Discussie: Bali (Indonesië)

iTrader
    0

Bali (Indonesië)

Is er iemand al eens naar Bali geweest? Is het de moeite?

Ik ben aan het denken om het te bezoeken, maar weet niet goed wat er allemaal in orde moet zijn qua administratie (paspoort? vaccins? etc.)? Alle input word geapprecieerd!

(Ik ga uiteraard zelf nog meer opzoekwerk doen. Het enige waar ik een beetje tegen op kijk is de vliegreis van 20+u.

KingNine's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Juist een aardbeving daar... anyway nog niet in Bali geweest, maar schijnt wel de moeite, maar aangezien dat het ondertussen massaal toeristisch is geworden aka Blankenberge van Azië ga ik toch maar skippen.

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Wij zijn voorjaar 2017 geweest voor de aardbevingen en vulkaanuitbarstingen plaatsvonden. Vluchten van Thai airways met tussenstop in Bangkok. Was geloof ik ergens tussen 18 en 20u onderweg met tussenstop bij.

We vonden het de moeite om eens gedaan te hebben. Goedkoop naar Europese norm voor vrij luxueuze verblijven en wagen met privé chauffeur. Stranden, (rijst)velden en natuur zijn op sommige plaatsen erg mooi, maar op andere plaatsen ook gewoon smerig met allerlei plastic afval. Ook verschillende plaatsen gehad waar vuurtjes gestookt werden om hun rommel te verbranden, met bijhorende stank en rookontwikkeling. Zeker niet overal even paradijselijk dus ...

Enkele dagen op de Gili eilanden doorbrengen is een aanrader, maar zorg wel voor iets van touristil voor de nogal ruwe boottocht vanaf Bali

Wij zijn wel bewust weg gebleven uit het erg toeristische Kuta wat naar het schijnt vol zit met massatoerisme met veel (marginale, dronken) Australiërs.

Inentingen waren dacht ik de standaard difterie/tetanus en hepatitis.

iTrader
    53 (98%)
    Het is inderdaad een vrij bevolkt en toeristisch eiland, maar wel vrij mooi en als je wat zoekt zijn er nog wel rustige plekken.
    Hangt ook wat af van wat je zoekt en verwacht denk ik.

Administratie is niks speciaals, gewoon een geldig paspoort is voldoende. Vaccinaties hetzelfde, wat de standaard voor alle exotische bestemmingen.

Regels voor berichten