iTrader
    0

2x handbagage = 2x vloeistoffen?

Hallo

Bij heel wat vliegtuigmaatschappijen zijn de bagageregels veranderd. Zo kan je nu vaak enkel nog gratis handbagage meenemen als je enkel een kleine rugzak meeneemt. Ik vlieg binnenkort met Wizzair en heb een formule genomen zodat ik dus een kleine rugzak maar ook (tegen betaling) nog een kleine trolley (de vroegere gratis handbagage) mag meenemen. Beiden mogen normaal mee in de cabine. Ik vroeg me nu echter af of je in beide stukken bagage ook een zakje (max. 20 cm x 20 cm) mag steken met daarin vloeistoffen (max. 100 ml)? Of mag je maar in 1 van de 2 stukken, zo'n zakje steken?

Histarius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door angel1995 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo

Bij heel wat vliegtuigmaatschappijen zijn de bagageregels veranderd. Zo kan je nu vaak enkel nog gratis handbagage meenemen als je enkel een kleine rugzak meeneemt. Ik vlieg binnenkort met Wizzair en heb een formule genomen zodat ik dus een kleine rugzak maar ook (tegen betaling) nog een kleine trolley (de vroegere gratis handbagage) mag meenemen. Beiden mogen normaal mee in de cabine. Ik vroeg me nu echter af of je in beide stukken bagage ook een zakje (max. 20 cm x 20 cm) mag steken met daarin vloeistoffen (max. 100 ml)? Of mag je maar in 1 van de 2 stukken, zo'n zakje steken?
    In principe is de hoeveelheid vloeistoffen die je aan boord mee mag nemen per passagier, niet per handbagage (verpakkingen van maximaal 100ml, voor een totaal van maximaal 1 liter). Nu, in praktijk zal de luchtvaartmaatschappij in kwestie dat niet controleren; de controle gebeurt aan de security. En het hangt echt af van wie daar staat... In de regel kijken ze wel vrij streng toe op de grootte van de verpakkingen (100ml), maar vaak wordt er minder strikt omgegaan met de totale hoeveelheid. Ik zie vaak genoeg mensen passeren met twee plastiek zakjes...

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Het maakt echt niet uit hoeveel handbagage je mag meenemen van de luchtvaartmaatschappij, de security is voor iedereen hetzelfde.

Dus nee, je mag niet opeens dubbel zoveel vloeistoffen meenemen. Je mag je vloeistoffen naar mijn weten wel spreiden (dus 2 zakjes, maar in totaal niet meer dan een liter), maar je gaat het vooral moeilijk maken voor jezelf op die manier. Steek je vloeistoffen dus gewoon in 1 zakje om snel door de security te geraken
    ...

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    't is idd per persoon, niet per bagage. anders kunt ge creatief worden, en 5 handtassen meepakken, en elk vol steken met liquids

iTrader
    0
    Dan moogt ge wel serieus bijbetalen bij bv. Ryanair, marcel

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    als ge een Ryanair ticket koopt, hebt ge geld over he

iTrader
    0
    Bwa, tegenwoordig... Ge moogt daar al blij zijn dat ze u niet laten bijbetalen voor de CO2 die ge aan boord uitademt...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten