is wellicht dat Mauritius zelfstandig is, en dat Réunion nog steeds tot Frankrijk behoort.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    La Reunion was verrassend duur. Overal €4 voor een cola. Momenteel zitten we op Mauritius en hier betaal je op restaurant amper €1.5 voor een frisdrank. Ik dacht eerlijk gezegd dat het omgekeerd was. Vlucht was €1000 pp. ps: geen enkel probleem op het strand van Flic en Flac

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Update: Mauritius grote teleurstelling. La Reunion is veel beter. Eiland 2 dagen bezocht met de wagen. Overal lelijk eerlijk gezegd.

Van miserie een ander hotel geboekt (Hilton) om toch nog 2 dagen te genieten alvorens we naar huis gaan.

Ps: in Mauritius 7 leeuwen gezien op 100 vierkante meter afgebakend, omgeven door 20 personen die mits betaling naast de leeuw mochten staan voor een foto. Begrijpen wie begrijpen kan.
    Laatst gewijzigd door Fransz; 26 juli 2019 om 19:07

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Overal lelijk eerlijk gezegd.

.
    dit begrijp ik toch niet goed? Ok, er zijn in het binnenland en rond Port Louis stukken die idd verloederd en lelijk aandoen. Maar er zijn toch echt genoeg prachtige stukken te zien op het eiland. Om dan te zeggen "overal lelijk", dan vrees ik toch dat je niet op de juiste plaatsen bent gekomen.

Regels voor berichten