Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0

Boete hotel opgestuurd krijgen

Dag iedereen,

Vorige week zijn vrienden van mij op ski vakantie geweest en zijn de laatste dag buitengezet omdat ze het nogal hard ‘begaaid’ hebben op hun hotel kamer. Nu vragen deze zich af wat er kan gebeuren als ze achteraf nog een gepeperde rekening zouden krijgen van het hotel. Ik heb hier over nagedacht maar kon niet echt een antwoord vinden. Wat denken jullie ? Hotel is trouwens betaald met de gewone bankkaart en niet met een creditcard.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    als ze een gepeperde rekening krijgen dan kunnen ze die betalen (kous af) of niet betalen (en eventueel gerechtelijke stappen riskeren). Ze kunnen ook er een les uit trekken dat "je vrienden" volgende keer hun hersenen gebruiken.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

iTrader
    0
    Wat zijn dan de eventuele gerechtelijke stappen als men niet zou betalen ? Zij zijn inmiddels al terug in België.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeffreyrafc1 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat zijn dan de eventuele gerechtelijke stappen als men niet zou betalen ? Zij zijn inmiddels al terug in België.
    Wat was land van je bestemming?

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Uit een hotel gezet worden... dan moet ge 't toch al serieus uithangen
    ...

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Uit een hotel gezet worden... dan moet ge 't toch al serieus uithangen
    Daarmee, ik hoop dat het hotel indien het schade heeft ze doorstuurt en indien niet betaald gerechtelijke stappen onderneemt.

Ik snap niet dat als ge dronken zijt ge andere hotel gasten moet storen. Ge kunt in de bar nog verder zuipen indien ge dat wilt.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Wat was land van je bestemming?
    Oostenrijk.

iTrader
    4 (100%)
    Zou er niet teveel mee inzitten, zeker al niet als het over een hotel in een ander land gaat. Ze gaan wel betere dingen te doen hebben

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Jongens zijn ondertussen al terug in België. Wat ik mij gewoon afvraag is wat die gerechtelijke stappen inhouden als je de boete niet betaald ? Je bent inmiddels al terug in je eigen land.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Oostenrijk gaat een internationaal aanhoudingsbevel uitschrijven. Op zich geen drama, maar als je dan eens tegengehouden wordt voor een verkeerscontrole word je natuurlijk wel meteen opgepakt en naar het internationaal gerechtshof in Den Haag gestuurd. Ik zou dus gewoon betalen.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Zou er niet teveel mee inzitten, zeker al niet als het over een hotel in een ander land gaat. Ze gaan wel betere dingen te doen hebben
    hangt er vanaf wat TS bedoelt met "begaaid" he. als het gewoon overlast was, who cares. als er schade was, kan het hotel een schadevergoeding afdwingen. en die kan dan tegenwoordig bij een later bezoek aan het land dan opgeëist worden. niet meer naar Oostenrijk dus, en in het vervolg een beetje gedragen in het buitenland.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeffreyrafc1 Bekijk bericht
    Dag iedereen,

Vorige week zijn vrienden van mij op ski vakantie geweest en zijn de laatste dag buitengezet omdat ze het nogal hard ‘begaaid’ hebben op hun hotel kamer. Nu vragen deze zich af wat er kan gebeuren als ze achteraf nog een gepeperde rekening zouden krijgen van het hotel. Ik heb hier over nagedacht maar kon niet echt een antwoord vinden. Wat denken jullie ? Hotel is trouwens betaald met de gewone bankkaart en niet met een creditcard.
    Best vooraf over nadenken hé, voor je het kot op stelten zet

Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Een hotel kan uiteraard geen "boete" sturen.. het zijn geen flikken.
    Als er schade is dan kunnen ze dat uiteraard wel proberen verhalen op je vrienden.
    Die kunnen dan zien of ze daar verzekerd voor waren, of betalen, of proberen negeren en zien of ze voor het gerecht gesleept worden.
    Life on the fastlane

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Ze kunnen in eerste instantie een factuur ('boete') opsturen, met opgave van de schade aan de hotelkamer.

Betalen je vrienden niet, kan het hotel een gerechtelijke procedure opstarten. Bevoegde rechter lijkt me de Oostenrijkse. Die rechter kan je vrienden mogelijk veroordelen tot betaling van de schade + kosten. Het hotel kan dit Oostenrijks vonnis laten uitvoeren in België (maw de deurwaarder hier in België op je dak sturen). Dit alles brengt een pak administratieve rompslomp en kosten met zich mee.

Als dit over enkele 100 euro's schade betreft, zou het mij dus ten zeerste verbazen moesten ze het effectief zover drijven.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    "Asking for a friend"
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten