iTrader
    0

Wildkamperen/vissen in Schotland

Wij zijn van plan om in september ergens in Schotland een nachtje te gaan wildkamperen. Daarnaast zouden we graag ook vissen om die dan op te eten als ons avondeten. Weet iemand goeie plekjes toevallig die:

- Niet te veel "midges" (muggen) hebben
    - Waar men toch wel goed vis kan vangen (hoeft niet zalm te zijn, forel is ook goed)
    - Waar niet veel mensen passeren
    - Mooi uitzicht

Ik ben al uitgekomen op Galloway Forest, daar heb je 's nachts ook blijkbaar een fantastisch uitzicht op de melkweg. Maarja weet wel niet of het bovenstaande ook goed is. Vooral die midges wil ik niet.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Wildkamperen mag, maar er zijn een aantal gebieden waar je niet mag, dus hou daar rekening mee. Om te vissen heb je wel, als ik me niet vergis, een vergunning nodig.

Qua midges, daar heb je over volledig schotland last van. Je kan eigenlijk zo wat kiezen: ofwel heb je slecht weer, ofwel heb je midges.

Wat betreft niet te veel volk: eigenlijk is zelfs DE route (WHW) niet zo heel druk. Als je daar even van af wijkt dan kan je je gemakkelijk afzonderen. Schotland is redelijk dun bevolkt ook, buiten de as Edinburg - Glasgow, en misschien de 'great glen' (as Fort William - Inverness).

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zoek een plekje met veel wind, dat is het enige dat helpt tegen knijten.

Regels voor berichten