Pagina 3 van 3 Eerste 123
    Artemis's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toontje Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Te doen met een peuter van 7 maanden? Of nog iets te jong om er echt iets aan te hebben?
    Oei, 7 maanden lijkt me wel érg jong. Daarmee zou ik persoonlijk dan iets doen wat ik zelf graag doe (stadswandeling ofzo) en ergens langs een glijbaantje passeren.
    In Irrland zal die nog niet echt iets kunnen doen denk ik.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Irrland heb ik idd al meer gehoord, vanaf welke leeftijd is dat park interessant?

Artemis's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Irrland heb ik idd al meer gehoord, vanaf welke leeftijd is dat park interessant?
    Ik zou denken vanaf 3-4 jaar.

iTrader
    0
    Wij zijn dit jaar naar center parcs in Duitsland geweest met onze twee dochters (8 maand en 22 maand). We hebben er eerlijk gezegd niks aan gehad. De oudste slaapt nergens liever dan in haar eigen bed, we hebben daar dus quasi niet geslapen. De jongste heeft de hele rit ambetant gedaan, zowel heen als weer. Het enige dat we echt konden doen was wandelen als het goed weer was, en wat plonzen in het kinderbad en de binnenspeeltuin.

Ik hoor en geloof het allemaal graag dat veel mensen een vakantie met kleine kinderen (- 2 jaar) super en fantastisch vinden, en dat zelfs met de vlieger (waarbij je enkele uren met je kind op de schoot mag zitten) op reis gaan een aanrader is.

Wel, het ene kind is het andere niet. Wij kunnen ook zeer goed vergelijken tussen onze twee dochters onderling, en de kinderen van vrienden en familie. En je hebt kinderen die een hele tijd geen kick geven, lang slapen en overal mee tevreden zijn, en er zijn kinderen die de hele tijd ambetant doen. Als wij met onze oudste dochter enkele uren op het vliegtuig moeten zitten, dan kunnen ze mij en mijn vrouw ginder direct naar de psychiatrie voeren, dat kind zou de hele vlucht ambetant doen.

Wij hebben beslist van de komende jaren geen vakanties meer te doen met de kinderen. Overigens wat kan een kind van 1 jaar zich herinneren van een verre reis met het vliegtuig? Het kost allemaal geld en je bent ginder de hele tijd gebonden aan dat kleintje waardoor je zelf veel minder aan je vakantie hebt.

Maar goed, het is ieders keuze.
    Laatst gewijzigd door Kelderke; 14 augustus 2019 om 14:05

iTrader
    0
    Kelderke: de onze vermaakt zich doorgaans prima op verplaatsing (is gewend van mee op restaurant etc te gaan) maar de rit is ook altijd een probleem en verstoorde nachtrust in een vreemde omgeving. Dus beperken we het tot weekendjes, maximum 2u rijden. Zo hebben we er allemaal wél nog iets aan.
    Maar je bent zeker niet de eerste en enigste die moet bekomen van een gezinsvakantie

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Onze vliegvakantie deze zomer met onze 19-maand oude peuter was een groot succes. De vakantie is dan wel anders omdat je jou wat moet aanpassen aan het kind, maar dat is thuis toch niet anders? Ik heb een heel deugddoende vakantie in de zon gehad.

Hadden wel schrik voor het vliegtuig, maar in plaats van te wenen vond hij alles super interessant & intrigerend. Onze zoon is sowieso al geen stilzitter en dat was op het vliegtuig niet anders, leuk is anders maar dat nemen wij er gewoon bij. Moet het boordpersoneel van SN wel een dikke pluim geven, enorm kindvriendelijk. In de terugreis heeft hij 1u30 geslapen, wat een meevaller was. Ter plaatse heeft hij een heel leuke vakantie gehad, vooral aan het zwembad/zee. Onze zoon past zich wel heel makkelijk aan een nieuw ritme (ging om 23u+ slapen ipv 20u thuis) en trekt zich ook niet veel aan welk bed die in ligt 's nachts.

Voor ons nu al voor herhaling vatbaar, ik zou zo terug willen vertrekken.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    en trekt zich ook niet veel aan welk bed die in ligt 's nachts.
    Oh... net de mama...

OT: we gaan niet met de vlieger tot ze allebei +5j zijn. Ik denk dat je werkelijk niemand daar een plezier met doet. Je bent veel geld kwijt, reisstress, je stoort heel wat mensen op het vliegtuig, voor de kinderen maakt het niet uit of ze Nieuwpoort of in de Fuerta Ventura zitten, . Ik zou het zonde vinden.

iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Oh... net de mama...

OT: we gaan niet met de vlieger tot ze allebei +5j zijn. Ik denk dat je werkelijk niemand daar een plezier met doet. Je bent veel geld kwijt, reisstress, je stoort heel wat mensen op het vliegtuig, voor de kinderen maakt het niet uit of ze Nieuwpoort of in de Fuerta Ventura zitten, . Ik zou het zonde vinden.
    Oh.. Origineel antwoord.

Stress voor 2-3uurkes om op een vliegtuig te zitten met een peuter. Er zijn ergere dingen in het leven. Zo'n zaken relativeer ik toch allemaal.

Maar ik snap volledig als een kind niet goed slaapt op een andere locatie dat je er niet aan begint. Slaap is heilig.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Overigens wat kan een kind van 1 jaar zich herinneren van een verre reis met het vliegtuig?
    Sowieso niets eh, herinneringen zijn er pas vanaf 3 jaar ofzo dus aan die vakantie hebben ze zelf niets. Maar die gaan dan ook eerder mee omdat mama/papa hen geen week of weken kan missen denk ik dan.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Sowieso niets eh, herinneringen zijn er pas vanaf 3 jaar ofzo dus aan die vakantie hebben ze zelf niets. .
    Het is toch niet omdat je geen herinneringen hebt later dat het ook niet leuk was. Wat zijt ge met een herinnering. 0,0. Ik ga niet op reis voor herinneringen.
    Er is alleen maar nu dat je moet genieten.
    Is hetzelfde soort opmerking als iemand dat na 5 jaar uit elkaar gaat met zijn ex en dan zegt "al die jaren weggegooid voor niks!".
    Euh nee, zolang je het op die moment plezant vond was alles toch de moeite.

P.S. Ik heb zelf een slecht geheugen met weinig concrete herinneringen : )
    Dan zou ik dus in principe vrijwel niets aan mijn leven gehad moeten hebben.
    Waar ik niet akkoord mee ben.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 14 augustus 2019 om 18:57

iTrader
    265 (100%)
    Natuurlijk ga je niet naar het buitenland omdat die peuter dat wil, alleen omdat wij dat willen uiteraard. Voor zo'n kind maakt het inderdaad niet uit of het Puyenbroeck of de Malediven is.

Geld is ook zo'n argument, iedereen maakt toch zijn eigen rekening.. Op die leeftijd moet ge zelfs nog niets betalen voor de reis, is juist mooi meegenomen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Oh... net de mama...

toch een non-argument. Iedereen aan boord is ooit kind geweest en laat ons eerlijk zijn, 'tis niet dat de kinderen (of de ouders) met voorbedachte rade de boel willen ambeteren. Paar jaar terug 4.5 uur met mijn zoon in het gangpad gestaan omdat hij ontroostbaar was. Als ouder wil je dat niet meemaken maar gelukkig hadden de anderen vooral compassie. 'tis niet dat we trans-Atlantisch heel business class op stelten zetten he.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Wijj zijn gisteren naar irrland geweest met de hele familie. Jongste was 3 en het oudste kind 9.

Pak alleszins zwemkleren en bbq spullen mee. We hadden zo een villa gehuurd voor alle eten en spullen achter slot te zetten en rond te gaan. En om 2 u grote bbq gedaan.

Het is daar wel een immens doolhof, dus ge kunt ze niet alleen laten rondzwerven , want ze gaan u nooit meer terug vinden.

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Wij zijn dit jaar naar center parcs in Duitsland geweest met onze twee dochters (8 maand en 22 maand). We hebben er eerlijk gezegd niks aan gehad. De oudste slaapt nergens liever dan in haar eigen bed, we hebben daar dus quasi niet geslapen. De jongste heeft de hele rit ambetant gedaan, zowel heen als weer. Het enige dat we echt konden doen was wandelen als het goed weer was, en wat plonzen in het kinderbad en de binnenspeeltuin.

Ik hoor en geloof het allemaal graag dat veel mensen een vakantie met kleine kinderen (- 2 jaar) super en fantastisch vinden, en dat zelfs met de vlieger (waarbij je enkele uren met je kind op de schoot mag zitten) op reis gaan een aanrader is.

Wel, het ene kind is het andere niet. Wij kunnen ook zeer goed vergelijken tussen onze twee dochters onderling, en de kinderen van vrienden en familie. En je hebt kinderen die een hele tijd geen kick geven, lang slapen en overal mee tevreden zijn, en er zijn kinderen die de hele tijd ambetant doen. Als wij met onze oudste dochter enkele uren op het vliegtuig moeten zitten, dan kunnen ze mij en mijn vrouw ginder direct naar de psychiatrie voeren, dat kind zou de hele vlucht ambetant doen.

Wij hebben beslist van de komende jaren geen vakanties meer te doen met de kinderen. Overigens wat kan een kind van 1 jaar zich herinneren van een verre reis met het vliegtuig? Het kost allemaal geld en je bent ginder de hele tijd gebonden aan dat kleintje waardoor je zelf veel minder aan je vakantie hebt.

Maar goed, het is ieders keuze.
    Gewoon safletten geven.

Ze herinneren het zich toch niet later.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten