Pagina 2 van 2 Eerste 12
    kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGreg Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zijn de zaligste herinneringen . Nu is m'n oudste op dezelfde leeftijd als ik toen. Ik zie het ze niet doen nu. Echt verslaafd aan al die schermkes. Ik word er zot van.
    Ik moet nog echt gaan geloven dat 't een verloren generatie is.
    En wie heeft ze die schermkes gegeven?

Soit, wat houdt u tegen? Bespreek het met uw kind(eren), maak regels, en hup.

DeGreg's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kobevr Bekijk bericht
    En wie heeft ze die schermkes gegeven?

Soit, wat houdt u tegen? Bespreek het met uw kind(eren), maak regels, en hup.
    Hun eerste schermpjes hebben ze zelf bekostigd. Met verjaardagscenten , klusgeld , etc...
    Maar soit , doet er niet veel toe hoe ze er aan komen. Begint al van in de kleuterklas met een klastablet dus wat ge je er als ouder aan doen ?
    Hebben ze het niet , dan worden ze wss sociale paria's omdat alle vriendjes ze wel hebben .
    Afspraken , verjaardagsfeestjes ,schoolagenda , en ga zo maar voort wordt allemaal geregeld via diverse apps en progs online.
    Zal wel aan de tijdsgeest liggen maar ik heb er m'n bedenkingen bij.

Maar we wijken af , ik ben op zoek naar ideeën voor een leuke vakantie waar we samen dingen kunnen ondernemen en gewoon ouderwetse lol maken zonder hightech toestanden.
    Heb al meerdere interessante voorstellen gelezen.

Keep them coming !

waffel's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGreg Bekijk bericht
    Awel , als't van mij afhing zou ik da nog wel willen doen. Een maandje onbetaald verlof en wandelen.
    Toen ik 15 was , reden we met 2 maten met de fiets van Antwerpen naar La Roche , slaapzak op't stuur , tent achterop en avontuur onderweg.
    Zijn de zaligste herinneringen . Nu is m'n oudste op dezelfde leeftijd als ik toen. Ik zie het ze niet doen nu. Echt verslaafd aan al die schermkes. Ik word er zot van.
    Ik moet nog echt gaan geloven dat 't een verloren generatie is.
    Nooit generaties vergelijken. Jouw generatie was in jouw ouders hun ogen ook verloren. Enzovoort enzovoort. Dankzij die schermkes en continue info zijn ze voor hun leeftijd doorgaans veel meer geïnformeerd over de wereld etc en kunnen ze alles heel gemakkelijk opzoeken. Laat ze zelf eens iets in elkaar steken. Je zal nog verrast zijn als ze het wat serieus aanpakken.
    Utah Jazz

iTrader
    1 (100%)
    ik ben wel eens benieuwd wat je dan op die 2 weken Kreta hebt gedaan, dat je ze niet noemenswaardig vond. Er is imo vrij veel epische shit op Kreta dus dat kan ook helpen om je in de juiste richting te sturen. Want als Kreta tegenviel, dan gaat Gorge du Verdon en Schotland misschien ook niet echt uw dada zijn. Kreta is hikersparadise, dus dan ben je duidelijk geen hikers (is geen verwijt he ).

iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tin_Cricket Bekijk bericht
    ik ben wel eens benieuwd wat je dan op die 2 weken Kreta hebt gedaan, dat je ze niet noemenswaardig vond. Er is imo vrij veel epische shit op Kreta dus dat kan ook helpen om je in de juiste richting te sturen. Want als Kreta tegenviel, dan gaat Gorge du Verdon en Schotland misschien ook niet echt uw dada zijn. Kreta is hikersparadise, dus dan ben je duidelijk geen hikers (is geen verwijt he ).
    Hadden een auto gehuurd voor een weekje. Eens naar het palmenstrand gereden (Vai) , jeepsafari , wat rondgewandeld , de bergen eens ingegaan , een dagje zwembad , escaperoom , enz...
    Maar meestal tegen de zin van de kids die liever op hun kamer bleven om filmpjes te checken.

Mss eens iets afgelegen boeken zonder wifi .

iTrader
    0
    Ik zou ze ook het heft in eigen handen geven.
    Route, verblijf en activiteiten plannen kunnen ze perfect begin juli doen als de examens er op zitten. Misschien nog extra budget of een wildcard te verdienen met een goed rapport voor een activiteit naar keuze?

iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik zou ze ook het heft in eigen handen geven.
    Route, verblijf en activiteiten plannen kunnen ze perfect begin juli doen als de examens er op zitten. Misschien nog extra budget of een wildcard te verdienen met een goed rapport voor een activiteit naar keuze?
    Tof idee.

iTrader
    0
    Vooral activiteiten boeken dus die ze zelf leuk vinden: raften, zipline, snorkelen/duiken, ...

Trektocht kwam ook in mij op.

iTrader
    0
    Kroatië is wat mij betreft echt een aanrader!

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Als je echt avontuur wil: ga op trekking, te voet of met de fiets. Kampeergerief in de rugzak (of ergens aan de frames bevestigen), route uitstippelen en vertrekken. Opportuniteiten genoeg om er iets van te maken, maar ik kan enkele suggesties doen die we zelf al gedaan hebben: Parijs - Malmedy (TGV naar parijs, terug te voet of met de MTB via GR14 naar Malmedy, aansluiting te malmedy naar Eupen uittekenen en dan de trein naar huis, kan perfect ingekort worden ter hoogte van chalons-en-champagne, chateau-thierry, Bar-le-duc of Bouillon), HRP of GR10 in de franse Pyreneeën (stukjes), West Highland Way (te voet) of Transcambrian Way (met de MTB), ...

iTrader
    17 (100%)
    Fyi , het is Slovenië geworden.

Nachtje boomtent ,3 dagen hutje zonder elektriciteit (afkicken) , canyoning , 5 dagen zwembad/zee en 3 dagen appartementje aan 't meer in Bled.

Touwens nog mensen met goeie tips ? Ivm eten/drinken , dagtrips ?

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten